Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

V cakarni na toho dokonaleho alebo Syndrom Slepeho Milosrdenstva

Alebo ako sa z jednoduchych veci stavaju zlozite a zranujuce zalezitosti
Tak schvalne...

Zazil uz niekto z nas jednoduchy vztah? A ked pisem jednoduchy, myslim tym jednoduchy do dosledkov. Teda ja som to stastie este nemal. Ale preco to tak musi byt? Preco sa to vsetko kazi? Ja osobne od zivota chcem iba trochu lasky a nehy, ale mam taky dojem, ze som asi niekoho tam hore musel poriadne napalit, ked sa mi nic z toho nedostava.

Prvy dovod, ktory vidim, su ludia vecne sediaci v cakarni na toho praveho, jedineho, dokonaleho, alebo nazvyte tuto neexistujucu entitu ako chcete.

(Samozrejme hovorim o oboch pohlaviach, vsetkych sexulanych orientaciach aj deviaciach a ostatnych podruznostiach)

Urcite sa to stalo vam,  (stalo sa to aj mne), alebo poznate niekoho komu sa to chudakovi stalo, alebo to aj sami robite (co tiez nie je vylucene). Stava sa to preto, ze sme az prilis pohodlni, prilis lenivi a prilis chamtivi aby sme si vsimli, ako ten svet okolo nas v skutocnosti funguje a ze to nie je celkom tak, ako by sme chceli. (Jedna vec je co od zivota chces, druha co dostanes) Klasicky pribeh, dvaja sa zoznamia, vsetko vyzera fajn, ale zrazu nastane problem. Zacnu sa hadat, a pritom v drvivej vacsine pripadov je to totalna prkotina. A zrazu si jeden uvedomi: "Hop, na co sa ja s tym seriem, to mi za to nestoji... S takymto idiotom / furiou (alebo inym pejorativnym oznacenim pre inak uplne normalneho cloveka) ja predsa zit nebudem. Vsak ten pravy pre mna, ktory by bol presne podla mojich predstav a prezili by sme spolu rozpravkovy zivot mozno caka hned za rohom. Zbohom, idem ho hladat."

Ale hovno. To su iba pretrvavajuce zaklady detskej psychiky. Radsej si nahovorim ze za chvilu dostanem nieco lepsie, akoby som priznal svoju chybu a nieco pre napravu spravil. A kde sa zrazu straca ta vasen pre vztah? Meni sa na nenavist. Pretoze kto nedokaze milovat, nedokaze ani nenavidiet. To sme to posrali...

A ta druha moznost? Syndrom Slepeho Milosrdenstva?

Je zaujimave, ze sa az pricasto stretavam s tym, ze touto nebezpecnou chorobou trpia viac zeny ako muzi. (Nechcem nikoho urazit, opravte ma ak sa mylim) Tak podme pekne po poriadku, hned od sameho zaciatku.

Zena tazko skusana osudom stretne muza, pravdepodobne v podobnej sracke (tak to uz zvycajne chodi) Zalubia sa do seba, ale zrazu sa to akosi zacne rozchadzat. Jeho city k nej su ciste a uprimne, skutocne ju miluje. Ona sa ho milovat boji. Boji sa preto, lebo pozna samu seba, vie coho by mohla byt schopna. To vsak neznamena ze ho nemiluje vobec. Zrazu si proste uvedomi (alebo v tom horsom pripade si to nahovori), ze ho miluje az prilis... a to ju vystrasi natolko, ze zacne cuvat. Boji sa, ze svojmu milovanemu ublizi. Tak radsej bez slova vztah ukonci, prerusi kontakty a nahovara si ,ze tak to bude lepsie. Pre oboch. Ze vykonala milosrdny skutok.

(Milovat so strachom sa vsak neda. Da sa bud jedno, alebo druhe...)

