Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Nápady na podnikanie s kterýma sa môže oplatiť v roku 2013 začať podnikaťikať

Nájsť podnikateľský nápad, ktory by za to stál je ťažšie ťažšie. V prospech nehovorí ani aktualni zníženie tržieb obchodníkov, ktoré možno pozorovať som vsetkých odvetviach, tím že ľudia jednoducho šetrí.


Nájsť podnikateľský nápad, ktory by za to stál je ťažšie ťažšie. V prospech nehovorí ani aktualni zníženie tržieb obchodníkov, ktoré možno pozorovať som vsetkých odvetviach, tím že ľudia jednoducho šetrí. Čo Vám moze o pravú podnikateľskú príležitosť pomôcť zavadiť. Napovieme vám, v akých odboroch sa oplatí podnikať v roku 2013.
 
Tržby obchodníkov v roku 2012 opäť poklesli a ani tento rok sa podľa vyjadrení bankovéj asociácie nebude lepšie. Presto existujú obory, vo ktorych sa podnikaniu dari a zákazníci hojne pribúdajú. Na otázku "ktoré to sú ?" sa vám pokusíme odpovedať.


 
  • 6 podnikateľských nápadov, ktorych som o sebe oplatí začať podnikať v roku 2013


 
Služby: výrobky pre seniorov


To že slovenská populácia stárne, ide počuť zo všetkých strán.  V roku 2020 ma byť na Slovensku okolo 1  milióna seniorov, ktorí tak vytvorí silnú skupinu zákazníkov. Väčšina podnikateľov si pod pojmom "senior" predstavuje človeka na pokraji chudoby s nulovými potrebami možnosťami. To je Veľký omyl, pretože seniori nesplácajú hypotéky alebo spotrebiteľské úvery, nemajú tak veľke výdavky s deťmi alebo starosti z novým byvaním. To, čo si nemôžu kúpiť v produktívnom veku, si doprajú za ušetrené peniaze v dôchodku.

Úspech podnikania v oblasti služieb pre seniorov môže sťažiť väčšiu opatrnosť seniorov pri utrácaní a ich veľká náročnosť. Tá plynie z ich dlhoročných skúseností v úlohe zákazníka. Seniori potrebujú pre svoje rozhodnutia na nákup viac času a informácií.



Inteligentný a zelené bývanie


Stály nárast cien energií núti slovakoch hľadať spôsoby, ako prevádzku svojej domácnosti urobiť úspornejšie. Jednou z možných ciest je investícia do nových systémov vykurovania či vlastnej výroby spotrebovanej energie. Hoci sa čoraz viac podnikateľov snaží využívať tento trend vo svoj prospech, trh ešte zďaleka nie je nasýtený.

Je možné dodávať ako konkrétne hotové riešenia, tak poskytovať konzultácie a hľadať pre klientov ideálnu kombináciu technológií a úspor. Napríklad inteligentné systémy bývanie, ktoré vie regulovať teplotu v jednotlivých miestnostiach domu alebo bytu na diaľku, sú stále populárnejšie.

Nevýhodou tohto podnikania môže byť počiatočná nedôvera zákazníkov v reálnosť úspor a pomerne vysoká náročnosť na počiatočnú investíciu do podobných systémov.


Ochrana tovaru a dát

Možno vás to prekvapí, ale najväčšie straty vznikajú firmám krádežou dát zo strany ich zamestnancov. To je priestor pre nové služby, ktorých bude podľa odborníkov pribúdať av nasledujúcich rokoch tento druh podnikania zažije obrovský boom.

Slovenské podniky si začínajú čoraz viac uvedomovať, aké škody im vlastní zamestnanci páchajú. Stále ale podceňujú rozsah tejto kriminality.

Je to príležitosť na podnikanie pre tých, ktorí dokážu ohrozeným firmám správne poradiť. Hrozbou pre potenciálnych záujemcov o toto podnikanie môže byť zvyšujúce sa množstvo konkurentov as tým spojený tlak na nižšie ceny týchto služieb.


Služby pre chovateľov zvierat


Dokážete si tipnúť, koľko maznáčikov žije v slovenských domácnostiach? Podľa odhadov je to takmer milión mačiek a psov. Jedného alebo viacerých zvierat chová podľa štatistiky až polovica domácností na Slovensku. To už je poriadna skupina potenciálnych zákazníkov.

Majitelia zvierat sa pritom nehanbia za potreby svojich miláčikov míňať veľké sumy peňazí. Podľa minuloročného prieskumu agentúry utratia Slováci napríklad za psie žrádlo viac ako 40 mil. EUR a na podobnú sumu si za rok prídu napríklad aj veterinári.


Hoci je trh výrobkov a služieb starostlivosti o domáce zvieratá dosť plný, existuje stále rad podnikateľských príležitostí a to najmä v službách pre aktívny majiteľov psov a mačiek, ktorí sa stretávajú s problémom, kam s domácim miláčikom v čase dovolenky, alebo keď sú pracovne preťažení.

Podnikatelia, ktorí ponúknu služby zvieracích hotelov alebo škôlok za prijateľné ceny, majú šancu prísť si na slušné peniaze. Zaujímavým nápadom môže byť aj profesionálna starostlivosť o zviera priamo u klienta doma. Podobne výnosným biznisom môže byť oblasť služieb spojených s úmrtím domáceho maznáčika. Hoci sa tento nápad môže zdať sprvu neatraktívne, je dobrá šanca, že sa uchytí, pretože krematórií pre domácich miláčikov nieje veľa. Pritom v zahraničí sú tieto služby už veľký kus vpredu, z čoho je zrejmé, že dopyt v zahraničí existuje a je pravdepodobné, že je aj u nás, len doposiaľ neobjavené.

 
Marketingové online aplikácie


Či chceme alebo nie, ocitli sme sa v čase, keď spotrebitelia šetria a utrácajú menej než by si v skutočnosti mohli dovoliť. Kvôli tomu musia firmy hľadať nové a zaujímavé spôsoby, ako svoju ponuku odlíšiť od iných.

Zarobiť môže ten, kto dokáže vymyslieť aplikáciu, ktorá urobí nákup zábavnejšie a e-shop zatraktívni, pretože firiem, ktoré dokážu robiť skutočne dobrý a účinný online marketing je stále poskromne.

 

Inšpekcia nehnuteľností

Ceny nehnuteľností sa v posledných asi 10 rokoch razantne prepadli, a aj ceny hypoték sú v súčasnosti na svojom historickom minime. S poklesom cien nehnuteľností sa ale spája aj ich horšia kvalita.

Tu sa rodia podnikateľská príležitosť pre inšpekciu nehnuteľností. Inšpektori môžu v nehnuteľnosti odhaliť závady, ktoré laik neodhalí a môžu svojich klientov zastupovať aj pri reklamáciách. Do vlaňajška podľa Hospodárskej komory prevádzkovalo podobnú službu len niekoľko málo firiem, čo dáva priestor pre expanziu tejto netradičnej služby na slovenskom trhu.


Zdroj: Spoločnost SK | CZ
 

Všeobecné | stály odkaz

Komentáre

Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014