Faktoring
07.03.2009 18:36:17
Príloha číslo č. 4
Priebeh faktoringového obchodu po uzatvorení zmluvy s Tatra bankou.
1. Klient(predávajúci) dodá tovar, resp. poskytne službu odberateľovi a vystaví faktúru
2. Klient predloží faktúru s dohodnutými podkladmi na odkúpenie Tatra banke
3. Banka po prijatí a preverení podkladov pripíše na účet klienta peňažné prostriedky vo výške 60-90 nominálnej hodnoty faktúry, znížené o diskontný úrok a spracovateľský poplatok, spravidla do 24hodín.
4. Odberateľ uhrádza pohľadávku na účet stanovený Tatra bankou.
5. Tatra banka po prijatí platby od odberateľa pripíše na účet klienta rozdiel medzi sumou zaplatenou odberateľom a hodnotou financovanej časti pohľadávky.
Spoločnosť sa zaoberá dodávkou rýchloobrátkového tovaru do obchodných reťazcov.
Na základe zmluvy s odberateľom, dodávateľ za dodaný tovar vystavuje faktúry so splatnosťou 60 dní.
Klient vystaví faktúru vo výške 3319,391 EUR (100.000,- SKK). Po predložení faktúry spolu so štandardnými podkladmi na odkup, klientovi je spravidla do 24 hodín na účet pripísaný preddavok vo výške 80% z hodnoty faktúry, znížený o spracovateľský poplatok a úroky v dohodnutej výške. Spracovateľský poplatok činí 0.5% z hodnoty faktúry a úroky 7 % p.a. z financovanej časti.
Nominálna hodnota faktúry: 3319,391 EUR (100.000 SKK)
Preddavok 80%: 2655,514 EUR (80.000 SKK)
Úroková sadzba: 7% p.a.
Diskontný úrok za 60 dní: 30,969 EUR (933 SKK)
Spracovateľský poplatok (0,5% z nom. hodnoty faktúry): 16,596 EUR (500 SKK)
Peňažné prostriedky pripísané na účet klienta: 2607,946 EUR (78.567 SKK)
Po uhradení 100% hodnoty faktúry odberateľom klient obdrží doplatok vo výške 20%.
Doplatok po uhradení faktúry v plnej výške: 663,878 EUR (20.000 SKK ).
Komentáre