Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Jednoducho povedané... Ty musíš... !

Jednoducho povedané... Ty musíš... !
 
Nerada počúvam príkazy a dobré rady do života. Nemám ich rada a vždy rozmýšľam, ako sa im vyhnúť, pokiaľ sa mi zdajú nezmyselné. Dostávam veľa nezmyselných príkazov, ale tento je iný.Tento príkaz  nezmyselný nie je. Od tejto osoby nedostávam nezmyselné príkazy, dostávam iba rady a je na mne, ako s nimi naložím. A viem, že je  to v mojom záujme... a ani sa nepokúšam o nejaké vyhnutie. Príkaz jednoduchý a problém ešte banálnejší... a predpokladám, že pre väčšinu z Vás možno až smiešny. Čo musím?
Rozprávať. Nie, nerobím si z Vás srandu... Musím rozprávať... rozprávať viac, ako mám vo zvyku, to mám za úlohu... ale ...no je to problém. Teda aspoň pre mňa,  ja radšej mlčím. Nerozprávam. Nie že by sa mi nechcelo, alebo by som mala nejaké problémy s rečou, alebo by som bola nemá, ja jednoducho nemám pocit, že by som mala. Že by som sa mala zapojiť do debaty a rozprávať, nemám pocit, že mám druhej strane čo povedať... a ak ma náhodou taký pocit prepadne...tak potrebujem nad tým, čo sa chystám povedať aj trochu popremýšľať. A kým si to stihnem premyslieť, debata je už zase niekde inde... a tak teda mlčím. Je pravdou aj to, že ak sa musím k niečomu vyjadriť a nemôžem si to vopred pripraviť,  najradšej samozrejme v písomnej forme...je problém na svete. Horia mi uši, mením farbu, trasie sa mi hlas, v hlave vzduchoprázdno a v ústach sucho, ako na Sahare... prepadne ma pocit, že „ a teraz budem za najväčšieho debila, trepnem nejakú kravinu... “ a koniec, jednoducho neviem, čo povedať. Neviem, či to riešite aj Vy, ale ak náhodou áno, tak vedzte, že by ma zaujímalo vaše riešenie...
Moje je jednoduché, ale celé ja na dve veci... jedna je že na nič... a druhá? Radšej pomlčím... Ja radšej počúvam, nemám pocit, že je nevyhnutné sa ku všetkému vyjadrovať a všetko riešiť, ale je fakt, že občas niečo povedať tiež nezaškodí....
A preto som sa rozhodla, že začnem... len ešte musím nájsť druhú stranu na rozhovor... nebudem predsa rozprávať sama so sebou.
A ešte posledná otázka... klopíte zrak a uhýbate pohľadom pri rozhovore s inou osobou, resp. s druhým pohlavím? Ak áno, tak prečo, alebo, ako sa s toho vymotať? To budem totiž riešiť tiež... a už čoskoro...   

