Vo všeobecnosti sa v reklame objavujú dva typy: NAM´s (normally attractive models) a HAM ´s (highly attractive models). Ham´s, a najmä ženy hamky, sú tie, ktoré ráno vstávajú z postele s dokonalým účesom (nejde o reklamu na lak na vlasy!), s dokonalým make-upom (nejde o kozmetickú značku), s absolútne nepokrčenou, nevyhádzanou, nebledou tvárou (nejde o ...ja neviem...vitamíny???), s dokonalými zubami, postavou...chvalabohu naše televízie ešte neprenášajú vône, lebo potom by to bolo aj s dokonale sviežim dychom... Sú dokonalé, a predsa NEKONEČNE NUDNÉ.
Namky sú mi sympatickejšie. To sú tie baby z reklamy na kozmetickú značku so symbolom holuba.(a kto by netušil o čom hovorím, vyhľadajte v slovensko-anglickom slovníku slovo holub, je to ono..)Nie sú dokonalé, oooo to ani zďaleka, ale usmievajú sa, vyzerajú spokojne a vôbec nie frustrovane. Nepresvedčujú, že používaním tej značky budeme za pár týždňov modelky. Presvedčujú len, že ten základný problém zaženie. Teda ak budeme mať celulitídu a použijeme prípravok na celulitídu, tak nebudeme mať automaticky čistú pleť, menej vrások, o 40 kíl menej, hustejšie vlasy, rovnejšie zuby.. ale zbaví nás to celulitídy. Teda ak to bude správne fungovať (nenavádzam na reklamu, totiž osobne nemám odskúšané J ). Skrátka táto forma reklamy mi je sympatickejšia, aj keď psychológia v nej je podľa mňa oveľa viac zákerná, čo sa týka nášho nákupného ošiaľu – ale v tom je sila marketérov.
Hoci marketing neštudujem, len trošku som doňho v rámci školy nakukla, nechcem sa viac do tejto témy zabárať. Len klobúčik (a keby som nosila parochňu tak aj tú) skladám z hlavy svojej, aby som týmto rozmýšľajúcim ľuďom z reklamy povedala: REŠPEKT. J
Komentáre
:-)
jj
a o 1000 percent umelsia
na 100% JA