Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Spomaľ, máš privysokú rýchlosť

Spomaliť sa určite oplatí. Ušetríte nielen na pokutách a na palive, ale možno si zachránite aj vlastný život. A zároveň, ak si vypočítate, koľko času ušetríte rýchlou jazdou, zistíte, že je to len pár minút. Stojí vám pár minút za ťažké haváriu?
 Denne míňam na diaľnici, v meste alebo mimo mesta autá, ktoré prekračujú povolenú rýchlosť. Teda lepšie povedané, oni míňajú mňa. Ja jazdím podľa predpisov. Na diaľnici dokonca ešte pomalšie, ako je dovolené. Dôvod? Vyrátal som si, koľko peňazí ušetrím pomalšou jazdou. A zároveň, koľko času ušetrím rýchlejšou jazdou.

Každý deň jazdím do práce asi 50 kilometrov po diaľnici. Jednoduchým výpočtom zistíme, že ak dodržíme na celom úseku rýchlosť 130 km za hodinu, prejdeme túto vzdialenosť za 23 minút a 5 sekúnd. Ak trochu viac pridáme plyn a celý čas pôjdeme rýchlosťou 150 km za hodinu, dostaneme sa do cieľa za rovných 20 minút. Takže sme ušetrili celé tri minúty a tri sekundy. Riskujeme pritom pokutu 2000 korún a samozrejme svoj život.

Ja jazdím po diaľnici rýchlosťou 110 km za hodinu. To znamená, že 50 kilometrov prejdem za 27 minút a 17 sekúnd. Takže v porovnaní so 130 prídem do práce neskôr o štyri minúty a 12 sekúnd a v porovnaní so 150 o celých sedem minút a 17 sekúnd.

Ešte stále vás to nepresvedčilo? Tak si zrátajte, koľko za túto časovú úsporu zaplatíte. Moje auto má pri rýchlosti 110 km/h spotrebu 5 litrov na 100 km, pri rýchlosti 130 km/h má spotrebu 5,7 litra a pri 150-tke spotrebuje 6,7 litra.

Ak rátame s cenou nafty 38 korún, vyjde nám, že jedna cesta do práce pri rýchlosti 110 km/h ma stojí 95 korún, pri rýchlosti 130 km/h ma cesta vyjde na 108,30 Sk a pri rýchlosti 150 km/h vyjde cesta na 127,30 Sk. Samozrejme cesta do práce a späť stojí dvakrát toľko. Ak rátame, že mesiac má 20 pracovných dní, vyjde nám, že mesačne pri najpomalšej rýchlosti zaplatím za naftu 3800 korún, pri strednej rýchlosti 4332 korún a pri najväčšej rýchlosti až 5092 korún. Za sedem minút, o ktoré mi trvá dlhšie jedna cesta do práce, tak mesačne ušetrím 532, respektíve 1292 korún. A to mi predsa za to stojí.

Za ešte väčší nezmysel považujem rýchlu jazdu po meste. Ak nás čaká 5-kilometrová trasa, predpisovou 60-tkou ju prejdeme za päť minút. Ak pridáme plyn a pôjdeme 80-tkou, tri minúty a 45 sekúnd. Takže v ideálnom prípade ušetríme jednu minútu a 15 sekúnd. Samozrejme to je ideálny prípad. V praxi väčšinou pri rýchlej jazde dorazíme len ako prvý k ďalším semaforom, kde počkáme na pomalšie autá.

