Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Som len vymyslenou postavou mysle nejakého psychopata

čo ale neznamená, že nemôžem žiť plnohodnotný život.
    "Svet je možno tvorený prvkami vedomia" (Erwin Schrodinger : My View of the World, Cambridge, 1964)

    Môj svet, veci ktoré sa okolo mňa dejú, ktoré zažívam, sú z tohoto dôvodu viac - menej zvláštne. Ešte na základnej škole ma všetci označovali za divnú, len preto, že som sa na veci snažila dívať inak. Snažila som sa rozmýšlať a potom konať. Nikdy som nezapadla do kolektívu len kvôli tomu, že som s nimi nechodila v piatok do miestneho pajzľu. Ale nie o tom som chcela.

    Ako som povedala. Som lén výplod fantázie. Ako Alica v krajine Zázrakov. A nejaký psychopat je ten môj Lewis Carrol. Má veľmi zvrátený zmysel pre humor, recesiu a morbídnosti. A preto zažívam denne veľmi divné veci. Ľudia sa my menia pre očami. Zo dňa na deň. s Lúsknutím prsta. Na základnej škole počúvali techno, hip hop a Horkýže Slíže, a zrazu obdivujú úžasné licky Davea Brubecka. Na ZŠ nemali žiadny názor, okrem toho, čo spieva Zona A : Všetko je na P**u, všetko je na K**ot, a teraz kľudne tvrdia, že diaspora, je naozaj bagetelizovaným problémom, a iné cudzie slová, ktorým ani sami nerozumejú. A to sa mi zdá pokrytecké.

    Na strednej ma zrazu bývalí - a zároveň vynovení súčastní - spolužiaci začali uznávať, ako osobnosť, čakajúc to isté odo mňa. Ja ale nie som pokrytec. Ale asi by som mala byť. A asi aj budem. Opäť sa mi vynára večná, až klišoidná dilema:

    Byť sama sebou alebo Byť ako ostaní?
    Stráviť strednú ako solitaire alebo Plávať s prúdom?
    Žiť plnohodnotne alebo sa Podriadiť konvenciám?


    Vopred ďakujem za Vaše názory a za vypočutie.

Úvahy | stály odkaz

Komentáre

  1. zit tak ako je to pre teba dobre
    zit tak aby si sa citila na svete prijemne... a tak :)

    a inak aj ja sa citim ako Alico v krajne zazrakov :)
    publikované: 03.10.2007 20:44:14 | autor: TPnetopier (e-mail, web, autorizovaný)
  2. ...ani nevies ako...
    ...sa s tymto stotoznujem. Tiez som bola na zakladnej za vyvrhela, ale to kvoli svojmu vlastnemu svetu, ineho vnimaniu okolnosti, nechuti sa opijat a poflakovania sa. Takze toto chapem. Ale ak by si chcela radu, a predpokladam, ze ju chces, kedze si tento clanok uverejnila, tak ti poviem len tolko. Bud sama sebou, zi podla seba. Zi tak, aby sa tebe dobre zilo, neprisposobuj sa ostatnym. Ak ti je pokrytectvo proti srsti, nenut sa do toho. K nicomu ti nepomoze, len sa budes citit zbytocne zle...
    publikované: 03.10.2007 20:58:56 | autor: Kaena (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. ďakujem za radu
    Kaena, potvrdilo sa mi čo si myslím....

    a TPnetopier no jasné taký uchýlný Alico v krajine bordelov, že? :)
    publikované: 03.10.2007 21:06:47 | autor: xpetrax (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. Nikomu sa neprispôsobuj
    buď taká, akou chces byť a skôr či neskôr niekto pochopí, že si super práve preto, že sa netopíš v prúde ;)
    publikované: 03.10.2007 21:07:33 | autor: kysucanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. Takže:)
    Pri čítaní tvojich riadkov ma napadlo viacero vecí, tak sorry ak budem trochu skakat, ale pokúsim sa aby to dávalo zmysel.

