Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Verím Pane a vyznávam..


RMF | stály odkaz

Komentáre

  1. Elli, som asi riadne nevzdelaný,
    ale kde si to? Páči sa mi to velice. Do vnútra sa asi nedalo, čo? Niektorí to nemajú radi.
    Pekný deň:-)))
    publikované: 12.05.2009 07:03:40 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  2. to je môj chrám.. tam naberám silu..
    nafotím aj z vnutra.. určite mi nezakážu..:))
    publikované: 12.05.2009 07:04:54 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. Pekne ...
    ... este ze cirkev ma zit v chudobe. Neviem ci Jezis chcel aby sa stavali taketo chramy alebo bol skor za pomoc ludom, tych ktory to potrebuju je minimalne na slovensku urcite dost. Zial dejiny krestanstva su od zaciatku poznacene krvou. A vela zleho napachali ludia vydavajuci sa za poslov bozej vole na zemi. Viera je potrebna ale zial ludia v mene viery a to je jedno akej pachaju niekedy hrozne veci
    publikované: 12.05.2009 07:14:40 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. Ivan.. nechci ma nasrať..
    tento chrám si postavila cirkev..a viš ako?.. konali sa zbierky v našej farntosti..a vieš prečo?..lebo cirkev tvorí každý a jeden veriaci..a v konečnom dôsledku.. áno.. Ježiš toto nepotreboval.. uznávam.. ale ľudia ano..a z vďaky za všetko dobré stavajú mu takéto chrámy..nie pre Neho,ale aby sa mali kde s Ním stretávať..

    Vieš.. to je rovnako,ako štát.. zdravotníctvo stojí ako stojí..a všimni si,v akych budovách sídlia zdravotné poistovne.. napríklad..

    Náš chrám sme si postavili sami.. Za pomoci cirkvi ako ustanovizne a štátu tiež..pretože každý z nás,čo tam chodí patrí aj do cirkvi..aj do štátu..
    publikované: 12.05.2009 07:20:32 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. Ou aka to krestanska torerancia ;-)
    " kto do teba kamenom ty do neho chlebom" Ja viem ako sa stavaju chramy ale tie peniaze sa dali pouzit napr na nemocnicu alebo nieco ine. Ludia nepotrebuju na kazdom kroku novy kostol a cim lepsi a novsi tym lepsie.
    Lenze zdravotne poistovne sa neriadia bozimi zakonmi ale svojim ziskom. A nikde som necital ze by mali pomahat bliznemu svojmu ;-)

    ... a mala oprava plati to kazdy aj ja pertoze na slovensku stale nebola vykonanana odluka cirkvi od statu a preco asi co myslis??? Pre peniaze co idu zo statu ;-)
    publikované: 12.05.2009 07:34:35 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. Elll mimochodom ....
    "vďaky za všetko dobré stavajú mu takéto chrámy..nie pre Neho,ale aby sa mali kde s Ním stretávať" zaujimava veta mimochodom co ti hovori

    ... "nebudes mat ine modly ako mna"
    ... a vies ze az koncil uznal trojjedinstvo t.j. otec-syn a duch svety
    publikované: 12.05.2009 07:38:59 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. zo štátu?.. a kam?.. do cirkvi?..
    ivan..keby bola odluka cirkvi zo štatu,tak by pak mal každý veriaci prispievať odvodmi a danami do cirkevneho rozpočtu..a nech sa stavajú cirkevne školy a nemocnice..trebárs.. ja som za.. len či by toto pustil štát.. to by bola zaujímavá otázka..:))

    možno cirkev nebude podporovať to,čo už dávno nema zmysel podporovať.. napríklad nejaky futbal na urovni reprezentacie..alebo trebars aj hokej.. aktuálne..

    prečo obvinuješ cirkev z takých volovin?.. v lubovni,hoc je tu 23tis. obyvatelov bol dlho kostol jeden.. maličky.. nafotim ti ho.. a bol rímokatolícky.. chodili don veriaci všetci.. bez rozdielu vierovyznania,pretože ina možnost nebola..

    a tak sa greckokatolici raz rozhodli,že stačilo.. prišiel tu otec Peter, pred ktorým klobúk dolu.. Začal slúžiť bohoslužby najprv v Dome smútku mimo mesta.. Ked videl,kolko greckokatolíkov sa tam každý večer scháza, rozhodol sa do toho ist..a tak sa začalo stavať.. Nebola to malina.. to iste nie.. a ked sa zadívaš, stále nie je dokončený.. ale.. máme ho..a sme strašne radi..

