Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Ja z vás dostanem infarkt!

Raz som si vypočula vtip: vieš prečo si nedávam celú viagru? Lebo ja nechcem jexať, ale len podjexávať. A dnes ráno si asi pol viagre dala jedna sestrička. Alebo žeby jej manžel?

Aj keď nie som muž, dnes som sa musela premôcť a ísť sa zoznámiť s pani doktorkou.
Na odkladacom stolíku kopa kariet, navrchu zo zošita vytrhnutý papier , popísaný menami , nuž som pripojila i ja svoje meno s poradovým číslom 17, hoci bolo iba trištvrte na sedem.    Netušila som, že bola to chybaaaaa!
Bola som pripravená na dlhodobé posedávanie, a tak som nasadila škulky a vybrala čítanie. Sem tam som zdvihla svoje krásne mihalnice, prekontrolovala okolie, postrehla zvyšujúcu sa kopu kariet a čakala. O rovnú hodinu prišli sestrička s pani doktorkou. Potešila som sa, že začnú načas ordinovať. Sestrička len tak , akoby mimochodom, odomykala dvere a myknúc hlavou ku kope kariet prehovorila k doktorke:                                                                                     „ Som zvedavá, čo si, kto, zas vymyslel, keď ich je tu toľko.“ Nebolo počuť, že by doktorka niečo k tomu povedala. Zato bolo počuť, že stíchlo osadenstvo chodby na pravdepodobný nesúhlas, podaktorí sa len pomrvili na stoličke. Mne stúpol tlak. Považovala som to za neetickú nevychovannosť a nízku profesionalitu sestričky. Mlčanie doktorky rozpálilo moje líca.
Sestra vzala karty a o chvíľu sa rozleteli dvere a sestra s veľkým krikom sa osopila na paciantov:
„ To si kto dovalil dať sem ten zoznam?“ Jeden pán sa zdvihol a priznal, že ked´ tu bol minule, bol chaos a tak v dobrom úmysle a pre poriadok ten papier priniesol.
„Vy mi tu nebudete rozkazovať, koho mám a koho nemám brať. Žiadne zoznamy sa tu dávať nebudú. To je moje rozhodnutie, koho budem volať a kedy.“ – rozčuľovala sa sestrička, nepočúvajúc, čo jej hovoril pacient a že sa k nemu pridalo pár ďalších. V to m sa objavila i doktorka, vydrapla sestre zoznam, zúrivo ho pokrčila a prehlásila:
„Toto je súkromná ambulancia, ja rozhodujem o pravidlách a ak sa vám nepáči, môžete ísť do Trenčína alebo Považskej Bystrice. Ja z Vás dostanem infarkt!“ Tak toto už zdvihlo i mne tlak nebezpečne vysoko , sused sa tiež ozval:                                                                                                                                                                                                           "A keď nerešpektujete zoznam, tak mi sa potom kedy dostaneme pri ,Vašom systéme, na rad?"                                        "Chcete kartu?  Nemusíte tu čakať." Oponovala sestra. Ozvla som sa i ja:
„Prepáčte, ale pán Dotyčný predsa nič zlé neurobil. Keď nemáte poradové čísla, zoznam nemôže uškodiť, môže len pomôcť. Pozrite, koľko máte kariet a koľkí tu sedíme. Je spravodlivé, ak si niekto prinesie kartu, odíde a potom predbehne všetkých, čo tu sedia?“                                                                                                                                                          „Vidíš ju, ďalšia sa pridala.“ Prehovorila sestra na moju adresu. Doktorka znovu vyšla, aby sa presvedčila, čo za ženská si dovolila súhlasiť s poradovníkom. Hovorila o stratených poradových číslach, o ľuďoch , ktorí si zaplatili za okamžité zobratie. Tí, ktorí tu nie sú,  sú zaradení nakoniec a musia si počkať. Medzitým vyložila oznam.

