Predstavte si, že ste majtelmi obchodného domu, no bohužiaľ, sa u vás v poslednej dobe akosi často vyskytujú krádeže. Čo spravíte? Zaplatíte si drahú ochranku, ktorá sa bude potulovať po predajni a znervózňovať vašich zákazníkov dúfajúc že sem tam aj niekoho pristihne pri čine? Alebo si necháte namontovať ešte drahší systém kamier, ktorý bude celý deň monitorovať vašich zákazníkov? A čo takto všetkým potencionálnym zlodejom proste povedať aby nekradli. Nie, nerobím si z vás srandu.
Tento prípad sa naozaj stal v jednom americkom obchodnom centre a mal pozitívny účinok.
Majtel tam v hudbe vysielal podprahový signál s jednoduchým odkazom: ,,Som čestný,, a ,,Nebudem kradnúť,, Tieto dve vety zneli v hudbe pol roku a počet krádeží klesol takmer o 75%.
Takže problém s kradnutím už máte vyriešený. Ale keďže obchodovanie naozaj nie je jednoduché, naskytá sa ďalší problém. V sklade sa vám hromadí množstvo istého druhu výrobku a vy nie a nie sa ho zbaviť. Inšpirovaný predchádzajúcim príkladom môžete ,,zakódovať,, podobný signál do filmu, premietaného vo vašom kine ako to v roku 1957 urobil James Vicary. Ten tvrdil, že pomocou prístroja nazvaného tachioskop vložil do filmu na podprahovej úrovni zábery s nápismi
"pi Coca-colu" a "jedz popcorn". Predaj týchto výrobkov sa zvýšil o 58% v prípade Coca-coly a o 18 % v prípade popcornu. Neskôr však toto svoje tvrdenie spochybnil.
Ale čo to vlastne podprahové vnímanie je?

Využitie:
Podprahový signál sa dá využiť niekoľkými spôsobmi.
ü Manipulácia a zneužívanie ľudí
ü Pozitívne ovplyvňovanie ľudskej psychiky
Prvý prípad je bohužiaľ vo svete oveľa viac bežný. Tvorcovia reklám využívajú tento manipulatývny spôsob aj napriek tomu že je zakázaný.( Athénska charta prijatá Európskou konfederáciou v roku 1965) Skryté signály sa používajú aj v logách výrobkov. Pomocou slov ako napr. sex zvyšujú ich atraktívnosť. Nemenej bežné sú aj obrázky, týkajúce sa zväčša sexu, ktoré si vy síce nevšimnete ale vaše podvedomie áno.
Ako sa tvoria podprahové signály
Jedno filmové políčko s obrazom nesúcim reklamné posolstvo je zaradené do série 20indiferentných filmových záberov. Ľudské oko vníma týchto 20 záberov ako plynulý pohyb, bez toho, aby sme si každý záber rozlíšili zvlášť. Teda registrujeme celok, ale nie sme schopní vidieť obraz prezentovaný po dobu 1/20 sekundy. Aj tak je tento obraz určitým spôsobom zachytený a zaznamenaný v našom podvedomí. Podprahové podnety majú obyčajne emocionálny náboj, pretože sa tým zvyšuje pravdepodobnosť uloženia do podvedomia. Pre subliminals sú používané hlavne výrazy – krv, sex, sila,smrť
.
http://st.vse.cz/~XPAIT01/texty/podprahove_vnimani.htm
www.wikipedia.s
Komentáre
vyhrám v lote
...no skúšam to...
Mata Hari :-)))))))))
využitie podprahového vnímania, nie je pre teba,..ale pre ľudí okolo teba, napríklad chceš, aby niekto niečo urobil (resp. neurobil) a ty z toho budeš mať úžitok,..napríklad aby Zuza umyla riad :-),...nejaký zákazník kúpil ten "tvoj" dom,...takže týmto smerom by si sa mala uberať :-)
Podprahová téma je zaujímavá, tuším na tom fičí celé ľudstvo :-) O_ô
Neviem,furt ukazujem na prázdnu flašku desiny
Ten sex - uálny obrázok je dobrý :-)
Derechurka...:-)))
Mata Hari a nie že si to pustiš pre seba :-)
hi, Dere