Cítila som, že si musím trocha vydýchnuť a osviežiť sa, než začnem s tým, prečo som sem vlastne Alexa zavolala.
Vytiahla som z kabelky poskladaný hárok papiera a podala ho Alexovi.
„Na chvíľu si odskočím. Prečítaj si prosím medzi tým toto. Je to mail od Romana, jediný, ktorý som od neho dostala. Napísal mi ho asi pred pol rokom, niekoľko dní po jednom z našich stretnutí. Chcela som vtedy vedieť, čo pre neho znamená náš vzťah a ako ho vníma. Vravel, že si to všetko musí nechať uležať v hlave, no a potom mi poslal tento mail,“ povedala som a zdvihla som sa od stola.
Nechala som ho chvíľu samého. Vedela som, že ma to najťažšie ešte len čaká. Cítila som, že začínam byť opäť nervózna. Vyšla som pred reštauráciu, sadla som si na múrik a zapálila som si cigaretu. Prvú po troch rokoch. Kúpila som si ich pred dnešným stretnutím. Vedela som, že to asi inak nezvládnem. A tak veľmi potrebujem dostať zo seba všetko von. Skutočne všetko. Chcem vedieť, či som až taká cynická a bezcharakterná sviňa, ako sa mi občas zdá. A možno to ani nechcem vedieť. Chcem len, aby ma niekto vypočul, aby som s tými svojimi pocitmi nezostala celkom sama.
Alex roztvoril poskladaný list a začal čítať.
Eva, premýšľal som o tom, prečo je pre mňa náš vzťah i po viac ako roku taký vzrušujúci
a istým spôsobom nenahraditeľný.
Skôr než som začal písať tento mail, spomínal som si na to, ako som ťa po prvý raz uvidel.
Ženu okolo štyridsať, krásnu, príťažlivú a pritom tak neuveriteľne uzavretú a odmeranú.
Presne takú som Ťa ešte veľakrát stretol na pracovných stretnutiach.
Nedostupnú a chladnú.
Vždy ma priťahovali staršie ženy a u Teba ma lákala práve tá Tvoja neprístupnosť.
Na stretnutí, kde som Ťa prvý krát oslovil som si všimol, že si zrazu celkom iná.
Flirtovala si s kolegom a smiala si sa pritom takým tým zvláštnym vyzývavým smiechom, ktorý by som nazval skrytou sexuálnou výzvou. Občas si sa pozrela i na mňa a ja som zrazu dostal obrovskú chuť milovať sa s Tebou. Čím dlhšie som Ťa pozoroval, tým viac sa mi zdalo, že ten smiech a flirtovanie sú určené mne a nie Tvojmu kolegovi.
Využil som vtedy chvíľku, keď si bola sama a položil Ti priamu otázku, či máš chuť.
Odpoveď som Ti okamžite vyčítal z očí. A ešte v ten večer sa z nás stali milenci.
Musím priznať, že hoci si ma priťahovala, nepredpokladal som, že sa za tou chladnou maskou skrýva až toľko ohňa a vášne.
Si neuveriteľne zmyselná žena, Eva. To, čo malo trvať jeden večer, sa zmenilo na dlhodobý, vzrušujúci vzťah.
Od začiatku mi vyhovovalo, že sme v rovnakej pozícii. Obaja s vlastnými rodinami, ktoré nehodláme opustiť. To sme si vyjasnili už na začiatku a to mi stále dookola opakuješ pri každom našom stretnutí. Musím sa Ti priznať, že mi niekedy poriadne prekáža, ako neustále zdôrazňuješ to, že medzi nami nie je nič iné iba sex. Možno aj to je spôsob, akým o tom uisťuješ i samú seba, neviem. No ja cítim, že okrem toho, že si moja milenka, si aj žena, ktorej môžem plne dôverovať. Neviem, či to možno nazvať priateľstvom. Bez tej dôvery by sme však asi nedokázali prežívať to, čo prežívame. Obaja v istých okamžikoch prekračujeme hranice svojej intimity a naše objavovanie je pre mňa nesmierne vzrušujúce. Cítim pri Tebe nepoznanú slobodu, ktorá ma otvára stále novým dimenziám intimity. Obaja si tú slobodu vychutnávame rovnakým spôsobom. Naplno. A to si veľmi vážim.
A páči sa mi, že sa s Tebou môžem rozprávať o tom, o čom by som inak hovoril len s priateľmi.
Priznávam, že ma na začiatku nášho vzťahu prekvapilo, že Ti nevadí môj vzťah s dvadsaťročnou milenkou.
Dokonca som mal vtedy dojem, akoby Ťa moje priznanie potešilo, akoby to pre Teba bolo len ďalším dôkazom toho,
že v našom vzťahu ide skutočne len o sex. O žiadnu lásku, žiadne city.
Na tento Tvoj racionálny pohľad na náš vzťah som si už zvykol. Veď je v podstate taký istý ako môj.
Len som sa doteraz u žiadnej ženy s takýmto postojom nestretol.
Si jedinečná Eva.
Napĺňaš ma túžbou a viem, že spolu ešte zažijeme neuveriteľne vzrušujúce a opojné okamihy.
Roman
Alex dočítal.
Poskladal ten zvláštny, priveľmi osobný list a objednal si Tonic.