S tým všetkým súhlasím, ale prečo musela zaujať taký postoj?
Prešlo pár minút, sestra znovu otvorila dvere, vyvolávajúc mená,  porozdávala „šampusáky“. Na stolík položila 8 pohárov s menami, ktoré márne vyvolávala. Jej nálada sa zmenila o 180 stupňov. Zrazu bola mila, žartovala s mužmi a ja, pokiaľ som tam čakala, som nevychádzala z údivu. Keby som nebola zažila ten „otvárací ceremoniál“ neuverím, že je schopná zvýšiť hlas. Rozmýšľala som, či mi niečo povie, keď ma zavolá. Samozrejme, tí čo neboli na začiatku prítomní, nemuseli čakať nakoniec, ale ich pobrala skôr. Ja som sa dostala na radu pred pol jedenástou. Traja chlapi a ja do "predizby" k doktorke. Jeden z pacientov sa sestry pýtal:
„Včera ste boli dlhšie?“
„Áno, až do štvrť na tri.“  Bola som posunutá k doktorke a po stanovení mojej diagnózy, som prešla na raňajší incident:                                                                                                                                                                                                         „Pani doktorka, je mi ľúto, čo sa ráno odohralo.“ Doktorka začala znovu vysvetlovať, že to nebolo prvykrát a že ona rozhoduje o systéme.
„Priznávam, mohol byť iný spôsob komunikácie.“ Zakončila doktorka a položila  si do pusy tabličku kvalitnej čokolády. „Pani doktorka, mňa prekvapila netaktná poznámka sestry, keď odomykala a nebola som jediná, komu sa nepáčila.“
„Nespomínam si, čo povedala“, zmráštila doktorka obočie.
„Som zvedavá, čo si, kto, zas vymyslel, keď ich je tu toľko.“- pripomenula som jej vetu. Doktorka mlčala a ja som pokračovala:                                                                                                                                                                                        „Pani doktorka, toto nie je ordinácia, kde by si ľudia prišli oddýchnuť a len tak posedieť. Od Vašej sestry to bolo netaktné.“
„Máte pravdu, ale mám veľa pacientov.“ Doktorka dopísala, ja som s poďakovaním odišla.

V našom meste je len jedna urologická ambulancia. Súkromná! S ordinačnými hodinami Po-Št od 8.30 do 13.00. V piatok pri istotu je iba zákrokový deň. Viete si predstaviť, koľko tam čaká najmä chlapov a prevažne takých, ktorí už vrbovku musia piť?
Bolo reagovanie sestry , oboch,  správne? Prečo ten orientačný zoznam byť nemôže? Nevyužívajú situáciu, že sú v dvadsaťpäť tisícovom meste jediná ordinácia a teda i jedinečná? Som si vedomá, že musia aj papierovať, ale je to postačujúci čas, keď majú denne toľko pacientov?  

 


Už som odvážna | stály odkaz

Komentáre

  1. :)
    ..prečítala som to do bodky..ja len toľko, že takúto skúsenosť som so sestričkami a lekárkami ešte nemala..na mňa sú našťastie vždy a všade všetci veľmi milí..heh..))..no ale však zas treba chápať aj ich, nemusia prísť do práce každé ráno s dobrou náladou..a tak..))..
    publikované: 14.04.2010 16:19:33 | autor: lusila (e-mail, web, autorizovaný)
  2. lusila,
    chápem a d´akujem. Len tá komunikácia....
    Niekedy naozaj ráno málo stačí, aby sa človek mohol vyventilovať. preto len pol viagry ....Len bohužiaľ, aj keď aj ony sú len ľudia, rozhodli sa slúžiť ľuďom, to by mali mať kedykoľvek na pamňti, hlavne u starých ľudí...
    publikované: 14.04.2010 17:36:27 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  3. ja som myslela,ze to je nejaky vtipny vymysleny fejton,
    ale ty si zrejme opisovala skutocnost...tazko uverit,ze sa toto este dnes niekde deje...joj boze,bananova republika...skoro ma prekvapuje,ze si mala tu cest byt v ordinacii sama a muzski spolupacienti ostali v predizbe...
    publikované: 14.04.2010 17:51:29 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Bonnie,
    ahoj. Skutočnosť. Všade sa píše, o ochrane tvojho zdravotného stavu a cez stenu, hlavne, keď je hluchejší pacient, tak počuješ všetko!!!!!!!
    publikované: 14.04.2010 18:16:54 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  5. A já k doktorům zásadně nechodím.
    Nechci bejt totižto nemocnej.Voni by mi určitě něco našli. To jako minule u zubaře. Chlape vy ale máte zdravý zuby, to snad není ani pravda! A už mám prd zdravýho.Tahám si je sám. To ta arterioskleróza nebo co.Na gyndu jsem přestal chodit poměrně záhy.Stačili mě vodtud vyhodit v olomoucký vojenský. Měl jsem z teho traumu.Primář řekl, že když můžu na gyndě, že jsem zdravej. Meniskus nemeniskus, byl jsem zdravej a mohl jsem zase kouřit!
    publikované: 14.04.2010 19:14:19 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  6. TU aj TAM dnes čítam...
    http://dusa.blog.pravda.sk/2010/04/14/starostlivost-nasich-pracovniciek-nemocnic/