    Áno.. nemocnice sa môžu stavať.. Ale.. ved tie,čo sú, zatvárajú pre nízku využitelnosť..tak nač nove?..

    Ver mi.. pre tých,čo tam chodia, je chrám rovnako dôležitý,ako nemocnica.. a nemocnica u nás je daleko väčšia,ako kostolík na námestí..
    publikované: 12.05.2009 07:44:25 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. Ivan.. milujem takych,ako ty..
    neveríš a ideš ma tu skúšať,kto čo uznal..

    ja verim aj bez uznania.. Ani že v Litmanovej sa zjavila Panna Mária nie je ešte uznane.. a ja tomu verím.. Prekvapený?..

    Ano.. Chrám je Dom Boží.. Slúži Bohu.. A Božiemu ľudu.. My tam prídeme.. stretneme sa.. v spoločnej modlitbe.. A on nám tam dáva svoju silu, ochranu, svoje milosti.. ale.. nepochopíš,kým nezažiješ..

    vieš.. ked mi niekto povedal,aky je sex fasa, tiež som si myslela,že mu musí dobre bebať.. čo môže byť na tych šmišnych pohyboch fasa..

    vyskúšala som.. už viem..:))))))
    publikované: 12.05.2009 07:47:49 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. Elli, plně stojím za Tvým názorem!
    Aj sex je určitým spůsobem forma odreagování se. Ano, proč ne, že?
    Mělo by se o tom víc otevřeně hovořit. A třeba i na církevní půdě. Prože z úst kněze to vyzní tak nějak přesvědčivěji.
    Já mám sice Lurdy zakázaný, o tom potom, ale stojím za Tebou a Tvým názorem. Plně.
    Ahoj a nenech se nasrat:-)))))))
    publikované: 12.05.2009 07:57:22 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  10. Ivan, ...Ell
    Ivan,prečo si myslíš, že ty vieš lepšie čo potrebujú ľudia, než oni samotní? Ell napísala, že sa ľudia poskladali na kostol a to dobrovoľne. Nie ako za komunistov, keď dobrovoľne bolo povinné. Tiež si myslím, že nemocnica je potrebná, ale ľudia sa poskladali na kostol. Majú kostol. Bráni ti niekto organizovať zbierku na výstavbu nemocnice? Pre koho ju postavíš, ak poisťovňa nezaplatí lekárov z tvojich odvodov?
    Odluka cirkvi od štátu.
    V podstate nie som proti, ale za podmienky vrátenia stavu, keď bola cirkev odlúčená od štátu. Zlúčenie cirkvi so štátom vzniklo niekedy v 20- tých rokoch minulého storočia a cirkev sa vtedy zriekla veľkých majetkov v prospech štátu. Ak odlúčime cirkev od štátu, vrátime cirkvi aj majetky? Ivan, možno je to pozemok na ktorom je tvoj dom. Alebo urobíme krádež a majetok ľudí (cirkvi) ukradneme. Tak, po boľševicky.
    Cirkev, to sú ľudia, napríklad aj ja a je nás dosť veľa. Ja by som napríklad v prípade odluky cirkvi od štátu, trval na vrátení majetku cirkvi. Aj môjho majetku! Určite by som v takom prípade volil stranu, ktorá by navrátenie majetku mala v programe a nebol by som sám.
    publikované: 12.05.2009 08:16:07 | autor: Rick (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. och..Rick.. to by bolo.. :)))
    Mito.. sú veci, o ktorých sa nehovorí.. Napríklad..nikdy som nepočula žiadneho kňaza povedať,že sex je zly a treba ho totálne vylučiť z nášho života..

    ale sexuálna neviazanosť je už ine kafe..že?..
    publikované: 12.05.2009 08:21:40 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. Elli, mal som možnosť zažiť kňaza, čo sexe bežne informoval.
    Dokonce sme pri tejto téme, nad mešným vínečkom, strávili nejednu vcelku peknú chvíľku. Aj s jeho manželkou.
    Neviazaný sex? Tak to nevím, to jsem ješte nedělal. To je jako úplně se vysvlíct, nebo co?
    publikované: 12.05.2009 08:27:09 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  13. Miťo.. kňazi sú tiež len ludia..
    a fest obetaví.. aspon väčšina..