    

tema | stály odkaz

Komentáre

  1. zalezi este aku vzdialenost ides
    Ja jazdim po dialnici 190 az 250 km/h.
    Ak idem z Prahy do Bratislavy a vezmeme, ze idem priemerne 210 Km/h, tak na tejto vzdialenosti je casova uspora uz skutocne zasadna. Je to skoro hodina.
    Este k tej bezpecnosti. Po zavedeni bodoveho systemu som sa pokusil ist pomalsie, okolo 145 Km/h. Ale neslo, tak som sa nudil, ze som pritom zaspaval a povedal som si, ze pre par bodov sa predsa nezabijem.
    Vsetko je relativne, zalezi na akom aute jazdis. Moja spotreba na dialnici je okolo 14 benzinu na 100 km. Ci usetrim mesacne tisicku alebo 5 tisiciek neriesim, snazim sa viac tisiciek za mesiac zarobit, nez nudou v aute usetrit.
    publikované: 13.12.2006 22:29:21 | autor: wa (e-mail, web, autorizovaný)
  2. par bodov? ak ta chytia pri takejto rychlosti, mas po vodicaku
    radsej sa budem chvilu nudit v aute, ako sa zabit. lebo cim mas vyssiu rychlost, tym je vacsie nebezpecenstvo, ze nezvladnes nejaku situaciu.
    publikované: 13.12.2006 22:43:24 | autor: tuli (e-mail, web, autorizovaný)
  3. Verejna doprava?
    Kolko penazi usetris ak pojdes vlakom? Nielen penazi ale aj nervov pretoze pri 110kmh na dialnici ohrozujes seba aj ostatnych a vytvaras kolony.
    publikované: 14.12.2006 11:13:39 | autor: tonod (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. nesetris len peniaze
    wa, suhlasim s tulim a navyse, pomalsou jazdou nesetris iba peniaze ale aj zivotne prostredie.
    publikované: 14.12.2006 11:20:01 | autor: sigurd (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. vlak
    jasne, vlak to jednoznacne vyhrava :)
    publikované: 14.12.2006 11:21:18 | autor: sigurd (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. pri 110 na dialnici ohrozujem seba aj ostatnych???
    a na to si ako prisiel? ja nevchadzam do laveho pruhu, ked sa v nom ruti auto 210. ak by to bola pravda, vsetci kamionisti by boli davno mrtvi.
    publikované: 14.12.2006 11:22:16 | autor: tuli (e-mail, web, autorizovaný)
  7. ach jaj
    Milý WA, keby sa každý rozhodoval ako ty, tak súčasná civilizácia rýchlo skončí. Predstav si, že ja by som problémy dopravy riešil rovnako bezohľadne ako ty, akurát o kus elegantnejšie a to pomedzme kúpou tanku, ktorý by mi umožňoval ignorovať takmer úplne všetky dopravné predpisy (sú mimochodom konštruované tak jednoducho, že ich musí chápať i úplný blbec, aj keď už si nie som istý). Kvôli môjmu zárobku, pre ktorý je dôležitý čas by som s tankom nepotreboval stáť na križovatkách, či riešiť kto má kedy prednosť a tak ďalej.
    publikované: 14.12.2006 11:24:05 | autor: 21 (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. wa, nie si tu nahodou nejaky spravca?
    ak ano, tak tiez tu urcujes urcite predpisy. a tiez si myslis, ze su tie predpisy len tak pre paradu alebo maju nejaky hlbsi zmysel?
    publikované: 14.12.2006 11:28:00 | autor: tuli (e-mail, web, autorizovaný)
  9. ty si ale poctar!
    Pri jednej ceste do roboty 130-kou namiesto 110 usetris 4 minuty a stoji ta to 13 korun. cize asi 3 koruny za minutu. Je tolko ta minuta hodna? Mne je minuta mojho casu hodna aspon dvakrat tolko a preto po dialnici jazdim 140. A ide ma porazit, ked mi vlezie do cesty nejaky skodovkar iduci 110. Ak ti naozaj zalezi na svojej bezpecnosti, tak sa prosim pozeraj stale do spatneho zrkadielka, ked sa uz chces tak vliect.
    Uznam, ze tebe je mozno minuta tvojho casu hodna menej ako 3 koruny. Ked vidim, ze penaznu stratu si spocital za cely mesiac, ale porovnavas to s casovou stratou za jeden den, tak tipujem, ze ta tvoj zamestnavatel za logicke myslenie prilis vysoko neodmenuje.
    publikované: 14.12.2006 12:43:32 | autor: nartin (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. pohlad z druhej strany:
    hm 7 minut jedna cesta. 14 minut tam aj spat. 14 minut krat 20 pracovnych dni je 280 minut. pritiahnute za vlasy, na 300km tam aj spat je to mesacne 1680 minut. Asi mas kopec volneho casu a nevies co s nim... K tomu ohrozovaniu. Mozno ty neohrozujes, ale takych co idu svojich 100-110 su na dialniciach mrte a inu moznost ako lavy jazdny pruh nepoznaju. Zrkadla im takisto nic nehovoria, no a "vdaka" nim niektori ludia znervozneju a od toho je len krocik k nepozornosti, A G R E S I V I T E ato je najlepsia cesta k moznej nehode. Tych 50km mozes jazdit aj po obycajnej ceste, pojdes pod 100km/h spotreba sa ti este znizi, usetris na dialnicnej znamke, dialnica nebude taka pretazena (predpokladam, ze BA-TT) a tych par minut navyse ti zaiste nevadi.
    PS: jazdim 130km/h
    publikované: 14.12.2006 12:50:12 | autor: col123 (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. col123, myslim, ze agresivni su ti, ktori jazdia rychlo
    na peniaze som to prepocital preto, aby som ukazal, ze sa to oplati aj z financneho hladiska. ale myslim, ze niektorym ludom je zbytocne taketo veci vysvetlovat. kazdy jazdi rychlo, az kym sa nepopali. ale niektori potom uz nedostanu druhu sancu si este zajazdit.
    publikované: 14.12.2006 13:08:42 | autor: tuli (e-mail, web, autorizovaný)
  12. mne osobne
    na dialnici rychla jazda az tak nevadi. je to dialnica (teda samozrejme v rozumnej miere, tych 160 170 km je celkom v poho. ale je to horsie, ked idu podaktori v meste 100, alebo medzi dedinami 160! tak to fakt nemusim
    publikované: 14.12.2006 13:14:32 | autor: Viera (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. repeat
    kdesi som čítal, že v Kanade, ak niekto porušuje dopravné predpisy, hoci tým, že prekračuje maximálku a nie je to samozrejme šofér sanitky, požiarnik či policajt, tak ho ostatní šoféri jednoducho ZABLOKUJÚ, lebo si uvedomujú, že sú to ONI, ktorých šofér OHROZUJE. a to sa mi páči, že tam si ľudia veľmi správne nedajú s prepáčením kakať na hlavu od všelijakých oných.
    publikované: 14.12.2006 13:19:56 | autor: 21 (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. 21, mas uplnu pravdu
    ked idem po dialnici 130, tak neviem, preco by som mal spomalit za kamionom, aby ma mohli predbehnut vsetci ti, ktori idu rychlejsie. ked idem pomalsie, tak to je ine.
    publikované: 14.12.2006 13:29:29 | autor: tuli (e-mail, web, autorizovaný)
  15. iba teoria, prax je ina
    ono, tato uvaha by sedela, keby bola realna. Denne jazdim 90 km po dialnici (resp. dialnica + rychlocesta). Zaseknem tempomat a idem. Lenze zaseknut ho mozem len tak, ako mi to okoloiduce vozidla dovolia, nie viac ani menej. vychadza mi z toho, ze vacsinou je niekde medzi 120-130 - tymto systemom mam hlavne plynulu cestu, cize nemusim zbytocne brzdit, ani zbytocne nebrzdim inych. Pokial nebudu 3 pruhy na dialnici, tak taketo clanky budu len a len teoriou.
    publikované: 14.12.2006 14:00:07 | autor: rockblock (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. tonod
    Ked pojdes verejnou dopravou, moc penazi neusetris, a ked pojdete dbaja (s manzelkou napr.) tak je to autom lacnejsie, a o case ani nehovorim. A keby boli kolony, ktore idu plynule 110, tak som za to, aby boli vsade kolony.
    publikované: 14.12.2006 14:02:19 | autor: tomt (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. tuli
    Nie vsetci co jazdia rychlo su agresivny. Niekto ma na vacsie, niekto mensie predpoklady. No je iste, ze ten kto ma tuto danost, sa mu prejavi aj vdaka tomu, ze sa musi za niekym "vliect". K tomu sa prida uz spomenuta nervozita, znizi sa koncentracia a uz to ide. Jazdim po dialnici 130, uz som napisal, ale ked sa dostanem do kolony, ktora ide 90-100-110 a vidim za sebou takehoto tipka (lava smerovka, dialkove svetla) radsej hned ako je to mozne ho pustim pred seba priamo v tej kolone. Uz len pre vlastnu bezpecnost. Nesuhlasim s jazdou nad povolenu rychlost, je to nebezpecne, ale este nebezpecnejsia pre bezpecnost cestnej premavky je pomala jazda. Rovnako sa da napisat, ze kazdy jazdi pomaly, kym sa nepopali. Na dialniciach je to vacsinou stret vyssej a nizssej rychlosti. Zvacsa si to viac odnesie ten vpredu, teda pomalsi, pokial ten pomalsi nie je prave kamion. O nedodrzani bezpecnej vzdialenosti je na dlhsiu debatu.
