Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Ja starý cap a taký veľký somár!

Určite niektorým z vás neuniklo ako som sa zmienil v niektorom z mojich článkov (tuším, bol to ten v ktorom som pána Mečiara vyzval, aby odkúpil aj náš rodinný dom v mojej rodnej obci...

Už toľko krát ma v mojom doterajšom živote sklamali a nie raz aj podviedli práve takí ľudia od ktorých by som to najmenej očakával.

 

  Keby som tu opísal iba zopár takýchto udalosti, tak aj tak by to zabralo aspoň 1 hodinu kým by ste si to prečítali.

  Preto opíšem iba poslednú udalosť, ktorá súvisí už s menovaným rodinným domom.

 

  Tým, že tento náš rodinný dom navštevujeme najčastejšie praktický iba ja a moja rodina, a aj to väčšinou iba počas letných prázdnin, tak som sa  rozhodol aj bez súhlasu mojich troch bratov vyjsť v ústrety jednému z našich rodákov. Totiž chudák stal sa nezamestnaným má „iba 38 rokov“ a tým, že mi ho bolo ľúto, aby neprespával na ulici, tak som mu umožnil, aby dočasne v našom dome býval. (No urobil som ďalšiu a poriadne veľkú životnú chybu. Ako sa zvykne vravievať podaj niekomu prst, tak Ti uchmatne celú ruku).

 

  A presne toto sa stalo.

To, že som sa nad nim zľutoval, vo veľkej miere  zohrala tá skutočnosť, že jeho staršia sestra, (ktorá bola počas ZDŠ spolužiačkou môjho najmladšieho brata) býva na tom istom sídlisku ako ja a občas sa stretávame. A práve aj ona orodovala za neho, aby sme mu my (akože všetci štyria) umožnili bývať prechodne v podnájme v našom dome. Ešte aj riadnu zmluvu mu vystavila a on s tou zmluvou prišiel koncom apríla ku mne, aby sme sa dohodli a aby som ju podpísal. Mne ho bolo ľúto, že by musel chodiť ešte aj za mojimi bratmi, ktorí sú roztrúsení v Košiciach ako ja (iba najstarší býva v Strážskom), tak som všetkých bratov obtelefonoval, aby dali súhlas a ja som sa za nich na tej zmluve podpísal.

 

  No, keď som mu odovzdával kľúč od nášho domu, tak som mu zdôraznil, že aby pamätal na to, že počas školských prázdnin bude musieť prebývať u svojej sestry, alebo u nejakého priateľa. On mi bleskovo odpovedal, že nemusím sa ničoho báť a že keď mu oznámim dátum kedy do nášho domu budeme chcieť prísť, tak on automaticky sa na ten čas kým tam budeme my niekam presťahuje.

 

   K môjmu veľkému prekvapeniu (ale aj manželkinmu) došlo 16.7.09, keď sme autom dorazili k nášmu rodinnému domu. Vo dverách bola vymenená FAB vložka. (Pred odchodom na dovolenku som sa snažil môjho „podnájomníka dovolať. Nebral to. Reku nič sa nedeje – požičal som si kľúč od jedného z mojich bratov).

 

  Nezostávalo mi nič iné iba odvŕtať Fabku, aby sme sa mohli dostať do vlastného domu. Šok aký sme zažili po otvorení dverí, tak to aj ťažko opísať. Počas vyše dvojmesačného pobytu ten môj rodák sa metly ani vysávača ani nedotkol, ale to by nebolo až také hrozné. Horšie bolo to, že on po celý čas neumyl kúska riadu a keď už nemal nič čisté, tak si pozvláčal svoje riady, ktoré zostali v jeho rodinnom dome. (Tu je potrebné vysvetliť ako sa ocitol na ulici. Jeho starší brat mu zomrel asi pred tromi rokmi, takže mal k dispozícii celý dom. Nič by na tom nebolo, lebo chlapík sa snažil žiť – síce tak, ako sa dalo, ale snažil sa. Zadovážil si ojazdené auto z bazáru a „začal podnikať“, tak ako mnohí na východe republiky pri ukrajinskej hranici. Ešte sa dalo, - možno aj pri tichej dohode s colníkmi – dovážať tovar, ktorí bol v tom čase až príliš lukratívny. Cigarety, alkohol a benzín. Tieto veci za oveľa nižšie ceny išli na dračku. No prišla mu do cesty dopravná nehoda. Auto roztrepal a bolo po kšeftoch. To, čo mu ostalo „vo vreckách“, to sa veľmi rýchlo rozkotúľalo a tak sa rodinný dom rozhodol predať. Pekné od neho, že polovičku zo zisku dal svojej sestre, lenže svoje peniaze takmer všetky prehajdákal na automatoch v krčme. Stal sa totiž gemblerom. Ešte, že mal na pamäti to, že musí mať nejakú strechu nad hlavou a tak si v dedine kúpil akúsi starú barabizňu (s počutia – údajne za 20 000,- Sk). Lenže svojim gemblerstvom prehajdákal aj tento dom, lebo ho niekomu „strelil“).