Jasne, samozrejme! A v Biblii sa hovori svata pravda a nic ine, je to hodnotny kus literartury ani najmenej nepodmazany propagandistickou tuzbou po uchvateni, udrzani a rozvijani moci. (Ospravedlnujem sa vsetkym veriacim, osobne proti viere nemam nic a obdivujem ludi, ktori su presvedceni, teda pokial sa nepokusaju presvedcit aj mna, co sa im sice nikdy nepodari ale to je teraz jedno, ale ja tym par popisanym stranam papiera proste neverim) (A mam taky pocit, ze cely tento sarkasticky vylev som si asi mohol aj usetrit) Ta draha a milosrdna zena dosihane akurat tak to, ze to cele pekne poserie. Zase raz... Dalsi muz so zlomenym srdcom bude sirit zatrpknute reci o zenach, a v hlbke svojej duse sa bude  v zufalstve  zozierat tym, co spravil zle tentoraz a preco sa jeho tak navonok slubny vztah rozpadol ako snehova gula pri priamom zasahu do tvare. (Som si 100% isty ze to funguje aj naopak, len som sa s tym este akosi nestretol)

Ako sa potom mame z toho nezblaznit? Slava psychologom, ti si na nas zarobia. Paradoxne, ja sam som rozhodnuty psychologiu studovat, lebo verim tomu ze raz budem schopny ludom pomoct. (Ano, mate pravdu, som jednoducho nevyliecitelny idealista)

Ale ani plna hlava idealov mi nezabrani v tom, aby som videl realitu taku, aka je..

Dockam sa raz jednoducheho vztahu? Dockam sa raz jednoduchej lasky?

Mohol som si cele toto tliachanie o nicom odpustit a robit radsej nieco produktivnejsie?

Obcasnik nezmysenych uvah | stály odkaz

Komentáre

  1. Pardon, clanok som este spatne upravoval
    bol tu hluk tak par chybiciek mi uslo...uz by to malo byt v poriadku a minimalne mne sa vysledna forma celkom pozdava
    publikované: 30.09.2008 13:48:24 | autor: ornot (e-mail, web, autorizovaný)
  2. Ornot, čakanie na princa na bielom koni je chyba, ktorú robí
    veľa žien a s javom detinského vyhľadávania pohodlnejšieho vzťahu sa stretávam tiež...je to akési ľahkomyseľné gamblerstvo vo vzťahoch. Tvoj článok má zdravý myšlienkový základ :D
    publikované: 30.09.2008 14:08:00 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  3. Dakujem za tu poslednu vetu
    aj ked zacinam mat uz problemy s tym ze pomaly kazda veta co poviem sa ukaze ako pravda... Vies si predstavit ako taka schvalnost dokaze liezt na nervy? A k princovi na bielom koni.. ja som tym princom nacas bol, ale potom som zazil naraz asi kombinaciu oboch problemov o ktorych som pisal...to mozem rovno uz zabalit :)
    publikované: 30.09.2008 14:12:07 | autor: ornot (e-mail, web, autorizovaný)
  4. nedočkáš
    sa jednoduchého vzťahu-nejestvuje....
    Ako dobre, že toto už mám za sebou....veľa šťastia a trpezlivosti ti prajem....pa
    publikované: 30.09.2008 14:14:59 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Laska
    je cisty jednoduchy krasny cit. Zalezi len na cloveku ako ju vie vyjadrit, vysporiadat sa s nou..
    Nenavist a laska..?!..pozor, tot stasne zly pomocnik, nielen pre lasku k niekomu ale aj k sebe samemu.
    Laska a hnev su dve pochodne..laska nuti milovat a hnev popudzuje k nenavisti.
    Zdroje oboch pochodni su blizko k sebe.
    Ked cloveka zachvati hnev je zalozeny ohen a jazyk sa stava jazyckom na pomyselnej vahe . Na jedne je laska na druhej hnev a oba bojuju o prevahu.Laska casto vitazi.
    Akonahle vsak, a to sa stava casto, milovana bytost cloveka urazi, sam si vola hnev na pomoc.
    Hnev a laska zapalia ohen na pomyselnej vahe a jazyk ukazuje. Hnev strhne lasku na svoju stranu a zachyti ju , ked pada z misky ale nepostavi sa za nu lebo je svojou povahouu nezmieritelny -sputa ju ako otrokynu .Nedovoli jej aby sa so svojou milovanou bytostou zmierila aj keby snad chcela.
    Stava sa ze sa hnev vyburi, vycerpa svoje sily, unaveny vlsatnym nasytenim povoluje a opada. Laska sa dviha v obrane , povolava zbrane a utoci . Vtedy clovek vidi prikorie, ktoreho sa dopustil, boli ho to a domaha sa odpustenia.
    Ked laska dosiahne po com tuzi , je spokojna. Ked je vsak znova urazena , znova sa straca v hneve...az...raz..
    Laska hnevom/nenavistou poznacena zanika a nemoze sa vratit k svojej prevahe ....niekdy podla vedomia jedinca je nutena nenavidiet toho koho milovala-niekedy aj seba..