    Ale.. určite nie bez chýb a omylov..

    pretože rovnako,ako každý, majú slobodnú vôľu.. a tá im to dovoľuje.. bohužial..
    publikované: 12.05.2009 08:58:37 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. Elli, si dneska moc vážne filozofická.
    O sexe radšej inokedy, čo povieš?
    publikované: 12.05.2009 09:28:53 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Ja cirkev z nicoho neobvinujem. Dokonca sam verim v boha.
    Ale ....
    Som za odluku a cirkev vie precoju nechce len v rakusku po odluke prisla o velke peniaze a teraz tvrdi ze sa nemoze starat o svoj majetok lebo nema dost penazi. Preco by mali byt cirkevne skoly alebo nemocnice z mojich penazi??? Kto chce a vyhovuje mu taka skola nech plati plne skolne a kto na to nema nech mu pomozu jeho spoluveriaci ved treba "pomahat bliznemu svojmu". Ty co stavaju nemocnice chcu zarobit a nemaskuju to za nieco ine.

    Som rad ze ma mas rada ;-))
    Zial nepochopila si ma, vobec ma nezaujima kto co uznava len sa mi nepaci cirkev ako taka a "zlo" ktore napachala a za ktore sa nechce ospravedlnit. Za temno v ktorom drzala veky ludi len aby ich mohla lepsie ovladat. Neprekaza mi viera kazdy v nieco veri. Ja som vyskusal aj kostol aj sex ale neda sa to porovnat sex je lepsi hihihihi

    Rick dobre si ma rozosmial ;-)) Myslis ze skladanie na kostol je uplne dobrovolne??? Zabudni. Ludia sa boja co na nich povedia ostatny co povie sused. A co boh tak daju pripadne sa predhanaju kto da viac a je lepsi krestan a ked vydu z kostala zacnu sa ohovarat kto kolko dal. Hm tak to je to dobrovolne davania. Inak to nesudim len hodnotim. Vsetko sa deje na niekoho podnet aj stavba kostola ako pise Ell sposobil to faral ;-)
    Nie nevratim im ziadne pozemky ved aj tak ich uz skoro vstetky maju asi nesledujes co sa deje na slovensku cirkev sa prihlasila o svoj majetok v restitucii takze co bolo jej uz ma a na ostatne nema narok inak by to uz chcela spat
    publikované: 12.05.2009 09:56:36 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. ivan.. tys mimo.. a dosť..
    ked sa odluči cirkev od štátu, tak ano.. cirkev pôjde..aj so svojimi pozemkami.. a majetkami.. myslíš,že ma menej,ako štát?.. počul si už niekedy,žeby niekto zanechal svoj majetok štátu?.. ja asi ani nie..cirkvi už zanechali mnohí..ale o to nejde.. nech sa to tak rozdelí.. robila som na katastralnom úrade a preto viem,kolko toho má v jednom katastralnom uzemi cirkev, kolko obec a kolko SPF..ale huj s tym..

    pak sa rozdelia rozpočty.. a teraz mi povedz.. kolko veriacich bude prispievať do štatneho rozpočtu a nie do cirkevneho?.. skús odhadnúť.. myslíš,že štát by bol na tom lepšie,ako teraz?..

    ja nemyslím,že to cirkev odmeita tú odluku,ale budiž.. ži vo svojom omyle..