 

  No ten najväčší šok sme zažili, keď sa moja manželka „začala prehrabávať“ v hrbe papierov, ktoré on zanechal na stole v obývacej izbe.

 

  Medzi týmito papiermi bolo potvrdenie od tamojšieho starostu, že dotyčný je od 12.5.09 majiteľom nášho domu, presnejšie povedané, že má trvalý pobyt na adrese nášho domu. (Starosta mi vysvtlil, že to mu takto vyšli v ústrety preto, aby dostával podporu. Nezisťoval som do detailov ako sa takáto veci rišia, ale môj osobný názor je, že tú podporu mohol dostávať aj vtedy, keby bol vedený ako podnájomník). Už toto bolo pre nás akousi výzvou a chvíľu na to manželka našla ďalšie tlačivo na ktorom bol výpis s pozemkového úradu (neviem to teraz bližšie špecifikovať) že majiteľom domu je naša nebohá mama. Dátum vystavenia bol: 20.5.09).

 

  Od susedou sme sa tam dozvedeli, že on iba štyri dni pred našim príchodom odcestoval do Anglicka, lebo si tam našiel prácu.

 

   Tak som zatelefonoval jeho sestre, ako sa veci majú. Ona bola tiež veľmi prekvapená, ale povedala nám, že on ju síce informoval, že odchádza do Anglicka – síce iba na 10 dni, ale, že ani sa u nej nezastavil a o výmene Fabky sa ani jej nezmienil.

 

   Po návrate z Anglicka mi zatelefonoval a  mimo iného mi spomenul, že čo mu hovorila jeho sestra. Začal sa mi ospravedlňovať, že on príde a dá všetko do poriadku. No ja som mu odpovedal, že či si myslí, že my sme tam boli v tom bordeli nečinní?! Ale hneď som ho uzemnil, keď som sa ho opýtal na výmenu  Fabky. Vyhováral sa, že sa nedalo uzamkýnať a preto ju vymenil. (Pritom všetkom som vložku s kľúčom našiel v šuplíku, v kredenci a bola funkčná, takže som ju dal na miesto tej odvŕtanej, do dverí).

 

  Záverom iba dodám, že od susedou a od rodákov  sme sa dozvedeli, že sa pred predajňou potravín vystatoval chlapom  z našej obce tým, že on si zistil, že my ani jeden nie sme majiteľmi domu.

 

  Nechcem mu krivdiť, ale všetko nasvedčuje tomu, že bolo iba otázkou času a my by sme o tomto dome už iba počuli, že má nového majiteľa. Takže už počas telefonického rozhovoru padol verdikt, aby sa čo najskôr dostavil, zobral si svoje pakšamety a nikdy viac sa neukázal v našom dome. Laco


Mečiarovi pribudli štyri domy | stály odkaz

Komentáre

  1. ... :-)...
    ...staré včelie príslovie zase raz platí : ZA DOBROTU NA ŽOBROTU... :-(
    publikované: 29.07.2009 21:28:21 | autor: flexi (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. LACO, LACO
    ktovie, čo by tá druhá strana, to že mal trvalý pobyt v tvojom dome, neznamená, že by mal byť aj jeho majiteľom,...takže neviem o akom podfuku píšeš,..ale je pravda, že ako podnájomník sa zrejme nezachoval košér :-) dôležitý je list vlastníctva - aktuálny,...veď to nie je len tak, že ti niekto urobí vklad do katastra bez vedomia majiteľa :-))) O_ô
    publikované: 29.07.2009 21:41:30 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  3. co sa trvaleho pobytu tyka,
    na evidencii obyvatelstva nemozu nikomu napisat trvaly pobyt bez suhlasu majitela nemovitosti. Trvaly pobyt moze zrusit opat majitel nemovitosti. Staci prist s dokladom o vlastnictve myslim, ze nesmie byt starsi ako tri mesiace. Podrobnejsie informacie su urcite aj na nete.
    Mne osobne stacil na zrusenie trvaleho pobytu byvaleho manzela list vlastnictva.
    publikované: 29.07.2009 22:24:59 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. flexi
    Ono je viac takých prísloví a porekadiel, tiež som chcel na záver napísať ešte toto: Za dobre nečakáj dobre. Alebo: urob dobre - aj pán Boh Ti pomôže. - Či tak nejako.

