Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Vážení blogeri,

Viem, že už sa to tu asi nie raz pretriasalo, ale zvýšil sa mi trošku adrenalín, pretože ma pán Ing. Muňka písomne vyzval, nebyť zúčastnená v II.pilieri, lebo:
1.mám garantované, že vložené peniaze v DSS sa mi v rozhodujúcej miere vrátia, ale nie sú predpoklady, že sa zhodnotia=ako mi ich zhodnotí SP, keď sú na spoločnom účte a nie iba na mojom?
2.nie som sporiteľ, ale investor, riziko je 70% /u mňa nie/, čo sa odrazí vo výške dôchodku, čo je výhodnejšie iba pre I.pilier, teda SP=doteraz platí , že 50% musí ísť zo sociálky a 50% musí ísť z DSS
3.Prepočty, DSS už neplatia, zmenila ich svetová hospodárska kríza a už dnes ste v strate, teda zo DSS by som mala PRAVDEPODOBNE nižší ako zo SP = podľa výpisu z DSS stále som zisková, PRAVDEPODOBNE budem zisková aj v ďalších rokoch, tratila by som na dôchodku zo SP
4.ak máte viac ako 35, dôchodok sa vám z DSS nezvýši, SP vám vyplatí viac= z ČOHO, keď závisí od HDP a dnes je predsa svetová kríza a aj DOMACA KRIZA a podmienená je i populáciou
5.ak zarábate mesačne menej ako 600€, sporiť sa neoplatí, SP mi garantuje vyšší dôchodok=dnes na 1 dôchodcu prispievajú min 2 pracujúci. Keď pôjdem do dôchodku, koľkí sa budú musieť na mojom dôchodku podieľať a kde ich vezmeme?
6.našetrené peniaze dedia deti.SP tvrdí, že ak začnem poberať doživotný dôchodok už dediť nebudem= ak nedajbože umriem pred dôchodkom, moje deti budú dospelé a manžel bude vdovský dôchodok dostávať 1 ROK. TRATÍ MOJA RODINA Kde je predpoklad vyššieho zisku? Okrem toho, pred zakúpením dôchodku rozhodujete sami, ako vám ho budú vyplácať.Ešte stále platia podmienky
6Kupujeme si dôchodok od DSS a podmienky vraj nie sú jasne=doteraz platí , že musíme mať min 1.2 násobku životného minima.Akú výšku dôchodku mi môže zaručiť SP TERAZ?

Aký máte názor vy? Presvedčte ma podloženými argumentmi, že to, čo je na mojom SAMOSTATNOM účte, mi niekto môže zobrať , ako sa môže stať zo SPOLOČNEHO UČTU v sociálnej poisťovni!

Už som odvážna | stály odkaz

Komentáre

  1. Vasi :-)
    dvojpilierový systém, je podľa môjho názoru pre zdravých a vysokoodvodých ľudí, ktorí budú mať to šťastie a neustále budú zdraví a neustále budú robiť s vysokými zárobkami....ja som ocho rela a musela som z 2. piliera vystúpiť, lebo som nemala z čoho platiť odvody