    a prekvapím ťa.. skladanie na kostol bolo a stále je dobrovolne..aj dnes sa deje,že prídu nejakí vyslanci z dedín,kde stavajú chram.. prinesu kasničku.. vyslovia prosbu..a kto chce,dá.. kto nema neda.. nikto pri nej nestoji s mennym zoznamom v ruke a neškrta mena,kto vyrovnal a kto nie.. kdežto moje dane tak odomna chcu.. aj napriek tomu,že ich vyhadzuju na nejaky ozbrojeny regiment kuklačov k futbalovemu ihrisku kdesi v Dunajskej strede,kde sa nejakych par huligánov nevie zmestiť do kože.. a to už nehovorim o podpore toho šmišneho futbalu,čo sa na slovensku hraje.. napriek štátnym prachom,čo tam idu..

    atď..atď.. atď..

    kresťanov neposudzuj.. nemaš na to najmenšie právo..

    a inak..cirkev nenarobila nič.. ak niekto niekoho držal v temnosti,stále to boli len ludia.. a už ked sme pri tom.. komunisti tiež narobili kopec zla a temnosti..napriek tomu sú zase pri moci..

    pokrytecke..

    píšem..neposudzuj,čo nepoznáš.. mohlo by sa ti to vrátiť..
    publikované: 12.05.2009 10:05:06 | autor: ell... (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. a ak som písala o otcovi Petrovi,ktorý to všetko rozbehol,
    tak som to písala preto,že sme mu všetci vďační..

    pretože každá akcia by mala mať hlavu.. a on ńou bol.. a bude..

    bola som minuly rok na jesen na prezentacii.. mali sme 15vyročie vysviacky chrámu.. tak tam puštali film z vystavby.. z vysviacky.. z prvej liturgie..

    slzy som mala v očiach..

    tá sila a chuť.. odhodlanie.. v očiach všetkych,čo tam chodili robiť a prispievali.. na našu cerkov.. našu..

    to nemôžeš pochopiť..

    to ako ked si dvaja mladi ludia začnu stavať spoločne svoje hniezdočko lásky.. vieš si predstaviť tie pocity,čo ich naplnaju?.. tak take to je..
    publikované: 12.05.2009 10:08:59 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. Ivan
    Vieš mi vysvetliť prečo by cirkevné školy nemali dostávať tie isté prostriedky na žiaka ako štátne školy? Rodiča detí z cirkevných škôl neodvádzajú také isté dane štátu, ako rodičia detí zo štátnych škôl? Ja nechcem nič od teba, ale prečo mi chceš ukradnúť moje dane, ktoré som dal na školy a ja si mám za moje dieťa platiť aj to, čo dáva štát iným deťom?
    Pri nemocniciach to nie je podobne? Chorí v cirkevných nemocniciach neodvádzajú štátu dane a nemajú mať poskytnuté od štátu tie isté prostriedky ako iným? Sú z mojich peňazí a od ľudí ktorí ich odviedli, nie z tvojich Ivan!
    Čo sleduješ pri reštitúciách cirkevného majetku, že ti je do smiechu? Nie sú to teraz reštitúcie majetku od roku 1948 – nástup komunistickej diktatúry? Nepísal som ti niečo o 20 rokoch minulého storočia , zlúčení štátu s cirkvou a majetkoch z toho obdobia, ak by malo dôjsť k odluke?
    V závisti, v ohováraní a kydaní na iných sú mnohí Slováci žiaľ unikátom. Najmä tí, ktorí nevidia, nepočujú, nečítajú a myslia si že krikom a rehotom zakryjú svoju hlúposť
    publikované: 12.05.2009 10:50:11 | autor: Rick (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. Cirkev tie majetky uz ma a kedze tvrdi ze nevie kolko ma tak ani neplati poriadne dane
    ... takze stat len ziska a to riadneho danovnika a o nic nepride pretoze majetok cirkvi je len jej majetok a to uz pekne dlho na zaklade vzajomnej zmluvy medzi Vatikanom a SR. Ale ide Ell kludne nech kto chce necha majetok cirkvi je to jeho vec a nema to s odlukov cirkvi od statu nic spolocne. Ja tiez dokonca mam clena rodiny ktora pracuje na dost zaujimavom mieste takze viem co ma cirkev. Skus sa pozriet do CR na spor o chram Sv. Vita zaujimave ze?
    To co maju obce je statne teda obecne a SPF na podu statu a neznamych vlastnikov a to by si mala vediet ak si pracovala na katasralnom urade ;-)