Komentáre
Žena s postojom... A ešte k tomu akým! Tá si vie poradiť! Má
Sooshn,
Viem z časti ako sa Eva cíti...keď potrebuje dostať zo seba von všetko, keď chce aby ju niekto vypočul.. A možno to ani nechce...a vzápätí chce... chce aby ju niekto vypočul, aby nebola s tými svojimi pocitmi celkom sama.Je to ako korčuľovanie na tenkom ľade a človek len čaká kedy sa pod ním ten ľad preborí...
Ochechuliak
Ľudia takéto ženy nemajú veľmi radi.
Snežka
Vytlačila ho lebo chcela, aby Alex videl aj pohľad druhej strany.
A máš pravdu v tom, že je to list veľmi osobný.
ahojte :) a ešte k Ochechuliakovi
zistila som, že mnohí muži sa svojim partnerom nedokážu otvoriť...čo ma dosť udivuje, no možno je občas jednoduchšie zveriť sa niekomu inému...lenže tomu inému musíš dôverovať, ak sa s ním zhováraš o veciach, ktoré ťa trápia, bytostne sa ťa dotýkajú...dôverník nekladie prekážky, neodsudzuje a takou bola akiste aj Eva...
sú ženy s inými, zásadnými
nechcela som Sooshn a hogo, ale keď si to tak zoberieme a niekomu tu chýba "boj", možno je toto priestor na to, aby sme si niektoré veci ujasnili...a z toho boja získali poznanie...o mužoch aj ženách
Ochechuliak je však možno uzavretý typ (ženy) a okrem osočovania nedokáže popísať ani svoje pocity, ani protiargumenty...uvažovať nad dôvodmi, konaním iného človeka, jednoducho "byť otvorený"...
Dionea
A plne súhlasím s Tvojim komentom z 8:41. Je to o schopnosti otvárať sa.
Diuska, preco hned boj? :-)
Miško :) ja necem bojovať
a vo vzťahu Evy a Romana asi ide aj o niečo viac, ako len o fyzické...inak by o priateľstve nehovoril...určite sa rozprávajú aj o iných veciach, ktoré ich zbližujú...no neviem, možno Sooshn prezradí viac...
Musím teraz niečo súrne dokončiť
Misolietavec
Ja osobne poznám mužov, ktorí by takýto list napísali. Hlboký a úprimný. A netreba chodiť ďaleko, veď i tu na blogzine a na blogu boli uverejnené krásne listy mužov.
A súhlasím s Tebou, že v diskusii chýba mužský element. Pohľad mužov, ktorí zažili neveru, či takých, ktorí mali za priateľku zadanú ženu. Ale i tých, ktorí také niečo ešte nezažili a zatiaľ o niečom takom len premýšľajú.
Myslím, že sa Eva so sovjim milencom Romanom veľmi rozprávať nemuseli. Aspoň nie o veciach "hlbokých" a "existenciálnych". Tu išlo skutočne o radosť tela a nie o radosť ducha.
Nechcem to prirovnávať k fitku. Ale nič príhodnejšie ma nenapadá. Jednoducho vzťah, poskytujúci príjemný relax, vzrušenie, uvolnenie.
Usmievam sa sama na sebe, ako to tu tak " s nadhľadom" píšem, akoby nič. Ale som presvedčená, že také niečo je možné. A že také niečo ani nie je až také ojedinelé.
A že je to polcesta, či slepá ulička? S tým by som aj ako Sooshn súhlasila.
Predsa len som este tu,
Áno misolietavec, príbeh ostane (zatiaľ?) otvorený
A učiť sa niečo nové, nenechať život len tak samovoľne plynúť vyžaduje skutočne od človeka "chcenie" a "vôľu po poznaní".
Vieš, Sooshn, keď si tak čítam túto časť tvojho príbehu, tak myslím
.
Sice mail hovoti vela o muzovi, hovori vela aj o zene. Sranda, ze mu tak vytycovala hranice permanentne, asi sa musela sama presvedcovat, ze existuju .
Dumem ... neviem si predstavit, ze by som s niekym zila .. doobeda by mi na prsiach lezal jeden muz a vecer vlastny ... Hm.
Rozpávkarka
A Alex s Evou? Myslím, že toto je skutočné priateľstvo. A že tie dávne iskry ostali už len príjemnými spomienkami. Hoci kto vie, ako to cíti Alex.
Sygon, však si predstav, že si najvyššou kňažkou bohyne Aštarty
... čo vieš, čím sme boli v predchádzajúcom živote?
To iba tak, na okraj, keď sa tu už debatuje... :-)))))))
Áno Sygon, tiež mám pocit,
Eva potrebovala mať túto istou. Že dokáže vzťah kedykoľvek ukončiť. Že ide naozaj len o telo.
A predstaviť si také niečo dokáže asi len žena, ktorá má podobné problémy ako Eva.
Rozprávkarka,
Sooshn, mnohé veci odtabuizováva práve poznanie už dávno
Bolo by zaujímavé, keby sa niektoré z tých dávno
Aj tento babylónsky príbeh odkrýva inakosť pohľadu na panenstvo a sexualitu ako takú.
Sooshn, chytám inšpiráciu...
Rozprávkarka, myslím si, že poukázaním na najvyššiu kňažku bohyne Aštarty...
Tak nech sa Ti podarí ju chytiť
To si pomenoval presne Wyslúžilec
Sooshn, erotický a sexuálny vzťah a každý jeden milostný akt muža a ženy...
ak intímny život ženy a muža nemá túto kvalitu, obaja strádajú a buď sa trápia a trpia, alebo hľadajú náhražku...