    mne sa ale tento systém nezdá solidárny, chýba mi solidárnosť "troch grošov",....ale ľudia asi nechcú normálne žiť, hlavne slovenskí,...chcú do nemoty veľa zarábať a mať veľké dôchodky, túžia po bohatstve,...možno takým 10% sa to aj podarí,...ostatní budú mať stále málo, či tam, lebo tam,...prepáč, že ja nemám argumenty, len emotívne slová :-) O_ô
    publikované: 11.06.2009 16:09:29 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  2. vasilisa
    všetci sme dostali takýto list.. som zvedavá odkiaľ mala sociálna poisťovňa, neverím, že pán Muňka osobne, toľko eur, aby nám to mohlol poslať..
    ..podľa mňa to je riadne svinstvo..
    publikované: 11.06.2009 16:11:34 | autor: janusha (e-mail, web, autorizovaný)
  3. Dere,
    ano aj to beriem, ta solidárnosť. lenže tie odvody = tych odvodov do SP nie je iba 9%, všetci prispievame aj do fondov/invalidného/ a nie všetci chvala bohu nebudeme invalidi. Ja viem, že v súčasnosti nemajú ani dôchodcovia majland, ale zober si, koľkí podporujú vlastné deti. Keby ich nepodporovali, možno by mali viac. Teraz tie dôchodky aké také sú. Ale vláda ako keby budúcich dôchodcov nechcela vidieť, a ak, tak ako pracujúcich vo veku 65-70 rokov a teda malá pravdepodobnosť vyplácania dôchodku
    publikované: 11.06.2009 16:20:29 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Moja milá, tu je každá rada nad zlato!
    Co tam s pilířema? Úplně nejlepčí je normální dúchod nafurt.Podívej se na mně! Co mi chybí? Nic, odpovím si sám! I pohřeb mám zabeštelovanej, i parašutisti budou skákat z eroplánu, vojenskej Katz promluví pár nesouvislejch vět, že něco v tom smyslu, hodnej člověk nás vopustil, vy vytlačíte slzu z oka,zahrajou mi Scootráci a domu!!
    Normálně se nenormálně těľším na svúj pohřeb!
    publikované: 11.06.2009 16:22:27 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Janusha bingo,
    toto ma ani nenapadlo. Zoberme si teda, že počítali s 350 -600tisíc ľudí , že vystúpi. Takže, ak rozposlali toľkýmto obálky, tak to vychádza na 0.33x350 000= 115 500-214 500€ To je plytvanie euráškou v SP!!!
    publikované: 11.06.2009 16:27:24 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Vasi :-)
    nerozumiem, čo sa mi snažíš naznačiť,...dnes hlásili, že tento rok je babyboom - viac detí...
    debata nie je o tom čo robia ľudia s dôchodkami....
    rovnako sa ťa môžem opýtať, kto má "dôchodky" z nových technológií, z novej automatizácie, z nových strojov...." keď my ľudia pracujúci máme dôchodky z našej práce ????

    jediná pragmatická výhoda druhého piliera je, že keď sporiteľ stačí zomrieť pred vznikom nároku na dôchodok, tak nasporená suma zostane jeho potomkom (resp. dedičom) aspoň ho majú začo pochovať,...keď zomrie na druhý deň, čo mu priznali dôchodok,...peniaze si rozdelia do fondov a budú mať vysoké platy správcovia fondov...

    asi si nerozumieme, čo si chceme povedať :-) O_ô
    publikované: 11.06.2009 16:34:38 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  7. Miťko,
    ja ti to prajem, aspoň niekto je spokojný! A na to ako si riskoval/ja si myslím/, nezaslúžil by si si ten dôchodok väčší.?
    publikované: 11.06.2009 16:35:29 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  8. Dere,
    tým som chcela povedať, že keď zvýšia odchod do dôchodku,ˇľnebude mať kto dôchodky poberať, alebo len mizivé percento, lebo budeme zodratí.
    Z našej práce majú dôchodky terajší dôchodcovia, my múžeme mať z našich úspor a z ľudí, v budúcnosti zárobkovo činných
    Písala som, že pred zakúpením dôchodku sa človek rozhodne, ako chce dôchodok vyplácať .To , že na druhý deň umrie, je tiež jedna z možností. Druhé dve sú, že si pebiaze vyberie, dá na účet a bude z nich pomaly žiť a tretia, že si urobí podiel
    publikované: 11.06.2009 16:43:50 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  9. a ešte tretí pilier
    Vasi, len šetri, ja ti želám, aby si to v zdraví užila,..táto debata nie je pre mňa O_ô
    publikované: 11.06.2009 16:47:16 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  10. No, Vasiliso 26-stková, Ty si empatická převelice,
    asi i hezkejišiel člověk celkově. To víš, že väčší by sa mi zišiel! No bať!
    Zrovna nedávno mi jedna starena poviedala, že väčší by teda mohol byt, o tom po tom,ale som to celkom nestačil pochopit.
    Jinak, celkovo bez výtek, bolo))))))
    publikované: 11.06.2009 16:47:31 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  11. ..heh..
    toto nie je moja parketa, vlastne ani poriadne neviem o čom je reč..tak sa len ticho vytratím..))..
    publikované: 11.06.2009 16:58:21 | autor: lusila (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Dere,
    prepáč, chápem. Som aj darca pre podobných.
    publikované: 11.06.2009 17:09:20 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  13. Mito,
    ak budem hovoriť o dôchodcov zo zamestnania, ktoré mi je blízke. Veľa sa dôchodku nedožili, pretože zomreli na silikózu pľúc. Čo dostala jeho rodina? Hľadali, či oni nezanedbali preventívne prehliadky, len aby im sociálka nemusela toľko vyplácať. Alebo im dala len čiastočný ID, z tohto systému by to asi takto nebolo.
    Mňa hnevá to, že silou mocou nechcú zo SP ľudí rozhodnúť sa samych.
    publikované: 11.06.2009 17:15:51 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  14. Vasi bohužiaľ nechápeš
    lebo by si mi túto vetu "Som aj darca pre podobných. " nenapísala

