Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

O blogu

Aký význam má založenie tohto blogu?

Tento blog som sa rozhodol založiť z toho dôvodu, že v minulosti, konkrétne počas štúdia na strednej škole som sa venoval tvorbe počítačových hier. Na začiatku to bolo veľmi náročné, pretože som vôbec nemal žiadne skúsenosti. V súčasnosti sa tomuto už vôbec nevenujem, avšak počas asi piatich rokoch sa mi naakumulovalo veľa skúseností a rád by som sa s nimi prostredníctvom tohto blogu podelil aj s ostatnými. Myslím si, že sú to naozaj užitočné a praktické informácie pre tých, ktorí o tom ešte vôbec nič nevedia a chceli by začať, ale rovnako aj pre tých, ktorí už majú nejaké skúsenosti.

Postupom času by som tu chcel uverejniť sériu článkov o projektoch, na vývoji ktorých som sa podieľal. Informácie budú technického charakteru, to znamená, že budem rozoberať jednotlivé udalosti, ktoré som mal skriptovať a práve v tomto vidím veľmi veľký prínos pre každého záujemcu o tvorbu počítačových hier.

Na záver by som chcel upozorniť, že sa budem zaoberať výlučne hrami typu point&click adventure a technológiou Wintermute Engine.

Je veľmi pravdepodobné, že postupom času tu pribudnú aj iné veci, ktoré sa nebudú týkať vývoja počítačových hier.

 


O blogu | stály odkaz

Komentáre

  1. Odozva
    Rád si pečítam. Prečo si s tým prestal, zamestnal si sa a už nie je čas?
    publikované: 31.03.2012 08:28:37 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  2. RE: ODOZVA
    Ďakujem za odozvu. Prestal som s tým pre to, lebo som robil na komerčnom projekte (o ktorom budem písať na tomto blogu) a keď malo prísť k tomu, aby som bol finančne odmenený za svoju prácu, zostalo úplne ticho. Vzhľadom na to, že chodím na vysokú školu a štúdium je tiež finančne náročné, potreboval som si nájsť nejakú brigádu, aby som mohol študovať. Začal som sa naplno venovať škole a už sa to všetko zmenilo...
    Priznám sa, že ma to veľmi bavilo. Bola to skvelá práca, i keď som robil iba na jednom projekte a ostatné boli freeware, ale to mi vôbec nevadilo.
    V budúcnosti by som sa tomu možno chcel opäť venovať, ale teraz má škola úplnú prednosť. Uvidíme, čo bude potom. Každopádne rád sa podelím so svojimi skúsenosťami jednak so samotným vývojom hry a jednak s technológiou Wintermute Engine.
    Nedovolím si povedať v akom časovom intervale tu budú pribúdať články, to závisí od okolnosti v osobnom živote.
    publikované: 01.04.2012 11:21:00 | autor: studentov (e-mail, web, autorizovaný)
  3. RE: ODOZVA
    Ospravedlňujem sa zle napísanú vetu v mojom predošlom komentári. Malo tam byť toto: "Priznám sa, že ma to veľmi bavilo. Bola to skvelá práca, i keď som robil iba na jednom komerčnom projekte a ostatné boli freeware, ale to mi vôbec nevadilo."
    publikované: 01.04.2012 11:25:15 | autor: studentov (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Malo tam byť toto...
    Že si mal v tej "zle" napísanej vete na mysli komerčný (a nie free: zadarmo) projekt, som si domyslel. Keby sme sa mali "ospravedlňovať" _za každé vypadnuté slovo či chýbajúci vetný člen - predložku... kam by sme došli? Ale ako môžeš vidieť, páči sa mi Tvoj zmysel pre detail :)

    ad Keď malo prísť k tomu aby som bol finančne odmenený na svoju prácu, - K tomu len toľko: "Príležitosť robí zlodeja," hovorí jedno príslovie. Samozrejme to platí len pre nie celkom poctivého človeka. A k tej poctivosti ešte:

    http://robentin.blog.sk/detail-aby-bolo-na-vyplaty.html?a=a1e8e67a4c9edeeb3a27cd2a8a7df4b6

    Čo povieš, dobré, nie?
    publikované: 01.04.2012 14:01:53 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  5. RE: Malo tam byť toto...
    "Ale ako môžeš vidieť, páči sa mi Tvoj zmysel pre detail :) " Ďakujem. Myslím si, že niekedy to až priveľmi preháňam, ale na druhej strane mám pocit, že je to niekedy potrebné.

    K druhému odseku tvojho komentára by som povedal toľko, že namiesto toho, aby som dostal nejaký financie som sa naučil nové veci, ktoré pokladám za nesmierne dôležité pri vývoji hry. Beriem to ako takú kompenzáciu od toho daného človeka :)

    Ďakujem za link, určite si to prečítam, ale nie hneď teraz, lebo ešte mám nejakú prácu na webe. Inak som sa chcel opýtať, či sa venuješ alebo si sa venoval alebo sa chceš venovať tvorbe hier?
    publikované: 01.04.2012 23:02:26 | autor: studentov (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. Som sa chcel opýtať...
    Tvorbe hier by som rád iba pričuchol. Dajako intenzívne sa tomu venovať neplánujem. Tvoj blog si rád pRečítam - vsuvka: kukni, v mojom prvom komente mi v treťom resp štvrtom slove tiež vypadlo písmenko ale nepovažoval som za potrebné ospravedlňovať sa -, z číreho záujmu. Budú to len tipy a triky alebo si tu aj prakticky naprogramujeme dajakú jednoduchú zábavku? - ps: Fajn že to berieš pozitívne - to od toho daného človeka. Vieš povedať či mal z tej hry čo si programoval aj finančný profit? A vôbec, slúbil Ti voľačo za Tvoju námahu? Boli ste dohodnutí alebo si to nechal na jeho dobrú vôľu?
    publikované: 02.04.2012 23:29:52 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  7. RE: SOM SA CHCEL OPÝTAŤ...
    Síce po dlhej dobe, ale predsa reagujem na tvoj komentár. Skôr nebol čas. V podsate by som sa chcel venovať každému projektu na ktorom som spolupracoval a chcel by som opísať čo všetko sme riešili. Tak by som teda chcel poskytnúť nejaké tipy a triky. Vzhľadom na to, že grafika jednotlivých projektov nie je mojim vlastníctvom, napriek tomu, že k nej mám stále prístup (zálohy na DVD) nebudeme sa tu venovať tvorbe nijakej hry. Ale aj tak si veľmi rád zaspomínam na tie staré časy, kedy som bol doslova pohltený vývojom adventure hier :) V prípade, že by si sa chcel opýtať niečo konkrétne, napíš mi e-mail, môže to slúžiť ako dobrá inšpirácia.
    publikované: 05.04.2012 22:58:22 | autor: studentov (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014