Tak nám včera železničiari menili grafikony. Vlak šup sem, vlak šup tam; mňa však zaujali zmeny v názvoch rýchlikov. So zmenami názvov vlakov železnice začali ešte minulý rok. Princíp komercionalizácie je jednoduchý – za železničiarmi príde zástupca firmy. Zaplatí nejaké bubáčiky (rádovo v desiatkach tisíc eur) a vlak ponesie meno firmy. Prvou lastovičkou tohoto biznisu bol rýchlik Avízo (bývalý Spišan). Nasledoval rýchlik Quelle (Ružín). Včera pribudli rýchliky IC Zelmer (Kriváň) a Panasonic (Považan). Aj pivovar Šariš si zaplatil svoj rýchlik, ale tento názov zapadne medzi klasické názvy slovenských rýchlikov – Dargov, Zemplín, Polom, Turiec, Beckov, Slatina, Gerlach ... No povedzte, neznelo a neznie krajšie, keď sa hlási: „ ... rýchlik Dargov prichádza na tretiu koľaj ...“ ?
Uvidíme, kam až zájdu železnice SR v honbe za peniazmi. Možno sa dočkáme toho, že všetky rýchliky budú mobilnými billboardmi. Aj interiér vagónov by mal mať spojitosť s menom platiaceho klienta. Napríklad v rýchliku Avízo sú voľne dostupné aktuálne výtlačky tohoto inzertného časopisu (tak som sa dočítal). V duchu takéhoto sponzorstva si predstavujem, že v rýchliku Quelle bude každú hodinu módna prehliadka s možnosťou výhodného nákupu ošatenia. Rýchlik Panasonic bude mať v každom kupé veľkoplošné televízory a domáce kiná na spríjemnenie jazdy. V rýchliku Šariš bude samozrejmosťou čapovanie piva za 30 centov.
Prídu ďalšie spoločnosti, ktoré budú mať záujem o sponzorstvo železníc. Firma Harmasan prerobí toalety vagónov na útulné centrá hygieny, stále dopĺňané fajnovým mäkkučkým toaletným papierom. Aquapark Tatralandia si zaplatí vozne, ktoré budú mať bazény aj s tobogánmi (toto by sa mi páčilo). Fantázii firiem by som medze nekládol. Ale na to, ako by to vyzeralo v rýchliku, ktorý sponzoruje Durex v spolupráci s Playboy-om, radšej ani nepomyslím ... ((-:
Pozor, pozor! Rýchlik "Luník", smerujúci z Košíc cez Žilinu do Bratislavy prichádza na prvú koľaj! ... (Utekaaaaj, kto môžeeeeš!) (((-:
Hmm... Len aby sme s cestovaním nedopadli takto!
photos from internet
Komentáre
v názve to asi nebude ...
PhDr. Miloš Čikovský by nám to vysvetlil najlepšie
ale aj tak si myslím,...že táto reklama bude mať opačný účinok, experti na reklamu mi musia stále trhať žily :-)))) ešte, že necestujem vlakom a nemusím čakať na stanici a nechať si píliť uši kdejakými radobyznačkami :(((((((((((((
O_ô
Sagi...
veru nie, o tom z Púchova by sa už dalo polemizovať ;-))
Derechura...
Ja už len čakám, kedy bude reklama vytlačená aj na toaletnom papieri. To vieš, človek na toalete aj tak nevie, kam má čumieť, tak prečo nie na papier?! (((-:
A vlakom alebo iným hromadným prostriedkom som necestoval ani nepamätám, som rád za takú vymoženosť... (-:
Sagi...
nestihol som si na stanici kúpiť noviny :-))
Lasky, bola už na toaletnom papieri vytlačená
:)
Lusila...
Lasky,
Rychlík Zadarmo
Vasilisa Zadarmová...
Lasky
Vikina...
Lasky
hahahaha:D
A do rýchlika Lasky by mali nainštalovať špeciálne sedadlá! Také, že len odklopíš vrch a máš tam rovno záchod:-))),....aby ľudia od smiechu nešť....kam nemajú :-))))
hmm,rýchlik Quelle - dobrá vec
žeby som zašla na železničnú stanicu?
Ketrin...
Kamélia...
Zabudli ju vyložiť alebo zapadla pod sedadlo... ((-:
Nie, Lasky... Ja som len taká empatická :-)))
Kaťuha...
njn
Vierka...
:D