Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Hanbím sa byť Slovák - radšej chcem byť Maďar

Je to smutné, ale je to tak.
rozhodol som sa napisat tento clanok aby sa mi aspon trocha ulavilo a svoj zamer prinajmensom odlozil. v clanku su moje subjektivne nazory. cerpane je z webu a vlastnej skusenosti. nie vsetko je zarucene pravda, ale tak to vidim ja.

problem je v slovakoch – podla mna uz skoro ani neexistuju. zacinam sa hanbit za to v akej krajine zijem. podla mna mam nazory bezneho obcana beznej europskej krajiny, ale ked sa s nimi podelim tak je to kazdemu na smiech a na pocudovanie. jednoducho na slovensku to funguje asi takto: je nam dobre, hlavne aby nebolo horsie. netreba do toho vrtat.

slovaci su asi maximalni antinacionalisti. su hrdi na to ze maju americke oblecenie, belgicku cokoladu, nemecke auta, ceske televizie a lacne cinske vsetko.

nedavno som pocul prihodu a americkom studentovi ktory isiel po bratislave a kupil si americku vlajku. na otazku naco mu bude odpovedal ze vlajka sa vzdy hodi... podla mna by slovak radsej kupil tu americku ako slovensku.

toto je len par z mojich nazorov a faktov :

na silvestra som isiel okolo nemeckeho supermarketu kde by som bol schopny asi kazdemu rad radom vynadat za to co kupuju. podla mna tam este aj v nedavno otvorenych pekarnach pecu rozky z nemeckeho mrazeneho polotovaru. tento hypermarket ignorujem. netvrdim ale ze by som tam nenakupil – ale veci ktore sa na slovensku nevyrabajuci (teda hlavne nepotraviny)

naozaj by som sa velmi hanbil keby si v nakupnom kosiku tlacim pred sebou balenu vodu z nemeckeho vodovodu, alebo cesku mineralku. bohuzial je to stale beznejsie. hlavna je cena. obsah je druhorady, a krajina povodu niekde pri konci.

v slovenskych obchodoch je asi 40% tovaru z ciech, 20% z nemecka, 25% z polska a zvysok z inych statov a zo slovenska. skuste nieco slovenske najst v ceskych potravinach, alebo v polsku. toto sa moze stat len na slovensku. vo vsetkych statoch podporuju domacu produkciu. slovaci podporuju radsej zahranicne ekonomiky a stazuju sa na vladu.


dalej napriklad nechapem ako sa na slovensku mozu predavat slovakia chips - ved len zavadzaju ludi. vsetky sa vyrabaju v madarsku, polsku, alebo cechach. mali by sa predavat ako hungaria, bohemia, alebo poland chips.

predsa je smutne ked "tradicne slovenske zemiacky slovakia chips" sa vyrabaju v cechach.

tak isto znacka orava – made in china – to je ten isty priklad, ale uz davnejsie znamy. ludia co to nepoznaju sa ale oklamat daju a kupia akoze slovensky vyrobok.

nieco ako slovensky internet asi ani neexistuje. vsade su odkazy na ceske stranky namiesto toho aby niekto urobil slovenske. polovica najnavstevovanejsich slovenskych serverov su len poslovencene (dost casto nie velmi stastne) a obsah skopirovany z ceskych webov. (atlas,zive,centrum)

najnavstevovanejsie webove obchody su tiez ceske (mall, hej)

slovaci maju radsej cestinu – napriklad taky blby facebook pouziva stale velmi vela ludi v cestine – preco?

dalej mam tazke srdce na nase „slovenske komercne televizie“ hlavne co sa tyka dabingu. najhorsie je na tom joj-ka. hoci je program nadabovany v slovencine radsej davaju cesku verziu. (shrek) preco cesi dabuju vsetky slovenske programy? ked uz je nejaky novy slovensky film automaticky robia anglicku a cesku verziu. v cechach sa uz asi vzdy predabuju slovenske filmy, ale nevidel som este cesky film nadabovany slovakmi.

nemyslim si ze slovensky dabing je horsi, len sa vacsinou kazdemu viac paci dabing ktory pocuje ako prvy. je vela hroznych ceskych dabingov kedze niektore filmy naduju aj v dvoch – troch ceskych verziach.

napriklad 31.12. bol aj na joj-ke a aj na markize film „deuce bigalow: europsky gigolo “ s tym rozdielom ze na joj-ke bol v cestine a na markize v slovencine. ja by som vedel co pozerat, ale by som rad vedel ci som v mensine...

nemam nic proti cestine, ale je to ako keby som si isiel do rakuska nakupit vianocne darceky, a isiel ich dat zabalit do ciech. mozno slovaci nevedia co je to papier – to predsa nemozem riskovat. dam radsej zarobit cechom a som v suchu.

co sa tyka televizneho silvestra tak to podla mna bolo uz prilis.