    Ornot kazdy sa docka, preco nie? Staci sa len usmiat, chciet a vykrocit..vsetko ostatne pride samo... :)))


    publikované: 30.09.2008 15:55:14 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. Hmm jajaj tusim sa pustim do dalsieho clanku
    ale netvrdim ze s tebou uplne nesuhlasim... dakujem ze inspiraciu aj povzbudenie...sice zufaly este ani zdaleka nie som, ale povzbudenie sa vzdy zide...rovnaka vdaka aj matahari :)
    publikované: 30.09.2008 16:03:07 | autor: ornot (e-mail, web, autorizovaný)
  7. podla mna je tej "lasky" vsade tolko ze jej uz vobec niet
    vela to analyzujeme a mozno aj preto, ze sme sa neraz popalili.. sme moc idealisticki a k nicomu inemu náš svet ani nesmeruje... ako k kope zlomených srds ktore lásku nikdy nepochopia... ono to je mozno az príliž jednoduché, len my si to komplikujeme. jednoduchá láska... možno za socializmu... a potom este pred ním... ale dnes sme také fajnovky že.... moc polemizujem, že?
    publikované: 30.09.2008 16:37:50 | autor: maja (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. Ale nie a asi nahodou a nechcene si zabrdla do jedneho velkeho problemu
    a to problemu dneska. Dnesku chybaju idealy, a to je nebezpecne. Uz nemame motivaciu bojovat, nemame motivaciu milovat, nemame motivaciu zit svoj zivot na plno a burit sa proti comu sa na zachce. Iba sa tu poflakujeme ako ludia bez ciela. Ale za socializmu ludia tento ciel mali. Sice som ho sam nezazil, ale vidim to. Staci sa pozriet na silu hudby. Umelci, velke duse, mali proti comu bojovat. Dnes pisu akurat tak plytke texty plne kravin a nejaku tu slabu hudbu ako podmaz k tomu. A co sa tyka tej lasky, prave som zosmolil dalsi clanok kde o nej pisem, v pripade zaujmu, nech sa paci :)
    publikované: 30.09.2008 16:54:26 | autor: ornot (e-mail, web, autorizovaný)
  9. okac
    :)
    a inak som rada, ze dnes si predsalen ludia uvedomuju tu schyzu doby, tu plytkost atd atd.. je teda o com polemizovat... :) a i co napravat
    publikované: 30.09.2008 17:14:39 | autor: maja (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. No polemizovat sa este da
    ale pustis sa do napravy a velmi rychlo zistis ze si dosla... na napravu bude treba este hodne premyslat aby to aj skutocne doslo ;)
    publikované: 30.09.2008 17:28:32 | autor: ornot (e-mail, web, autorizovaný)
  11. tak tak
    skusme napravit co sa da v sebe ... aj ked schyzofrenia doby je silnejsia... nuz teda skusme aspon nestratit hlavu, aj ked nasledovanim svojich ciest uz hlavu podla druhych mat nebudeme...
    publikované: 30.09.2008 17:49:23 | autor: maja (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. A co nas tam po druhych?
    Ja osobne mam ovela radsej uletenych ludi ako tych co o sebe tvrdia ze su normalni...sak vrana k vrane sada :)
    publikované: 30.09.2008 17:51:30 | autor: ornot (e-mail, web, autorizovaný)
  13. :D
    supis, tak to mi budes vediet odpovedat na moj novy clanok
    publikované: 30.09.2008 18:04:23 | autor: Majamaja (e-mail, web, autorizovaný)
  14. Noo budem sa snazit ale momentalne prepac
    ja bezim na Cirque du Soleil tak niekedy nabuduce ;)
    publikované: 30.09.2008 18:18:15 | autor: ornot (e-mail, web, autorizovaný)
  15. co je Cirque du Soleil?
    frj studujem ale toto...znie to zaujimavo.. co je to ? :D
    publikované: 30.09.2008 18:44:51 | autor: maja (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. Tak toto si nechám na neskôr...
    trochu veľa písmenok na mňa :-)))
    publikované: 30.09.2008 18:56:55 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  17. Maja ta slnecnyy cirkus :)
    to na dvojke z casu na cas osciluje :)
    publikované: 30.09.2008 22:37:04 | autor: ornot (e-mail, web, autorizovaný)
  18. Martha, promin
    ja si uz raz nepomozem s tymi pismenkami :) som maniak :)
    publikované: 30.09.2008 22:37:35 | autor: ornot (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014