Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Keď sa pozriem na svoje dcéry, prajem si, aby nemali deti...

  

   Nie je to preto, žeby boli škaredé netvory. Nie je za tým ani úspora dôchodcovských peňazí, keďže nebudem musieť nič kupovať vnúčatám. Nehľadajte za tým ani averziu k detskému plaču.

   Len mám obavy o budúcnosť vnúčat. O budúcnosť mojich budúcich vnúčat, ale neistý osud budú zdieľať s miliónmi iných vnúčat. Trápi ma, či bude ešte život tu na Zemi na znesiteľnej kvalitatívnej úrovni. Nebude to už len živorenie a boj o život? Zem sa dramatickým tempom preľudňuje. Klimatické zmeny naberajú na obrátkach a očividne menia svet. Zmeny merané geologickými hodinami sa dejú bleskurýchle.

   Naša generácia si ani nevie predstaviť dosahy zmien, ktoré teraz sledujeme len úkosom, na pol očka. Malé zmeny, ktorým to niekedy trvalo tisíc rokov, to teraz stihnú za rok. Ale sú malé, tak si ich ani nevšímame. Budeme si pripadať pred touto mašinériou zmien bezmocní ako slimák pod buldozérom. I slimák sa utešuje, že má predsa svoj ochranný domček, aj sa tam schová... A buldozér si ani nevšimne, že mu pod pásmi niečo zachrupčí.

   Práve včera som čítal v časopise optimistický článok o najbližších päťdesiatych rokoch, prešpikovaných výdobytkami vedy. Tieto by nás mali spasiť a ešte nám doprajú aj pocit pohody a bezpečia. Hurikány zbrzdíme obrovskými morskými chladičmi vody. Na iných miestach sa naopak použijú ohrievače. Pohyb v preplnenom ľudskom svete nám zabezpečia samonavigačné a samohybné lietajúce autá. O komunikačnom podkožnom čipe ani nehovorím. Budúcnosť vykreslená ako idyla...

   Takéto články ma nedokážu presvedčiť o krajších zajtrajškoch. Stále mám pri pohľade na svoje dcéry pred očami trpké osudy mojich vnúčat. Bojím sa, že slovo „život“ už nebude synonymom toho, čo poznáme my.

A čo vy? Vás presvedčia optimistické články o stúpajúcej kvalite života?


Výlevy | stály odkaz

Komentáre

  1. nie.. mna zneistuje realita..
    niekedy by som bola rada,keby som už mala 80. Ten večný kolotoč ma unavuje..

    a potom príde svetlejšia chvílka..:))
    publikované: 10.03.2009 10:33:24 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. inak.. lasky..
    tie farby.. nejako to stále nie je ono.. dolaďuj.. :))
    publikované: 10.03.2009 10:34:07 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. pamätám si na základke,
    ked sme na výtvarnej mali kresliť vízie sveta v roku 2000...boli všelijaké, hlavne ovplyvnené strašením....
    ...ver tomu, že naše vnúčatá sa budú mať dobre a že sa veľmi dobre aklimatizujú....
    publikované: 10.03.2009 10:51:12 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  4. NEBOJ
    Kde niečo zaniká, vždy niečo nové vzniká. To čo vzniká teraz nemá obdobu v stvorení. Šírte okolo seba lásku a to toľko koľko sa len dá.
    Nemajte strach a obavy o budúcnosť. Milióny bytostí pracujú na tomto projekte a to nielen z tejto planéty. Kto má cit cíti a niekto aj vidí.