život | stály odkaz

Komentáre

  1. snezka,
    mala som niekedy aj ja tieto problemy, nie uplne, ale v niecom podobne. zmena nastala, ked som si uvedomila jednoduche pravidla asertivneho spravania. niektore su tu: mam pravo robit chyby a byt za ne zodpovedny, mam pravo zmenit svoj nazor, mam pravo povedat "ja neviem", mam pravo povedat "ja ti nerozumiem" ale tiez mam pravo sa rozhodnut, ci chcem jednat asertivne alebo nie. :) ocny kontakt je naozaj dolezity, a nikto ta nezje ked sa pozries do oci. tiez som sa cervenala, ale pracovala som na zvyseni sebadovery, mala som spatne vazby, ze robim veci dobre, tak som sa ucila to aj prijimat. pochopila som, ze v rozhovore mam pravo pytat sa ale druha strana ma tiez pravo aj neodpovedat, ale ze to nie je moja chyba ked neodpoveda, ale on sa tak rozhodol. je toho viac co som si musela uvedomit. tak len zlomok z toho. mozno pomoze ;) viac si ver a nicoho sa neboj, z nosa ti nikto neukusne ked sa budes rozpravat :)) tak drzim palce :)
    publikované: 22.02.2009 18:22:49 | autor: kordelia (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. Kordélia,
    ja viem, že mi z nosa nikto neodhryzne... napriek tomu stojím na mieste a nejako sa nehýbem... poznám všetky vyhody, aj nevyhody komunikácie, asertívneho správania a nič...
    publikované: 22.02.2009 18:26:53 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  3. tak tento manifest...
    si pisala aj pre mna, dakujem :))
    publikované: 22.02.2009 18:33:14 | autor: noncreativ (e-mail, web, autorizovaný)
  4. a mas sa s kym rozpravat?
    je niekto hned teraz pri tebe? vies, ja som si dlho myslela, ze tlachat hluposti je strata casu. a potom so psikom vonku som zistila, ze my, psickari, vieme naaaaaramne tlachat, a je to dobra terapia. najprv som si pripadala popri nich ako v inom svete, ale skusila som len tak a spoznala som oslobodzujucu silu vyrieknutych slov, hoc aj banalnych. ako tak ta poznam z blogu, myslim si, ze je najvyssi cas zadovazit si psika. ten ti urcite pomoze. nam pomohol obrovsky, nas s manzelom naucil komunikovat :)) funguje to stopercentne :) ;)
    publikované: 22.02.2009 18:33:23 | autor: kordelia (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. Hlavně by se nemělo jednat nasertivně, ani naser Ty mě, ale o tom sem nechtěl.
    Jenom mě to zaujalo.
    Sněžko, na margo Tvýho marginálního kvázy komunikačního problému, jenom stručně.
    Nic si z teho nedělej. Já to měl taky. Dokavád jsem se nenaučil počkat, až se vostatní vožerou, potom už nemusíš přemejšlet a můžeš říkat, co Tě zrovna napadne.
    Tak asi tak. Vode mně. Ve stručnosti :-))))
    publikované: 22.02.2009 18:33:43 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Noncreativ,
    vitaj... neviem, či manifest, ale ak si sa našiel... tak sme aspoň dvaja...
    publikované: 22.02.2009 18:42:09 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  7. Kordélia...
    hneď na začiatok... páči sa mi slovo terapia...mali sme psíka, už nemáme a priznávam sa, nedokážem, už ďalšieho oplakávať, ak sa mu niečo stane. A na psíka nie je ani čas... ráno odídem a večer prídem... skôr to bude kríza stredného veku... spať s mackom ma už nebaví... potrebujem už iného macka... vhodného k môjmu veku...len, ťažko ho nájsť, keď človek mlčí.. to je potom drina aj rande...
    publikované: 22.02.2009 18:45:44 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  8. Mito,
    ak sa ostaní opijú ... to je už po debate... a debatovať triezvemu s ostatnými.. je ťažko
    publikované: 22.02.2009 18:47:40 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  9. Snezka...
    mam s Tebou vela podobneho...moji znami by urcite protestovali, ale je to tak...i ked som od Teba o kus starsia, cervenam sa stale, ked mame nejake skusky, mam pocit, ze zinfarktujem, ked sa mam stretnut s dobrym priatelom, mam obrovsku tremu , cerven prechadza az do fialovej:)