    je to tak-slušnosti asi ušiel vlak..

    takéto jednanie ma vie tak rozhodit
    že dlho to musím rozchodit..

    na doležitych miestach niekolko volov sa hrá na bohov...nenahraditelných..
    a pritom v službe sú ..no slúžit pokorne neznesú..
    treba tvrdy byt-a vždy sa slušne ohradit..
    aj u nás na obvode doktorova spolupostelníčka
    nemá pre každého láskavé slovíčka ..
    pre mužov úsmev sladký
    a ženy pošle spiatky - ku dverám
    od jedu sa až červenám
    ale čo zmožem?
    slušne ohradit sa možem
    a život beží dalej...
    publikované: 14.04.2010 20:03:19 | autor: radost (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. je to
    dehonestujuci pristup...zial...
    publikované: 14.04.2010 23:22:58 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  8. moja mama je sestrička a poznám to prostredie...
    je fakt, že toho majú veľa, ALE...pacient je v našom kraji prvoradý, nikdy by si nedovolila také niečo povedať, ba naopak, doktorka ju ešte upozorňovala, aby bola k pacientom milá..nemyslím si, že by ich mali málo...tie ordinačné hodiny sú žalostné a prístup tiež...by som bola zvedavá, čo by urobili, keby sa pár z nich postavilo a odišlo a dali echo aj iným...aj keď ich majú dosť, za každého dostávajú peniaze ;)
    publikované: 14.04.2010 23:53:48 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  9. to by bolo najlepsie riesenie dia,
    ze rozlucte sa s kapitacnymi a vykonovymi poplatkami za mna...lenze ked je ta blba ordinacia monopolna v meste...je to pre ludi tazsie... pani doktorka by mohla vyvesit oznam,poradovniky nemame,pacientov losujeme:-)
    publikované: 14.04.2010 23:59:01 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  10. pokrivkáva naše zdravotníctvo
    a nielen finančne...
    publikované: 15.04.2010 09:05:40 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  11. ak nie je konkurencia
    je zle a tým pádom využívajú situáciu...a fertich..
    publikované: 15.04.2010 10:51:59 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Čakanie u lekára,
    to je téma na román, človek tam zažije a počuje všeličo. U mojej doktorky sa ráno vyvesia čísla, ktoré si potom pacienti berú a sestrička volá podľa čísiel. Funguje to celkom dobre.
    publikované: 15.04.2010 11:08:39 | autor: peternagy (e-mail, web, autorizovaný)
  13. si myslim,
    ze celkom funguje i system-ked pacient nie je objednany na konkretnu hodinu,alebo sa nezapisuje do poradovniku,ze prichodzi sa opyta:kto je posledny?a ludia v cakarni si to strazia,kto kedy vstupi do ambulancie podla poradia prichodu.predbiehaju sa potom len akutne pripady,alebo pacosi na injekciu,na odber,pacosi,co uz boli v ordinacii a prinasaju vysledky z ineho odd.,alebo ktorym sa vypisuje ziadanka na prevoz sanitkou,atd.to uz sa da prezit...
    publikované: 15.04.2010 12:33:40 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  14. radosť,
    ďakujem. toľko krát si poviem, načo si sa ozvala, ve´d aj iní tam boli a mlčali. Ale ja keď vidím, počujem ,nespravodlivosti reč, jazyk ako napovel vyskočí a ohradí sa
    publikované: 15.04.2010 16:48:16 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  15. dia,
    česť výnimiek. ja sa priznám, že takýto postoj som zažila asi 5 krát a pri jednom som skoro i zaplatila. Vtedy som bola ešte mladá a nesmelá?! Som za slušnosť! Je jedno, či mladý, či starý, či žena a či chlap, každý je pacient a úctu si zaslúži
    publikované: 15.04.2010 16:51:37 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  16. Bonnie,