    hihih si vtipna do statneho rozpoctu platis dane aj ked bude odluka od cirkvi len naviac budes platit este tzv. cirkevnu dan napr. ako v rakusku.A stat by na tom bol urcite lepsie lebo cirkev by sa sama financovala a taktiez platy fararov by si platila sama. A aj opravy kostolo na ktore pyta teraz peniaze od statu a aj ich dostava. Skus si pozriet rozpocet ministerstva kultury a tam presne zistis kolko dava stat cirkvi a to este neberiem o kolko cirkev krati stat tym ze zatajuje majetok a tym padom neplati dan. Alebo si myslis ze to co das do "zvoncek" niekto prizan a nech zdanit ;-)))

    Odmieta to cirkev poznam niekoho kto sa ucasnil jednani ;-). Do futbalu idu presne urcene peniaze z TIPOS a.s. nic viac a nic menej a tie peniaze su pre vsetky sporty. A ostatne je vec sponzorov ako si ty sponzor kostola tak niekto je sponzor futbalu preco im chces zobrat ich vieru a presvedcenie ???? ;-)

    Preco nemozem sudit krestanov??? Kto mi chce upriet to pravo??? TY ???? Ou tak to si dobra krestanka??? Urcite poznas stary a novy zakon a riadis sa nim ked nieco taketo napises .

    Boli to ludia ale ludia tvoria cirkev ako tvorili komunisticku stranu nemyslis. A ty ludia v cirkvi robia stale co robia. Boze ved kolko je pedofilov a su farali a ako sa zachovala cirkev krila ich kym sa dalo je to normalne a v sulade s vierou. NIe nie je!!!! A preto este raz mne neprekaza viera, sam som veriaci ale cirkev a to ako ludia v nej t.j. farali dokazu robit castokrat zlo.

    Mimochodom tie slzy v ociach maju aj maly chlapci ked pridu na futbalovy stadion ktory je po renknstrukcii. A ty co robia neporiadok na stadionach su tiez len ludia a nie futbal. ;-)

    publikované: 12.05.2009 10:58:06 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. vieš čo ivan..
    nechaj si svoj nazor.. aj ked s nim vôbec nesuhlasim..

    kedže platim dane štatu, nech z nich prispieva aj na cirkev..pretože tá je tiež pre mna.. a radšej cirkvi,ako pár vyvolenim na jeho čele do vrecka..

    dik za debatu.. ďalej už nepokračujem.. lebo by to bolo furt dokolečka..
    publikované: 12.05.2009 11:03:11 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. RICK

    Pretoze ich dostavaju v inom pomere ako napriklad sukromne skoly preco by tie maly dostavat menej ako cirkevne ved aj rodicia tychto deti platia dane. Alebo nie? Takze vsetkym rovnako nemyslis. Takze ked si platia rodicia sukromnu skolu mozu si platit aj cirkevnu. Alebo ta je ina lepsia??
    Mas pravdu ale co sukromne nemocnice tie su ine ako cirkevne. Zial Rick pletie jablka s hruskami a to je potom tazke.
    Nesuhlasim s vratenim majetku cirkvi co pripad pana Sokola ako sa snazil zveladit majetok cirkvi ziskanim dalsich pozemkov?
    Mas pravdu v poslednej vete. Ale skus sa pozrie este raz na to co pisem. Nechcem znevyhodnit cirkev chcem len aby bola pred zakonom rovna akemu kolvek sukromnemu vlastnictvu peto ze podla mna cirkevny majetok je sukromne vlastnictvo a nie stane a podla toho by mala cirkev plati dane alebo si myslis ze by nemala platit dan? A preco ked to tak funguje napr. Anglicku alebo rakusku a vsetci su spokojny. Preco pises o nemocniciach a skolach tie by dostavali tak ako kazda sukromna nemocnica alebo skola. Ale tie dane za pozemky a budovy a dan z prijimu za peniaza ktore idu do cirkvi to budu urcite zaujimave peniaze nemyslis ked sa dokazu veriaci vyzbierat na kostol a neplati sa dan ale neziskovka ktora pomaha ludom s rakovninou je na tom uplne inak. Ta preco musi????
    publikované: 12.05.2009 11:08:22 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. Ell suhlasim ja neupieram nikomu jeho nazor, len preco ja musim platit cirkvi
    ... ked nechcem ;-) Preco by tie peniaze a nie male nemohli ist inam ;-)