na markize cely vecer rozpraval nejaky slovensky blb.cek po cesky, po polnoci ani len hymna nebola a vyrocie vzniku slovenska kratko po polnoci oslavovali programom „michal david 50 - mejdan roku„

ale uplne excelovala joj-ka – o polnoci oslavovali vznik slovenska ceskou hymnou.

podla mna by sa na jojke nehanbili dat perinbabu v cestine. ak si dobre pamatam tak mrazika v cestine uz davali.

pola mna nic take nikde vo svete neexistuje. kazdy da radsej zarobit svojim. nemci dabuju rakuske filmy, americania anglicke,... urcite nikoho ani nenapadne ze by to mohlo byt aj inak.

navyse pred 2 mesiacmi (okt.2010) poslanec za smk presadil aby aj rozpravky a vecernicky mohli byt vysielane v inom ako slovenskom jazyku.

na slovensku je mozne vsetko – v slovenskej reklame na nemecku firmu „slovak telecom“ hra african, ktory potrebuje titulky spolu s ceskou ktoru bolo treba nadabovat.

v slovenskej teleshoppingovej muzike si mozeme kupit jiziho zmozka, jadranske hity, alebo maxim turbulenc.

si pamatam ze ked som v dobrej viere dakedy mojim starym rodicom kupil kazetu s ludovkami (s nejakou slovenskou dychovkou) tak ma s tym vyhodili lebo slovenska skupina spievala slovenske pesnicky po cesky – oni poznali len povodne slovenske verzie (co uz vacinou asi zanikli a ludia ich poznaju len v cestine) – smutne..

ak chce ale niekto naozaj radsej pozerat filmy v cestine mal by si zadovazit ceske televizie. nie je v tom ziadny problem.

kupovanie slovenskych vyrobkov je tiez dost smutna kapitola. ludia nekupuju slovenske vyrobky hoci su neraz o niekolko tried lepsie. hlavne co sa tyka potravin. k mineralkam sa uz radsej ani nevyjadrujem. napriklad ale take jogurty.

zlozenie bezneho zahranicneho jogurtu – srvatka, zahustena bravcova zelatina a skrob + prichut

zlozenie bezneho slovenskeho jogurtu – smotana, jogurtova kultura, mlieko + prichut.

ja mam vitaza jasneho. slovensky smotanovy jogurt - da sa bezne kupit do 0,30€

alebo iny priklad – monopoly – znama svetova hra. najlacnejsia verzia sa da kupit od 25€ (do 50). tato ista hra od slovenskeho vyrobcu stoji 9,90€. (monopoly sa casto predavaju na slovensku v cestine )

ked pride nejaky zahranicny turista na slovensko a chce si domov odniest nieco typicky slovenske – co asi tak prinesie? ked navstivi l.dl tak ma smolu, v inych supermarketoch tiez musi dlho hladat aby nasiel nieco co je aspon trocha slovenske. slovak ma casto problem najst slovenske vyrobky (ale ten ich nehlada...). tak asi si prinesie domov novy cas...

so slovencinou je to tiez velmi smutne. nedavno som sa presvedcil ze je to horsie ako som myslel. doteraz som predpokladal ze vacsina slovakov po prechode ceskej hranice na slovencinu zabudne a su z nich cesi, ale – v jednom krajskom slovenskom meste som pocul ako sa cech nieco pytal slovaka – slovak sa zamyslel, a odpovedal po cesky, ked odisiel tak zase bol z neho slovak – som to nepochopil doteraz...

celkovo situacia s cechmi je "cudna". slovaci povazuju vsetko ceske za "svoje" tak je jedno ci je to slovenske, alebo ceske. problem je ze ked slovenska firma zacne vyrabat napriklad ruzove podrazky na topanky tak si ceska firma povie - ked to vedia slovaci tak preco by sme to nerobili aj my a zacne ich vyvazat aj na slovensko. slovaci si povedia - to je ceske to je skoro ako nase a slovenska firma skrachuje lebo ceska si moze dovolit vacsiu reklamu a dostat sa do viacerych obchodov.
problem je len ten ze cesi nepovazuju slovenske vyrobky za "skoro svoje"...

tak isto co sa tyka cestiny - slovaci ju pouzivaju bezne. staci trocha pocuvat. male deti co nechodia este ani do skoly hovoria jednu cesku hlasku za druhou. niekotore slova nepoznaju pomaly ani dospeli.napriklad dnes som si vsimol ze pri mori ziju racky.. nie cajky... - a to ej len jeden priklad co som pocul pred par minutami.

chcel som sa vyjadrit aj k vlade, ale to by sa nikomu nechcelo citat, ale zaujimalo by ma preco si vlada mysli ze musi dokazat vsetko – zvysovanim poplatkov, zdrazovanim,... co tak skusit ludi? ja by som bol za to aby sa na slovensku zdvihla dph - hlavne potraviny hoci aj na 50% - ved mozno 90% potravin sa dovaza a slovenski vyrobcovia krachuju - dat ludom na vyber radikalne zvysit dan, ked ludia nezacnu davat prednost slovenskym vyrobkom. prinos pre rozpocet bude asi ten isty, ale ludia to pocitia trocha inak – rozhodnu to ale slovaci a nie politici.