    Veľa zdaru.....
    publikované: 10.03.2009 10:59:13 | autor: PTAAH (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. Lasky, neboj, človek je tvor prispôsobivý :))
    publikované: 10.03.2009 11:00:20 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  6. No lasky...
    ... ako ta tu tak citam...
    ..najvyssi cas kupit motorku! :-)
    publikované: 10.03.2009 11:02:29 | autor: motorkar (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. Ell...
    a zneisťuje ťa aj muzika a fakty? Alebo len realita? ((-:
    publikované: 10.03.2009 11:13:35 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  8. Mata Hari...
    tak vraviš, že mám ešte počkať so sterilizáciou dcér? (((-:
    publikované: 10.03.2009 11:16:07 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  9. Ptaah...
    díky za milé slová... (-:
    publikované: 10.03.2009 11:17:15 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  10. nielenže
    nesterilizovať, ale vychoavávať k zdravému rozmnožovaniu...vo vhodnom veku, samozrejme...
    publikované: 10.03.2009 11:17:53 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  11. Belív...
    človek sa dokáže prispôsobiť aj väzeniu... len to už nie je bohviečo... (-: Ide skôr o to, či to bude ŽIVOT...
    publikované: 10.03.2009 11:18:43 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Motorkár...
    ešte nikto mi nekúpil motorku! Vlastne... v detstve mi kúpil strýko takú hračkársku. Ale díky, potešil si ma... Kedy si pre ňu prídem? (((-:
    publikované: 10.03.2009 11:20:35 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  13. vies,
    pokial sa clovek nechyti zdraveho sedliackeho rozumu tak ma nepresvedcia ani lietajuce auta, ani panely ani rakety,ani optimisticke clanky...asi tak! ..tiez nad tym dakedy rozmyslam, chcela by som vnucata co najskor, aby som im mohla ukazat ako mravce buduju mravenicko, ako vcely stipu a ukladaju med, ako rastie strom a ako klici obycajna trava, ako sa skace guma, hrat s nimi zandar-zivan , kupit im obycajneho dreveneho konika na hupanie, drevenu kacku a vlacik na tahanie a verklik.. naucit ich vinsovat "ja som maly vinsovacik".. prekrucacky "isiel vrsok dolu psickom a krutikom chvostil", hadanky "tutuliku, mutuliku v okovanom hrnculiku-co je to?" ..a este ovela viac chcem ..;))... a kto verit nechce, nech si bezi kde chce.. a kto tomu neveri, nech sa o zem uderi... a kto pochybuje, nech ho zduje...o)) ;-))
    publikované: 10.03.2009 11:21:05 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. o tych už škoda slov..:))
    publikované: 10.03.2009 11:24:13 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Jajaj...
    ako som čítal tvoje riadky, ocitol som sa v prírode s deťmi, ako tam objavujeme svet hmyzu a rastlín. Sú to úžasné pocity, nejako teraz cez zimu otupeli. Znova ich nabrúsime, už teraz sa teším, ako sa budeme flákať vonku v prírode... (-:
    publikované: 10.03.2009 11:25:17 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  16. nikdy nebolo tak zle, aby nemohlo byť horšie...
    ... ale teraz naozaj, skús sa pozrieť svojim priateľom do očí a povedať niečo milé, ak ti polovička z nich odpovie čo len slabým úsmevom, tak to ešte stále stojí zato. Život nás ľudí je krátky a nekazme si ho pesimizmom...
    publikované: 10.03.2009 11:25:49 | autor: kimori (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. Lasky, pre tých čo ten život budú žiť to bude taký život aký je teraz život pre teba..
    publikované: 10.03.2009 11:26:07 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  18. Kimori...
    našťastie som obklopený úsmevmi, takže svet je krásny. A pesimizmus sa u mňa ukazuje len na krátke okamihy. Už aj ten pesimík resetnem... ((-:
    publikované: 10.03.2009 11:30:27 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  19. Hm, Lasky, tvoje myšlienky sa v nijakom prípade
    nemôžu ujať, je to proti ľudskej prirodzenosti, aby sme sa nerozmnožovavali, takmer nič na svete, nezabráni tomuto výnimočnému poslaniu človeka, zdá sa ti svet malý, život ohrozujúci? Believer to už napísal, človek je tvor prispôsobivý, pričom negatívne skúsenosti sa poľahky môžu zmeniť v pozitívne veci...
    Čo je to stúpajúca kvalita života? záleží na jednotlivcovi, ako sa dokáže prispôsobiť daným podmienkam a vyťažiť to najlepšie pre seba, takže miesto toho, aby si ty uvažoval o tom, nemať vnúčence, odporúčam, rozmýšľať nad tým, čo ty môžeš urobiť pre prípadné budúce vnúčence, aby mohli "ťažiť čo najviac"