Eva sa rozhodla nestrádať, ale hľadať.. a zdá sa, že všeličo z toho, čo jej chýbalo, našla v náručí svojho milenca...
Máš pravdu, Wyslúžilec
Zrejmé je, že Eve to v mnohom pomohlo.
Sooshn, to, ako komu príbeh vyznie, nemáš v moci...
jasné, zvolila riešenie spojené s (nemalým) rizikom, ale ako slobodná ľudská bytosť má na taký postup plné právo...
A mne sa tu tak dobre debatovalo so Sooshn... Myslela som si,
Áno Wyslúžilec
Rozprávkarka, muži si na rozdiel od žien svoju sexualitu nikdy nedali spútať... ;)
Rozprávkarka, veľmi zaujímavá otázka na Wyslúžilca
Sooshn, to "podľa možnosti" je v spojení so zraňovaním úplne namieste...
So slovom ,,nikdy" nesúhlasím... Pred tri-štyri tisícmi rokmi
Takže na rozdiel od dnešných čias, kedy je spútaná (podľa teba) sexualita ženy, mala v tých dobách (podľa všetkého) opraty sexualita muža - a riadila ich žena/bohyňa...
Rozprávkarka, veď som povedal, že trochu preháňam... :)
Však tak to aj vyzerá, keď sa všetci prehŕňajú len v dvetisícročnej
A pritom minulosť je veľmi bohatá na zvraty sexuálneho vedomia (ľudstva). Nie je to len o Babylone, kde bol výrazný kult ženy - rozdávačky rozkoše - (všimni si, ako som to pekne charakterizovala), ale aj v iných kultúrach.
Rozprávkarka, veď aj u nás je žena rozdávačkou rozkoše...
no a máš pravdu, že my sme v zajatí kresťanskej interpretácie etiky, a odchýlky od tohto mustra sú vnímané ako dielo diabla-pokušiteľa...
o tom je drvivá väčšina (falošného) moralizovania...
Ale však prečo hneď tak škaredo degraduješ tú v Babylone tak
Rozprávkarka, súhlasím
Rozprávkarka, Sooshn, tú v Babylone tak obľúbenú činnosť nedegradujem ja...
Wyslúžilec a ešte k tomu komentu z 15:24
No, už som sa vyblogovala, idem si uvariť kávu a trochu si
Rozprávkarka
:-)))) a to je už dnes posledný ťuk! (Dúfam...)
Sooshn, tak veru, aspoň snaha po minimalizácii zranení...
na prvý pohľad sa môže zdať, že ide o sebectvo, o nadradenie vlastných záujmov nad záumy iných, no prikláňam sa skôr k názoru, že je to o obmedzení sebaobetovania a o zrovnoprávnení svojich záujmov so záujmami iných ľudí...
To je niekedy veľmi ťažké Wyslúžilec,
Sooshn, jasné, že je to ťažké.. osobitne v kultúre, kde bolo postavené sebaobetovanie (matiek) na piedestál... :(
:) a preto Eva nemusí pred nikým
a tiež si idem dať kávu, rada som vás čítala, vždy sa dozviem mnoho nových vecí :)
diuška, Eva síce (viac-menej) necíti výčitky svedomia...
nerobí rýchle a lacné závery, nemyká plecom "no a čo, všetci ste mi ukradnutý", ale pri snahe zachovať si maximálnu mieru slobody myslí aj na svojho muža, deti, rodinu...
jej konanie v sebe nesie nemalé riziko, no neodsudzujem ju preň...
tiež to tak vnímam hogo...
diuška, presne tak, žijeme v kresťanskej spoločnosti...
alebo sa taký prienik nenájde, a potom vzniká permanentné hryzovisko, kde si to protistrany rozdávajú na barikádach, alebo ak má jedna zo strán v rukách mocenské páky, rozhodne spornú vec v prospech svojho stanoviska (viď upaľovanie čarodejníc a iné poľutovaniahodnosti...)...
Vratil som sa az teraz,
misolietavec, aké je Tvoje "konečné a univerzálne riešenie"?
Misolietavec, možno som skutočne nevylúpla podstatu
Myslím, že Eva sa neuzatvára pre skutočne hodnotný vzťah. Považuje za taký svoje manželstvo, napriek "úletu" k nevere. Nemyslím, že by o niečom takom čo i len rozmýšľala. Vždy zdôrazňuje, že je pre ňu rodina prvoradá.
A myslím, že o jej osvietenosti tu nikto nehovoril, alebo sa mýlim a čosi mi ušlo?
misolietavec
Hogo, neprovokuj :-)
Sooshn, islo o celkovy ton,
Misolietavec,
Myslím, že sa v diskusii rozvinuli celkom podnetné momenty. Nikto sa o žiadne komplexné analýzy nesnažil. Myslím, že to ani nie je účelom tohto fóra.
Misolietavec ad koment zo 16:47
misolietave, no, trochu som fakt provokoval... ;)
Sygon, uz slovo "vztah"
misolietavec, mne vzťah neslobodu neevokuje...
Kurnava, kedy sa aj k osprchovaniu dostanem?
No, vrátila som sa práve z prechádzky a vidím, že sa tu znovu rozrúdila debata... Mišo Lietavec,
P.S. Čert, zmrzlinu som zjedla a nenechala som Ti ani kornútok.
Rozprávkarka, môžeš priblížiť, čo rozumieš pod neverou ako očistou?
Vidno, že nerozumieš horalom... Nežijú všetci tak, ako sa žije v meste.