tak isto by velmi pomohli ekonomike zalohovane pet flase – vo viacerych statoch to funguje a nie je v tom problem. keby zaloha stoji 30-40 centov by si kazdy rozmyslel ci flasu vrati alebo nie. keby obchody flase od vyrobcov odkupuju tak zisk z nevratenych flias by prevysil naklady na starost o prazdne flase. bolo by to prinajmensom ekologickejsie. (a dufam ze by to par zahranicnych dovozcov odradilo...)

dalsi smutny priklad ako sa slovensko zaviazalo su tzv.solarne elektrarne. na prvy pohlad to vyzera pekne – ludom sa to moze pacit, ale ked si chudobny slovak uvedomi ze elektrina zo solarnej elektrarne je asi 10 nasobne drahsia ako doterajsie zdroje energie tak cloveka rychlo nadsenie prejde. pochybujem ze rozdiel zaplati niekto z fondov z eu. firmy ich buduju len kvoli dlhodobemu vysokemu zisku. nie som ziadny energetik, ale na slovensku nejaka ta vodna eletraren je. mozno by sa ovela viac oplacalo vypnut tepelne eletrarne (tym by sa mohol docielit ziadany pomer obnovitelnych a beznych zdrojov) a zvysok dovazat. bolo by to asi lacnejsie ako predrazena solarna energia.  navyse na "ekologicke" solarne elektrarne treba budovat dalsie plynove, alebo spon neefektivne precerpavacie elektrarne aby sa dali rychlo vykompenzovat nocne vypadky.

slovaci su smutny narod – z kazdeho sa snazia vsade dostat maximum, ale problem je v tom ze to uz v zahranici zistili. cena nie je ani z daleka adekvatna kvalite.. slovaci ale stale dufaju ze vzdy najdu nejaki blbci co si to kupia. hlavne ze jednorazovo zarobi jednotlivec.

v zahranici je bezne ze su rodinne restauracie kde sa clovek citi ako na navsteve – pride majitel, privita, porozprava sa, podakuje, popraje dobru chut.. napr. aj v cechach sa mi to neraz stalo, ale na slovensku ani raz – skor naopak – ani len casnik nepride.

v tomto clanku som sa len chcel vypisat aby som sa trocha „ukludnil“ a bol spokojnejsi ked si to precita co i len jeden clovek a zamysli sa nad tym.

nevsimajte si pravopis – jednalo sa mi o obsah a nie formu. ved predsa par gramatickymi chybami nikomu ziadnu ujmu neprivodim (teda az na psychicku), ale tym ze si kupim slovensky vyrobok niekoho potesim. ak ich kupim za rok 1000 namiesto 1000 zahranicnych tak to par slovakov potesi este viac.

chcel som len zosumarizovat opis slovakov tak ako ich vidim ja.

snazim sa byt slovakom ako sa len da, ale ked sa pozriem ako sa spravaju typicki slovaci pripadam si ako minoritna mensina. no madarsky neviem okrem nem a igen asi nic, ale je to dobry zaciatok...
nemusite sa ale bat, velmi madarom byt nechcem, ale verim ze ten nadpis zaujal.....