    Ked ides po dialnici 130 tiez neznamena, ze si geroj a budes cely cas v lavom pruhu. Zakon ti jasne prikazuje pustit pred seba rychlejsie iduce vozidlo. Nic sa v zakone nehovori o tom, ze ak ides 130 uz to neplati. Takze aj ked to bude drazdit tvoje ego, nic s tym neurobis, len toho rychlejsieho pekne pustis pred seba. Neboj, ked budes trochu starsi, tak ta to nebude drazdit. Predstav si, ze ides 130 - podla teba, lebo ti to ukazuje rychlomer. Co ak je vadny, nevies o tom a pritom ides 120... Alebo napr. Urad na ochranu ustavnych cinitelov, pouziva auta, ktore nemusia mat vzdy zapnuty majacik a maju vynimku z max. rychlosti.
    Inak celkovo u nas na cestach chyba ohladuplnost. Niekde zacat treba. Co tak zacat tym, ze pomalsie auta sa nebudu zubami-nechtami drzat v lavom pruhu, ved aj zakon im to zakazuje, a mozno sa casom dockame, ze tak ako v rakusku, rychlejsie iduci v lavom pruhu pribrzdi a umozni predbiehat pomalsie iducemu v pravom pruhu. :)
    Ty si prepocitaval na peniaze ja na minuty. K tomu len tolko: vidime to inak.
    publikované: 14.12.2006 14:44:51 | autor: col123 (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. aj ja som to prepocitaval na minuty
    lenze minuty podla mna nemozes zratavat za cely mesiac, pretoze rychlejsia jazda ti prida par minut kazdy den a nie na konci mesiaca par hodin spolu. ale to je jedno teraz.
    aj ja nenavidim ludi, ktori si myslia, ze lavy pruh je ich a ked idu viac ako 50 (minimalna rychlost na dialnic), tak sa v nom mozu smelo drzat.
    neviem o tom, ze auta uradu na ochranu ustavnych cinitelov mozu jazdit bez majaka a porusovat pritom rychlosti. viem, ze policajti to robit nemozu. a predpokladam, ze ani politici. ale tym sa to prepecie.
    ak rychle auto narazi do pomalsieho auta pred sebou, tak nedodrzalo bezpecnu vzdialenost a je na preto na vine.
    ale v celku s tebou suhlasim
    publikované: 14.12.2006 15:07:49 | autor: tuli (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. rychlost je jedna, ale auta a ludia v nich su kazdy iny
    Povolena rychlost vobec nezohladnuje kto a v akom aute sedi. Moje auto bez problemov zvlada 280Km/h a vliect sa 130 je skutocne na nervy.
    Este k tej rychlosti: v Nemecku na dialnici rychlost obmedzena nie je a nemaju viac dopravnych nehod ako my, takze horna hranica rychlosti sama o sebe nic neriesi. Co je podstatnejsie, v akom stave to auto je. Ci ma zimne gumy (btw v zime jazdim len do 210, lebo mam gumy z rychlostnym limitom 210. I ked vlastne tieto nova su uz mozno do 240).
    Moja osobna skusenost je, ze oproti mne iduca skodovka, ktora mala uplne zjadene gumy sla do vrtule a keby som nereagoval, tak ich rozmetam na kusy (isiel som len 100 Km/h na obycajnej ceste). Toto mi pripada ovela nebezpecnejsie, ako ked niekto, kto casto jazdi a jazdi dobre ide rychlo. Rychla jazda neznamena nutne nebezpecna jazda. O tom ma nikto nepresvedci.
    Co je k smiechu, ze rychlostne a ine limity su pre vsetkych rovnake, ale povinne poistenie je uz podla objemu motoru.
    publikované: 14.12.2006 15:24:48 | autor: wa (e-mail, web, autorizovaný)
  20. trochu sa vyznam v poisteni
    a objem motora najviac odzrkadluje vodicov. jednoducho plati, cim vacsi objem, tym viac skod sposobuju. samozrejme, to je statistika, nemusi zachytavat kazdeho jednotlivca.
    s tym stavom aut mas uplnu pravdu. lenze to sa asi dost tazko vyriesi.
    publikované: 14.12.2006 15:43:02 | autor: tuli (e-mail, web, autorizovaný)
  21. blbec
    ..chodim 210 lebo mam gumy do 210, a kvoli takymto chujom zomieraju ludia na cestach
    publikované: 14.12.2006 16:05:00 | autor: realita (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. Vies, ze ked ides tvojou 210
    a pred tebou zacne v 80 predbiehat kamion Aviu, ze sa rutis 130 do stojacej prekazky? To je uz ine "pobrzdenicko". Aj z tohoto dovodu je u nas zdoraznujem u nas nie v nemecku nebezpecna vysoka rychlost nad limit. 90% vodicov, mozno aj viac predpoklada, ze dodrzujes maximalku a podla toho aj jazdia tak ako jazdia.
    publikované: 14.12.2006 16:22:43 | autor: col123 (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. Zaujimava diskusia, v Nemecku je vsak odporucana 130
    Tj. ak je dokazane ze nemecky vodic isiel rychlejsie, nemecka poistovna mu to da vyzrat - spoluucast atd. atd. To iste plati o alkohole v krvi napriklad - policii je to jedno, ale ked sa nieco stane, platis.