P.S. A čo sa týka tej zmrzliny, nedala by som ti ani len zaliznuť. Abola fajná, jahodová a oriešková...
tomu Rozumiem, co pises, Rozpravkarka:)
Hanka, myslím si, že si to presne vystihla - jednoducho je to
Rozprávka, krv-nekrv, byť neverná môže byť žena-horalka obrazne povedané aj cestou do kostola...
p. s.
tak Ty mi nedáš? ani liznuť??? veď dobre, ani ja Tebe nedám ani líznuť... :(
Čertisko, ano, ale len na obraze ako Mária Magdaléna, čo sa spovedá
P.S. Závidíš zmrzlinu, že?
a ako jej odpustil :)
Rozprávkarka, a aké ponaučenie z toho plynie, hm?
p. s. nezávidím zmrzlinu, ale to lízanie... :((
Vieš, aké ponaučenie z toho plynie? Že keď sa mám už dať pre neveru zabiť,
P.S. Ak závidíš lízanie, tak si kúp zmrzlinu a líž si sám.
Diuška, nerozumiem presne otázke... Myslím si, že v takomto
P.S. Tebe zmrzlinku dám, aj keď len virtuálnu.
Rozprávkarka, uniká mi pointa...
... a lízať si sám môžem aj bez zmrzliny ;)
reagovala som na Máriu Magdalénu...
Diuška, sú štyri Evanjeliá a v každom z nich je napísané, že jej
Diuska:)
Jezis nekazal o nasili, pomste, ale o dobre, pokore a laske...len akosi nechceme pocuvat...
Čert, ako to, že ti uneká pointa? Je to jednoduché. Vždy chcem to
ani ja nie Zuzanka :)
veru tak, Zuzanka:)
ja viem hanuľka :)
rozpravkarke
Mozno proste obycajne chcel mat svoju partnerku pri sebe :)
hanka, ako sa môžeme napriek Ježišom hlásanej pokore a láske vyhnúť násiliu a pomste...
Pre Sygon: presne tak. SVOJEJ PARTNERKE vo všetkom. Aj v ponížení.
Presne na to som včera pri tom čítaní Monaminho článku myslela
Hogi:)
Napriklad ja nie som typicka krestanka chodiaca pravidelne do kostola, na spoved a podobne.
Jezisove myslienky, Bozie prikazania su vsak pre mna dolezite, casto sa pytam znamych, ktori su pravidelni navstevnici Bozieho stanku- PRECO, ked sa Slovensko hlasi tolkymi percentami ku krestanstvu je tak MALO toho pozitivneho z ucenia jezisa medzi ludmi? Preco podla spravania nerozoznam krestana? Casto sa mi zda, ze ludia chodia na omsu ako do prace, z povinnosti, nevnimaju kazen, ktora obsahuje priklady zo zivota, nechapem, preco nevnimaju to, co ma vyznam?
hanka, veru je smutné, že kresťana ťažko rozoznáš podľa činov...
rozpravkarke
> co sa tyka odsudzovania, dost tazko mozno prijimat, ze rozpravas o od(po)sudzovani a odpusteni , ked to sama robis.
"Bolo to strašne tvrdé a odsudzujúce. Také farizjeské."
sygon, myslím, že nerozlišuješ medzi vyjadrením názoru a odsudzovaním...
hogo
"keď ich v konkrétnych životných situáciách, ako trebárs včera pod článkom monami, nerozozná ani jedna tam prítomná kresťanka, hm?"
sygon, myslím to úplne vážne...
hogino?
avšak, aj keď s neverou nemusím súhlasiť, nie je nutné, aby som voči nevercom cítila nenávisť, hnev, zatracovala ich pod čiernu zem...to vlastne neurobil ani Ježiš
hogo2
Pre Sygon: neberiem si právo odsudzovať absolutne nič,
diuška, prikázanie je doporučená norma správania, nie trest...
Hogi, s Evinym konanim sa nestotoznujem
Neviem o tom, ze by som na nu hadzala kamene, len som to vsetko videla inak ako Vy. Nie som na ziadnej strane, mam svoje chapanie a to je dost svojske. Niekedy sa fakt nemam cim chvalit.
Napriek tomu opakujem znova - chapem presne tak,ako pise Zuzka R. Taku neveru. Ta mi je jasna. Evina pretvarka v manzelstve mi nesedi. Ale nezijem jej zivot, ona si vybrala, ako bude zit a ja tiez.
sygon, rozdiel medzi názorom a odsúdením vidím takto...
"Bolo to strašne tvrdé a odsudzujúce. Také farizjeské."
odsúdenie:
"monami je beštia, lebo to, čo napísala, bolo strašne tvrdé a odsudzujúce. Také farizjeské."
hanka, rešpektujem Tvoj postoj k Evinmu konaniu...
rozpravkarke
Si tak predstavujem , ako Jezis chodi a hlasa pokoru , lasku, dobro a pochopenie (Že odtiaľ zmizol všetok kresťanský súcit. Snaha o pochopenie. A prípadné odpustenie. ) a medzi tym, hovori , "Ty jo, ale henten je uplne farizej, vies co ten, vobec nic nepochopil, vyhodte ho" (Bolo to strašne tvrdé a odsudzujúce. Také farizjeské. Niečo, čo by Ježiš Kristus hnal bičom z chrámu von.).
K monaminmu clanku sa vracat nechcem, len toto ma dost drsne prekvapilo v samotnej podstate.
hogo
"Také farizjeské. Niečo, čo by Ježiš Kristus hnal bičom z chrámu von."