Slovensko | stály odkaz

Komentáre

  1. suhlasim
    Vsimol som si tiez , ze vela slovakov ma email v tvare xy@gmail.com, namiesto xy@pobox.sk aby nebolo na prvy pohlad jasne, ze su slovaci, su na facebook.com a hladaju informacie cez google.com hoci by mohli byt na pokeci a hladat informcie cez zoznam.sk.
    publikované: 04.01.2011 13:11:15 | autor: sestko (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. SUHLASIM NA 100%
    Máš pravdu,radšej si kúpim slovenský výrobok a poporím tak naše už pomaly zaniknuté hospodarstvo je to smutné :( :(.
    publikované: 04.01.2011 14:01:50 | autor: SUHLASI na 100% (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. bohužiaľ-
    smutná pravda..
    chýba hrdosť na "svojeť"..
    nechýba nám "malosť"..
    Slovenkou som sa narodila-aj tak zomrieť chcem..milujem rodnú zem..
    nemám záujem byť v cudzom perí "IN"-naše vždy uprednostním..
    potešilo by ma-ak si vekom mladý-a takto to vnímaš..
    publikované: 04.01.2011 14:55:14 | autor: radost (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. velke pismena na zaciatku pridavnych mien
    ako prvy krok k posilneniu svojej slovenskosti sa douc gramatiku ;-)
    publikované: 04.01.2011 15:57:43 | autor: Nagasaki (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. slovensko-český jazykový problém
    je umelý problém... netuším, čo ťa na dabingu štve, ja som rada, že moje deti bežne rozumejú češtine, lebo čím viac jazykov... ale to netreba vysvetľovať, že áno... že to nie je naopak a česi nerozumejú slovenčine, je ich problém, sami sa ochudobnili, takže sa mi tiež stalo, že som čechom prekladala do češtiny tie najzákladnejšie veci a možno preto, že sami príliš dbali na to, aby sa slovenčiny zbavili... Ak si presvedčený, že len slovenské je najlepšie a nie je treba si brať príklad z iných krajín, tak nechápem, prečo ťa na druhej strane štvú tie pet fľaše! Hrdý Slováci si nechali hrdo rozkradnúť krajinu, sklárne sa pozatvárali, dováža sa z číny, ja si teda radšej kúpim to české.... a nevadí mi počúvať dabing v češtine, lebo mu rozumiem. Kto chce byť Maďarom, nech je, im nerozumiem, ale na druhej strane ani proti ním nemám...
    A slovenské služby? Na hovienko, skoč do Tatier našich, uvidíš...
    V niečom máš pravdu, v niečom sa naše názory rozchádzajú, treba byť na svoju krajinu hrdý, ale neodsudzovať iné....
    publikované: 04.01.2011 16:39:36 | autor: matahari (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. hm
    clovek by mal v prvom rade ovladat materinsky jazyk, v Tvojom clanku je dost gramatickych chyb, vadia mi najma hrubky, 1. osoba mnozneho cisla sa pise s i, nie s y - hrdí Slováci a ine.
    Uz Nagasaki napisala - pridavne mena odvodene od statov a narodnosti sa pisu s malym pismenom, nasla by som aj dalsie chyby, ale nechcem len o tomto.
    Clovek ma zacat od seba - ovladat dobre jazyk, historiu, sucasnost, byt hrdy na to, co je na Slovensku dobre a nie hned prebehnut k Madarom:)
    Ma sa snazit vplyvat na okolie, ked niekomu chuti zahranicny vyrobok netreba sa hned zanho hanbit.
    V mnohom mas pravdu, z marketov su vytlacane nase vyrobky, nase polnohospodarstvo je na kolenach, pomoct mu mozu len politici, zial, ti pomahaju niecomu inemu.
    Mam rada cestinu , ceske filmy, syn studoval v Brne a nehovoril cesky, synovec z Ciech ma mamu Slovenku, u nas hovori slovensky, u nich cesky. Rozumiet reci susedov je fajn a nemyslim len susedov za hranicami...
    publikované: 04.01.2011 17:59:16 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. HS
    prečo je to tak? Ja si myslím, že či chceš, alebo nechceš, väčšina je o cene. Súhlasím, ako si skritizoval silvestrovské programy. jeden blbec, ktorý od pýchy ani už nevedel ako vysoko hlavu zdvihnúť má. Zas na druhej strane, aj smotanový zvolenský jogurt má majiteľa francúzsku spoločnosť. Na druhej strane, okruhlé piškóty lidlovské, čo sa ako talianske predávajú, majú slovenského výrobcu. Prečo je to nie uvedené? No možno by nedovolili na Slovensku ich vyrábať. Hrdosť by tebe kázala nevyrábať, ale zas na druhej strane tých "pár" ľudí ,by nemalo možno robotu.
    Ano, bu´dme hrdí! Len prečo potom dovolíme devastovať Tatry, prečo nie je pozbieraná kukurica na poliach, prečo nie sú posadené zemiaky, prečo, sú minerálky drahé, keď vodu nám príroda dala a vyrábať ju netreba. Si za výmenu nie systému vlády , ale predstaviteľov vlády. Koľkí si myslíš, že rozmýšľajú ako ty? Automobilky- sme najväčšou veľmocou vo výrobe áut na jedného obyvateľa. Sme veľmocou i vo vlastnení áut na jedného obyvateľa? Prečo neplatí úmera? Prečo v zahraničí existuje mizivé percento krachujúcich spoločností, kde sa nevyplatili zamestnancom mzdy a u nás je malé percento zamestnaneckých spoločností, ktoré sú k zamestnancom seriózne? Asi to bude tým, že sa nedodržiava najzákladnejší zákon. Ale nikdy by som nepovedala, že by som Maďarkou chcela byť. Lebo aj to hovorí o ne/hrdosti samotného Slováka
    publikované: 05.01.2011 20:24:03 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. gramatika
    myslim , ze sa vam na konci ospravedlnil za pravopis!!!
    dolezite je o COM pise a nie AKO to pise!!!

    na Slovensku je to tak, ze vsetci len nadavame ale nikto nic neurobi.
    ludia sa stazuju ze nemaju pracu ale nakupovat chodia do polska. (vsak chceme usetrit len si neuvedomujme ze okradame sami seba)nase peniaze zoostavaju v zahranic. bohuzial

