Po kazdom lete vyplnuju piloti formular, ktory sa nazyva Grip. Zapisu tam vsetky technicke problemy a zavady, ktore na lietadle pocas letu spozorovali a ktore je potrebne opravit. Mechanici si potom tieto spravy precitaju, zariadia opravu a potom do formularu zapisu, co a ako bolo opravene. Maju celkom mily zmysel pre humor :)
Letecka spolocnost Quantas vydala knihu, v ktorej zverejnila najlepsie z tychto hlaseni. Pri kazdom je napisany problem a jeho nasledne riesenie... :)
Problem: Lava vnutorna pneumatika skoro potrebuje vymenit.
Riesenie: Lava vnutorna pneumatika bola skoro vymenena...
Problem: Skusobny len bol OK ale automaticke pristavanie bolo dost drsne.
Riesenie: V tomto lietadle nie je nainstalovane automaticke pristavanie...
Problem: Nieco v pilotnej kabine je uvolnene.
Riesenie: Nieco v pilotnej kabine bolo dotiahnute...
Problem: Na prednom skle su mrtve chrobaky.
Riesenie: Boli objednane zive chrobaky...
Problem: Autopilot v polohe "udrzovat vysku" necha lietadlo klesat rychlostou 60 m/min
Riesenie: Tento problem nemozem simulovat na zemi...
Problem: Hlasitost DME je nastavena na neuveritelnu uroven.
Riesenie: Hlasitost DME bola nastavena na uveritelnu uroven...
Problem: Trecie zamky sposobuju, ze sa skrtiaca packa zastavi.
Riesenie: Presne za tym ucelom tam su...
Problem: Podozrenie na prasknute sklo.
Riesenie: Podozrenie spravne...
Problem: Lietadlo sa pocas letu spravalo srandovne.
Riesenie: Lietadlo bolo varovane, aby sa polepsilo a lietalo vazne...
Problem: Mys v pilotnej kabine.
Riesenie: Bola nainstalovana macka...
Problem: Z pod pristrojovej dosky sa ozyvaju zvuky ako ked trpaslik do niecoho bucha kladivkom.
Riesenie: Trpaslikovi bolo kladivko odobrane...
:)
Komentáre
Ornot, prosím Ta pekne, som starý návodčí.