A vies co, skoro som si ista, tym co vravim a stojim sa za tym.
A k tym tvojim zaverom o tam pritomnych krestanskach si tiez bohvie co nemyslim.
Prijemne debatovanie.
sygon, Tvoje názory som Ti nikdy nebral, a neberiem Ti ich ani teraz...
Pre Sygon: nuž, keď to beriem čisto biblicky, Ježiš kristus nebol
P.S. Nie som bigotná kresťanka, neboj, len ma to tak napadá, keď sme už tú Bibliu zatiahli až do blogzinu...
Hogi...
Nechcem nikoho obhajovat, ani seba, preto len par slov:
Okolo nas je vela ironie, sarkazmu, nadsazky...ked som videla prve SOS, tak som nechapala, ze si nieco take dovolili - utahovanie si z politikov, z celebrit...cakala som, ze si to poriadne zliznu. A veru nie, veselo frcia dalej.
Mozno som neuviedla dobry priklad, ale ja to vidim takto.
Evu beriete ako velmi citlivu zenu, ktora robi vsetko pre zachranu manzelstva - jej klamstva, pretvarka, to nie je farizejstvo? Alebo telesny pud, tzv. tuzba po uzasnej telesnej laske je nadovsetko?
Akosi sa nam posledne roky vsetko meni na sexualne precitenie, to by bolo okej, keby ...aaale, uz sa opakujem, inak to neviem...
hanka, tu nemá hra na
všetko ostatné k jej článku bolo vyjadrené v komentoch pod ním...
Hanka, keď sme už do toho zatiahli Bibliu, tak ja sa spýtam inak:
1. Apage, Satanas
2. Nech je im odpustené, Otče, lebo nevedia čo činia...
Prvé povedal na vrchu chrámu, keď ho pokúšal Diabol. Druhé, keď umieral na kríži.
... hanka, tu nemá hra na "keby" miesto... (tak mal znieť titulok komentu povyše)
rozpravkarke
http://www.biblegateway.com/passage/?search=john%202:12-2:25&version=40
tak ma inú povahu, znie to ako "upratovanie" . Plus to mohlo byť zavlečené Jánom samým táto intrepretácia a ktoviečím ešte.Ja o tom viem málo pramálo ale bije sa mi to kusa s povahou Ježišovho (intuitívne vydedukovaného) učenia úplne, to však neni podstatné, ja mám svoju hlavu.
Bezohľadu na vieru, sa mi tvoje ochkanie nad stratou pochopenia,súcitu a odpustenia .. zdá z tvojho niekoľko krát všimnutého postoju prekvapujúce .
Ja ti tvoj názor neberem , nemám nič proti tomu, že sa hneváš, alebo sa ti to zdalo nanajvýš nevkusné .. alebo čokoľvek. Ale sa mi zdá , že odsudzuješ a posudzuješ a neviem, či o tom vieš. Ja ta preto neodsudzujem, ja len na to poukazujem.
Sygon, mne sa proste len nepáči to večné lámanie palice.
Takže ti prajem krásny večer, idem sa venovať svojej polovičke, aby mi zas nevyčítal, že celé hodiny strávim na nete.
Rozpravkarka,
odkiaľ Ty vieš, nad čím ja lámem palicu a nad čím nie?
z komentov pod monaminým článkom? Ako vieš, koho pranieruje monami vo svojej paródii? Možno aj samú seba,možno aj mňa.. lebo všetci máme aj temné stránky v živote, aj v povahe..ale čo ma najviac udivuje, Ty dokonca vieš, čo by povedal Ježiš Kristus, keby bol v trojke...
hogo, a k Tvojím komentom na adresu "kresťaniek" sa mi ani nechce vyjadrovať...
KB, škoda, že sa Ti nechce...
pozrela som sa vyššie KameliaB,
monami aj ty sa snažíte byť nečitateľné a tajomné vo svojich pocitoch a myšlienkach, zámeroch svojich textov, bránite jedna druhú...osopíte sa na každého, kto si dovolí niečo povedať o vašich myšlienkach...asi je lepšie nereagovať, inak sa človek nevyhne konfliktom...
a nakoniec sa človek zamyslí, prečo ťa najviac rozhodilo to uvažovanie o Ježišovi?
Áno, nechce sa mi, dokonca mám obavu
KB, skús byť aspoň trochu vecná, prosím...
Rozpravkarka, Hanka,
dia,
misolietavec, moja tolerancia k textu monami spočíva v tom, že...
vyjadril som len názor, že ten text vo mne vyvoláva pocit hnusu, a za týmto názorom si stojím.
dôvody, pre ktoré ho takto vnímam, som uviedol v komentoch pod článkom.