    ja by zataaaaaal len tolko :-)
    publikované: 05.01.2011 20:55:50 | autor: irish69 (e-mail, web, autorizovaný)
  9. súhlasím s irish69
    je mi smiešne to vyčitovanie gram.chýb na blogoch..pre mna to absolútne je pasé..dôležitá je myšlienka,výpoved autora..a tú si v prípade "oslovensku" cením..
    nie ste predsa na hodine diktátu z JS..
    ani neomylní..
    publikované: 05.01.2011 21:09:15 | autor: slovenčina (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. človek musí byť človekom-v prvom rade..
    a nie gramaticky neomylným..
    a tiež by som Madarom - nie..ale ako nadsázku to beriem.. :-))
    publikované: 05.01.2011 21:12:16 | autor: slovečina (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. vazeni, je to Vasa vec,
    ci ovladate rodnu reci, ale o niecom to svedci...nadavat na Slovakov je lahke, priznat si, ze kazdy ma rezervy, je ovela tazsie...tym, ze tu niekto bude nadavat sa nezmeni nic...co robite preto, aby nastala zmena? Aby sme mali byt na co hrdi?
    Kazdy stat si potrpi na svoju rec - chodte robit do zahranicia, nikde Vas nenechaju hovorit slovensky, musite sa naucit ich rec, sem pride Nemec, zalozi firmu, ak tam chcete mat nejake postavenie, musite ovladat nemcinu a podobne je to aj v inych zahranicnych firmach na Slovensku.
    Predstavte si situaciu, ze zalozite firmu v Nemecku a budete chciet od Nemcov, aby s Vami komunikovali slovensky...a takto je to so vsetkym...nadavat vieme, presadit si svoje narodne nie...kto to ma robit za nas?
    A nehovorte, ze gramaticke chyby nevadia... ked vysokoskolsky vzdelany clovek pise ziadost do zamestnania plnu hrubiek a inych gramatickych chyb.
    Opravovala som zopar diplomovych prac, kde sa to len tak hemzilo hrubkami, nehnevajte sa na mna, ale ovladat zakladne gramaticke pravidla sa ucime od prvej triedy zakladnej skoly, clovek, ktory studoval 17-20 rokov by ich mal mat davno v malicku a nie niekde inde. Byt hrdy na svoju rec, dobre ju ovladat - sa Vam nepaci?
    Aj pisomny prejav cloveka prezentuje, nielen obsahom.
    publikované: 06.01.2011 09:52:02 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. posledna poznamka:
    nie som ucitelka ani som nestudovala slovencinu, ale odborny smer, podobne i moje deti, no aj pre ne je samozrejmostou ovladat pravopis a slusne vyjadrovanie sa.
    Aj ked je blog miesto verejne a reagovat moze kazdy, vidim, ze nie kazda reakcia je vitana.
    publikované: 06.01.2011 10:13:24 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. hanka
    ovládať spisovnú slovenčinu písomne i v ústnom prejave je nevyhnutné na určitých postoch,v určitých pozíciách..ale tu..na blogu..by sme mohli byť tolerantní..a sledovať čo a o čom..a detaily nespisovné prehliadať..proste...nadhľad..to je môj názor..další majú právo mať názor iný..pekný večer
    publikované: 06.01.2011 19:50:09 | autor: radost (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. slovaci su uzasni
    ako jednotlivci,dokazu nadchnut.i mna.ale ako narod su to taki debili,taki debili...ze tomu treba nastavovat zrkadlo a kritizovat to,lebo to potrebuju ako prase drbani...aj ked to s nimi nic nerobi...
    publikované: 06.01.2011 20:29:41 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Sa zamysli pred tým, než sa rozhodneš
    ,,slovaci su asi maximalni antinacionalisti." - a vy ste akože čo, keď tu kydáte na Slovákov, chcete byť Maďarom a ani neviete po maďarsky?!
    ,,nevsimajte si pravopis – jednalo sa mi o obsah a nie formu." - ak som dobre pochopila, tak tento článok je o tom akí sú Slováci neslovácky, a vy ste ani neni ochotný jeden článok o Slovákoch napísať pravopisne!
    Nikoho neodsudzujem, len chcem poukázať na to, že ak chce niekto niečo zmeniť mal by začať najprv od seba, nestačí si len kúpiť jogurt za 30 centov.
    publikované: 06.01.2011 21:42:21 | autor: Unique (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. Som myslela, že nacionálnu strunu neradi počúvate bzučať...
    v podstate je veľmi dobre, že sa ozval ktosi s týmito postrehmi.
    Druhá vec je, že existuje veľmi rozšírený zlozvyk przniť slovenčinu, stala sa z toho všeobecne uznávaná recesia i revolta.
    Služby v Tatrách bývali naozaj ničotné a predražené. preto sa chodí zrejme stále radšej do Álp.
    To, že sa podarilo demontovať temer úplne národnú ekonomiku nikoho ne.erie, hlavne nie tých, ktorí si za provízie z tohto nepovoleného búrania nastavali haciendy a nakúpili jachyty a zlaté karty do bordelov. bye.
    píš ´dalej, však na opravovanie chýb je nástroj vo worde.
    publikované: 07.01.2011 10:23:02 | autor: coko (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. moj nazor
    1. nevyčítam ti gramatiku, avšak na posilnenie Slovenska a slovenského jazyka je dobré a prospešné ju ovládať

    2. ani ja nemám rada Lidl

    3. ak máš vedľa seba položené dva jogurty/minerálky, čokoľvek, jeden je lacnejší a druhý drahší, Slováci logicky kúpia ten lacnejší. Nemáme platy ako v Nemecku, nemáme zárobky ako v Rakúsku, tak teda nech sa nikto nečuduje, že šetríme na jogurtoch.