    PS. Vacsia rychlost znamena vacsie nebezpecie, to je bohuzial zalezitost fyziky. Taky ekonom alebo pravnik este neexistoval, aby mu bolo umoznene modifikovat fyzikalne zakony.
    publikované: 14.12.2006 16:41:51 | autor: pck (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. preco 150 km/h
    jazdím na 2.2 TDI so 6-st. manuálnou prevodovkou a pri 150-ke a zaradenej šestke mám o 0.5 l nižšiu spotrebu ako pri 130-ke. Preto občas prefrčím vedľa 110 km/h idúcich autách.
    publikované: 14.12.2006 16:59:03 | autor: rebel-ant (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. 2 col123
    Neviem, kde jazdis Ty, ale ja som si nevsimol, ze by 90% vodicom malo z coho predpokladat, ze sa dodrzuje rychlost. Ak to predpokladaju (to potom musia i taky co ju nedodrzuju), tak by sa mali zobudit :))
    publikované: 14.12.2006 17:53:31 | autor: wa (e-mail, web, autorizovaný)
  26. brzdenie z 220 na 80
    Hej, to sa bohuzial stava bezne. I ked su tam 3 pruhy, tak kamiony su schopne zabrat vsetko a to je fakt, ze v takomto pripade to asi nikoho nepotesi, i tych co idu do 130.
    publikované: 14.12.2006 17:55:04 | autor: wa (e-mail, web, autorizovaný)
  27. 2 pck
    Rychlost je len jeden z faktorov, ktory urcuje "bezpecnost/nebezpecnost" jazdy.
    Mozes ist kludne 110 po dialnici na aute, ktore ma zle brzy a je to ovela, ovela nebezpecnejsie ako ked ja prefrcim okolo 210.

