Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Prieskum: Televízie to s krízou preháňajú

Dosť zaujímavý príspevok.

Menej návštev v baroch, reštauráciách, únava z pesimistického spravodajstva o kríze, viac času stráveného s rodinou, surfovaním po internete či pri televízii - aj to sú dôsledky hospodárskej krízy, hovorí najnovší prieskum UPC.

BRATISLAVA. Kríza mení zvyklosti ľudí, ich trávenie voľného času, ale aj vzťah k médiám. Mnohých slovenských divákov už unavuje, ale aj otravuje téma finančná kríza v televíznom vysielaní. Približne 40 percent populácie si myslí, že televízie to s finančnou krízou dokonca preháňajú, alebo že záujem televízií o krízu ju ešte zhoršuje.

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti UPC, ktorý sa uskutočnil v desiatich európskych krajinách vrátane Slovenska.

Finančnej krízy máme „po krk"

Vo väčšine krajín, v ktorých sa prieskum konal, sa oslovení vyjadrili, že sú už unavení z neustáleho informovania o finančnej kríze. Na Slovensku, ale aj v Českej republike, Írsku, Belgicku, Holandsku či Poľsku viac ako polovica populácie má tému finančná kríza „po krk."

Vo väčšine ostatných krajín si 40 a viac percent respondentov myslí, že televízie to s krízou preháňajú.

Takmer 22 percent respondentov na Slovensku uviedlo, že pri zmienke o finančnej kríze okamžite prepínajú na iný program. Informovanie o osudoch ľudí, ktorí sa pre krízu dostali na dno, neprekáža dvom tretinám divákov. Informovanie o prípadoch ľudí, ktorí pre krízu prišli o prácu alebo o bývanie, prekáža približne každému štvrtému divákovi.

Napriek tomu veľká časť ľudí sleduje televíziu viac ako pred krízou: hlavne z dôvodu lepšieho informovania o kríze (28 percent) alebo preto, že im oproti minulosti pribudlo viac voľného času (21 percent).

Oddychuje sa doma a pri počítači

Prieskum potvrdzuje aj sťažnosti šéfov reštaurácií, barov či kaviarni. Ich návštevnosť krízou výrazne klesla. Až 46 percent ľudí v prieskume pripúšťa, že pre krízu chodí menej do barov či reštaurácií. Kríza výrazne zasiahla aj kiná. Až 41 respondentov uviedlo, že navštevuje kino menej ako pred krízou.

Kríza má nepriamo vplyv aj na zdravie. Približne štvrtina Slovákov, ale aj Poliakov, Maďarov či Rumunov, zredukovala svoje športové aktivity. Obmedzila aj čítanie papierových novín, sledovanie filmov prostredníctvom DVD či hranie počítačových hier, naopak zvýšil sa výrazne čas strávený surfovaním po internete.

Pozitívnou správou je, že približne 16 percent oslovených ušetrený čas trávi viac s rodinou a s kamarátmi. Krízu ako dôvod, pre ktorý bude tohto roku menej dovolenkovať, označilo približne 30 percent respondentov.

O kríze najviac z televízie

Najviac využívaným zdrojom informácií o finančnej kríze je televízia - na prvom mieste ju uviedlo až 45 percent respondentov. Druhým najčastejšie používaným zdrojom je internet, ktorý preferuje až 39 percent populácie. Papierové noviny na informovanie o kríze využíva len deväť percent a rádiá dokonca iba 5 percent oslovených. V Českej republike ako hlavný zdroj informácií sa používa internet, až po ňom televízia.

Prieskum UPC sa uskutočnil v období október až december 2009 na vzorke 11-tisíc respondentov v desiatich európskych krajinách.


News | stály odkaz

Komentáre

  1. hmm
    kedy uz ludia pochopia, ze relevantne informacie o krize nezidkaju v TV...
    TV je tu na to, aby udrziavala paniku a strach.
    publikované: 02.02.2010 19:23:46 | autor: gekon (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014