    4. domáce produkty a výrobky je nákladné podporovať. Môžu si to dovoliť krajiny, ktoré na to majú vyčlenené peniaze. Naše peniaze išli na iné veci, či potrebnejšie, to nech posúdia iní...

    5. v celom článku hovoríš, aké je hrozné, že sa nepodporuje domáca výroba. Investícia do solárnych panelov je dlhodobá investícia, čo znamená, že za pár rokov sa ti peniaze vrátia a za pár rokov bude to teplo a energia lacnejšia ako teraz z iných zdrojov. Žiaľ, Slováci od nepamäti kupujú to, čo je lacné na prvý pohľad a nie to, čo je ekonomicky lacné z dlhodobejšieho hľadiska.

    6. kedysi bolo Slovensko a Česko jeden štát. Všetko spoločné. Zrazu sme sa však rozdelili. Prečo by sme si mali však deliť aj všetky veci? Ja si rada pozriem filmy z českej kinematografie, pretože na Slovensku veľa dobrých slovenských filmov nemáme. Aj českú hymnu zaspievam a som hrdá na to, že ju poznám, pretože Česi tú našu nepoznajú.

    7. Kupujem to, čo sa mi páči, čo je výhodné a dobré. Ak tieto kritériá nespĺňajú slovenské výrobky a produkty, som na chybe ja? Mám azda zmeniť moje kritériá? Myslím, že chyba bude niekde úplne ale úplne inde................
    publikované: 10.01.2011 13:00:32 | autor: certica (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. diadetik
    fdlnighnbiotjfn
    publikované: 11.01.2011 14:12:55 | autor: michal (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. Myslim si,
    ze o tvojej celkovej urovni maloco vypoveda viac, ako skutocnost, ze v tvojom zivote taku dolezitu ulohu hra pozeranie programov televiznej stanice JOJ.
    Z toho sa da naozaj vycitat vsetko o tvojej intelektualnej urovni, o tom, ako travis svoj volny cas, aj ake hodnoty vyznavas.
    publikované: 12.01.2011 09:09:15 | autor: Pozorovatel (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. tak takto...
    Vyjadrím sa k niektorým bodom k článku, ktoré ma zaujali...
    1. "skuste nieco slovenske najst v ceskych potravinach, alebo v polsku." Nuž, neviem ako v Poľsku, ale v Česku bez problémov. Aspoň v potravinách sa nájde dosť slovenských výrobkov, to mi ver
    2. "najnavstevovanejsie webove obchody su tiez ceske (mall, hej)" Tu si treba položiť otázku, či to nie je preto, že je v českých e-shopoch väčší výber, hlavne v tých špecializovaných. Napr. pokiaľ ide o umelecké potreby, v tých českých je výber jednoducho lepší (aspoň pred 2-3 rokmi bol, teraz neviem, stratila som trochu prehľad). Logicky budem nakupovať tam, kde majú všetko, čo potrebujem, nebudem predsa čakať, než to dodajú do slovenských obchodov, nie?
    3. "zlozenie bezneho zahranicneho jogurtu – srvatka, zahustena bravcova zelatina a skrob + prichut, zlozenie bezneho slovenskeho jogurtu – smotana, jogurtova kultura, mlieko + prichut" To nie je nevyhnutne pravda. Dobré smotanové jogurty sú medzi zahraničnými, viď Jihočeský jogurt. A rovnako sa medzi slovenskými nájdu aj také tie rôzne želatiny.
    4. "som pocul ako sa cech nieco pytal slovaka – slovak sa zamyslel, a odpovedal po cesky, ked odisiel tak zase bol z neho slovak – som to nepochopil doteraz" A čo presne si na tom nepochopil? Je to obyčajná snaha odpovedať cudzincovi v jeho rodnom jazyku. Keď sa ťa bude Nemec pýtať na cestu, tiež mu odpovieš po slovensky? Mimochodom, to isté, ale obrátene robia často Česi - veľakrát mi miesto "listopad" povedali "november", beriem to ako milé gesto v snahe uľahčiť mi porozumenie (síce to nepotrebujem, češtine rozumiem, ale je to fajn, keď sa niekto takto snaží).
    A teraz k pravopisu (prepáč, nedá mi to). V diskusných príspevkoch by som to neriešila, ale toto je článok, a ten by mal mať nejakú úroveň. Viem, že nie všetci sme na ten pravopis a gramatiku, všetci robíme chyby, občasná hrubica alebo nevhodný výraz sa tolerovať dá. Ale keď už raz niekto píše článok o slovenskej (ne)hrdosti a sťažuje sa, ako ľudia zabúdajú slovenčinu, ako miesto nej používajú češtinu, a pritom samotný autor tú slovenčinu tiež bohvieako neovláda, je to smiešne.
    publikované: 12.01.2011 11:33:58 | autor: navona (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. problém ? riešenie!
    no myslím si že ak by to niektorí ľudia čítali až do konca, tak sa tie komentáre nezvrhnú len na to akú má strašnú gramatiku ! za to sa ospravedlnil ! netreba to riešiť!
    išlo tu o niektoré postrehy autora a myslím si že navrhol dokonca aspoň aké také riešenie.
    čo sa o komentároch povedať nedá! jediný človek sa obťažoval napísať mu radu a nie ho len sprdnúť a to : že vo worde je kontrola pravopisu.
    nadávať vie každý ,to tu už bolo ,,ale navrhnúť riešenie !? ešteže čo ! kto by sa unúval ,na to sú tu predsa iní, kvalifikovaní,ale tý si svoju prácu asi nerobia dobre keďže zasa počuť len nadávky.takže sme zasa na začiatku, ale v začarovanom kruhu! Ak sa z neho niekto pokúsi vystúpiť ,je zle,tak čo teda má Slovák robiť ?,naozaj iba držať hubu a krok?
    k jednotlivým postrehom v blogu sa nebudem vyjadrovať pretože má na ne každý človek iný a podotýkam slobodný názor a nejde mi o to obhajovať alebo haniť.
    chcel som poukázať na povahové črty väčšiny a to že sa skôr sústredia na to negatívne a nie na pozitívne.
    škoda ale to sa len tak nevykorení každý začína od seba ako som veľa krát čítal ale všetci tým mysleli len autora a nie naozaj SEBA! ďakujem a prajem všetkým krajší rok 2011, krajší ako bol ten predchádzajúci.
    publikované: 13.01.2011 11:27:00 | autor: kufolog (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. ty posledný!!!
    ani ty nie si pravopisne dokonalý-len dokonale vulgárny= ti=malo byť =ty=
    publikované: 18.01.2011 11:56:15 | autor: slovenčina (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. Slovensko ma aktivnu zahranicnu bilanciu
    Za prvych 11 mesiacov minuleho roka ma SR aktivnu bilanciu zahranicneho obchodu cca pol miliardy EUR, takze aj my volaco vyvazame. Ja napriklad pracujem v softwarovej firme, ktora robi pre zahranicie cca 95% svojho vykonu.
    publikované: 21.01.2011 08:07:26 | autor: Tomas (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. Nehanbím sa!
    Nikdy som sa nehanbila za to, že som Slovenka, naopak. Vždy som bola na to hrdá.
    Čo sa týka slovenských výrobkov: sú takisto nekvalitné ako aj dovezené, žiadny rozdiel, jogurty sú nezdravé, aj keď sú vyrobené zo smotany: kravy totiž požierajú samé seba, aj tie slovenské.
    Čo sa týka slovenských výrobkov: nemyslím si, že zahraniční turisti prídu preto na Slovensko, aby si odniesli niečo slovenské, prídu sem preto, lebo niektoré veci sa im tu oplatí kúpiť.
    Médiá, televízia: nepozerám. Je to manipulatívna forma ohlupovania, dostanú vás vždy tam, kde chcú, aj slovenské programy aj dabované....