    v tom je problém, že je monopolná a ešte naozaj tam bolo 80 percent starých ľudí. Tí radšej budú počúvať neúctivé reči, ve´d možno sú už i nahluchlí, ako by mali cestovať inam
    Viem, ani pre doktorku takýto pacienti nie sú najpríjemnejší, ale ona vedela, koho liečiť bude a sestra tiež.
    publikované: 15.04.2010 16:55:10 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  17. believer
    ono už aj so sadrou chodí. A vraj sa poplatky zrušili! Kdeže. Aj papier som doniesla a za pečiatku a potvrdenie som 1.16€ zaplatila. Dala som im ich rada, veď nech sa niečo zlepší. Lenže nepolepšuje sa nič, ale upadááááá
    publikované: 15.04.2010 16:58:19 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  18. Mata Hari
    ďakujem
    publikované: 15.04.2010 16:59:48 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  19. peter,
    tých románov sa už veľa popísalo, len vždy je v nich popis toho lepšieho, lebo to horšie sa snažíme zabúdať
    Lenže, tu sestrička jasne povedala, že ona bude volať toho, koho uzná za vhodné. Včera som sa dozvedela, že aby ľudia boli ošetrení v daný deň, čakajú na otvorenie polikliniky, čiže hneď o 6.00, aj keď ordinuje o 8.30. Veď včera už o 7.45 ten oznam visel , že brať nebudú. Predstav si, že si musíš brať dva dni buď ošetrenie, alebo dovolenku
    publikované: 15.04.2010 17:04:36 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  20. miťo,
    dúfam, že ťa ani cievkovať nebudú musieť
    publikované: 15.04.2010 18:00:34 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  21. Vas, ani sem nechodte:)
    kolegyna chodi mame na urologiu vystat od piatej casenku, ked vidim radu cakajucich, vacsinou starych ludi na chodniku, je mi do placu...
    raz som sla susede po casenku na kozne...bolo par minut pred pol siedmou, v cakarni sedeli traja ludia, hovorim si - parada, sadla som si aj ja:)
    Po par minutach sa ma jeden pan opytal, ci som zapisana...na stole bol papier, ktory som si predtym nevsimla, na nom 10 mien a pod nimi hruba ciara - viac doktorka neberie...
    Taketo spravanie voci pacientom je ponizujuce, uraza ma aj vyberanie poplatkov za potvrdenie priepustky do prace...za jednu peciatku viac ako euro, este, ze skoncili s vyberanim poplatkov za skumavky...
    publikované: 15.04.2010 18:52:29 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. mne sa vas tiež začína rozväzovať jazyk ;)
    naposledy (min. týždeň) nám robotníci fajčili v spoločných priestoroch, vo vchode (zatepľujú, prerábajú), skoro ma išlo rozhodiť! bývam na treťom, ale smrad bol všade, ja by som si to nikdy nedovolila ani vo svojom paneláku...tak som sa ich spýtala, či nemôžu fajčiť inde, že mi to vadí a oni čuduj sa svete, že v pohode...ja väčšinou reagujem stokrát miernejšie, než som nahnevaná...a tak mi stúpa adrenalín...ale rovnako sa ozvem ;)
    publikované: 15.04.2010 19:04:21 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  23. Hanka,
    je to veru do plaču. Najhoršie na tom fakt je to, že za jeden deň nie si schopná pre takýto blbý systém stihnúť všetko. Ja som vraj absolútne zdravá, čo mne zas nie je jasné, aby dve laboratória stanovili tak diametrálne rozdielne výsledky, ale nechcem tam ísť.
    My si ešte, ako "bohato" zarábajúci, môžme predplatiť 5€ za prednostné zobratie, ale to si musíš zavolať až po toľkej a toľkej hodine, lebo zasa schytáš putzung
    publikované: 15.04.2010 19:41:30 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  24. Dia,
