Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Prečo nemám rád reklamu

Ako ste doteraz mohli žiť bez tohto zázračného vysávača? Veď všetky ostatné sú úplne neschopné. Nedokážu vysať z koberca balíček rozsypanej kávy či očistiť sedačku, ktorá je celá od psích chlpov.

Koľkokrát sa vám však vysypal celý balíček kávy a vy ste ju ešte zámerne vtlačili do koberca? Alebo koľkokrát ste nechali vášho huňatého pĺznuceho psa válať sa po sedačke v obývačke? A máte vôbec psa?

Reklama sa snaží navodiť dojem, že výrobok (či služba) je pre vás nepostrádateľná. Pamätáte si na reklamu na žehličku, ktorá je taká jemná, že nepraskne ani nafúknutý balónik? Ak ste si ju kúpili, pokojne to vyskúšajte. Samozrejme, že to funguje. A potom to vyskúšajte aj s inou žehličkou. Pekne ju dajte na maximum a priložte na balónik. Čakali ste prasknutie balónika? Nedočkali ste sa. Balónik vydržal rovnako ako v prípade zázračnej žehličky. Ale s vašou pôvodou žehličkou vás určite nikdy nenapadlo žehliť balónik.

Reklama navodzuje atmosféru, že daný výrobok je dokonalý. Predstavuje jeho najlepšie rysy. Inak by tento výrobok nepredala. Môže byť stokrát horší ako podobné a lacnejšie výrobky od konkurencie, ale ak mu spravíte dobrú reklamu, vyhráte.

Istý výrobca motorových olejov, má reklamu založenú na stratégii najvyššej ceny. Predpokladá, že ľudia si o drahých výrobkoch myslia, že sú aj dobré. Preto svoj olej ponúka vždy za najvyššiu cenu na trhu. Ak si však pozriete na etiketu, kde sa daný olej vyrába (a ešte k tomu trochu pobeháte aj na internete), zisztíte, že tento výrobca nemá žiadnu vlastnú továreň na výrobu olejov. Jednoducho si dá olej vyrobiť u toho výrobcu, ktorý mu ho vyrobí najlacnejšie.

Mnoho firiem už pochopilo, že nestačí len ospevovať svoj výrobok. Zákazník si ho musí najmä zapamätať. Ak spravíte vtipnú reklamu, máte šancu, že ľudia budú o nej hovoriť, alebo že sa na ňu budú dokonca aj tešiť. Reklama musí jednoducho upútať zákazníka.

Napríklad mobilní opertátori. Orange v reklame ukazuje mobil s bleskom, hoci reklama je na mobil, ktorý blesk neponúka. T-Mobile sa zase vyhlasuje za jednotku v mobilnom internete, hoci nechce zverejniť svoje čísla o počte zákazníkov.

Reklama jednoducho zavádza. V novinách a časopisoch ju jednoducho preskočím. V telke je to horšie. Keďže všetky celoplošné televízie začínajú v rovnakom čase vysielať program v prime time, v približne rovnakom čase dávajú aj reklamy. Neviem, či je to zámer alebo náhoda, ale keď začne reklama na Markíze, zrazu je aj na Jojke, Nove, Prime či STV. Zaujímavé. Ale bolo by to celkom logické. Reklamné agentúry predsa požadujú, aby sa na ich reklamy aj niekto pozeral. Nie je pre nich veľmi potešiteľné, keď zistia, že akonáhle začne reklama, väčšina divákov prepne na iný kanál. Asi by sa tým mohol zaoberať protimonopolný úrad (alebo nejaký iný úrad). Ale asi sa im do toho nechce. Možno úradom posielajú reklamné agentúry reklamu na reklamy - a v nich opisujú, aké sú reklamy super.


tema | stály odkaz

Komentáre

  1. re klam a
    slovo re-klam-a

    opakovany klam
    publikované: 19.12.2006 14:30:13 | autor: nightrunner (e-mail, web, autorizovaný)
  2. je pravda, že mi ešte nikdy nenapadlo žehlit balón,
    ale ja osobne sa moc reklamami pri nákupe neriadim. už som sa popálila. napríklad, na základe reklamy som si kúpila tyčinku Tender, a tak strašne mi nechutila, že som ju dala otcovi (on zje všetko :D) a podobné prípady.
    ale mám rada, ked je reklama dobrá, zaujímavá, vtipná. pretože fakt ked prepínaš v čase reklamy na iné kanály, tak aj tak nič iné nenájdeš, tak radšej sa pozerám na mobilných operátorov, ktorý mávaju celkom fajn reklamy, než na pracie prášky....
    publikované: 19.12.2006 14:49:06 | autor: Viera (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. Vtipnú a nápaditú reklamu beriem.
    Napríklad o tých lienkach,ktoré si to za prítomnosti okolia rozdávali v interiéri jedného autíčka..to bolo fajn.
    A auto som si i tak nekúpil.
    publikované: 19.12.2006 15:27:59 | autor: teide (e-mail, web, autorizovaný)
  4. tie lienky,
    boli super, to bola dobra reklama, tu som mala rada :)
    publikované: 19.12.2006 15:41:09 | autor: Viera (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. POISTNY PODVOD priamo na obrazovke markizy
    Skuste sa pozriet na reklamu o zakonnom poisteni Kooperativy. Nevystupuje vodicka po tom ako nabura do auta pred nim s inej strany ako nastupovala ? Nesalo to auto na opacnej strane cesty ? ha hahaha .... No rad by som sa na to este pozrel mozno len neviem zrakovo sa usporiasdat. Kto mi stým pomoze ci je to pravda alebo nie ?
    publikované: 19.12.2006 16:37:19 | autor: Juraj (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. podla mna je ta reklama v poriadku
    mozes si ju pozriet tu: http://www.youtube.com/watch?v=qQ2_1s2ZMQs