    uf,...ale koľko síl ma stál tento komentár, len aby mal na mňa, kto robiť a tak mi zabezpečiť nejaký ten úbohý dôchodok od štátu,..a ešte mám dva genetické materiály pre tvoje dcéry, tak potom nenapíš :-) O_ô
    publikované: 10.03.2009 11:30:31 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  20. Belív...
    máš pravdu. Eskymák je šťastný v objatí ľadu, tropický Pygmejec by bol nešťastný bez svojho pralesa... Pre iného by bol život v takom prostredí nešťastím, ale oni sa prispôsobili a sú šťastní.
    Asi som v posledných dňoch veľa vylihoval s chrípkou a keď má človek čas rozmýšľať, niekedy je to nebezpečné. Rada: prílíš veľa nerozmýšľať... ((-:
    publikované: 10.03.2009 11:33:07 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  21. Lasky prid, ...a co najskor...
    ...po usoch dostanes a nie motorku...
    ...citas hovadiny a potom bedakas :-)
    publikované: 10.03.2009 11:39:33 | autor: motorkar (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. Lasky
    Spýtam sa ťa opačne. Chcel by si žiť radšej v dobe starého otca ako teraz? S tými problémami čo boli vtedy. Príliš veľa energie len na zabezpečení základných potrieb pre život (potraviny, bývanie, teplo), nerozvinutá medicína, vojna, kratšia doba dožitia, úmrtnosť detí, nižšia vzdelanosť, obmedzená komunikácia, nerozvinutá doprava... ale čistejší vzduch, chladnejšie a menej ľudí. Ak by si chcel radšej žiť v dobe svojich starých rodičov, potom sa obávaš správne. Ak nie, čoho sa to teda obávaš?...:)
    publikované: 10.03.2009 11:52:03 | autor: Jan (e-mail, web, autorizovaný)
  23. Derechurka...
    ty máš dva váčky Y-chromozómov, ja mám dva váčky X-chromozómov... Dohodneme sa! ((-:
    Nie som pesimista presiaknutý, to by mi chýbalo... Len ma občas trafí pesimiškvrna, ale rýchlo sa z toho dostanem... Hlavne keď mi tu píšete také pekné komentáre... (-:
    publikované: 10.03.2009 11:53:37 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  24. Motorkár...
    prídem... nech dostanem čokoľvek, hoci aj po ušoch... hlavne, že dostanem! (((-:
    publikované: 10.03.2009 11:56:15 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  25. Malé zmeny, ktorým to niekedy trvalo tisíc rokov, to teraz stihnú za rok.
    toto mi napadlo poslednú dobu tiež. hm hm hm . optimista nie som, to vieme, tak čo myslíš, že si myslím ? ?
    cítim hrôzu
    publikované: 10.03.2009 12:01:28 | autor: Majamaja (e-mail, web, autorizovaný)
  26. Jan...
    tak dostať sa zasa do čias vojen a celodennej driny, to by som tiež nechcel. Ale dalo sa aspoň spoľahnúť na prírodu, ako-tak...
    Zdá sa mi, že každý, kto prežije šťastné detstvo, si toto obdobie uloží ako štandard. A potom už všetko porovnáva s týmto obdobím... To klasické vykrikovanie dedkov "za našich mladých čias..." tu vždy bolo a vždy bude. Aj ja asi budem vravievať "ach, ako dobre bolo v osemdesiatych rokoch! To boli časy!"...
    Musím sa spoľahnúť na to, že si potomkovia udržia pocit šťastného života aj v pre mňa neprijateľných situáciách...
    publikované: 10.03.2009 12:02:34 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  27. Maya...
    len sa ty nás drž, blogerov... aby sme ti mohli tú hrôzu rozmetávať, nech sa ti nehromadí pod vlasmi... ((-:
    publikované: 10.03.2009 12:04:12 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  28. Dobre si to opisal Lasky
    a veru tiez ma to trapi ked vidim ako sa rutime dole kopcom a nik sa ani nahodou nepozera vpred.
    publikované: 10.03.2009 12:04:14 | autor: Always (e-mail, web, autorizovaný)
  29. Lasky v prípade, že navrhneš plán rozvoja X a Y chromozónov
    a ten plán bude kolerovať s mojim môžeme sa dohodnúť na budúcom možnom rozvoji :-) O_ô
    publikované: 10.03.2009 12:11:21 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  30. Lasky, tak, tak
    a šup z postele vyprášiť hlavu, pozri ako je von krásne, zúri kríza, padajú vločky cez slnečné lúče, Teo chrápe, tak hup života nášho užívať:))
    publikované: 10.03.2009 12:22:02 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  31. Lasky a prečo máš deti?
    To si na to nepomyslel skôr, že jedného dňa Ti bude tak smutno, keď sa budeš zamýšľať nad osudom Tvojich vnúčat? To si vtedy veril na budúcnosť?
    publikované: 10.03.2009 12:34:53 | autor: kajovsky (e-mail, web, autorizovaný)