    Inak tato debata je dost akademicka, ak ste nemali moznost ist v aute, ktore dobre sedi na ceste (Quattro robi svoje) a ma dostatocne vykonny motor (4,2l 228kW), takze zrychluje kopec-nekopec ked je to potreba, ze mate dobre brzdy na ktore sa mozete spolahnut, tak porovnavat to s 25 rocnou skodovkou je asi mimo misu. Bez skusenosti to clovek nema sancu pochopit.

    Ked sa v mojom aute viezol kamarat (a to nemal ziadnu sunku, ale Vectru 2,2 benzin), tak sa divil, ze uz ide 160, lebo sa mu to vobec nezdalo tak rychlo...
    publikované: 14.12.2006 17:59:49 | autor: wa (e-mail, web, autorizovaný)
  28. wa, prave preto silne auta maju najdrahsie poistky
    pretoze sa v nich citis bezpecne a ked ides 160 mas pocit, ako ked ides v slabsom aute stovkou. lenze, ked ides pomalsie, mas vacsiu sancu, ze predides koliznej situacii, alebo ze vyviaznes s mensim zranenim ako ked ides rychlejsie.
    a sedel som aj v lepsich autach ako je quattro
    publikované: 14.12.2006 19:03:02 | autor: tuli (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. wa
    Ano je akademicka, jazdim na 30 rocnej Skode 1203 a brzdim patou, len vdaka diere v podlahe.
    Len tak zo zvedavosti: casto potom znizujes priemernu rychlost platenim pokut?
    publikované: 14.12.2006 19:09:52 | autor: col123 (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. poistky
    No Tuli, v ktorej poistovni ako. Navyse pozri si statistiky, najviac nehod a skod podla nich sposobuju male a stredne auta a najcastesie prave pri nizkych rychlostiach - mestske havarie. Je ich statisticky viac ako nehod na dialniciach, ktore su z hladiska nehodovosti menej rizikove ako ten zbytok.
    Tymto sa nezastavam wa, aj ked sa z nim citim pri 250km/h bezpecnejsie ako s istym nemenovanym kamaratom v skodovke 125-tke pri 10 km/h :)
    Rychlost auta je iba jednym z faktorov nehodovosti a nepovedal by som, ze uplne rozhodujucim. Vzdy je to o pozornosti vodica a o dalsich vonkajich okolnostiach, ako napr. technicky stav vozidla, pocasie, ini vodici.
    Zabit sa mozes rovnako v 10km/h ako aj v 210 km/h. V tom druhom pripade mozno rychlejsie a bezbolestnejsie, hlavne ak nemas zapnute bezpecnostne pasy, ale zato spolahlivo fungujuci airbag. V prvom pripade ta domrvia doktori, v druhom si zlomis okamzite vazy, takze sa asmon menej budes trapit. :)
    publikované: 14.12.2006 23:30:07 | autor: dmiba (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. rada vlády pre prevenciu kriminality
    Príčiny dopravných nehôd sa z roka na rok notoricky opakujú: neprimeraná rýchlosť jazdy, nesprávne predchádzanie, nedanie prednosti v jazde, nesprávny spôsob jazdy. Odborníci na túto problematiku (napr. Pavlíček, Felcan, Tallo a i.) upozorňujú aj na nové príčiny dopravných nehôd, ktoré spôsobujú vodiči svojím dopravným správaním, alebo sú zapríčinené ustanovením zmien a pravidiel, ktoré vodiči z rôznych, možno i neúmyselných dôvodov neakceptujú: neovládanie vysokovýkonných motorových vozidiel vodičmi s krátkou alebo nedostatočnou vodičskou praxou, prejavy agresivity voči ostatným účastníkom cestnej premávky (často odvodenej od sily a značky svojho motorového vozidla), nevenovanie sa, nesústredenie sa na riadenie vozidla, odvádzanie pozornosti (napr. manipulácia so zabudovanými audiosystémami, používanie mobilných telefónov počas jazdy, veľkoplošné reklamy pri cestách s tematikou nesúvisiacou s dopravou), užívanie drog pri riadení vozidla, pôsobenie nových zákonných ustanovení v pravidlách cestnej premávky (napr. prednosť chodcov na vyznačených priechodoch pred motorovým vozidlom a nevedomosť o nej).