    U mna je vsak jedna odchylka - cim viac som nervozna, cim viac mam tremu, tym viac rozpravam...jednoducho meliem...sama neviem co...potom mi ini povedia....a pre zmenu mi na rohu postele sedi plysovy zabiak:) dostala som ho namiesto zakliateho princa.......bojim sa ho vymenit za toho z masa a kosti....co ak...mam tolko komplexov, nedovery v seba, neistoty, strachu...ze sa bojim uverit, ze moze byt lepsie...a robim vsetko preto, aby nebolo....neber si zo mna priklad, iba ak v tom kecani, skus to:)))
    publikované: 22.02.2009 18:55:31 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. snezka,
    taky krivy usmev vyvolala tvoja posledna veta, ach jo ;) drina... a myslim si, ze je to skor naozaj o terapii. mozno potrebujes aj viac pomoci ako si vies pripustit. my sme dvaja s manzelom a s psikom, ale mam priatelku, ktora je sama, ale zije plnohodnotny zivot. a veru komunikacia jej vonkoncom nechyba, ale aj tak je sama. je to, myslim si, o postoje voci sebe samej. ale neda sa to vyjadrit kratko. a mozno ano...
    publikované: 22.02.2009 18:56:03 | autor: kordelia (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. No, Snežko, tu nastupuje schopnost srůst s kolektivem.
    Něco na spůsob kolektivního myšlení.
    Ale není to vo alkoholu, to né, to by sem byl nerad, kdyby to takhlenc vyznělo.
    Když Tě něco napadne zrovna v tu chvíli, když se vo tom vostatní bavěj, tak nepřemejšlej moc dlouho a přispěj s tím, co Tě zrovna napadlo. Vono to posune debatu dopředu.Možná. Možná taky né. Ale v zásadě se všichni přivožrali. I na MDŽ, včetně notorickejch nealkoholiků. Ale asi sem už moc starej a mám negativní náhled na svět. Já za to nemůžu.
    publikované: 22.02.2009 18:57:26 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Hanka,
    vieš, mám iba maca... a inak nie si ty ja?
    publikované: 22.02.2009 19:20:21 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  13. Kordélia,
    máš pravdu v tom, že niekedy to nejde tak krátko... pošlem ti mail a trochu ti to ozrejmím...:-))
    publikované: 22.02.2009 19:25:45 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  14. Mito,
    zrásť s kolektívom... super... a čo ak máš pocit, že do toho kolektívu nepatríš?
    publikované: 22.02.2009 19:26:51 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Snezka:)
    Maco bol dlhe roky v mojom zivote tym naj...kym mi ho neznicili synovci a netere...neviem, ci sa da cervenanie sa nejako odstranit, mne sa to nedari, vlastne, uz davno som to vzdala...ked ma prist, nech pride:)
    a urcite mame vela spolocneho....keby si bola blizsie, vyrazili by sme do ulic a kecali by sme a kecaliii:))))
    publikované: 22.02.2009 19:44:23 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. Hanka,
    čo už... tak môžeme pokecať takto... môj písomný prejav je lepší... a s tým spoločným... neviem, možno áno... a čo tak si spraviť výlet?
    publikované: 22.02.2009 19:49:35 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  17. ahojky snežka :)
    neuveríš, ale aj ja som s tým mala problémy...v škole sme sa učili zásady správnej komunikácie, aj asertívnej, aj keď som vtedy nevedela, čo to je :)) podstata u mňa spočívala v tom, že som chcela byť dobrá študentka a ako každý iný, učila som sa pozerať do očí a to ostatné...môj muž to nevie doteraz, uhýba pohľadom a popri komunikácii, najmä, keď si je neistý, robí rôzne neuvedomené pohyby alebo sa začne niekde škrabkať, a pod. možno to vidím len ja, ktovie...
    a mnoho rád od kordélie by som si zobrala k srdcu, fakt je pes zakopaný v tom, že si musíme viac veriť a veriť aj tomu, že nás ten druhý chce počúvať...tiež nemám často čo povedať a nechce sa mi, cítim sa blbo, ak nakoniec poviem niečo nevhodné a totálne hrozne, ak si uvedomím, že to, čo som povedala, si môže ten druhý vysvetliť inak, ako som to myslela...potom sa to snažím vysvetliť a to je trapas :)) tak radšej počúvam a v práci sa nahovorím dosť...nj