    No možno mi aspoň ten Boh pomôže. Laco
    publikované: 29.07.2009 22:53:12 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. Evička...
    áno máš pravdu, lenže takúto atmosféru rozširili - odpusť, že takto - ale sliepky, naše ženy. Oni medzi sebou iba toto omieľali, hoci my muži sme im to isté tvrdili, čosi aj ty napísala. No ale, čo už s tým narobíš, keď vy ženy (česť výnimkám) máte a chcete mať vždy a vo všetkom pravdu. Laco
    publikované: 29.07.2009 23:00:58 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. hanka
    My muži sme toto vysvetľovali naším, ženám, lebo oni dookola kotkodákali, že to zle dopadne, no ale sama dobré vieš aké "silné zbrane" viete vy ženy použiť voči svojim mužom, keď im veľmi silno oponujú. Laco
    publikované: 29.07.2009 23:07:37 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. laco
    len tak na okraj . ak list vlastníctva vydaný správou katastra deklaruje ako vlastníčku vašu mamu , je potrebné podať žiadosť o prejednanie dedičstva na mieste príslušnom okresnom súde . lepšie je mať všetko v poriadku .
    publikované: 30.07.2009 07:26:17 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  8. topas234
    Ja šetrím, lepšie povedané všetci štyria šetríme kde sa dá, aby sme mohli normálne fungovať vo svojich vlastných bytoch. Preto sme sa rozhodli „tú rozpadajúcu barabizňu nechať dožiť“.

    Takže do úvahy prichádza iba taký malý zázrak – ak by niektorí z nás vyhral veľa peňazí a už skutočne by sme potom nevedeli čo s peniazmi?! Tak by sme dali náš rodinný dom zbúrať a na jeho miesto by sme postavili rodinnú chatu hoci aj pre všetkých nás a naše deti. Aby SME SA TAM MOHLI ČASTEJŠIE STRETÁVAŤ. (Preto nás momentálne nezaujímajú papierovačky a zbytočné vyhadzovačky na právnikov). Laco
    publikované: 30.07.2009 07:51:22 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. laco
    v budúcnosti aj k búračskému povoleniu potrebuješ list vlastníctva . takže dedičské konanjie vás neminie . a poplatky sú len na súde . žiadneho právnika nepotrebuješ . len sa podá žiadosť vás štyroch na súd spolu s listom vlastníctva a úmrtným listom . ešte si skontrolu , či na liste vlastníctva je zapísaná stavba domu alebo je tam uvedený len pozemok .
    publikované: 30.07.2009 08:00:36 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  10. topas234
    Veľmi pekne Ti ďakujem za Tvoje dôležité informácie. Viem nebudeš mi veriť, ale aj kvôli tomu som sa rozhodol takto opísať stav nás štyroch, lebo v duchu som veril, že touto cestou sa nájde dobrá duša (ktorou si práve Ty) a poradí nám ako postupovať.

    Aby si bol v obraze. Od mojich 13 rokov sme siroty, každý z nás sme sa pretĺkali ako sme najlepšie vedeli. naši rodičia nás viedli k poctivému životu, preto ani jeden z nás sa nikdy nezapojil do žiadnych „čiernych obchodov“ a postupne sme si založili vlastné rodiny, takže v paragrafoch, (ktoré sú schválne poprekrúcane tak, ako „komu vyhovuje) sme chvála Bohu nemali žiadne opletačky. Laco
    publikované: 30.07.2009 08:13:56 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. laco
    pozemkové právo je oblasť , ktorou sa profesijne zaoberám . takže ak budeš mať nejaké konkrétne otázky môžeš mi napísať do odkazu . rada poradím . predpokladám , že ide o dosť starú záležitosť . preto treba dôkladne preštudovať list vlastníctva čo je na ňom zapísané a čo bude treba podniknúť aby sa to dalo do poriadku .
    publikované: 30.07.2009 08:32:41 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  12. topas234
    Moja zlatá! – A ja po celý čas žijem v presvedčení, že topas234 je mužského rodu. ??? (Martuška, či Janka...) som Ti nesmierne povďačný za Tvoje názory a Tvoju ochotu. Samozrejme veľmi rád sa na Teba obrátim, keď to bude potrebné a už teraz Ti píšem, že to nechcem zadarmiko (ako zvykneme občas povedať).