    Nebude to lepšie, len horšie. Nemali sme sa hrnúť do EU a prijať menu, ktorá padne. Nezamýšľam sa nad problémami, uvedenými v článku, sú mi ľahostajné. Mám tie svoje, ktorých je dosť a sú pre mňa a moju rodinu dôležitejšie. AKo vyzerá obraz Slovenska v zahraničí? Tak ako vždy vyzeral: vačšina ľudí ani nevie kde Slovensko je. A mne osobne je to jedno, DPHčka neklesne ani cena benzínu nepôjde nadol....


    publikované: 24.01.2011 10:27:48 | autor: anitka (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. Prečo táraš o veci, keď jej vôbec nerozomieš?
    Myslím tým elektrárne.
    publikované: 25.01.2011 04:21:43 | autor: Rudolf Dovičín (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. Anitke
    Ty kravka hlúpučká, pre Teba sú najdôležitejšie 1% DPH (čo tvorí 0,84% celkovej ceny, t.j menej ako 9 tisícin) a cena benzínu?
    Sa nečudujem, že nás všetci majú sa sprostých...
    publikované: 25.01.2011 04:26:07 | autor: Rudolf Dovičín (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. s pohľadom anitky-detto súhlasím a R:D:
    hľadaj súvislosti nespokojnosti inde...s politickou manipuláciou...niekde v pozadí...a...ľudia-hádajte sa...nám peniaze potečú...

