Povinné náboženstvo na školách.
19.09.2006 13:48:05
Tlieskam KDH za vydarený kúsok ako sprotiviť mojim deťom vieru. Tlieskam rodičom, ktorí nechajú svoje dieťa na Náboženstve, aj keď farár je vymletý starý chruňo, ktorý odkrúca deťom uši a mláti ich palicou. Zrejme vrámci spolupatričnosti ku náboženskej obci, alebo zo strachu pred pánkom farárom treba aby ich dieťa chodilo na Náboženskú výchovu k človeku, ktorý o práci s deťmi vie veľké gulové. Mojej staršej stačil minulý rok. Radšej bude hodinu dlhšie v škole a bude chodiť na etiku. (sa nečudujte, etika je zásadne až po Náboženskej výchove) Mladšia prváčka mi reve, že nechce chodiť na nábožko a pani učiteľka jej tvrdí, že sa s tým už nedá nič urobiť -je totiž v triede jediná..
Komentáre
a tak nám
Cirkev nema co v skolstve hladat
moj nazor
Podla mna by skor etika mala byt povinna. Pokial si spominam my sme sa na nej ucili napr aj o spolocenskom spravani a to je pre deti dobre. Aj pre tie nabozne. Ved ked uz viem ze nemam klamat a cudzolozit, preco nemam vediet, ze chlap by mal zene otvorit dvere, pomoct do auta a tak podobne????
Takze nabozenstvo dobrovolne a etika povinne!!!!
KC, súhlas s tvojou úvahou, osobitne s poslednou vetou :)
Povinné náboženstvo
http://spcp.prf.cuni.cz/dokument/kon-sr.htm
http://spcp.prf.cuni.cz/dokument/sr-zml-vzdel.doc
Osobne by som bol ya odelenie cirkvi bez rozdielu konfesie od štátu, ale to je už prakticky znemožnené tak aspoň zverejnujem odkaz na tieto dve dokumenty.
Na mojom blogu je odkaz na ústav cirkevného práva v ČR podobných dokumentov je tam viac a kto chce môže si prečítat.
nuž
suhlasim
ak veriaci suhlasim s tym, aby sa nabozenstvo na skolach neucilo
Vyucba nabozenstva moze fungovat bez problemov aj mimoskolsky a kazdy bude spokojny.
dmiba, zrušenie etickej výchovy by bolo možné...
.
NAVOD, AKO ZBYTOCNE VYHODIT MILIONY A ESTE NAHNEVAT LUDI
1. O zapise na nabozenstvo / etiku rozhoduje rodic. Ak dieta nabozenstvo odmieta (a rodic ho zapisal napr. len preto, ze si si nim nevie doma poradit), jednoducho bude hodinu travit vyrusovanim. Takze vyucujuci na nabozenstve bude najprv musiet riesit otazku, ako zabezpeci, ze mu ti ziaci, ktori su tam cisto z odnutenia, nebudu neustale vyrusovat, a az potom sa moze venovat samotnemu obsahu.
2. Volba je mozna kazdy rok a teda aj zmena. Ak sa uz siahlo po rieseni zaviest nabozenstvo/etiku do skol inak to ani byt nemoze. Musime respektovat pravo nabozesnke vyznanie zmenit. To ale znamena, ze v napr. v 3. rocniku sa mozu vyskytnut ziaci, ktori na nabozensdtvo chodia 1, 2 alebo 3 roky. Co vlastne chceme takuto zmiesanu skupinu naucit? Ak maju vsetci ucivu rozumiet, nevidim ine vychodisko, ako kazdy rok ucit vo vsetkych rocnikoch rovnaku latku. Cize tie ucebne osnovy budu tak trochu na urovni osobitnej skoly.
3. Co ak je rodic nabozenstva, ktore nie je registrovane? Ako ho zakon moze nutit vyberat si medzi nabozenstvami registrovanych cirkvi alebo etickou vychovou, ked ustava hovori, ze ma pravo vychovavat dieta podla svojho presvedcenia?
Nebolo by lepsie (pre veraicich i neveriacich) ucit to nabozenstvo mimo skoly?