Prevádzkovanie e-shopu má svoje čaro.
Pripomína mi stavebnicu Lega - kúsok po kúsku staviate, budujete, vylepšujete a v podstate sa hráte. Až nadíde čas, kedy si poviete - "asi takto by to malo vyzerať". V tej chvíli ste teda zhruba spokojní so svojím výsledkom.
Problém však nastane, ak sa pri stavaní tohto pomyselného lega zacyklíte sami v sebe a zabudnete na to najdôležitejšie - na svojich zákazníkov.
V tej chvíli Vám totiž hrozí to, že e-shop vytvoríte nie pre nich, ale pre seba. Čiže Vy sa v ňom budete vyznať dokonale, budete vedieť ktorá kategória s ktorou súvisí, prečo je Váš tovar radený v takom a nie inom poradí, Vaši zákazníci však budú odsúdení do role štatistov. Keďže neprežili spolu s Vami dlhé noci nad Vašim e-shopom a zavítali do neho v podstate iba náhodou cez vyhľadávač, nedokážu sa v ňom orientovať a nenájdu hľadaný tovar, aj keď niekde na stránke určite zastrčený je.
V tej chvíli ste skončili.
Čo chcem povedať je, že každý majiteľ e-shopu by mal mať pri jeho tvorbe a plnení na pamäti predovšetkým svojho pána - zákazníka.
Mal by mu vytvoriť čo najväčšie pohodlie, podať mu pomocnú ruku hneď na hlavnej stránke a doviesť ho čo najrýchlejšie k hľadanému produktu. Mal by sa skrátka pozerať na e-shop jeho očami.
Keď tak pozerám na svoje e-shopy, ešte zďaleka nie sú dokonalé. Plánujem v nich dorobiť vyhľadávanie prsteňov podľa veľkostí (veľmi dôležitá "drobnosť" pri šperkoch), či šperkov podľa materiálu (nie každý hľadá strieborné náušnice a nie každý túži po rhodiovanom prsteni).
Napriek tomu dúfam, že oba e-shopy sú dostatočne prehľadné pre nových zákazníkov.
To je totiž jeden z mojich hlavných cieľov :-)
Ako (ne)zmiasť svojich zákazníkov
02.11.2009 22:09:16
Úspešný internetový obchod potrebuje viac ako nápad. Potrebuje svoju štruktúru, prehľadnosť a zrozumiteľnosť. Nie vždy sa na tieto samozrejmosti pri jeho tvorbe myslí.
Komentáre