    Hm
    "dik za debatu..ďalej už nepokračujem.. lebo by to bolo furt dokolečka.."
    vies venoval som sa dost citaniu roznych cirkevnych dokumentov a tato veta mi pripomina vetu niektorych fararov a ta znie " je to vec viery bud veris alebo neveris"
    publikované: 12.05.2009 11:10:47 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. Presne preto Ivan, prečo som ja musela prispieť na vystavbu SND, ked tam nechodím..
    alebo nakúpiť nové vojenske stihačky,ked obaja velmi dobre vieme,že su akurat tak dobré na machrovanie pilotov nad Sliačom..

    a dalej ani nepokračujem..
    publikované: 12.05.2009 11:12:19 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. Elli, s těma stíhačkama si to fakt trefila.
    Co se tejče této problematiky, na rozdíl od výstavby SND, mám k ní co to povědět.
    Každej pilot je skálopevně, neochvějně přesvědčen, že nutně potřebuje nějakej éroplán, nestíhací pilotekovia jsou u dopravního. A protože přepravních strojů nemáme zrovna na zbyt, je většina pilotů za stíhací. Jenže. Nestíhají nalítat ani třetinu toho co by měli.Takže bych se jim nedivil. Vono jít ráno do práce, do dvacetiletýho migáče, nevědět dopředu, co Ti upadne, není bůhvíjak povzbuzující pocit
    publikované: 12.05.2009 11:47:41 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  25. Ivan,...:))))))))))))))))))))
    Ak si pochopil, fajn. Ak nie,....:)))
    publikované: 12.05.2009 11:54:06 | autor: Rick (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. Elli, s těma stíhačkama si to fakt trefila.
    Co se tejče této problematiky, na rozdíl od výstavby SND, mám k ní co to povědět.
    Každej pilot je skálopevně, neochvějně přesvědčen, že nutně potřebuje nějakej éroplán, nestíhací pilotekovia jsou u dopravního. A protože přepravních strojů nemáme zrovna na zbyt, asi už jenom jeden,je většina pilotů za stíhací. Jenže. Nestíhají nalítat ani třetinu toho co by měli.Takže bych se jim nedivil. Vono jít ráno do práce, do dvacetiletýho migáče, nevědět dopředu, co Ti upadne, není bůhvíjak povzbuzující pocit. Motivační to není vůbec. No, ale na druhou stranu, když to vopřemejšlím, máš Ty pravdu, Elli!!
    A proč by se nemělo raději dávat na církev. Když stíhací letectvo, víceméně, všechny vohrožuje.A třeba i na Československou církev husitskou, né?
    publikované: 12.05.2009 11:54:56 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  27. Myslim si ze to nie je to iste stihacky a cirkev
    Cirkev ked to prezenie je zaujimove zdruzenie kto chce nech plati kto nechce nech neplati a tym padam odluka od statu. Armada ako taka je sucast statnej spravy ak sa ti nepaci kolkoide do nej penazi mas sancu vo volbach a ja svoju vyuzijem ked bude strana ktora to bude mat v programe.Vies az nijaky ujo s uterakom nahlave namiery nijaky dopravak do atomky tak potom zistime na co su na MIGy su tu na to aby boli az ich budeme potrebovat ;-))
    publikované: 12.05.2009 12:01:49 | autor: Ell (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. Mito ...
    suhlasim ty ludia co sadaju denne do Migov vela krat riskuju svoj zivot
    publikované: 12.05.2009 12:04:08 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. Rick
    Ak si pochopil, fajn. Ak nie,....:))) nic viac nic menej ;-)))
    publikované: 12.05.2009 12:04:48 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. najprv si oprav meno..trdlo.. to za a...)))
    a z našimi migmi?.. proti ujovi s uterakom?.. haha..:))))))