    aj tak neviem, čo chceš riešiť,..ľud si volí vládu každých 5 rokov,...lež a ty dožiješ dôchodku, ešte sa to pomení až až,..a ešte nie sme ani na dne "onej krízy",...no neviem,..Vasi odporúčam do ponožky, aj keď neviem v akej mene, možno do zlata, na tehličky :-))))) O_ô
    publikované: 11.06.2009 17:17:30 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Dere,
    nič nechcem riešiť , ani nevyriešim! Mňa len hnevá, že mi chcú niečo vnucovať .

    Tým som chcela povedať, že cítim, so všetkými, ktorí potrebujú SP a prispievam aj inak ako odvodmi, ktoré sa strácajú na hocičo iné, len na dôchodcov nie!
    publikované: 11.06.2009 17:34:28 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  16. Vasi :-)
    a nebolo ti divné, že za tvoj podpis zmluvy s DSS, niekto dostane 1000 - 3000 Sk? koľko je to sporiteľov,a koľko peňazí, koľko sa vytlačilo publikačných príručiek, koľko letákov, koľko sa dalo za reklamu,...kto toto platil? myslíš, preto niekto platil, aby si ty mala v nejakom veku "veľký dôchodok" ?

    máš tam chybu, nie si investor,..si sporiteľ, pozri si zmluvu

    O_ô
    publikované: 11.06.2009 17:42:04 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  17. Dere,
    aj v tom máš pravdu, ale aj tam som vstúpila dobrovoľne, keď som zvážila, že v niečom je to výhodnejšie.
    Na účte SP sa zhodnocuje v globále. Myslíš, že mne dajú zisk? Na súkromných účtoch tiež neviem, koľko? Ale viem, kde mám investované a môžem kontrolovať na cez burzu.
    Tvrdím ti, že môj prím v živote nehrajú peniaze!