    držím ti palčeky snežka! ozi, oči sú vraj brána do duše, tiež nechcem, aby mi do nej ľudia videli, zľakli by sa heh, ale ak nájdeš niekoho, pred kým nemusíš nič skrývať, je to super :) Peťo sa na mňa pozerá, keď rozpráva a ja si to veľmi vážim :)
    publikované: 22.02.2009 19:52:49 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  18. Snezka:)
    beriem Ta za slovo, az sa trosku zjarnie, mozeme si dat "rande", najkor my dve, potom sa mozno uvidi:))))
    publikované: 22.02.2009 19:53:14 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. Diuš,
    vitaj. Ty si sa nejako rozpísala. Ja viem, opakujem, poznám všetky zásady asertívnej komunikácie, ale... čo s toho, keď mi to nejako nejde v praxi. Musím si to nejako poukladať v tej svojej hlave... nejde mi to, a osobne si myslím, že mi to ani nikdy nešlo... možno som rozprávala málo... ale vlastne nikdy nejako nebolo s kým... a v práci? Uhýbam a klopím zrak...

    posielam ti mailík
    publikované: 22.02.2009 20:03:50 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  20. Hanka...
    teším sa... už vidím, ako pokecáme... snáď sa mi to podarí...
    publikované: 22.02.2009 20:04:32 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  21. :)) dík, no viš
    nemám kam písať, tak rada tebe ;) a potom, so mnou si sa veľmi pekne rozprávala, to ja som sa cítila ako nemá :)) a ja mám problém s mnohými inými vecami pri komunikácii, keď je okolo hluk, napr. v električke, nepočujem samu seba, občas kokcem :)) alebo zo mňa idú divne poskladané myšlienky, niekedy si neviem spomenúť na slovo a pod. je toho veľa...tiež sa červenám, keď cítim, že sa na mňa upriamuje pozornosť...pritom som akokeby rozdvojená, prednášala som aj pred masou ľudí, asi som si zvykla, no stále mám nepríjemné pocity...a tebe to časom tiež určite pôjde ;)
    publikované: 22.02.2009 20:09:09 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  22. DIuš,
    ale teba poznám... mne " nerobí " problém rozprávať sa s ľuďmi s ktorými ma niečo spája, s ktorými mám isté puto... :-)))
    publikované: 22.02.2009 20:16:28 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  23. :)
    ten manifest som myslel obrazne :) len naozaj velmi dobre viem o com pises... a je to lahko tazke prekonat.. mno zlozite, ze? :)
    publikované: 22.02.2009 20:30:22 | autor: noncreativ (e-mail, web, autorizovaný)
  24. :-((
    Zložité, pre mňa až príliš...
    publikované: 22.02.2009 20:35:16 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  25. zlomi sa
    musi ;)
    publikované: 22.02.2009 20:36:27 | autor: noncreativ (e-mail, web, autorizovaný)
  26. :-))
    dúfam, že máš pravdu... tak teda možno s niekým pokecám v Tatrách na blogstretku.... a dovtedy? Snáď nebudem iba mlčať...
    publikované: 22.02.2009 20:40:06 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  27. tak drzim palce :)
    tatre si uzite sitci :)
    publikované: 22.02.2009 20:43:38 | autor: noncreativ (e-mail, web, autorizovaný)
  28. Snežka :-)
    Ani som si nevšimla, že si sem v podvečer napísala :-)
    Tak teda. Poznám Ťa a myslím, že to s Tebou vôbec nie je také zlé. Veď ja vždy celý čas viac menej počúvam a celkom dobre sa na tvojich príbehoch bavím (cestovanie na východ - na otočku, zážitky s pacientmi, v škole...). Máš dar nenudiť. Rozprávaš veľmi farebne. Vždy to je pre mňa relax. Naozaj :-)

    Takže by som to videla veľmi pozitívne. Možno len potrebuješ viac dobrých poslucháčov :-)

    Držím palce...

    publikované: 22.02.2009 20:59:43 | autor: blogzin (e-mail, web, autorizovaný)
  29. Rusalka,
    musím ti odpovedať rovnako, ako Diuške...poznám ťa...a máme niečo spoločné... :-))
    publikované: 22.02.2009 21:11:46 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  30. Snežka napísala si to veľmi výstižne
    Práve som si sadla k PC, že dokončím niečo k téme, ktorá zaujíma, či skôr "trápi" aj Teba. Viacnásobne som sa skúšala dostať sa na svoj blog - myslím do editora, a popritom som zbadala Tvoj text. Potešila som sa. Hovoriť, alebo v tomto prípade napísať o svojom probléme, je prvý predpoklad na jeho riešenie. Svoj text si napísala naozaj výstižne. Dúfam, že Ti nebude vadiť ak budem reagovať po svojom, teda ako som pôvodne zamýšľala...
    publikované: 22.02.2009 23:04:45 | autor: Martha Bielska (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. :-)
    Martha v pohode reaguj po svojom, ja budem reagovať po svojom tiež. O tom to je... o vymieňaní a odovzdávaní si informácií... a z časti si ma k tomuto dokopala aj ty... a či výstižne? Neviem, možno... písomný prejav v mojom ponímaní je naozaj lepší ... :-))

    PS.Beriem maca a idem spať...
    publikované: 22.02.2009 23:12:19 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  32. Snežka
    tým som myslela, že dokončím svoj príspevok. Aby nedošlo k nedorozumenie, že prečo píšem na podobnú tému. Ale to by som sa tam musela aj dostať. Ale (asi) to nechám na inokedy. Dobrú noc!
    publikované: 22.02.2009 23:37:01 | autor: Martha Bielska (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. Martha,
    pokojne ho dokonči... a podobná téma? Mne nevadí....poznáš, keď dvaja robia to isté...nikdy to nie je rovnaké.... nikdy nenapíšeme dva rovnaké články... :-))