    ja zásadne reagujem slušne, ale tónom, čo dáva jasne najavo nespokojnosť. Vždy si pomyslím: po hube mi nedá a ak, vytočím 159. Držím palce, tebe i sebe, aby sme sa vždy ozvali pre dobrú vec
    publikované: 15.04.2010 19:44:26 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  25. vas,ty si zlata:-)
    nie su 159hasici?:-)
    skus si pomysliet,co ja:ak mi skusi dat po hube,odvezu ho havrani-to tiez zabera:-))
    publikované: 15.04.2010 20:15:00 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  26. Vasilisa...
    ja vždy vravím: "len sa nedostať do pazúrov lekárom, to je potom koniec!"... (-:
    publikované: 15.04.2010 23:53:00 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  27. bonnie,
    ďakujem za lichôtku. 159 je mestská polícia.
    Na budúce to skúsim s tými havranmi. Keď to v dávnych časoch platilo, možno zaberie i dnes.?!
    publikované: 16.04.2010 17:33:17 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  28. Lasky,
    máš pravdu, ale čo ak je lekárom partner? ani vtedy nie pod jeho pazúry?
    publikované: 16.04.2010 17:34:20 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  29. to zabera,
    lavy hak,pravy hak,nakop...ale obvykle staci,ked tusia tvoje odhodlanie:-)prave dneska som videla takych krasnych,nablyskanych,dostojnych..takmer som poziadala o zvezenie na tom kociari...
    publikované: 16.04.2010 18:20:16 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  30. Vasilisa...
    ak je to partner, tak je jasné, že môže jemne škrabkať pazúrikmi. Nielen môže, ale musí! ((-:
    publikované: 16.04.2010 23:32:12 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  31. Nechci se vám do teho tu míšat, ale nedá mi to.
    Nejlepčí je k doktorům vůbec nechodit.Přijdu třeba do ordinace, po třech probděnech nocích a jak zapnou vrtačku, jsem ůplně zdravej. V tu ránu.Kampak pane Novotný? Já už jsem zdravej sestři! Už mě nic nebolí.
    Jedna sadistka, doktorka to měla bejt, mě klečela na klíně, sestra mi zezadu držela hlavu a trhaly mi zub. To kdyby viděl někdo, třeba jejich manžel, tak neuvěří, že děláme pouze rutinní stomatologický zákrok:-)))
    publikované: 17.04.2010 08:58:28 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  32. :-)
    na mna sa raz vykričala sestrička u neurológa, ako si dovolím čakať bez poradového čísla, vraj pán doktor tam má preto toľko čísel, lebo len toľko zvládne.. :-D (doktor bol potom milý, ja myslím, že tie super milé sestričky tam majú, aby odstrašovali pacientov nech si lekár zachová dobrú náladu a nemusí ich posielať niekam on.)..k neurológovi už nechodím

    zubnú lekárku som zmenila kvoli sestričke.... prešla som o ambulanciu vedľa, k arabovi - taký zlatý a ukrutne predražený stomatológ.. ale už zmenili aj sestričku vedľa, tak ma to láka naspäť.

    mno a ešte moja normálna že origoš dospelácka doktorka :-D (geriatrička :-D) tak väčšinou je tam milá zlatá ústretová sestrička a doktorka je večne chorá a ordinuje s nenormálnymi teplotami a tak... a teda je aj NEMILÁ... no, ale tak prosím pekne

    zišla by sa vám ešte jedna ordinácia :-D
    publikované: 09.11.2010 08:54:55 | autor: akynka (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. akynka
    ==tam majú, aby odstrašovali pacientov ==na vonkajší zhľad ich musí len priťahovať, je šarmantná. Ako si uviedla v poslednej vete: potrebujeme ešte jednu ordináciu. Lenže...za málo peňazí málo muziky a tak všetko "ulieta" za plácou

    Ďakujem za návštevu
    publikované: 09.11.2010 10:25:41 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014