    To , že som investor, mi dnes práve poslal pán Maňka -3. bod-Ako účastník II.dôchpiliera nie ste sporiteľ, ale investor!Investujete pomocou trhov..riziko 70%....Aj preto je pre vás výhodnejšie, byť iba v I.dôchpilieri teda SPaby ste
    publikované: 11.06.2009 18:08:49 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  18. Vasisko , kdyby jsem mněl jenom vo trošku větší dúchod,
    tak se asi zastřelím. Rozumíš? Vodu do pusy a pod bradu. Utrhne Ti to hlavu, ale deš na jistotu)))
    Tydlecti investoři mi jdou na nervy.
    Múj dúchod za spokojenýho člověka. To by byla, panečku, soutěž!
    Jen si leť, s prostreleným srdcom!
    A víš co? Teď mne napadlo, že to udělám! Když múže Herman o 50 euráškú, tak já o 600 set!!
    Ešte to porozmejšlím, abych nakonec nebyl za debila.
    publikované: 11.06.2009 18:38:49 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  19. Vasisko , kdyby jsem mněl jenom vo trošku větší dúchod,
    tak se asi zastřelím. Rozumíš? Vodu do pusy a pod bradu. Utrhne Ti to hlavu, ale deš na jistotu)))
    Tydlecti investoři mi jdou na nervy.
    Múj dúchod za spokojenýho člověka. To by byla, panečku, soutěž!
    Jen si leť, s prostreleným srdcom!
    A víš co? Teď mne napadlo, že to udělám! Když múže Herman o 50 euráškú, tak já o 600 set!!
    Ešte to porozmejšlím, abych nakonec nebyl za debila.
    publikované: 11.06.2009 18:38:49 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  20. Som v dvojke a mienim tam ostať
    toť vše a ako už načrtla Janusha,interesuje ma ,ako si sociálka hospodári z mojich peňazí...
    publikované: 11.06.2009 19:04:46 | autor: teide (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. tak ako Dere si myslím, že je to
    tipos bingo, neviem, či sa dá dopredu presnejšie predpokladať celkový vývoj krajiny a jej ekonomiky a dopadu na naše dôchodky...ja do skupiny "vyhadzovaných" nepatrím, tak to neriešim...možno si ako dôchodkyňa budem trieskať hlavu o múr :))
    publikované: 11.06.2009 19:18:46 | autor: dionea (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. .
    Aj ja som dvojková... a zotrvám :-)

    Solidarita má u mňa svoje limity...
    publikované: 11.06.2009 19:24:37 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. Vasilisa...
    a to sa už na teba chystá so svojimi argumentami aj samotná najvyššia bosska - pani Tomanová... ((-:
    A veď čo to je vyhodiť pár desiatok tisíc eur na to, aby sa štósy papierov zo schránky ocitli rovno v koši. To stojí za to...
    Myslím si, že prvý pilier má pri takej demografickej krivke možnosti obmedzené. Bude môcť vyplácať len akési "doplnkové" dôchodky, kto nebude mať o tridsať rokov ďalšie piliere, z tých peňazí nevyžije.
    publikované: 11.06.2009 23:14:18 | autor: lasky (e-mail, web, autorizovaný)
  24. tiež som včera ten list videla
    a riadne mi dvihol adrenalín
    to zas bolo k***** politických klamárskych po baráku ...
    Nehovorím, že je to ideálny systém - systém 2. piliera, ale sere ma to, ako okato sa snaží niekto dostať prachy, na ktoré v DSS nedosiahne, niekam, kde ich môže bez kontroly zneužiť.
    Na účte SP sa totiž nezhodnocuje vôbec nič, peniaze, čo idú do SP sa dnes dávajú v malom počte dôchodcom a vo veľkom počte sociálnym prípadom, ktorých bude, kým aspoň ja pôjdem do dôchodku, raz toľko než dnes, horšie, že produktívneho obyvateľstva bude tak málo, že soc poj už bude v tom čase zrejme úplne na nule ...
    SP nezhodnocuje, len žije systémom troch grošov (teda mala by - ako to tu už predo mnou ktosi spomenul) a bez investície toho prvého groša, tj. bez investície do detí, ktoré nebudú, pretože na ne sere, nebude mať kto časom dávať ten tretí - tým starým.
    Tak to proste je - jednoduchý princíp slovenskej rozprávky, ktorú pochopí aj negramotný hňup, ale politici sa nás snažia presvedčiť o opaku - no čo?ˇ
    Čo už dnes nenakradneš, zajtra bude možno môcť kradnúť druhý
    a to dopustíme?
    publikované: 12.06.2009 06:31:16 | autor: Petula (e-mail, web, autorizovaný)
  25. O sociálnej opatere
    našej soc poj ale mám svoju mienku z doby, kedy som bola na materskej a môjmu, ktorý v tom čase stratil prácu, odmietli platiť i sociálne minimium ... To bol pol roka život ako v bavlnke, kým si prácu našiel ... :)))
    publikované: 12.06.2009 06:33:07 | autor: Petula (e-mail, web, autorizovaný)
  26. ozaj
    zaujímalo by ma, keď zomrem rok pred odchodom do dôchodku, čo moje vtedy už dospelé deti od SP dostanú .... za to, že som tam celý život sporila
    (zrejme velké gulové, že jo?:)
    publikované: 12.06.2009 06:36:17 | autor: Petula (e-mail, web, autorizovaný)
  27. Všetkým, ktorí prispeli
    ďakujem za zapojenie.
    Aj ja mám ešte ďaleko do dôchodku/aspoň to tak vyzerá/ a zaujímavé je, že list prišiel iba mne a nie aj mužovi, ktorý má aj nižší príjem. Podľa čoho vyberali?