    to už radšej džinov z flaše..:)))

    myslím, že v takom prípade by nam bola silná modlitba fakt prospešna.. aby tie migy vôbec doleteli na miesto určenia..:)))))

    rehocem..:)))

    ved cirkev je tiež súčasť štátnej správy.. :)

    abyže ked ti začne hroziť niečo zle, mal si kde klaknuť a prosiť o pomoc..
    publikované: 12.05.2009 12:06:45 | autor: ell... (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. Musím tě poučit, ač nerad, o taktice boje
    s pomalým cílem. Ideš pod něho, podlítneš ho, vezmeš mu vzduch, s ním to flákne skoro nad zem. pak to vykopneš na pravou nohu do vrchu a střemhlavým letem za neutuchající střelby palubního kanonu zachráníš Jaslovské Bohunice.Než si rozváže uzel na rukách.
    Tak nějak, Elli.
    publikované: 12.05.2009 12:09:00 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  32. kto sa podpísal mojím menom?.. priznajte saaaa !!!
    Miťo.. len či toto mig dokaže..:)))
    publikované: 12.05.2009 12:10:04 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. Ell ...
    ... mimochodom armada je jeden zo znakov statu ma ju aj neutralne rakusko alebo svajciarsko a cuduj sa svete taky Vatikan ma gardu ;-)
    publikované: 12.05.2009 12:10:44 | autor: Ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. ivaaaan.. a čo mi tu pletieš armadu a gardu?.. a Vatikan.. ?
    kde si to až zašiel?.. do politiky v Cirkvi?.. ta ma nezaujíma.. ja verím v Boha..a aj tí,čo ten náš chram budovali a vybudovali..a že nam služi.. a že nam aj štát prispieva.. za to ďakujeme Bohu.. kde v tom vidiš vatikan?..

    radím vam..radšej sa obzerajte okolo seba.. lebo to daleko by vas mohlo rozptyliť natolko,že vam realita pretečie pomedzi prsty..
    publikované: 12.05.2009 12:13:44 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. To si piš, Elli, každejpořádnej migáč todlencto umí,
    teda aspoň tí, čo lítali u PVOS. Čo si myslíš, že migáčem jak na Cobru?
    To je vrtuľlník. Promenovali se tu denne!Jako kdyby jim to tu patťilo.
    Ale to Ti ešte povím, letka L-39 z Líní, tak na ně platila ze všeho nejvíc. Na mně taky sice platej třicetdevítky, no bylo by to vo jinom.
    publikované: 12.05.2009 12:36:23 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  36. Ell ....
    .... tvoj omyl je tazky cirkev nie je sucas statnej stpravy aspon nie podla roznych teoretikov. Mozno bola ale za prveho Slovenskeho statu. Zial :-(

    Nase Mig-29 su dobre myslim si ze ich schopnosti zodpovedaju im uloham, ulohu by ucite splnili a ujo s uterakom a velkom bradou by bol eliminovany ale zial s nim aj ostatny ludia na polube a mas pravdu tym ako aj bradatemu panovi by zostala modlitba hihihihi
    publikované: 12.05.2009 12:54:00 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. Nic nepletiem len reagujem na ....
    "alebo nakúpiť nové vojenske stihačky,ked obaja velmi dobre vieme,že su akurat tak dobré na machrovanie pilotov nad Sliačom.."

    Len som obhajoval existenciu armady a jej vyznam pre stat zatial co vyznam cirkvi pre stat??? Bol v stredoveku ked pomocou cirkvi drzal feudal ludi v strachu pred bozou pomstou. Ano ludia potrebuju vieru, potrebuju cirkev ale nie stat.
    publikované: 12.05.2009 12:57:20 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. Mito
    ... mozem len suhlasit Mig to zvladne a na Cobru je dobry L-39 ak sa vyznas v lietani tak je ti jasne preco. A ostatnych to asi aj tak nezaujima ;-)
    publikované: 12.05.2009 12:58:25 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. Ell
    ... omylom sa sa podpisal zle bolo to adresovane pardon
    publikované: 12.05.2009 13:00:40 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  40. nie..potrebovali štat..
    taký,akým bol do roku 1989.. že?..

