Ešte pred pár rokmi boli marketéri voči tejto forme skôr zdržanliví a skeptickí. Dnes však už možno povedať, že blogovanie vo firemnom prostredí naberá na význame a aj keď "zúčastniť sa" neznamená vždy "vyhrať", rozhodne predstavuje blog jedno veľké plus. V každom prípade sa blogy nemusia využívať výlučne jednoúčelovo, ale skôr by sa s ostatnými komunikačnými nástrojmi mali dopĺňať. Využívať blogy ako jediný nástroj komunikácie sa dá len vo výnimočných prípadoch.
Blogy však nie sú zaujímavosťou len pre marketingové oddelenia, ale aj pre personálne oddelenia. Blogy sa predsa nemusia využívať iba v rámci firmy (internej komunikácie), či pod "vlajkou" firmy, ale sú často písané aj jednotlivcami - zamestnancami, ktorý si založia vlastný blog, kde sa zmienia o svojom zamestnávateľovi. Pokiaľ sa väčšina článkov v takomto blogu vyjadruje o zamestnávateľovi, tak by sa takýmto blogom malo zaoberať aj personálne oddelenie.
Okrem už spomenutých dvoch oddelení, by predovšetkým PR-oddelenie malo mať minimálne prehľad o dianí v blogosfére, ak už sa na jej tvorbe priamo nezúčastňuje. Veď negatívne reakcie či klebety blogerov sa veľmi rýchlo rozširujú a tým kazia imidž a dobré meno firmy.
Napriek veľkému významu blogov najmä pre spomenuté oddelenia však nemožno nepripomenúť, že blogy predstavujú len jeden a nie jediný komunikačný kanál, ktorý by mala firma využívať. Nie všetci potenciálni zákazníci surfujú po internete a teda aj odozva prostredníctvom blogov a trend ktorý je prostredníctvom blogov načrtnutý nemožno aplikovať v plnom rozsahu.
Na druhej strane sa mnohé blogy stali informačným zdrojom viacerých televízií, rádií či printu. A preto, o čom sa horlivo diskutuje v blogosfére, o tom sa skôr či neskôr začne hovoriť aj v offline prostredí. Už len z tohto dôvodu by nebolo múdre, ak by firmy odignorovali existenciu blogov, či podcenili ich možnosti.
Kto by mal využívať firemné blogy?
23.11.2008 13:19:40
Nezastaviteľný rozvoj a využívanie blogov bežnými užívateľmi internetu núti marketérov uvažovať nad tým, či a nakoľko je efektívne využívať túto formu komunikácie a taktiž otázkou, ktoré oddelenia v rámci firmy by sa blogmi mali zaoberať.
Komentáre
Blog áno alebo nie?
vlastny blog
Tematicke clanky
Blog na webe
Recenzie
blog na stránke