Po 3D ošiali prichádzajú priesvitné obrazovky
31.01.2012 11:08:10
Vlaňajšok v oblasti obrazových panelov zrejme najviac patril stereoskopickému a pokročilejšiemu trojdimenzionálnemu zobrazovaniu. 3D displeje sa popri televízoroch objavili aj na herných konzolách, fotoaparátoch, videokamerách či mobilných telefónoch. Popri vývoji (O)LED technológie sa niektorí výrobcovia začali zaoberať ešte revolučnejšími nápadmi. Napríklad transparentnými displejmi.
Kórejský Samsung do tohto segmentu nedávno uviedol 46-palcovým transparentný panel. Disponuje kontrastným pomerom 4 500 k jednej a rozlíšením 1 366 x 768 pixelov. Jeho farebný gamut - rozsah farieb, ktoré dokáže zobraziť - sa pohybuje na úrovni sedemdesiat percent. Celkom slušný pokrok oproti predvlaňajšiemu 22-palcovému predchodcovi.
Kde by priesvitné obrazovky mali nájsť uplatnenie? Prakticky všade, kde je sklo, šperky a luxus. Alebo tiež v reklame - napríklad pri priesvitných billboardoch. A možno bude možné prenajímať aj svoje sklenené okná a dvere pre umiestnenie reklamy.
Samsung si za túto inováciu vyslúžil ocenenie na nedávno veľtrhu CES 2012 v Las Vegas. Odhaduje sa, že hodnota trhu s priehľadnými displejmi sa v priebehu najbližších desiatich rokov zvýši viac ako osemdesiatkrát. V roku 2025 by podľa spoločnosti Display Bank malo ísť o 87 miliárd amerických dolárov.
Komentáre