Sexualita: Priznám sa ti, že som nemohla zaspať... premýšľala som nad naším rozhovorom.
Celibát: Myslím, že ti rozumiem v tom, že porozumieť tomu v dnešnej dobe, pri určitých myšlienkových prúdoch a verejnej mienke je zložité... dnes mnohí hodnotia a riešia sexualitu len cez telesné spojenie. V tom vidia zmysel a naplnenie.
Sexualita: A s tým nesúhlasíš?
Celibát: Sexualita nemá byť chápaná ako príležitosť dňa, jednej noci, či supermarketu - kde, keď potrebujem niečo vymeniť či kúpiť, idem a vymením či kúpim... Takéto "príležitostne jednorazovky a skúšania" nie sú vyjadrením skutočnej podstaty sexuality. Tá sa prejavuje v celoživotnom vzťahu vernosti jednej osobe v manželskej čistote...
Sexualita: Neblúzniš tak trochu? Celoživotný vzťah k jednej osobe a v manželskej čistote?
Celibát: Ja to vnímam takto a môžem povedať, že toto je "manželský celibát". Aby si správne chápala - celibát k jednej osobe... v manželstve. A okrem toho jestvuje "duchovný celibát" k duchovnej osobe - k Bohu, pre Boha, s Bohom...
Sexualita: Ty si fakt...
Celibát: Zaostalý? Nemoderný? Chorý zmýšľaním?... možno v tvojom videní... Ja nezavádzam, hovorím pravdu. A ak si myslíš, že to robím, aký máš dôvod si to myslieť?
Sexualita: Pozri, tých, ktorí žijú v celoživotnom vzťahu k jednej osobe a v snahe o manželskú čistotu je minimum...
Celibát: To však nie je dôvod povedať, že títo ľudia to zle pochopili...
Sexualita: Ale drvivá väčšina dnes žije celkom inak a oni udávajú smer, myslenie človeka...
Celibát: V tomto máš kus pravdy - ovplyvňuje to myslenie mnohých...
Sexualita: No vidíš.
Celibát: Mne však nejde o mienku iných, že tak robia mnohí... ja sa to učím vnímať osobne a nepodliehať len citu a pudu.
Sexualita: Mať teba za muža by som nechcela.
Celibát: Verím ty a myslím si, že viem aj prečo...
Sexualita: Vieš? Tak prečo?
Celibát: Na dnes skončíme. Nie je dobré vysloviť mnoho myšlienok a nechať ich prejsť vedľa seba bez povšimnutia...
Komentáre
.
duchovný ? pre Boha ? a manželský neni pre Boha ?
sygon
duchovný celibát - je celibát venovaný láske zasväteného a slobodne sa rozhodnutého pre Boha - môže ho žiť kňaz, rehoľník, reholnica, slobodný laik žijúci pre zasvätenie...
Je to ťažké na pochopenie?
.
Mne osobne vadí neustále odkazovanie celibátu ako akt venovaný Bohu, pre Boha atď.
V mojích predstavách celibát , môže vyplynúť z pohnútok, ktoré si spomínal , neschopnosť nadviazať vzťah z rôznych dôvodov alebo slobodné rozhodnutie jedinca , ktorý si rodinu neželá, po prípade cíti svoje predurčenie vo venovaní sa ľuďom okolo a svojom osobnom rozvoji miesto rodiny .
Tomuto rozumiem. A skutočne sa mi to páči, ak niekto vie "vydržať ", neuspkojovať čiastočne svoju sexualitu bokovkami a podobne a viem, že je za tým veľa práce na človeku samom.
Avšak nerozumiem, pojmom pre Boha, ani pre Božžie kráľovstvo.
Podľa mňa to robí človek pre seba , čím neznižujem hodnotu výstupu, ktorí takýto akt môže prinášať iným, spoločnosti, prírode ... Kňažská činnosť má aj v mojom predsudkovom svete kladné výstupy.
Avšak to mám pocit , že pod pojmom pre Boha a Božie kráľovstvo nemyslíte veriaci to.