    Pekný deň Ti želá Laco – minimálne taký, aký máme teraz v Košiciach (je to super rozprávkové počasie, plné slnečného objatia. Nech sa Ti darí v Tvojej nie ľahkej práci. Laco Serenča
    publikované: 30.07.2009 10:59:47 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. Ahojik, Lacko
    v prvom rade mi nejde do hlavy, ako mohol získať trvalé bydlisko BEZ súhlasu majiteľa. Bez tohto súhlasu jednoducho polícia nesmie udeliť trvalé bydlisko nikomu. Jedinú možnosť, akú majú bezdomovci, je, že im to dovolí miestny úrad na ich vlastnej adrese a tudíž máš možnosť zažalovať všetkých, ktorí toto obišli: starostu aj s oddelením, ktoré mu trvalý pobyt zaznamenali.
    V druhom rade Topas je skvelá ženská na pravom mieste, ver tomu.
    Pekný deň...
    publikované: 30.07.2009 12:06:03 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  14. matahari
    Bolo by to na dlhé vyprávanie. My v našej rodnej obci až na malé výnimky, to sme dlhé roky nažívali ako jedna rodina. To sa ani príliš nebralo, že je „niekto cudzí. No po tej posr.tej Nežnej sa všetko začalo kaziť. (Ja stále od samého začiatku som všade tvrdil, že tí hajzly, ktorí nás 40 rokov odrbávali, nič iné si nezaslúžia ako poriadnu po papuli a mali sme ich hnať do Ruska za svojim bratom, ktorému tak oddane slúžili. (Mimochodom, pokiaľ by si mala záujem: tak keď mi napíšeš svoju adresu tak Ti venujem moju knihu s názvom: Keď zatneš slovom... , vyšla mi pred dvoma rokmi. A nepochybne rád pošlem knihu aj Topas, lebo ver či never, ale mám akési telepatické schopnosti a človeka dokážem odhadnúť samozrejme v pozitívnom duchu, takže o tom vôbec nepochybujem, že je skvelá ženská a na pravom mieste.

    Že ako mohol získať trvalé bydlisko BEZ súhlasu majiteľa? Tie medziľudské vzťahy najmä medzi tými, ktorí sme sa po celý život kamarátili, tie ostali naďalej. Starosta je spomenutého pod nájomcu (kľudne môžem napísať aj jeho meno: Stanislava) jeho rovesník a nechcem teraz tvrdiť, ale tuším, že bol aj jeho spolužiakom na ZDŠ. On v dobrej viere – pomôcť kamarátovi, najlepšie ako sa dalo, dal mu už spomenuté potvrdenie a to na základe „nami daného“ súhlasu, že bude podnájomníkom. (Neviem, ale je možné, že takto veril, že mu skôr a bez prieťahov bude sociálna pois. dávať podporu v nezamestnanosti, lebo ohľadne tejto záležitosti som osobne starostu navštívil a keď sme sa lúčili tak iba so zármutkom dodal že on už Stanovi pred rokmi hovoril, že on raz skončí ako bezdomovec na ulici). A aj čo sa týka potvrdenia z katastrálneho úradu, tak ten je tiež zahalený rúškom tajomstva, lebo už to je na tom divné, že bol vystavený večer o 20:42 hod. A blízky môj sused v obci mi potvrdil, že ten notár či právnik, alebo, čo je zač je známi ich celej rodiny. A v čase, keď robil kšefty na Ukrajine veľmi často ho navštevoval.

    Prajem Ti pekný a príjemný podvečer... Laco

    publikované: 30.07.2009 17:17:47 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. laco
    celé je to nejaké divné . možno je list vlastníctva len vytlečený z imternetu . neviem čo má s tým dočinenia notár alebo právnik . preto Ti len dobre radím . zaujímajte sa o svoj zdedený majetok a dajte si to čo najskôr do poriadku . nájomná zmluva mohla poslúžiť ako doklad na vydanie prechodného pobytu . zavísí od toho ako bola formulovaná , či by nevznikla možnosť zápisu aj na trvalý pobyt . hoci by nastal nesúlad medzi zmluvou a listom vlastníctva . v zmluve si uvedený Ty a v Tvojom zastúpení aj Tvoji bratia a v LV je uvedená mama .
    publikované: 30.07.2009 17:24:39 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  16. topas234
    už dlho blokujem počítač mojej polovičke, lebo som pripravoval článok na zajtra, ale ja sa pokúsim opýsať tu zmluvu a odošlem Ti to. Laco
    publikované: 30.07.2009 19:58:47 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014