    Hlavne som nepochopil paralelu medzi vymyslením svetom a tvojimmi spolužiakmi, alebo možno ty si nepochopila tú myšlienku, kto vie.
    tebe sa zdá divné, žetvoji spolužiaci sa zmenili. Keď boli na základnej, tak počúvali inú hudbu ako na strednej, dokonca si vytvorili vlastný názor, alebo možno aj zmenili šatník. A preto máš pocit, že sú povrchný. Len preto že sa zmenili?? Veď aj ja v posledných rokoch som prešiel zmenami. Už nepočúvam Hip Hop, ale Rock a Jazz. V pokeci som vymazal vyhlásenie, že čítanie kníh je zbytočné. Majú v mojom živote dôležité miesto.. Už ma nebaví chodenie do krčiem. Nesnažím sa prispôsobiť kolektívu, som v ňom suverénny a správam sa otvorene bez strachu z toho čo si pomyslia. A dokonca mám už vlastný názor. Našiel som ho. Predtým ma často ani nenapadlo premýšľať nad tým, čo si skutočne o veciach a ľuďoch myslím. Vieš asi som dospel. Prešiel som pubetou a som iný človek. Už nie malý chlapec ale skoro dospelá bytosť od ktorej budú očakávať za chvýľu aby sa začlenila do spoločnosti.. Je normálne a vôbec nie pokrytecké ak niekto zmení názor, hodnoty, alebo postoj k životu. ľudia sa menia, lebo sa musia meniť.

    A k posledným trom riadkom ktoré vyjadrujú vlastne to isté ti poviem len toľko....Rob veci podĺa seba. Tak ako ich cítiš a nezamýšľaj sa nad tým či si obyčajná alebo výnimočná. veď na tom nezáleží. Buď otvorená ku všetkým ľuďom v tvojom okolí a snaž sa pomáhať. Keď si ťa oobľubia tak si obľúbia teba a teba budú mať radi. Ak ni e prežiješ život v osamelosti, ale možno to má tak byť. Tvár sa, že sa vieš prispôsobiť, ale ajtak si rob podľa seba keď sa nikto nebude pozerať. Nepláv proti prúdu, ale ani po prúde. Ale hlavne daj ľuďom a životu šancu ! Majú na to rovaké právo ako ty.
    publikované: 03.10.2007 21:11:43 | autor: apeironn (e-mail, web, autorizovaný)
  6. zaujimave
    vravis o ludoch okolo seba... ako sa menia pred ocami...
    vzdy si pri tom predstavim staticku kameru niekde na ulici a zruchleny pohyb aut na nej, striedane dna a noci... a vies co je dolezite? ze ta kamera je ozaj stale na tom istom mieste...

    ze kam sa chcem dostat? nepises o sebe. si so sebou kazdy den a mozno preto svoje zmeny nevnimas, alebo sa nemenis - co by bolo fakt zle, pretoze stagnacia je prezivanie. bud sa ludia hybu dopredu, alebo niekedy musia urobit dva kroky vzad aby mohli urobit 5 krokov vpred...

    suhlasim tym ze ludia casto maju potrebu sa s niecim stotoznit, niekam zaradit... mozno je to pre nich prave ten pomyselny krok spat.

    moja rada - chod dopredu, svojou cestou
    publikované: 03.10.2007 21:38:44 | autor: kami-katze (e-mail, web, autorizovaný)
  7. a este nieco - vravi sa...
    "Nesúďte, aby ste neboli súdení" co samozrejme neznamena ze nemozes prezentovat svoj vlastny nazor... vidis vsak len zuzene, skus nepozerat na ludi cez svoju klucovu dierku akychsi vlastných premís, ale skus tie dvere otvorit a pozriet sa na situaciu s nadhladom... :)
    publikované: 03.10.2007 21:43:05 | autor: kami-katze (e-mail, web, autorizovaný)
  8. apeironn :
    asi máš pravdu v tom, že je prirodzené, že sa ľudia menia. Ale to je taká zmena, ja neviem. Na konci roka v deviatke idem do krčmy, prvý krát mimochodom, a všetci ma zhadzujú že nepijem a robia si srandu z názorov a zrazu dva mesiace na to sú všetci strašne sofistikovaný a tak. Neviem asi je to iba môj pocit. A preto tá paralela, zdá sa mi to všetko ako jedna veľká telenovela premietaná v hlave nejakého psychopata, ktorý si zmyslí, že zrazu za zlí "zmenia" na dobrých aby sa dobrí mali na čom čudovať
    publikované: 03.10.2007 22:07:21 | autor: xpetrax (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. kami-katze :
    jo dievča, to znie múdro :) ako z biblie...
    teraz vážne.
    Nehovorím, že sa nemením, klamala by som. Ale príde mi to také neprirodzené, také náhle zmeny a... Neviem.
    Ja sa nezmením iba v dvoch veciach.
    Vždy budem nad vecami rozmýšľať.
    Vždy sa budem na veci pozerať cez ružovo modré okuliare na mojich - aj tak detských a naivných - očkách.
    publikované: 03.10.2007 22:11:26 | autor: xpetrax (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. ja mám dojem
    že sa blížiš k smrti dievča moje krásne.. a inak zdravím :-° :D)
    publikované: 03.10.2007 22:17:25 | autor: death rides a bike (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. death rides a bike a.k.a Piho
    no ďakujem
    publikované: 03.10.2007 22:27:48 | autor: xpetrax (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. kazdy si z toho
    vybral co chcel... ty prave parafrazu vety z biblie... malo.
    publikované: 03.10.2007 22:36:16 | autor: kami-katze (e-mail, web, autorizovaný)
  13. hm?
    KAMI-KATZE:
    to bola reč o mne? ak hej spravil som to nevedome ^_^` nečítal som bibliu ak nie tak mlčím :-X