  32. Ivan...
    brzdi očami! Asi to budeme musieť brať športovo túto deštrukciu prírody, akoby sme boli na kolotočoch. Tak si daj Tic-tak a rúť sa nadol! ((-:
    publikované: 10.03.2009 12:40:20 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  33. Kajo...
    deti sa zrazu zoberú, ani nevieš odkiaľ... to si príroda tak skvele vymyslela. S mojou ženou sme si žili sami, tak nám napadlo, ako doplnok domácnosti, povoliť dieťa. S týmto sme museli opatrne, lebo mojej žene stačí byť so mnou v jednej miestnosti a dýchať rovnaký vzduch, aby otehotnela bez ochrany.
    No a pred rokom 2000 mi nepripadali svetové problémy také naliehavé. Ale ak by som teraz mal uvažovať, či mať deti, neviem, neviem, asi by to bola dilema...
    publikované: 10.03.2009 12:44:26 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  34. Lasky To poznám. To tak naozaj funguje.Aj ja som so ženou v jednej miestnosti dýchal i rovnaký vzduch a už to bolo.
    Ja som si však myslel, že rodina je základnou bunkou našej spoločnosti. Že naše poslanie spočíva aj vo výchove detí, aby sme im dali čo najviac lásky,a učili ich milovať a tešiť sa hoc aj z maličkostí, aby ich rebríček hodnôt nemusela vojna prehádzať.
    Som tiež pekne sklamaný. Dnes fičí úplne niečo iné a ja sa nečudujem, keď máš občas takýto stav. Nie si sám.
    publikované: 10.03.2009 12:58:44 | autor: kajovsky (e-mail, web, autorizovaný)
  35. pozorujem
    ýe mnohi to beru fakt športovo. tak ked pride iste k istemu, a ked sa začnú tie póle pretáčať, dúfam že ma nik nezašlape pri snahe zachrániť si svoj aj tak už nezachránitelný život. ano, nemyslím už radsej na to čo byť moze :)
    publikované: 10.03.2009 13:20:27 | autor: Majamaja (e-mail, web, autorizovaný)
  36. Lasky
    videl si film Wall-e??? je to o tm, čo nas čaká a vôbec z toho nemám radosť... no som šťastná, že som zažila niečo, čo si naše deti a ich deti nebudú pamätať. je tu úcta k prírode, čistote na zemi, dnešný svet bez auta? nedokážu si predstaviť cestovanie do školy, nie sú aktivity, ktoré by ich držali v rešpekte... nie sú ani rodičia, ktorí by ich to naučili(česť výnimkám a Laskymu s Laskycou:)))... zapáčil sa svetu konzumný život... tak nás ten život (svet) aj sám skonzumuje...
    publikované: 10.03.2009 13:25:36 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  37. Vikinka...
    Wall-E som ešte nevidel, aj keď chodím s deťmi do kina. Aj to si raz pozriem...
    Ja s Laskycou sa radi prechádzame, radi robíme túry, proste radi používame nohy (a obzvlášť rád používam jej nohy, ale to je o inom ((((-: ). A preto mi nie je jasné, odkiaľ sa v dcére Dlhovláske berie nenávisť k chodeniu. Ak má prejsť 500 metrov pešo, začne bedákať a špekulovať, ako sa tomu vyhnúť. Príroda pre ňu nemusí ani existovať a keby som ju vyhnal na túru po kopčekoch, tak to akoby som jej podpísal ortieľ smrti... ((-: A takýmto má patriť budúcnosť??? (((-:
    publikované: 10.03.2009 13:47:08 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  38. Lasky
    nesuhlasim s branim tychto veci sportovo ale to je moj nazor a moja volba.
    publikované: 10.03.2009 13:55:33 | autor: Always (e-mail, web, autorizovaný)
  39. Ivan...
    obávam sa, že iná možnosť, ako brať to "športovo" už neostane. Buď si zvykneme a prežijeme alebo nie. )-:
    publikované: 10.03.2009 13:57:09 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  40. Laksy
    volba or moznost je stale a prave o to ide si vybrat!
    publikované: 10.03.2009 14:02:46 | autor: Always (e-mail, web, autorizovaný)
  41. lasky, uz si zabudol,
    nie tak davno si pojednaval o tom, ze sa neponaras do hlbky ;) :) a co tu nevidim, tusim ti musim hodit zachranny kruh :)) lasky, ty to vyrovnavas aj za mna, zober to tak. nam pan Boh nedoprial deti, a tak ani vnucence mat nebudeme. tak sa snaz vychovat svoje deti a byt dobrym dedkom aj za nas, ja budem prispievat optimizmom a pozitivnou energiou aby si vladal a bol stale nad vodou :)) detom daj do zakladu presne to, co si aj ty dostal od rodicov, a uvidis vysledok, urcite bude dobry, ja verim, ze tvoje deti prispeju k dalsiemu vyvoju len pozitivne! tak vzhuru do zivota :))
    publikované: 10.03.2009 14:28:24 | autor: kordelia (e-mail, web, neautorizovaný)
  42. Lasky!
    Tak čo to tu čítam. Už aby vyhuplo na oblohu slniečko a zahnalo chmáry z našich tvári. Dokonca sa mi to aj zrýmovalo. Ty a takáto depka. Prekvapuješ ma.