    Píš, prečítam si...
    publikované: 23.02.2009 07:28:50 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  34. snežka, dobré ránko :-))
    vidím, že sa potrebuješ vyrozprávať, tak čo to kino? Tam sa síce mlčí, ale pred kinom a po kine sa nemlčí.. ideme?
    publikované: 23.02.2009 08:32:11 | autor: z-a-r-a (e-mail, web, autorizovaný)
  35. :-))
    Jasné , že áno, už len trafiť ten správny deň.... čo tak sobota, alebo nedeľa? A dala som si záväzok... budem rozprávať..asi aj cez kino...
    publikované: 23.02.2009 09:15:30 | autor: snezka (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. nemam rada, ked
    niekto v kine rozprava, ale v tvojom pripade, asi by som sa k tebe pridala, a nech nadavaju :)) mohla by to byt celkom dobra skuska komunikacie a asertivneho spravania sa :))
    publikované: 23.02.2009 09:32:55 | autor: kordelia (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. snežka, no teraz si mi škrtla cez rozpočet,
    cez víkend plánujeme lyžovačku, takže tento víkend čo príde, nebudem doma, a čo tak cez týždeň? Nemáš niekedy čas? ak nie tak ten ďaľší víkend som už doma.. :-))
    publikované: 23.02.2009 09:45:04 | autor: z-a-r-a (e-mail, web, autorizovaný)
  38. Nedá mi, prepáčte,
    mluvit při biografu ani na dívadle by se nemělo, to je pravda. Když už ,tak šeptat.Komunikovať se dá i mimoverbálně, néé?Šustit by se už vůbec nemělo.
    Ale i tak si myslím, že když se řve, mimoverbálně se komunikuje, navíc se šustí a sedíte v první řadě, tak to vopravdu může rušit vostatní zaujatý diváky.
    A může to někomu pokazit hluboký umělecký zážitek.
    Potom se lehce může stát, že vodcházíte z kinematografu a máte z celýho filmu leda tak hovno. Protože vás někdo vodreagúval.
    Tak todlencto si vo problematice mluvení myslím já. Ale neberte to za bernou minci. Je to vopravdu můj soukromnej názor.
    Ahojko :-)))
    publikované: 23.02.2009 09:46:42 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  39. Nedá mi, prepáčte,
    mluvit při biografu ani na dívadle by se nemělo, to je pravda. Když už ,tak šeptat.Komunikovať se dá i mimoverbálně, néé?Šustit by se už vůbec nemělo.
    Ale i tak si myslím, že když se řve, mimoverbálně se komunikuje, navíc se šustí a sedíte v první řadě, tak to vopravdu může rušit vostatní zaujatý diváky.
    A může to někomu pokazit hluboký umělecký zážitek.
    Potom se lehce může stát, že vodcházíte z kinematografu a máte z celýho filmu leda tak hovno. Protože vás někdo vodreagúval.
    Tak todlencto si vo problematice mluvení myslím já. Ale neberte to za bernou minci. Je to vopravdu můj soukromnej názor.
    Ahojko :-)))
    publikované: 23.02.2009 09:47:21 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  40. Kordélia,
    s tým rozprávaním v kine... nemusím ho ani ja, ale niekedy to človeku nedá... pri Shrekovi sme sa bavili celý čas... a niektoré repliky sa prosto nedajú ...
    publikované: 23.02.2009 10:26:16 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  41. zara,
    stiham vo stvrtok vecer a v piatok vecer... dohodneme sa, neboj...
    publikované: 23.02.2009 10:27:10 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  42. Mito,
    máš pravdu, ale západné vplyvy dorazili aj ku nám... vezmeš vedro pukancov, liter coly a ... preč sú časy, keď sme len tíško sedeli a pozerali na náčelníka Apačov a jeho bieleho brata....
    publikované: 23.02.2009 10:29:08 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  43. snežka super, štvrtok, piatok, tie dva dni môžu byť..
    :-)) jasné, že sa dohodneme..:-) a čo sa týka toho rozprávania aj počas kina, mne to nevadí, kľudne aj cez film.. :-))
    publikované: 23.02.2009 10:29:53 | autor: z-a-r-a (e-mail, web, autorizovaný)
  44. :-)
    Super, ale stíham až na večer...
    publikované: 23.02.2009 10:37:21 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  45. oki, mne je to jedno, po 16,00 hod kedykoľvek..
    tak si to upresníme ešte a mrk odkaz.. :-))
    publikované: 23.02.2009 10:39:47 | autor: z-a-r-a (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014