Hogo, a čo ten tvoj koment z 19,13 ?
denníky sú o najvnútornejších pocitoch ľudí
ja len toľko
brú pokojnú noc KameliaB ;)
KB, ak ten koment zostručním, potom by mohol znieť takto:
len v tom článku (Extáza trojky) a pod ním som nevidel, že by ste sa ich aj držali...“
prvá časť komentu je faktická - ak sa v nej mýlim, uveď prosím v čom.
druhá časť je môj názor, moje videnia vášho počínania v komentoch pod článkom, kde som postrádal kresťanské porozumenie a lásku, zato som tam videl veľa zloby, výsmechu a pohŕdania voči konaniu, ktoré sa prieči vášmu svetonázoru...
môj záver: na komente z 19:13 nevidím nič nekorektné..
ak Ty áno, napíš prosím kde a prečo...
v poriadku, dia,
ja viem :)
Kamelia, nechcela by som skĺznuť do polohy, že vodu kážem
Rozpravkarka
Kamelia, písala som o tom, ako na mňa zapôsobil ten článok, nie o
V poriadku, rozpravkarka
Kamelia,aj ja som rada, že si to môžeme vydiskutovať, nechcela
Áno, pichlo ma to veľmi,
Kamelia, ani nevieš, ako ti rozumiem... Sú veci,ktoré veĺmi bolia
Ale tiež rozlišujem medzi reálnou neverou a erotickými témami na blogzine. Nedá sa všetko zovšeobecniť a zosobniť. Aj keď ten príbeh Sooshn sa dal.
Rozpravkarka, možno Sooshninou "smolou" je,
prajem ti dobrú noc a ďakujem za odpovede
Kamelia, ešte ti chcem zapriať pokojnú noc.
Krásne sny.
Ďakujem, aj tebe
Nedalo mi spat,
mišolietavec, môžeš prosím vysvetliť...
. čím sa Sooshn podľa Teba začína nebezpečne zahrávať sama so sebou?
. čo je onen bahnistý močiar, do ktorého skúša Sooshn vojsť?
. o akej pretvárke (ktorú nemáš rád) tu hovoríš, a za čo sa tá pretvárka skrýva?
a pre Tvoje info:
nie som vedecký ateista, aj keď Ti ho pripomínam.. a keby som aj bol, nevidel by som v tom najmenší problém.
nevidel by som ho aj preto, že svetonázorovú orientáciu považujem za osobnú vec každého jedného človeka...
Hogo, odpoviem Ti,
mišo, dal by som prednosť verejnej debate...
Misolietavec, myslím, že nie je fér
Tému si otvoril tu, tak by som bola rada, keby si sa tu aj vyjadril.
padlo tu pár krát moje meno,aj ked som tu nebola..
naťahujete sa tu ako mačka a myš a pritom ide o hovno..
dopriala by som vam každemu do života iný záujem..aby ste prestali považovať za tak dôležité v tomto priestore presadzovať svoju pravdu..
dionea obvinila kameliu,že obranuje monami..čo robíš dia ty?..neobranuješ tu na tomto blogu nikoho?..
rozpravka raz ide proti kamelii..potom jej venuje kameliu..o čom to je?..uvedomenie si viny?..či pravdy?..či čoho?..
sakra..prečo môj názor nevie nikto tak rýchlo zmeniť?..
sooshn sama od seba ty evin príbeh nikdy nenapísala..bola k tomu pobádana hogom..ten nemá zabrany pred ničim na svete..
a vy,čo ste do tejto debaty zaplietli Krista,tiež nie..
neviem,ako môže Kristus s touto špinou súvisieť..a ani to nejdem čitať..
poviem vám len jedno..neskrývajte sa za nikoho a za nič..nemusíte sa predsa všetkým páčiť len preto,aby ste mali hodnotu sami pre seba..
a na tej hodnote záleží..teda..mne určite..
majte krásny den..a skúste ho naplniť iným,ako doťahovaním sa na maličkostiach..
ellie, mať v jednom komente v ústach Krista aj hovno dokážeš asi fakt len Ty...
Ellita, chýstám sa i na oveľa kontorverznejšie príbehy
A neviem, ako môj príbeh súvisí z Wyslúžilcovými zábranami?
ellita
Dionea, pozri sa do svojej schránky
jasne..najprv ju zakalite..a pak už nechcete..
chválte sa do nebies..a hante druhym..
a vyčítajte to,čo robíte sami..
a obhajujte sa tým,že tak robíte v prospech toho druhého..
toto jediné vam ide..:))
Soosh..tak prepáč..z písmeniek som mala z teba trošku iný dojem..ale..mohol klamať..priznávam..
a ak sa chystáš na kontroverznejšie témy,vopred sa priprav na to,že nie všetci budu tvojich hrdinov chápať tak,ako by si chcela..aby sme tu zase nemali takýto problém,ako pri eve..
ale čo záleži na problémoch..len ked blogzin bude jednotkou zo všetkých blogov..a pak prejdete na sme..a budete bodovať tam..:)))
držím palce..nech to teba, milá Sosh, psychicky nezloži..
ellie
mýliš sa ..sygon..ked vytknem vláde chybu,neznamena to,že chcem vládnuť..
a čo ma teší,to je práve to,že počty sú ustálene..znamená to,že moji čitatelia si prečítaju odomna každy článok..na blogzine to teda dosť kolíše..
ale..o to tu predsa nejde..ide tu o prudký utok na niekoho,kto si dovolil prezentovat svoj pohlad na článok uvedený v blogzine..
keby monami sparodovala članok z RMF,mala by si vidieť reakcie tých,čo sa teraz tak prudko pohoršili nad jej konaním..:)))
a štve ma jedine..ako poznam hoga..nezastavi sa pred ničim..a v tomto ho monami vystihla..teda..aspon ja som ho v tom jej članku našla..:))
a zjedzte ma..:))
odpoveď KB na odkaz
"
môj koment nemal byť útočný, ospravedlňujem sa, ak to tak vyznelo...občas používam 2. osobu aj keď to myslím všeobecne...netvrdím, že máš iné nicky (a čo keby aj), myslela som to tak, že človek je identifikovateľný, aj keď na nete vystupuje pod viacerými nicky...osobne na tom nič zlé nevidím...neviem, čoho by si sa mala báť...tvoje urážky už idú mimo mňa...neporozumela si mi :(
a čo sa týka zmeny nickov, môže ísť o rôzne motívy, nielen o tie najhoršie, aké si vieme predstaviť....zmena nickov je podľa mňa intrigánske, ak sa používajú v cieľom útočiť pod rúškom anonymity a ešte väčšie svinstvo je to, ak sa používajú nicky iných ľudí a v ich mene sa píšu komentáre, či iné myšlienky...