    publikované: 10.03.2009 14:40:14 | autor: vrabciak (e-mail, web, neautorizovaný)
  43. Lasky ...v každej
    rodine sa nájde "odľudec".. U nás som to chvalabohu vybila v zárodkoch.. (syn mi ako 2ročný zašliapol mravca, tak dostal ..otázku ako by mu bolo ( aj jeho mamičke), keby teraz prišiel ocko mravec ...veľkýýýýý a zašliapol by jeho? asi by som veľmi plakala ...)
    Tak pochopil a môžem povedať, že naše deti sú "živočíšne" ľudské a spravodlivé až moc.. až majú z toho v tomto svete bezcitných, lahkovážnych, rozmaznaných, majetníckych detí a ľudí...problém.. Prežiť.Ale spolu to zvládneme...
    Wall-e-ho doporučujem. Len ma mrzí, že vieme o tom krásne písať, vieme o tom natáčať filmy, rozprávky... ale nevieme sa podľa toho správať a poučiť. Už teraz... kým na deti budú ma svoje deti...čakáme na "svätého dindy"?:)))))))))))))))
    publikované: 10.03.2009 15:18:40 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  44. Lasky, ktohovie,
    ako to brali naši prastarí rodičia, starí rodičia...keď zažili vojny, biedu, hrôzy, ťažký život, atď... tiež museli mať obavy, a napriek tomu mali deti, a ich deti deti ...nuž, asi to musíme brať len takto ... a možno sa budú mať nie najhoršie..závisí od toho, aké nároky budú mať..a čo budú môcť ovplyvniť...svojim správaním, spotrebou, štýlom života, atď...
    pekný deň ti prajem :-)
    publikované: 10.03.2009 15:50:51 | autor: piratka (e-mail, web, autorizovaný)
  45. A to som si myslela, že som bola včera pesimistická...
    Lasky, to nemyslíš vážne? Keď napíšeš čokoľvek a je to vypointované do humoru to beriem. Ale tento Tvoj článok mi pripadá ako slová staromódneho starca... Však trochu dôveruj aj vede! Pridaj viac optimizmu do týchto dní... Aký je potom pohľad na Teba, keď máš takéto "smutné" reči? Odožeň to preč! Alebo si zasa iba žartoval? Asi sotva, že? :-)
    publikované: 10.03.2009 17:10:19 | autor: Martha Bielska (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. lasky toto sa ti moc nepodoba :)
    kedysi sme si nevedeli predstavit co bude v roku 2000 a teraz mame 9 rokov po, kedysi sme nechyrovali o internete a teraz sme jeho sucastou, neviem co bude o dvadsat rokov, ale tesim sa prave kvoli tym detom a vnucatam, ktore si prajem... lebo bude presne to, co budeme chciet, aby bolo
    publikované: 10.03.2009 17:50:35 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
  47. Korka...
    zdá sa, že na hlboký prienik treba ležať v posteli... (((-: Keď som bol teraz chorý a len som vylihoval, v hlave sa kadečo poprevracalo. Ale depresie ma netrápia, aspoň nie do hĺbky, vždy sa dokážem adaptovať na daný stav a prijať ho. Tak teda s tou sterilizáciou počkám! (((-:
    publikované: 10.03.2009 22:23:18 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  48. Vrabček...
    tak ako, presťahulka? Ako vonia nový vzduch? (-:
    To bola len taká mikrodepka, skôr tmavšia úvaha o neviditeľnej budúcnosti... ((-:
    publikované: 10.03.2009 22:25:59 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  49. Vikinka...