    XPETRAX:
    nemáš zač ;)
    publikované: 03.10.2007 22:40:39 | autor: death smokes weed (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. DSW
    nie, to 22:36 bolo autorke... :)
    publikované: 03.10.2007 22:51:15 | autor: kami-katze (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Prečo by nad tým uvažovala školáčka?
    Tvoj slovník nie je vlastný veku aký uvádzaš. Som denne v kontakte s takmer 15-ročným dievčaťom. Píše básne, poviedky. Hovorí v nich o priateľoch, prvých láskach aj o drogách. Na tie Tvoje tzv. "klišoidné dilemy" by Ti zvysoka kašlala. Načo chceš počuť názory iných, keď ich potom ignoruješ? Hráš sa s čitateľmi na mačku a myš. Niečo predchodíš, akože Ťa to zaujíma a potom sa ani nezúčastníš debaty, lebo by si sa v nej stratila. Napriek tomu, že sa na tom musím pousmiať, odpoviem Ti na Tvoje otázky, ale Tebe vlastným spôsobom:

    - Byť sama sebou alebo Byť ako ostatní?
    * Ako myslíš. Ty si tu doma.

    - Stráviť strednú ako solitaire alebo Plávať s prúdom?
    * Plávaj ako chceš, hlavne plávaj.

    - Žiť plnohodnotne alebo sa Podriadiť konvenciám?
    * Hlavne ži a nezaoberaj sa blbosťami.

    Vopred ďakujem za Vaše názory a za vypočutie.

    publikované: 04.10.2007 08:00:15 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  16. Ešte poznámka.
    Malo byť: Niečo predhodíš...
    Posledná veta je Tvoja.
    publikované: 04.10.2007 08:03:49 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  17. to Martha Bielska:
    nikoho nazor som neodignorovala, resp. ziadny nazor. Vsetky komentare citam, rozmyslam nad nimi. Na niektore ale neviem reagovat, teda mas pravdu v tom, ze sa obcas pustam do vopred prehrateho boja, alebo prsote zacnem nieco co neviem skoncit.

    A moj slovnik sa odvija od mojho autora. Ako som napisala som len literarna postava v diele, ktore sa odohrava v hlave nejakeho psychopata. A to doslovne. Ja v skutocnosti existujem len vo vymyslenom svete. Pouziva ma ako nastroj na odburanie svojho zenskeho Ja svojej schizofrenickej povahy, a zaroven nastroj na vyjadrovanie myslienok za ktore sa (asi) hanbi.
    publikované: 04.10.2007 11:09:27 | autor: xpetrax (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. to kami-katze:
    ale zobrala. ved ako som napisala v komente

    Nehovorím, že sa nemením, klamala by som. Ale príde mi to také neprirodzené, také náhle zmeny a... Neviem.
    Ja sa nezmením iba v dvoch veciach.
    Vždy budem nad vecami rozmýšľať.
    Vždy sa budem na veci pozerať cez ružovo modré okuliare na mojich - aj tak detských a naivných - očkách.
    publikované: 04.10.2007 11:13:56 | autor: xpetrax (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. Tak potom želám autorovi, aby to zvládol a ak chce, občas s ním pokecám...
    Mám rada záhady. Ak im nechá voľný priebeh, možno sa zrodí niečo príťažlivé. Zatiaľ to bolo málinko iritujúce. Ale to sa určite poddá. Som skôr za spoluprácu ako za nevrlý ping-pong. Tak držím palce!!!!
    publikované: 04.10.2007 11:24:50 | autor: marthabielska (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. autor
    mna Ti odkazuje,
    ze vsetko ma svoj cas,
    ze sa Ti mozno ozve a ze dakuje.
    A ze ked budes vediet kto to je, bude vsetko o nieco jasnejsie.