Dokonca väčšina veriacich nemá interpretáciu Boha a to ma dráždi , poviem otvorene . Ak aj názvem Boha láskou, tak je to interpretácia. Ak sa podarí vychovať tisíce veriacich bez interpretácie Boha a mnohých ďalších pojmom alebo postojov /ja to tak vnímam, s tým som sa stretla , netvrdím, že to je len tak/ , neustále hovoriť o tom, že nerozumiem lebo nie som veriaca a nedokážu vysvetliť nelogické inak ako tým, že som neveriaca, tak úprimne poviem, že mi to prichodí ako náuka ktorá vymýva mozog a nemá pevný základ. V tom je môj problém s veriacimi pri diskusiách, v tom je môj problém pre "božie kráľovstvo" ako abstraktný pojem, ktorý väčšina nedokáže vysvetiť. V tom je môj problém celibát pre Boha.
milá sygon
sygon - vieš mi dokázať, že existuje láska? Odpoviem, že nevieš, lebo mi budeš hovoriť iba o prejavoch lásky a nie o princípe, lebo inak by si musela hovoriť o Bohu... Láska je Boh... A to, že ťa trápi väčšina veriacich a ich absencia interpretácie Boha - Boh je láska a ak ja ako kňaz sa nebudem usilovať vo svojom osobnom živote iným dať možnosť lásku prežiť, pocítiť iným slovom, skutkom a to nemusia byť veľké veci, ale by som iba o tom hovoril a hovoril hoc jazykom anjelským, no lásky by som nemal, bol by som len zuniaci zvon... človek a kňaz, ktorý nepreniká do života lásky voči Bohu skrze blížnych... celibát je dar slúžiť
.
A za to napríklad ja nieže vás odsudzujem, ja mám z toho hrozný strach. Nespochibniteľnosť je , silne poviem, jedna z charakteristík , psychologicky bludov . To je veľmi silné , ale nespochybniteľnosť je jedna z nanebezpečnejších vlastností teórii aké poznám.
Ak je Boh láska , tak prečo používať slovo Boh ? A prečo vaši veriaci, ne sú schopní ani tejto odpovede ? /ja som ju nikdy nepočula/
Prečo nevieš povedať , že to robíš pre seba ? prečo neustále posúvanie pre koho tvoj celibat je ?Raz pre BOHA, teraz dar slúžiť INYM ? Kse si ty, tvoje motívy, tvoje ciele, tvoje uspokojovanie sa , tvoja sebarealizácia?...
Prečo robíš zo seba nástroj .. ja neviem vykonávateľa čohosi vyššieho , čistejšieho /z tých citátov/ ?
Ja tomu nerozumiem , ja to len tak vnímam z tvojho písania.
milá sygon - Prečo nevieš povedať
.
>Pod veriacich v tomto kontexte by som povedala veriacich vedených nejakým náboženstvom a cirkov. Stretala som asi katolíkov a evanjelikov.
Možno je to zlý názov, že som veriaca, ale vystihuje to, že predstavu o zemi, láske a stvoriteľovi mám atď.. Možno by bol vhodný iný názov, neviem .
> myslím, že v ďalšom sa hlboko rozchádzame a nerozumieme.
Ty máš o sebe predstavu človeka s motívami aký v mojom svete neexistuje.
"a moje motívy, cieľe, uspokojovanie sa, sebarealizácia? - to je pozdvihnuté do roviny duchovna, je to otázkou viery - nemaj strach, ja tým netrpím, ak sa nerealizujem, ako ten, čo chce byť v strede pozornosti... ak nemám cieľe, aby som sa stal niekým v očiach tohto sveta... aby som bol uspokojovaný, ako niekto, kto má a chce mať stále viac a aby som bol motivovaný len podnetmi, ktoré siahajú len pre veci tohoto sveta.."
Nemám strach, nemám obavu ani nič podobné , už na to upozorňujem druhý krát, o tvoj duchovný svet, tvoju sexualitu ani nič podobné, čo mi nebráni však o celibáte uvažovať slobodne trebárs aj ako o možnosti chorobnej povahy celibátu a tak podobne .
- Nemyslím si , že netrpíš, lebo sa nerealizuješ, myslím si práve naopak , že sa realizuješ celkom presne , akurát ti z mne neznámych príčin vyhovuje tváriť sa a prezentovať sa ako,že nie .
- "ak nemám cieľe, aby som sa stal niekým v očiach tohto sveta" ...
opäť nadradzovanie a podceňovanie , ani ja nemám také ciele , no a ?
btw. kňaz je hodne v očiach sveta, nemyslíš ? Má autoritu, má moc , má povedomie o intímnych veciach, má aj hodne práce a má hodne prospechu .. To čo má kňaz , nemá skoro nikto profesne a ľudia sa profesne žerú v našom svete aby mali aspoň autoritu a nie to , čo má kňaz ... , takže nejaká prehnaná skromnosť tu nie je na mieste, i keď je fajn , že nepotrebuješ byť v strede, tak najskôr si bol dľa mňa v strede.