    Peťula-to je ten tretí groš, ktorý by mali dostať, tí ostatní.Len ide o to, či ho dostanú. A presne sa aj mne stalo , že som po MD bola nezamestnaná a tak isto sme si museli požičiavať. Takých je veľa.A odvádzali predtým dane i do fondu v núdzi v nezamestnanosti i do garančného fondu.
    A ešte jedna vec, viem, je to rôzne, sú aj iné prípady, peniaze nie sú všetko Ale ak žena ide na dôchodok a odrobila celý život v školstve a ona dostane niečo cez životné minimum, tak niekde v tom prerozdelovaní je chyba a preto tak, ako ste povedali, my si musíme sami sporiť.

    Pragmetici už v roku 2005 hovorili, že bude stagnácia HDP a je to ešte horšie, je kríza a oni tvrdili, že v roku 2014, bude môcť SP vyplácať len 60% dôchodkov a vraj v 2040 roku bude mať prostriedky len na 20%. VERÍM, že to tak NEBUDE, lebo ak, tak tu na Slovensku bude hŕstka milionárov a za koše bezdomovcov a bedače.Toho stredu bude veľmi málo.
    publikované: 12.06.2009 08:28:27 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. Dia,
    ty to neriešiš a nenapísala si , či si v II.pilieri , alebo nie. Ak nie si, tak podľa predstaviteľov vlády tiež dobre nerobíš, lebo si mladá a perspektíva dobrého dôchodku bola, sporiť si 40 ?rokov, BEZ ZÁRUKY, či budeš pracovať!
    A máš pravdu, nikto nevie, čo bude v budúcnosti.Ale je to sínusoida. Keďže teraz klesáme,....
    publikované: 12.06.2009 08:36:48 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. ahoj vasilisa :)
    som, som...len ma žiaden list neobšťastnil, nepatrím do skupiny "oslovených"
    publikované: 12.06.2009 10:41:11 | autor: dionea (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. z mojho pohladu, potencionalneho dochodcu,
    je uplne jedno, do ktoreho piliera povinne odvody idu. Urcite z nich nebudu take dochodky, ako maju dnes nemci ci nebodaj francuzi. Predpokladam, ze budu na urovni socialnych davok, aby dochodci ako-tak prezili. Kto bude mat iny prijem, resp. majetok, nedostane od statu nic. Na penziu sa treba zabezpecit uplne inak ako cez prvy/druhy pilier. Respektivne, mne velmi sympaticka predstava, vobec sa penzie nedozit.
    publikované: 12.06.2009 11:18:17 | autor: motorkar (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. mne osobne ten list tiež neprišiel
    ale prišiel môjmu chlapovi, neviem, podľa čoho to vyberajú ...
    či si proste vytipúvajú ľudí, ktorí by mohli zabrať na návnadu nejako ... neviem, je mi to záhadou ...
    :)))
    asi tušia, že ako vidím túto tému v telke a pani presvedčivú
    tak sa mi robí z tej ich demagógie mierne povedané nevoľno
    publikované: 12.06.2009 13:50:40 | autor: Petula (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014