    zdroj: http://www.minv.sk/prevencia/index.php?id=texty/cl_08_10_04_2_sin


    o pomalych vozidlach sa nikde nepise
    publikované: 15.12.2006 00:17:26 | autor: tuli (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. samozrejme, ze najviac nehod je v mestach
    na zhustenom mieste je vela aut. lenze ked idu 60-tkou, len malokedy sa niekomu nieco stane, alebo niekto zomrie. ak havarujes na dialnici, je to ine kafe.
    publikované: 15.12.2006 00:19:36 | autor: tuli (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. pre wa
    ked uz porovnavas s nemeckymi dialnicami, napadlo ta i to ze stav ich dialnic daleko presahuje kvalitu nasich a na kazdej mas veselo 3 pruhy.
    a teba by som stretnut v zivote na ceste nechcel, iba ak obtoceneho na kandelabri.
    publikované: 15.12.2006 09:53:12 | autor: laci (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. agresivita
    Agresivny vodic moze byt aj ten, kto ide pomaly...
    jazdim 8-9 rokov, asi tych 15-20 tiskm rocne...a jazdim vzdy rovnako, mesto v limite, medzimesto 100-120, dialnica 160-170, nemal som ani jednu nehodu (skrtance pri parkovani neratam). Problemom na ceste su ludia co nevedia riadit, nemecko s dialnicami bez limitu a rovnakym poctom nehod, ako u nas je dokazom, ze rychlost s tym vela nema spolocne. Ide skor o prisposobenie podmienkam a schopnosti viest auto. Ak si na cistej autobahn, pocasie spica, dobre auto v spickovom stave, si na tom zdravotne f poho/skvely zrak, napapany, vycikany-vykakany, 250km/h je malina.
    Ak vsak ides po uzkej ceste so strasnym stavom, gumy zjazdene az po ocelovy kord, auto vekom 15-20rokov naposledy v servise pred 5timy rokmi,namraza,pocasie na nic, viditelnost 50metrov....ide o zivot aj pre vodica, aj pre ostatnych okolo neho uz len ked sa pohne. Toto boli extremy, samozrejme realita obsahuje aj vsetko medzi nimi.
    A kto jazdit nevie, nech ide vlakom, busom, atd.
    Isiel som na skvelom aute, ktore ide trikrat rychlejsie ako bezne auta a spomali na tretine vzdialenosti ako ostatne a som si isty, ze je bezpecnejsie a da sa na nom dovolit si hocico, ide o to kde a za akych podmienok.
    Howgh
    publikované: 15.12.2006 12:36:05 | autor: magic (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. a co ked zarabas dost
    a co ked zarabas dost na to, ze Ti jedno tych par korun za pomalsiu jazdu a mas auto s ktorym je urcite pri 160-ke stale bezpecnejsia jazda ako na mnohych na Slovensku pouzivbanych autach pri 100ke.No vtedy Ta to netrapi ako mna, ale inac mas pravdu
    publikované: 15.12.2006 13:42:33 | autor: Robo (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. magic, neviem, ako moze auto, ktore ide trikrat rychlejsie, zastavit na tretine brzdnej drahy
    s tym som sa naozaj este nestretol. podla mna skor plati, cim ides rychlejsie, tym mas brzdnu drahu dlhsiu.
    mozes byt dobre napapany aj vycikany, ale ak sa pred tebou zrazu objavi prekazka a ty to nestihnes ubrzdit, nic ti nepomoze.
    publikované: 15.12.2006 15:20:02 | autor: tuli (e-mail, web, autorizovaný)
  37. relativita
    "spomali na tretine vzdialenosti ako ostatne"... áno, je predvianočný čas, rozprávky sa vyskytujú každodenne všade, s tým treba proste rátať a takto to brať... "Isiel som na skvelom aute, ktore ide trikrat rychlejsie ako bezne auta" - takže asi 480 km/h a zrýchlenie 0-100 km/k 3,9s... zvyšok tvojho príspevku bol však celkom normálny (bez irónie)
    publikované: 16.12.2006 15:03:25 | autor: josh (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. 2 col123
    za rychlost som neplatil pokutu najmenej rok :)
    Treba pocuvat radio
    publikované: 16.12.2006 20:53:36 | autor: wa (e-mail, web, autorizovaný)
  39. to je víťazstvo
    pekná somarina a sebectvo, jazdiť bezhlavo len preto že nemerajú, osobne som alergický na "populárne" neinvenčné odpovede slovenských "osobností" na otázku aké rádio počúvajú: "v aute Expres"
    V prvom rade ide o záležitosť včasného zabrzdenia a to nie je možné na pár metroch:

    Práve som našiel definície toto obmedzujúce, keď si to v určitých ohľadoch niektorí neuvedomujete
    (dodávam že tiež mám rád rýchlosť, no radšej nepresadím EGO na úkor bezpečnosti svojej/posádky& účastníkov)
    3. Vliv rychlosti na dopravní nehodovost

    Snížení maximální dovolené rychlosti v obci na 50 km/h přináší signifikantní výsledky zejména ve snížení následků dopravních nehod. Obecně platí:

    * energie nárazu roste se čtvercem rychlosti;

    * pravděpodobnost být usmrcen ve vozidle roste se čtvercem rychlosti;

    * vyšší rychlost znamená vyšší rozdíl mezi pomalejšími a rychlejšími vozidly;

    * vyšší rychlost přináší zhoršení odhadu bezpečných vzdáleností a neočekávaných pro
    vozních podmínek;

    * brzdná dráha na suchém asfaltu u vozidla v dobrém technickém stavu při reakční době řidiče 1 sekundy je při rychlosti 60 km/h 35,2 m a při rychlosti 50 km/h 28,1 m. Brzdná dráha vozidla se zvyšuje při zhoršených povětrnostních podmínkách
    (vlhká vozovka, sníh, náledí);

    * s narůstající rychlostí se zužuje zorné pole řidiče.


    publikované: 16.12.2006 22:22:28 | autor: josh (e-mail, web, neautorizovaný)
  40. Ten posledny odstavec je srandovny
    Ked pojdem 60, prejdem do prace za 5 minut.
    Kazdy je rad, ak sa vobec posuva v spicke. :-)

    A toto by som odporucal si zaramovat ako najlepsi hlod v tejto diskusii. :-)))
    "Isiel som na skvelom aute, ktore ide trikrat rychlejsie ako bezne auta a spomali na tretine vzdialenosti ako ostatne..."
    Myslim, ze toto by zaujimalo aj Einsteina ako sa to da. :-)))
    publikované: 20.12.2006 16:08:04 | autor: Tom (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. Tom, nie je len Bratislava
    su aj mesta a obce, kde sa jazdi bez kolon
    publikované: 20.12.2006 17:10:05 | autor: tuli (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014