...ale v tomto zmysle som o nickoch vo svojom komente z 04.05.2008 22:59 nehovorila...
pekný deň prajem :)
diuška, presne túto interpretáciu Tvojho komentu som KB ponúkol aj ja...
ellie
nemám záujem s tebou diskutovať...
Tvoje ospravedlnenie prijímam, dionea
verím, že v budúcnosti bude príležitosť k ešte hlbšiemu nahliadnutiu
príjemný večer
KaméliaB, už mi tu chýba len Tvoje ospravedlnenie dionee za to, že...
komentom z 07.05.2008 13:01 Ti dionea jasne napísala, že v jej komente žiadne takéto spochybnenie nebolo obsiahnuté.
samozrejme, že sa dionei ospravedlňujem
ale mne tu chýba ešte kúsok aj Tvojej sebareflexie, milý wyslúžilec,
lebo zatiaľ z Tvojej strany cítim len lampasácky puch
KB, ten lampasácky puch si si mohla pokojne odpustiť...
HFW, Tvoje mentorovanie mi príde smiešne,
KB, svojou horkou slinou mi cestu v ústrety nijako neuľahčuješ...
KB, prečítajme si prosím spolu Tvoje výroky pod týmto článkom na moju adresu...
. „tvrdíš to s takou istotou, akoby si držal v rukách moju stranícku legitimáciu gardistky“
. „a ešte máš rád podpásovky“
. „Hogo, a čo ten tvoj koment z 19,13? Ten je úplne korektný, hej?.. a ja som potom kôň...“
. „z Tvojej strany cítim len lampasácky puch“
. „mne tu chýba ešte kúsok aj Tvojej sebareflexie, milý wyslúžilec“
. „Tvoje mentorovanie mi príde smiešne“
. „mi preTeba ostala len horká slina“
povedz mi, prosím, čo v nich čítaš Ty?
ja z nich čítam zranenie a hnev, a vyjadruješ ho v podobe útokov a obvinení na moju adresu.
žiadal som za tieto Tvoje (ne)pravdivé, miesta tvrdé útoky ospravedlnenie?
nie, nežiadal som, ani nežiadam.. lebo sčasti Tvojmu hnevu rozumiem...
jediné, čo som od Teba žiadal, tu aj mailom, bolo vysvetlenie...
a dosiaľ sa mi ho nedostalo...
viem diuška,že nemáš...
neviem,ktorý sygonin názor myslíš..ale viem presne o čo tu ide..
tu totižto ide o hoga a jeho spôsoby..
a vy ho len obranujete..zatial,čo monami a kamelia (rovnako ako ja už dávno) konečne odhaluju pozadie tohto celeho..
a kedže vás,ako jeho neskonale fanynky, sa toto hlboko dotýka,tak sa správate ako sa správate..
keby si tento nezaujem diskutovať prejavila vtedy,ked monami vyhodila Extázu,mohla celá bublina splasnut odrolovaním článku z titulky..
ale nie..tam si bola silná..a odrazu ťa chytili pochybnosti..a prečo?
lebo zrazu nie som jedina,čo má nazor,aký má..
a celá táto vec s blogzinom ako takým pramalo súvisi..
aspon z môjho pohladu..
a ešte čosi..pre sygon,diu..a všetkých,čo si to myslia..)))
ako malo stačí..že?..)))))))))
hogo,
Príčiny rozdielností názorov, svetov, temperamentov a mentalít nemožno zhrnúť do pár dehonestujúcich a urážajúcich viet ( v Tvojom prípade výpadmi voči viere, RKC, svedomiu takzvaných kresťaniek a farizejských svíň, dohadmi, čo a ako by si počínal Ježiš a používaním ďalších biblických rekvizít - Mariamagdaléna apod.) Posúvajú pre mňa diskusiu k bodu mrazu. Takéto výpady sa dajú len mlčky prečkať ako záchvat patologickej zúrivosti, amoku alebo sa dajú pacifikovať poriadnou dávkou neuroleptílk, zviazaním do zvieracej kazajky a uložením do sieťovanej postele. Ja som sa priklonila k tomu prečkaniu. Na to ostatné sa necítim.
Čo vecného k Sooshaniným článkom.
Sooshn tu prispela asi najväčším počtom príbehov a na ďalšie, ešte kontroverznejšie, sa chystá.Priznám sa, z posledných slov mám strach. A teraz použijem prehnané prirovnanie: mne osobne prídu tieto príbehy ako mŕtvoly na pitevnom stole a ja sa cítim pri ich čítaní ako medik na praktickom cvičení zo súdneho lekárstva. Objekt rozprávania vo mne doluje množstvo beznádejných emócií - strach,bolesť, zhnusenie,beznádej, zvedavosť - čo ešte? - vychádzajúce z mojej skúsenosti či neskúsenosti, a z môjho subjektívneho pohľadu doluje z mojej väčšej či menšej otupelosti či zvyku tak, ako medik s obdivom v úžase pozoruje zručnosť a profesionalitu patológa. Ak čakám odpoveď na otázku: čo tým chcel autor povedať? čakám márne. Ostávam stále v stave beznádejných emócií a úžasu. Asi tak, ako keď počúvam správy o beštiálnom otcovi z Rakúska alebo o táboroch smrti na Sibíri či o pokusoch doktora mengeleho. Tá istá zmen beznádejných pocitov.