V mojích predstavách ľudia, ktorí sa obetúvajú a pomáhajú tak robia z egoistického zámeru , keď ich uspokojuje, že iným pomôžu a že ich iní majú radi /aj za pomoc v núdzi/ . Nemusím vysvetliť, že láska a potreba venovať lásku a vďaku tomu, kto pomôže v núdzi alebo v ťažšej chvíli je stonásobne oplatená . /ešte aj vychudnuté zvieratko pri pomoci investovanú energiu stonásobne oplatí láskou, že? / Takže tak s tou "nezištnou" pomocou a nezištným "skromným" "bezcielnym" venovaním sa ľudom v chudobe a biede ... a obetovaním sa pre nich. Je to byznys s citmi, pomocou a úslužnosťou ako kdekoľvek inde . Nevnímam ho lepší ani horší , ak niekto potrebuje slúžiť a tak získavá emócie , ktoré ho napĺňajú je to v poriadku. Ja slúžiť nepotrebujem a hlavne to tak neinterpretujem.
Keď pomáham, tak preto že sa v pomoci realizujem a preto, že mi to robí dobre a ešte je super, že to robí dobre niekomu, kto moju pomoc prijíma.
"aby som bol uspokojovaný, ako niekto, kto má a chce mať stále viac a aby som bol motivovaný len podnetmi, ktoré siahajú len pre veci tohoto sveta"
tomu keď ma učili prednášať sa hovorí vyčleňovanie.
Opakovane mám pocit, ako si myslíš, aký si lepší ale ako máš lepšie ciele ako ostatní . To je zaujímavé , ja nemám ten pocit. Len podnetmi , ktoré siahajú len pre veci ..
Akože tvoje siahajú inam ? A kam inam ? Veď slúžiš ľuďom. To sa mi nezdá inam ...
S tým načúvaním veriacich určite máš pravdu , v podstate z dôvodu neustálej nespochybniteľnosti vašej náuky som neustále v strehu, poviem otvorene, čo sa ešte dozviem nelogicke, pretože som neveriaca... Takže myslím, že väčší drobnohľad ako slová od veriacich v mojom svete nikto nemá. Preverujem, kontrolujem, neustále sliedim.
A keďže nikdy nedošlo k pochopeniu toho, čo ja hovorím bez ohľadu na argumentáciu od veriacich , s predusudkom nespochybniteľnosti , v podstate v hĺbke už aj vašu interpretáciu v podstate odmietam .
Špatné, priznávam.
Tým sa dostávam k tomu, že v podstate jediným dôvodom diskusie bolo spochybniť "čistotu" celibátu , poukázať na možné povahy celibátu , na poľudštenie motívov kňazov atď a niečo sa dozvediet o tom od niekoho,kto to prežíva, čož sa stalo .
Ty však stále konáš z čistých motívov presahujúcich ľudské prízemné asi snáď, a si strašne nezištný a dobrý a slúžiš ľuďom, nič z toho nemáš a všetko je to pre Boha, čo je pre mňa kopa bludov.
To nemyslím, ako urážku , tak to vnímam ja.
Každopádne ďakujem za pre mňa podnetnú diskusiu, hodne som si vzala , aj moje predsudky sa mi konečne pekne vyfarbili, musím na nich popracovati. Prajem krásny deň , teraz si neodpustím, hlavne aby si sa vôbec nerealizoval, a aby si sa obetoval čo najviac ;) a aby tvoje motívy boli čo najviac motivované zhora.
Ospravedlňujem sa
Dakujem aj ja za
Dakujem aj ja za
.
Ja fakt dakujem, za trpezlivost , rada som sa tu zarozmyslala. Pises otvorene a to sa mi paci, bez ohladu na to , aky mam nazor na kde co . pekny den .
...
kňaz jozef, Tvoj rozhovor medzi sexualitou a celibátom sa mi zdá byť zaujmavý..
a s Tvojím vymedzením, že „skutočná podstata sexuality ... sa prejavuje v celoživotnom vzťahu vernosti jednej osobe v manželskej čistote...“ sa vôbec nestotožňujem, pripadá mi byť neodôvodnený..
z čoho si vyvodil takúto predstavu o skutočnej podstate sexuality?