Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Podprahová reklama

Podprahové vnímanie

Predstavte si, že ste majtelmi obchodného domu, no bohužiaľ, sa u vás v poslednej dobe akosi často vyskytujú krádeže. Čo spravíte? Zaplatíte si drahú ochranku, ktorá sa bude potulovať po predajni a znervózňovať vašich zákazníkov dúfajúc že sem tam aj niekoho pristihne pri čine? Alebo si necháte namontovať ešte drahší systém kamier, ktorý bude celý deň monitorovať vašich zákazníkov? A čo takto všetkým potencionálnym zlodejom proste povedať aby nekradli. Nie, nerobím si z vás srandu.
Tento prípad sa naozaj stal v jednom americkom obchodnom centre a mal pozitívny účinok.
Majtel tam v hudbe vysielal podprahový signál s jednoduchým odkazom: ,,Som čestný,, a ,,Nebudem kradnúť,, Tieto dve vety zneli v hudbe pol roku a počet krádeží klesol takmer o 75%.
Takže problém s kradnutím už máte vyriešený. Ale keďže obchodovanie naozaj nie je jednoduché, naskytá sa ďalší problém. V sklade sa vám hromadí množstvo istého druhu výrobku a vy nie a nie sa ho zbaviť. Inšpirovaný predchádzajúcim príkladom môžete ,,zakódovať,, podobný signál do filmu, premietaného vo vašom kine ako to v roku 1957 urobil James Vicary. Ten tvrdil, že pomocou prístroja nazvaného tachioskop vložil do filmu na podprahovej úrovni zábery s nápismi
"pi Coca-colu" a "jedz popcorn". Predaj týchto výrobkov sa zvýšil o 58% v prípade Coca-coly a o 18 % v prípade popcornu.  Neskôr však toto svoje tvrdenie spochybnil.

Ale čo to vlastne podprahové vnímanie je?
Podprahové vnímanie je vnem, ktorý je podaný pod limitom uvedomelého zmyslového vnímania. Vnímajúca osoba vníma vnem, ale v danom okamžiku si ho neuvedomí. Podprahové vnímanie sa považuje za druh nevedomého vnímania. Podprahové vnímanie je možné spracovať iba cez elektromagnetický či mechanický signál - svetlo a zvuk. Nedávne štúdie dokazujú, že podprahové vnímanie môže ovplyvňovať budúce správanie sa osoby.
Využitie:
Podprahový signál sa dá využiť niekoľkými spôsobmi.
ü Manipulácia a zneužívanie ľudí
ü Pozitívne ovplyvňovanie ľudskej psychiky

Prvý prípad je bohužiaľ vo svete oveľa viac bežný. Tvorcovia reklám využívajú tento manipulatývny spôsob aj napriek tomu že je zakázaný.( Athénska charta prijatá Európskou konfederáciou v roku 1965) Skryté signály sa používajú aj v logách výrobkov. Pomocou slov ako napr. sex zvyšujú ich atraktívnosť. Nemenej bežné sú aj obrázky, týkajúce sa zväčša sexu, ktoré si vy síce nevšimnete ale vaše podvedomie áno.



Ako sa tvoria podprahové signály


Jedno filmové políčko s obrazom nesúcim reklamné posolstvo je zaradené do série 20indiferentných filmových záberov. Ľudské oko vníma týchto 20 záberov ako plynulý pohyb, bez toho, aby sme si každý záber rozlíšili zvlášť. Teda registrujeme celok, ale nie sme schopní vidieť obraz prezentovaný po dobu 1/20 sekundy. Aj tak je tento obraz určitým spôsobom zachytený a zaznamenaný v našom podvedomí. Podprahové podnety majú obyčajne emocionálny náboj, pretože sa tým zvyšuje pravdepodobnosť uloženia do podvedomia. Pre subliminals sú používané hlavne výrazy – krv, sex, sila,smrť
.


http://st.vse.cz/~XPAIT01/texty/podprahove_vnimani.htm
www.wikipedia.s

subliminals | stály odkaz

Komentáre

  1. vyhrám v lote
    vyhrám v lote vyhrám v lote vyhrám v lote vyhrám v lote vyhrám v lote vyhrám v lote vyhrám v lote vyhrám v lote.....
    ...no skúšam to...
    publikované: 31.03.2009 20:37:25 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  2. Mata Hari :-)))))))))
    ty vždy všetko pochopíš,...a teraz čo robíš????
    využitie podprahového vnímania, nie je pre teba,..ale pre ľudí okolo teba, napríklad chceš, aby niekto niečo urobil (resp. neurobil) a ty z toho budeš mať úžitok,..napríklad aby Zuza umyla riad :-),...nejaký zákazník kúpil ten "tvoj" dom,...takže týmto smerom by si sa mala uberať :-)
    Podprahová téma je zaujímavá, tuším na tom fičí celé ľudstvo :-) O_ô
    publikované: 31.03.2009 21:29:35 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  3. Neviem,furt ukazujem na prázdnu flašku desiny
    a partnerku to ani netrkne,že by som si dal ešte dve ;)
    publikované: 31.03.2009 21:31:09 | autor: teide (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Ten sex - uálny obrázok je dobrý :-)
    O_ô
    publikované: 31.03.2009 21:31:10 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Derechurka...:-)))
    idem si nahrať tie obchody a pustím na noc do slúchadiel....
    publikované: 31.03.2009 21:46:28 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Mata Hari a nie že si to pustiš pre seba :-)
    a daj vedieť, ako Zuza riady umývala :-) O_ô
    publikované: 31.03.2009 21:48:59 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  7. hi, Dere
    to by bol sci-fi román...Zuza a riady....:-))))))))))))))))))))))))
    publikované: 31.03.2009 22:19:10 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014