Pýtam sa - prečo Sooshn zdeľuje týmto spôsobom, ktorý mi príde chladný a technický ako opis leteckej katastrofy? Lepkavosť bahna, ktoré Sooshn milosrdne striasa zo svojích hrdinov cítim teraz ja na svojej koži, a neviem, ako sa ich zbaviť.
Ak nebudem nasledujúce dni odpovedať,
Kamelia, tak ti želám pekné prežitie tých dní, budeme mať v nich
oprava
KB, v prvom rade Ti chcem poďakovať za tento Tvoj koment...
v Tvojom komente sú aj formulácie a výroky, o ktorých vecnej správnosti by sme mohli viesť dlhé spory, no vo svojej odpovedi ich chcem vedome pominúť...
sústredím sa na tú časť Tvojho textu, ktorú vnímam ako časť mosta, budovaného z Tvojej strany etickej a názorovej priepasti, ktorá nás v tejto chvíli rozdeľuje, a ktorú si pomenovala ako „rozdielne názory, svety, temperamenty a mentality“.
moja odpoveď chce byť časťou mosta, budovanou z mojej strany onej priepasti, a to časťou, ktorá bude smerovať k tej Tvojej, aby sme obom častiam dali šancu spojiť sa a vytvorili tak most, na ktorom sa budeme môcť stretávať, alebo cez ktorý budeš môcť Ty navštíviť moje územie a ja Tvoje...
ak Ty spokojne žiješ na svojej strane priepasti a ja na svojej, znamená to pre mňa, že jedna aj druhá strana priepasti je obývateľná, a že obe môžu jestvovať vedľa seba, ba možno si majú čo aj navzájom ponúknuť, a že ich spojenie mostom má zmysel...
nemám pocit, že došlo k výpadom, ktoré sa rovnajú „záchvatu patologickej zúrivosti“, ktorý by sa mal „pacifikovať poriadnou dávkou neuroleptílk, zviazaním do zvieracej kazajky a uložením do sieťovanej postele.“
ak sú medzi našimi svetmi rozdiely - a tie tu evidentne sú - podľa môjho hlbokého presvedčenia sa dajú pri troche dobrej vôle na oboch stranách prinajmenšom vzájomne objasniť, a je možné ich prijať ako reálny stav tohto sveta.
k Sooshniným článkom.
ich cieľom, tak ako cieľom blogzinu, nie je za každú cenu šokovať, ani vyvolávať zhnusenie či beznádej...
ich cieľom je ukazovať vzťahy medzi mužmi a ženami také, aké sú, bez zametania tých menej príjemných stránok pod koberec v duchu hesla „tvárme sa ako šťastná rodina, všetko je v najlepšom poriadku“.. vzťahy medzi mužmi a ženami sú také, aký je svet, v ktorom žijeme.. je v nim aj mnoho neprávostí, nechutností, nepríjemných ingrediencií..
no položme si ruku na srdce: nie je mnohé z toho, čo nás na vzťahoch pohoršuje, hnevá, poburuje, aj dôsledkom našich predpojatostí, našej neschopnosti vidieť veci aj z iného, než len zo svojho naučeného pohľadu?
a tu sa dostávame k ďalšiemu cieľu blogzinu: blogzin chce neraz ukázať, že to, čo sa na prvý pohľad javí ako odsúdeniahodné, také vôbec nemusí byť, ak druhým ľuďom priznáme právo na ich slobodné rozhodnutía a na ich vlastnú zodpovednosť, a ak uznáme, že to, čo býva predmetom nášho moralizovania, je vlastne neraz čisto ich vnútorná vec...
nechcem a ani nedokážem v tomto komente pomenovať všetko, čo by som pomenovať mal, aby sme naše svety k sebe priblížili.. jednak sa to ani nedá, jednak by to vyžadovalo omnoho väčší priestor než je priestor jedného komentu...
rád by som bol už tomu, keby tento koment bol pokračovaním nášho dialógu, a nie jeho koncom...
ellie
svoje odpovede mas...moje nepotrebujes, zjavne
maj sa
jo..tvoje ked sa potrebovalo,tak nepríchádzali..
tak sa nediv..
..a ja som tento konflikt ani nevyvolala..ani nespôsobila..ani neukončila..
len som vyjadrila svoj názor..a toto právo mi vziať nemôže nikto..ani ty nie..
takže milá dionea..prajem ti vela sily do buduceho života..aby,ked už zvrieskneš,vedela si aj to zvriesknutie obhájiť..
nech sa ti darí..
fakt, ze sa s tebou nechcem rozpravat,
mas pravdu, tento spor si nevyvolala, nesposobila ani neukoncila, len ho predlzujes...ohanas sa dookola rovnakymi frazami, pravom na vlastny nazor a slobodu prejavu...nemam potrebu obhajovat sa a uz vobec nie pred niekym, koho sa to priamo netyka...
z tvojich osloveni a priani po tomto a predch. komentoch nevnimam ako uprimny, takze...
maj sa