Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Ham´s verzus Nam ´s – kto z koho?

Neviem si predstaviť, že by som šla pozerať nejaký dobrý program v televízii bez toho, že by som ostatné náležitosti, ktoré potrebujem „vybaviť“ nespravila počas reklamného brejku. Niektoré sú vo svojej podstate veľmi zaujímavé. (a v podstate aj smiešne: no ako môže dáma z kabelôčky 15x10x8 cm vytiahnuť litrovú aviváž?A keďže hovoríme o dáme, je až nepredstaviteľné, že by v nej našla ešte potom miesto na ďalšie „k životu nevyhnutne potrebné kozmetické maličkosti“). Ale niektoré sú príťažlivé aj pre odporcov reklám. Tie, za ktorými stojí reklamná psychológia.
 

Vo všeobecnosti sa v reklame objavujú dva typy: NAM´s (normally attractive models) a HAM ´s (highly attractive models). Ham´s, a najmä ženy hamky, sú tie, ktoré ráno vstávajú z postele s dokonalým účesom (nejde o reklamu na lak na vlasy!), s dokonalým make-upom (nejde o kozmetickú značku), s absolútne nepokrčenou, nevyhádzanou, nebledou tvárou (nejde o ...ja neviem...vitamíny???), s dokonalými zubami, postavou...chvalabohu naše televízie ešte neprenášajú vône, lebo potom by to bolo aj s dokonale sviežim dychom... Sú dokonalé, a predsa NEKONEČNE NUDNÉ.

            Namky sú mi sympatickejšie. To sú tie baby z reklamy na kozmetickú značku so symbolom holuba.(a kto by netušil o čom hovorím, vyhľadajte v slovensko-anglickom slovníku slovo holub, je to ono..)Nie sú dokonalé, oooo to ani zďaleka, ale usmievajú sa, vyzerajú spokojne a vôbec nie frustrovane. Nepresvedčujú, že používaním tej značky budeme za pár týždňov modelky. Presvedčujú len, že ten základný problém zaženie. Teda ak budeme mať celulitídu a použijeme prípravok na celulitídu, tak nebudeme mať automaticky čistú pleť, menej vrások, o 40 kíl menej, hustejšie vlasy, rovnejšie zuby.. ale zbaví nás to celulitídy. Teda ak to bude správne fungovať (nenavádzam na reklamu, totiž osobne nemám odskúšané J ). Skrátka táto forma reklamy mi je sympatickejšia, aj keď psychológia v nej je podľa mňa oveľa viac zákerná, čo sa týka nášho nákupného ošiaľu – ale v tom je sila marketérov.

            Hoci marketing neštudujem, len trošku som doňho v rámci školy nakukla, nechcem sa viac do tejto témy zabárať. Len klobúčik (a keby som nosila parochňu tak aj tú) skladám z hlavy svojej, aby som týmto rozmýšľajúcim ľuďom z reklamy povedala: REŠPEKT. J

             


Média a zdravie | stály odkaz

Komentáre

  1. :-)
    publikované: 20.01.2008 17:03:24 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  2. jj
    O 200 % mohutnejší řasy a 3 x lesklejšie vlasy , o 1.4566 tvrdsie nechty :)))))
    publikované: 21.01.2008 00:11:51 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  3. a o 1000 percent umelsia
    :)
    publikované: 21.01.2008 11:36:09 | autor: Sandy11 (e-mail, web, autorizovaný)
  4. na 100% JA
    ...tiež sa mi páči ten "holubový" štýl reklám, okrem zákernej psychológie v nich cítiť aj také menšie posolstvo, že je fajn sa cítiť 100% sám sebou a predsa spokojný :)
    publikované: 03.02.2008 20:30:24 | autor: zuzka (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014