    publikované: 04.10.2007 11:36:17 | autor: xpetrax (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. vo co go?
    nastoje a vymyslene postavy cez ktore autor prezentuje nieco? au. pis za seba a nie za svoje nejake druhe JA ktore sa derie na povrch velmi zvlastnou formou.

    v tvojom druhom komentari som cakala nejaky upgrade, viem citat a nepovazujem za nutne aby si tam davala nieco stylom copy+paste, ani teba ani diskusiu to nikam neposunie.
    publikované: 04.10.2007 12:11:22 | autor: kami-katze (e-mail, web, autorizovaný)
  22. kami-katze
    no ja mám z nej dojem len to že má "svoje dni" ale kto vie možno sa mýlim ^_^`
    publikované: 04.10.2007 17:03:27 | autor: death is a hippie (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. tak
    som v poriadných rozpakoch....si reálna a naozaj sa čuduješ, alebo som blázon, alebo si ním Ty...ako môže psychopat robiť z dobrých zlých a opačne...psychopat je chorý človek, nevie robiť logické veci s reálnými výsledkami...(si myslím...)
    nie je to všetko v Tvojej hlave a len nevieš nájsť východ z okrúhlej miestnosti bez okna a bez dverí??? čo tak nechať život ( a iných) aby plynul sám?
    zmena je život...to chce každý z nás, kým nevyskúšaš život zo všetkých strán, nevieš, kde je Tvoj naozajstný prístav...čím a kto vlastne chceš byť (nemyslím profesne).
    publikované: 04.10.2007 18:08:20 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  24. kami-katze
    inu, moj Lewis Carrol ti odkazuje: je moja vec za koho pisem, a kludne mozes ma povazavat za neviem co. a mimochodom pisem aj za seba na vlastnom blogu.

    A k tvojmu komentaru nemam co dodat. Asi len to, ze mas viac menej pravdu, treba sa posuvat dalej, zmena je prirodzena, niektori ludia su komformni, netreba sudit, a nevnimame svoje zmeny.
    publikované: 04.10.2007 19:15:24 | autor: xpetrax (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. death is a hippie"
    kramy som mala pred tyzdnom, ale mily tip.
    publikované: 04.10.2007 19:16:21 | autor: xpetrax (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. vikina:
    plati vsetko co som napisala a mozes to rbat doslovne.
    neexistujem realne.
    iba vo fantaziach.
    to ale neznamena, ze nemam city, pocity, nalady... plnohodnotny zivot.

    moj stvoritel: neboj (ne)viem co som, (ne)viem co chcem byt.
    ale jedno viem naisto, Petra mi pomohla dostat zo mna niektore veci, ktore by som inak zo seba nedostal. Od myslienok az po moje zsenstile Ja.
    publikované: 04.10.2007 19:20:10 | autor: xpetrax (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. Lewisovi
    pozname sa? (resp citam ta?)
    volis zvlastnu formu, ta posledna veta vikine znie rozumne...
    ja som podobne "problemy" riesila tym ze som pisala o tretej osobe... davnejsie...
    publikované: 04.10.2007 20:07:48 | autor: kami-katze (e-mail, web, autorizovaný)
  28. xpetrax
    tak Vám držím obom palce, aby ste si najvzájom pomohli nájsť svoje miesto na tejto zemi:)
    publikované: 04.10.2007 21:01:27 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  29. myslim, kami-katze,
    ze lepsi priklad je Charles Bukowski a jeho Henry Chinaski. Najma kvoli tomu ze pise autobiograficky. a myslim ze si ma uz citala a asi aj komentovala
    publikované: 04.10.2007 21:07:52 | autor: xpetrax (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. vikina:
    dakujeme
    publikované: 04.10.2007 21:08:52 | autor: xpetrax (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. Ze kolko to mas rokov? 15?

    Ako smiem sa spytat, quo vadis?

    Tvoje uvahy su sem tam spravne, ale hlava je neprimerana telu. Vynimocny je ten, kto si to neuvedomuje, tak ako blazon nie je ten, kto si to uvedomuje.(Catch 22)

    Trocha sa uvolni, nebud taka pateticka, zivot to vyriesi za teba. Je normalne, ze ludia sa menia, aj ty sa menis, ved len nedavno ti vypadali mliecne zuby ;)

    Let it snow, dospelou sa stanes coskoro. Potom uz nebude cas hrat sa na dieta.
    Ale musim uznat, ze mas zrele uvahy, a drzim Ti palce, len sa velmi nezamoc do vlastnych uvah. Keep it simple :)
    publikované: 21.11.2007 16:01:08 | autor: Mon (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014