    pozrel som si ju dvakrat a nic som tam nenasiel
    publikované: 19.12.2006 16:53:34 | autor: tuli (e-mail, web, autorizovaný)
  7. keď som bola malá
    s úžasom som sledovala reklamy na rakústej televízii bola som nešťastná že u nás nič také neexistuje. Aj za toto sme "bojovali". Máme čo sme chceli. :)) A niektore sú vtipné. Napríklad v lete na dovolenke, keď sme spali v aute, som si spomenula na tú reklamu o lienkach...
    publikované: 19.12.2006 17:15:06 | autor: Terreza (e-mail, web, autorizovaný)
  8. Terreza, Terreza a aj ste vyskusali, ci ta reklama funguje?
    alebo ste sa len zasmiali?
    publikované: 19.12.2006 17:18:18 | autor: tuli (e-mail, web, autorizovaný)
  9. no ja som si na ňu spomenula,
    až keď fungovala, museli sme kvôli tomu meniť rytmus, po parkovisku chodili ľudia :)
    publikované: 19.12.2006 17:25:55 | autor: Terreza (e-mail, web, autorizovaný)
  10. su aj dobre reklamy
    suhlasim s Terrezov, pozrite si napriklad tuto stranku: http://medialne.etrend.sk/blogy/pastier/
    publikované: 19.12.2006 20:57:09 | autor: gumak (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. Moje amaterske pozorovanie
    Neviem, či si si niekedy pozrel nejaký "pajcnutý" seriál z internetu. Ten máš bez reklamy v trvaní 40 min. V telke s reklamami ide 1 hodinu. A ak si ten seriál pozrieš pozorne, tak zistíš, že tam sú dopredu pripravené také predely pre vysielanie reklamy. Čiže zhruba po 20 minútach ti ide prvá reklama. A ak začnú telky večer o 20.00 vysielať večerný program, tak je prirodzené, že aj ich prestávky na reklamu sa potom zídu v rovnakom čase.
    publikované: 20.12.2006 11:10:07 | autor: Xell (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. nikto
    nikto, kto zije v "civilizovanom svete" nemoze povedat, za sa ho reklama netyka.
    publikované: 20.12.2006 14:57:05 | autor: miq (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. reklama sa tyka kazdeho
    len sa snazim, aby sa ma tykala co najmenej
    publikované: 20.12.2006 16:03:26 | autor: tuli (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. objednávatelia reklám sú neschopní a do veľkej miery nevzdelaní
    lebo by museli žiadať od TV tichšiu reklamu, bez zvyšovania zvuku, aby to ľudia nevypínali.Na reklamu sa dá pozerať len keď je príjemná bez agresívneho zvyšovania intenzity hluku. Rovnako ako hudobné vsuvky medzi správami. Tie správy, ktoré majú hlučné a nevyrovnanú zvukovú rovinu, nepozerám.Nebudem predsa stále manipulovať ovládačom.Hlučnosť nevadí len pubertálnej generácii, ktorá žije na diskotékach a tá na reklámy kašle.
    publikované: 20.12.2006 16:17:32 | autor: ormi (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. reklama...
    tak to je kapitola sama o sebe.. Neznášam keď idú reklamy počas filmu - niekedy síce malá pauza nezaškodí, ale každých 20 minút aby mi trepli 12 minútový reklamný blok? Veď je to des .. a navyše furt dookola to isté: Orange, T-mobile, T-com, pracie prášky a chujiny čo si už ani nepamätám..
    Niektoré reklamy sú však vydarené a človeka aj tak povediac potešia, respektíve zabavia.. ako napríklad, keď išla tá reklama na Cappy džús s tým kikiríkaním.. xi to bolo dobré.. alebo aj niektoré poisťovne majú celkom vtipné reklamy..
    ale čoho je veľa toho je veľa...
    publikované: 20.12.2006 16:32:30 | autor: amidala (e-mail, web, autorizovaný)
  16. amidala, sice som sa tesil na noveho mobilneho operatora
    ale neuvedomil som si, ze nas zaplavi reklamami tak isto ako ti sucasni. a to este ani nezacal fungovat.
    publikované: 20.12.2006 17:00:29 | autor: tuli (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. máš right..
    som išla včera po meste a z každého rohu, obchodu, stánku, atď. na mňa vyskočila nejaká deva alias anjel a ponúkala O2..
    des
    publikované: 20.12.2006 19:16:41 | autor: amidala (e-mail, web, autorizovaný)
  18. ja som si anjelikov vsimol az dnes
    a niektori z nich boli velmi pekne :)
    publikované: 20.12.2006 21:43:53 | autor: tuli (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. xi :)
    skoda, že neboli aj nejaký mužnejší anjelikovia (i keď možné je, že som si ich nevšimla)

    P.S.: som čítala tie predchádzajúce komentáre a súhlasím s reklamou na to auto s lienkami aj pesničku mali dobrú a tá je občas to, čo si človek zapamätá z reklamy.
    publikované: 20.12.2006 23:08:10 | autor: amidala (e-mail, web, autorizovaný)
  20. Aj pobavia
    Reklamy budú a boli.Voči väčšine som imúnni.Ale hlavne ak pobavia napr."Kedappááááááááááá."
    publikované: 23.12.2006 14:41:25 | autor: Marián (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. IN ADVERTISEMENT WE TRUST
    PRI REKLAME T-MOBILU MI NAPADNE LEN JEDEN RYM....................SLADKE MAMENI-MAM CHUT K DAVENI
    publikované: 26.01.2007 17:32:11 | autor: Miss.Take (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014