Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Účtovanie na spôsob UPC Slovakia

...že buď Slovensko ešte stále nie je právnym štátom alebo, že niektoré slovenské firmy majú porušovanie zákonov napísané vo svojom organizačnom poriadku. Veď aj tak sa im za to nemôže nič stať....

Od júla v našom meste došlo k zmene poskytovateľa služby káblovej televízie. Firma GAAD túto činnosť ukončila a prevzala ju  spoločnosť UPC Slovakia. Poviete si, nič nového na Slovensku. Nové to nie je, ale nové je to ako sa zmenil vzťah k nám, ich klientom. Predtým, keď sa menil majiteľ káblovej spoločnosti, klientov zmenami účtov nezaťažovali, jednoducho to oznámili príslušným inštitúciám, od ktorých platby dostávali a vec bola vyriešená. Teraz aj napriek tomu, že to pôvodne UPC na začiatku tiež takto  deklarovalo je to úplne inak. Ako?

Tak, že UPC namiesto toho, aby si odvedené platby od GAAD vyžiadalo, píše stovkám klientov upomienky,  kde je okrem iných zbytočností  napísané: “ Vážený zákazník, v termíne splatnosti nebola na náš účet pripísaná vaša úhrada za poskytované služby...“ No, keďže platby za káblovú televíziu v sume 400 Sk mesačne za mňa odvádza banka,  poslal som UPC  mail aby si preverili, čí tieto platby skutočne ich spoločnosť nedostala.  Odpoveď   znela, že platby tam nie sú. Tak som sa vybral do banky.  Tá preukázala, že platby odviedla, ale na pôvodný účet firmy GAAD, ktorá  služby káblovej televízie poskytovala do 30.6.2008. Tak som šiel navštíviť túto firmu. Už pred dverami som dostal otázku. Idete si pre peniaze?  Ja vravím áno, ale ako to vy môžete vedieť?  No, za posledné dni  každý kto sem príde, chce iba  peniaze.  Následne ma pracovník firmy  požiadal o vyplnenie predtlačenej žiadosti,na základe ktorej mi  vrátia príslušnú sumu. Povedal som si  ešte, že tak. No až také jednoduché to zasa nebolo.  Totiž pri vyplnení  čísla účtu, kam by mi mali byť peniaze vrátené,  som v snahe, aby to bolo čo najjednoduchšie, chcel napísať účet firmy UPC, ale to mi nebolo dovolené. Vraj UPC sa už pokúšali platby poukázať, ale to ich odmietlo prijať. A tak mi neostalo nič iné, iba napísať číslo účtu, z ktorého banka platby pôvodne odoslala a čakať kedy  peniaze na môj účet prídu. A až potom zaplatím UPC to, čo si samo nevedelo vyžiadať od predchádzajúcej firmy. Na prvý pohľad si možno poviete, stať sa to môže, ak nejaký pracovník predmetných firiem urobil chybu.   Žiaľ, ja to vidím podstatne inak.

1. Firma GAAD  už 4 mesiace prijíma platby za služby, ktoré neposkytuje a pritom si nedá  ani toľko námahy, aby peniaze vrátila späť, čo sa v právnom štáte dá kvalifikovať ako nezákonné obohacovanie.

2. Firma UPC Slovakia zasa pre zmenu 4 mesiace poskytuje služby, za ktoré jej nechýbajú peniaze. Čo sa dá jednoznačne charakterizovať ako porušovanie zákona o účtovníctve.

Za normálnych okolností, by v právnom štáte takéto situácie nemohli nastať. A tak mi vychádza, že buď  Slovensko ešte stále nie je právnym štátom alebo, že niektoré slovenské firmy majú porušovanie zákonov napísané vo svojom organizačnom poriadku. Veď aj tak sa im za to nemôže nič stať. Potom sa, ale vôbec nemôžeme diviť, že krachujú nielen takéto firmy, ale aj banky, ktoré takýmto firmám poskytujú úvery.  Najsmutnejšie na tom všetkom je to, že stále to odskáče iba ten, čo sa nemá šancu primerane brániť a tým je obyčajný človek, platca daní do štátnej kasy.

Prajem pekný deň.doko


Komentáre,názory | stály odkaz

Komentáre

Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014