    Ako vyzerá obraz Slovenska?-ako chcú vládcovia tejto krajiny...
    publikované: 25.01.2011 06:15:09 | autor: vyfack-naiv (e-mail, web, autorizovaný)
  28. serus
    akos tou elektrárnou...casom sa investivcia vráti a bude to lacnejsie...ved na vyrobu elektriny sa takto neminaju ziadne zdroje a neznečistuje sa tak zivotne prostredie....a zas slovaci asi chcú byt počechovany a amrickejší....len nas jazyk obsahuje neskutocne vela slov prebratych od amikov a iných...taze daj si dithiaden a klud...mat tak tvoje problemy
    publikované: 02.02.2011 13:26:26 | autor: majlo226 (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. Každý podľa svojich možností
    Neuzeraj sa v cudzom zrkadle... Každý máme možnosť na veciach okolo seba niečo zmeniť. Tak sa do toho pustime a budeme mať menej času na siahodlhé úvahy na tému "ako nám tu nič nefunguje"...
    publikované: 17.02.2011 11:28:27 | autor: exander (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. Trochu objektivity
    Myslim ze autor clanok pisal zaujato len z jedneho pohladu. Nikdy nic nieje len cierno biele. Predavaju sa aj u nas slovenske vyrobky. A preco by chcel byt prave madarom ked madari su na tom velmi podobne ako my. Aj do inych krajin prerazili velke obchodne retazce tak ako k nam a predavaju tam produkty zo zahranicia. Ale ked chce niekto zaujat a mat navstevnost svojho blogu ktory sa siri preposielanim sokujuceho emailu tak nech sa paci. Vsetci mu to zhltnete.
    publikované: 04.03.2011 09:51:59 | autor: Objektivny (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. ku príspevkom
    To sem prispievali násť ročný?
    publikované: 01.06.2011 11:56:42 | autor: goldenbeggar (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. Pre Nagasaki
    Nemozem si pomoct, ale si najvacsi retard, akeho som dnes/vcera a dlho dlho stretol.
    publikované: 02.10.2011 01:32:17 | autor: Attila (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. pre kokot
    "ti kokot" ?

    heh, mozno TI kokot niekto fajci, ale TY kokot zostanes vecne :D

    si to fakt zaklincoval teraz.
    publikované: 02.10.2011 01:35:47 | autor: Attila (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. no
    kazdy kto ma na to aby si pozrel film/serial v originalnom zneni potvrdi ze cesky dabing je takmer vzdy niekolko nasobne lepsi ako slovensky.
    publikované: 27.05.2012 09:27:32 | autor: philips (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. České minerálky
    By som sa toľko nenavážal do českých minerálok. Mnohí ich kupujeme cielene, sú menej slané ako slovenské. Resp. majú viac horčíka a menej sodíka. Čo je zlé na karlovarských minerálkach? Mattoni, Magnesia, alebo hoci aj Korunní z Lidla?
    publikované: 27.05.2012 09:49:42 | autor: peters (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. Čaro slobodného rozhodovania.
    A čo má byť? Zahraničný freemail je lepší, tak ho používam. Keď mi domáca pálenka nechutí, tak kúpim zahraničnú. Ak sa mi domáce auto nepáči, kúpim zahraničné. Ak sa mi domáci spevák nepáči, počúvam zahraničného. Obdobne filmy, knihy, ... .
    Hejslováci nech si uctievajú všetko domáce, ja si, s dovolením, vyberiem.
    publikované: 27.05.2012 12:34:48 | autor: kolecko (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. mineral
    s predchadajucim prispevkom nesuhlasim.
    ale je to typicky slovensky nazor.
    namiesto toho aby clovek isiel do ineho obchodu ide do vedlasieho regalu.
    lidl je kapitola sama o sebe.
    co sa tyka konkretne mineralok tak napr. kortnica, lubovnianska, sulinka maju viac horcika alebo taka saratica ho ma 5-nasobne viac ako magnezia
    publikované: 31.05.2012 12:15:58 | autor: jano (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. Tak bud madar!!!
    Je to zvlastne , ale ja nehodnotim slovakov podla toho ake nakupuju potraviny , alebo podla toho aky dabing k filmu si vyberu ... (ved ten clanok nebol o nicom inom...) . Co si myslis , ze poliaci , madari , cesi a iny nekupuju slovenske vyrobky??! Ani som nejak nepochopil o com mal ten clanok byt... Skoda casu .... Inak ked uz chces byt , taky narodniar , a podporovat slovensku ekonomiku - dufam , ze pracujes pre slovensku firmu , jazdis na aute (alebo autobuse) vyrobenom na slovensku , ucet mas zalozeny v slovenskej banke , na dovolenku nechodis inam ako do tatier ( alebo inde v SR) , urcite mas mob.tel. - kolko operatorov je "sloveskych".....takto by som mohol pokracovat domrtva....
    Pre mna je slovak ten , kto pozna historiu svojho naroda , kto ovlada svoj materinsky jazyk( co sa o tebe povedat neda!) , kto reprezentuje slovensko v zahranici slusnym spravanim ( vid opitych anglicanov v centre st. mesta v BA) , ten kto aj napriek nepriaznivej ekonomickej a politickej situacii je HRDY na to , ze je SLOVAK .
    publikované: 01.06.2012 09:17:05 | autor: Kubik21 (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014