Nemôžem o sebe povedať, že som mal na strednej škole rád matematiku. Z jazykov som mal celé štyri roky jednotku, ale z matematiky som jednotku nikdy nemal. Situácia sa však zmenila po tom, čo som začal chodiť na vysokú školu, kde som si uvedomil, že matematika má núti premýšľať a logicky uvažovať.
Snažil som sa nájsť na internete nejaké články o tom, ako sú Slováci na tom vedomostne s matematikou a našiel som veľmi zaujímavý článok, o ktorom by som chcel niečo napísať na tomto blogu. Článok má názov Matematická úloha spôsobila nevídaný boom na internete: Slováci počítajú ako o život!
Po jeho prečítaní som ostal doslova zhrozený! Prečo? Pretože si nemyslím, že úloha, ktorú niekto formuloval, by mala robiť hockomu problémy. Nechcem sa teraz nikoho dotknúť. Pri riešení tejto úlohy si stačí uvedomiť jednu základnú vec a síce, že v matematike (a nie len v tejto vede) jestvuje priorita operátorov.
Po prečítaní tých komentárov som zostal zhrozený aj pre to, lebo ten pravopis evidentne robí problém veľkému množstvu ľudí, čo je smutné. Smutné je to pre to, lebo je to, logicky, niečim determinované.
Poďme sa teda teraz pozrieť na ten "náročný" príklad:
Snažil som sa nájsť na internete nejaké články o tom, ako sú Slováci na tom vedomostne s matematikou a našiel som veľmi zaujímavý článok, o ktorom by som chcel niečo napísať na tomto blogu. Článok má názov Matematická úloha spôsobila nevídaný boom na internete: Slováci počítajú ako o život!
Po jeho prečítaní som ostal doslova zhrozený! Prečo? Pretože si nemyslím, že úloha, ktorú niekto formuloval, by mala robiť hockomu problémy. Nechcem sa teraz nikoho dotknúť. Pri riešení tejto úlohy si stačí uvedomiť jednu základnú vec a síce, že v matematike (a nie len v tejto vede) jestvuje priorita operátorov.
Po prečítaní tých komentárov som zostal zhrozený aj pre to, lebo ten pravopis evidentne robí problém veľkému množstvu ľudí, čo je smutné. Smutné je to pre to, lebo je to, logicky, niečim determinované.
Poďme sa teda teraz pozrieť na ten "náročný" príklad:
9 + 0 + 9 + 0 + 9 x 0 + 9 = __?
Výsledok je samozrejme 27. Alebo to nie je podľa Vás pravda? A čo nám na to povie Wolfram Alpha?
Teraz citujem: "nemáš tam žiadne zátvorky, čiže yxana má pravdu je to 9" Samozrejme, keď mám zátvorku, tak najprv vyriešim to, čo je v zátvorke (do takej miery do akej to je možné). Ťažko povedať, čo by mala zátvorka obsahovať, aby výsledok bol naozaj číslo 9.
Týmto článkom som sa nechcel nikoho dotknúť, iba som chcel povedať "nahlas" svoj názor.
Teraz citujem: "nemáš tam žiadne zátvorky, čiže yxana má pravdu je to 9" Samozrejme, keď mám zátvorku, tak najprv vyriešim to, čo je v zátvorke (do takej miery do akej to je možné). Ťažko povedať, čo by mala zátvorka obsahovať, aby výsledok bol naozaj číslo 9.
Týmto článkom som sa nechcel nikoho dotknúť, iba som chcel povedať "nahlas" svoj názor.
Komentáre
Som zostal zhrozený...
RE: SOM ZOSTAL ZHROZENÝ...
Máš pravdu, tie odkazy si musím pozrieť.
RE: SOM ZOSTAL ZHROZENÝ...
Ešte raz, chcel som len poukázať na to, že autor toho komentára, asi, myslel na to, že keď nemáš v príklade zátvorku, tak priorita operátorov nefunguje, čo je samozrejme nezmysel.
Robil som si srandu...
RE: Robil som si srandu...
DOPLNOK
Z toho, čo som si prečítal v tom článku, na ktorom odkazujem z môjho blogu, by som povedal asi toľko, že naozaj klesá úroveň, ale podľa môjho názoru klesá úroveň žiakov a študentov, nie školstva ako celku. Každý má svoj názor.
Možností je veľa...
Aká ešte? - ps: tie hypertextové odkazy Ti stále nefungujú.
Predmetom tohto článku...
Já tomu nějak nerozumím. Proč dvacet sedum?
Vemte si kupříkladu proces anihilace hmoty. Dyť to je ůžasný, to vám vydrží kolikrát i do rána, do kuropění.
Byl jsem svéhlavý...
http://robentin.blog.sk/detail-aby-bolo-na-vyplaty.html?a=a1e8e67a4c9edeeb3a27cd2a8a7df4b6