    Ivan.. nechajme to.. lebo toto fakt nema zmysel.. to ako keby človek,ktorý za celý život neležal v nemocnici vyhlásil,že štát nepotrebuje nemocnice..
    publikované: 12.05.2009 13:01:19 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. Ell
    skor ty pleties a nevies co napisat :-(

    o tom co bolo pred 89 som nic nepisal. Ale cirkev na slovensku ukazala svoju tvar v rokoch 1939 - 1945 za prveho Slovenskeho statu a ten nemal s komunistami nic spolocne, alebo mal??? Pouc ma.

    Prepac pozorne citaj co pisem, nepisal sal som ze stat nepotrebuje cirkev ale ze cirkev nie je sucast statnej spravy a to je troska rozdiel. Aj ked osobne si myslim ze stat nepotrebuje ani cirkev pokial nie sme napr ako Pakistan alebo ine arabske staty kde je urcene este aj statne nabozenstvo tak ako tomu bolo par storoci dozadu aj na slovensku a vtedy by si TY urcite do svojho kostola nechodila lebo by si nemohla a bola by z teba katolicka ako vysita ;-)))
    publikované: 12.05.2009 13:08:19 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  42. ivan.. tebe drbe..a čo som ine,ako katolíčka?..
    ano..ti píšeš o stredoveku..ja píšem o dobách nie tak minulých.. o dobe,kedy človek enmohol slobodne si ani prdnut,nie to prejaviť svoju vieru.. pokial ide o toto,tak štát a cirkev si fakt nemaju čo vyčítať..

    napriek tomu ostávam občiankou tohto štátu a nedištancujem sa.. a vieš prečo?..lebo ja dávam ludom šance..

    aj ty ju maš..
    publikované: 12.05.2009 13:12:20 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  43. Elll .... pekny slovnik pokial pozeram fotku a tvar kriza na vezi tak si greko-katolicka
    ... a par storoci dozadu kym nebol vydany "torelancny patent" tak na slovensku /aj ked v tedy slovensko nebolo/ boli len katolici nie greko-katolici alebo dokonca protestanti tych zial vesali. Hm taka je niekedy cirkev kolko zien upalily preto ze boli bosorky. A vies komu pripadol mojetok tych ktorych odsudili za kacirstvo na cirkvi ;-) takze aj tak cirkev zhromazdovala majetok.

    Mas pravdu ale to nema nic spolocne s myslienko odluky statu a cirkvi. Ja tiez davam ludom sancu ;-)

    Dakujem a aku sancu si mi dala. Sancu na co??
    publikované: 12.05.2009 13:19:18 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. šancu nezaoberať sa tým zlým,čo už bolo..
    ale prežívať to dobré, čo ťa čaká..

    a inak..som rodená rimokatolíčka..ku greckokatolíkom som sa len privydala.. :))
    publikované: 12.05.2009 13:24:03 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  45. Ell
    Dakujem ja sa snazim zit tym co je a tym co bude a neriesit historiu tu nezmenim. Ale z historie sa da poucit. Prepac ale moj nazor na cirkev je dost radikalny nepaci sa mi

    Ja som "luterán"
    publikované: 12.05.2009 13:28:32 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. mne sa tiež nepačia určite veci..
    Ján Pavol II. sa za isté veci verejne ospravedlnil.. Som len zvedava,kedy toto urobí niekto za zločiny,ktoré spáchal byvaly a aj terajší štátny system..

    ale..šancu maju..aj jedni..aj druhí..
    publikované: 12.05.2009 13:31:25 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  47. Ell ....
    Ked to zoberiem ze cirkvi to trvalo peknych par storoci tak statu to nebude trvat urcite menej ;-)

    Takze my dvaja sa toho nedozijeme ;-)
    publikované: 12.05.2009 13:41:51 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014