    to s tým mravcom bolo dobré... ((-: Takto som pristupoval pri deťoch ku zvieratám i ja, keď deťom personifikuješ zvieratká, vynesieš ich na rovnoprávnu úroveň s ľuďmi, tak im nebudú ubližovať. Tie moje milujú zvieratá, pohrajú sa i s jaštericami, žabami, slimákmi, myškami - to je fuk, čo je to za zviera, ale ublížiť by mu nevedeli... (-:
    publikované: 10.03.2009 22:30:50 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  50. Pirátka...
    tak s prapredkami by som asi nemenil... (-:
    Budem veriť výdobytkom vedy, že všetko dobre dopadne.
    Čo sa týka nárokov, tak tie moje deti, hlavne Dlhovláska, by chceli všetko a ešte nejaký bonus k tomu...(((-: Takže reálny život ich aj tak raz prefacká a potom snáď svoje nároky zľavia...
    publikované: 10.03.2009 22:39:12 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  51. Martha...
    asi sa mi pokazil dávkovač optimizmu... ((-: Už to bude fajn, nalievanie bude pravidelné a úsmevnejšie. (-:
    publikované: 10.03.2009 22:41:56 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  52. Vesper...
    tvoje riadky mi pripomenuli živú spomienku, akých mám len zopár. Ako malé deti, tak do desať rokov, sme si rátali, koľko rokov budeme mať v roku 2000. Vyšlo nám horibilné číslo, nevedel som si predstaviť seba takého starého, skoro tridstiatnika! A ešte k tomu s rodinou... (((-:
    Ale je to tak, že prúd času nás berie ako blato z brehu a rútime sa v ňom do neznáma. Až nás prúd zasa vyfľusne na inom brehu a zistíme, že aj ten je pekný a je tam dobre...
    publikované: 10.03.2009 22:47:27 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  53. Lasky :-)
    bože, veď ten článok aj s príspevkami je čítanie na celý večer , že čo všetko ste tu dnes neriešili ? Je to veľmi dobrá debata. Dúfam, že tá zmena nepríde tak skoro ako tu píšete a ja ešte si osud babky stihnem vychutnať do dna :-))
    publikované: 10.03.2009 22:49:25 | autor: iris (e-mail, web, neautorizovaný)
  54. Iris...
    zmeny sú pomalé, takže ak aj niečo bude, tak to bude o 30, 40, 50 rokov... Máme čas si zvyknúť... (((-:
    publikované: 10.03.2009 22:57:14 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  55. Myslím, že sa Tvoje vnúčence
    nebudú mať horšie ako my...
    Hoci možno budú žiť iným spôsobom...

    Prečo toľký pesimizmus?
    publikované: 11.03.2009 12:00:01 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  56. Rusalka...
    ľudia dokážu mnoho vecí ovplyvniť, prípadne si prispôsobiť. Prispôsobujú si životné prostredie, ovládajú prírodné sily. Otázka znie, kam až to zájde? Nakoľko obývateľné bude naše životné prostredie o 50 rokov?
    To sú tie jemné obavy, ktoré som pociťoval pri ničnerobení... (-:
    publikované: 11.03.2009 13:00:55 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  57. Lasky, to je reč chlapa...
    Nezabúdaj, že na pesimistické chvíľky sú tu dievky... :-)))
    publikované: 13.03.2009 07:21:40 | autor: Martha Bielska (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014