Jedna letecká spoločnosť zistila, že je pre ňu lacnejšie lietať s menším množstvom paliva v nádržiach. Lietadlá sú takto ľahšie a preto spotrebujú menej paliva a takto ušetria peniaze.
Avšak v niektorých prípadoch sa stane, že paliva nie je dostatok a lietadlo by havarovalo. Tento problém vyriešili inžiniery, členovia špeciálneho týmu OOF (out-of-fuel) mechanism (povedzme teda MBP - metódy-bez-paliva).
V krízovej situácii sa vyberie jeden pasažier a ten sa vyhodí von z lietadla. (V prípade potreby sa metóda môže zopakovať.)
Vzniklo veľa teórie a napísalo sa veľa vedeckých publikácii o tom, ako vybrať obeť, ktorá bude vyhodená z lietadla.
Má sa obeť vyberať náhodne?
Alebo by sa mal vybrať najťažší pasažier?
Prípadne najstarší?
Má sa vyberať poplatok za to, že pasažiera nevyhodia a teda sa vyberie najchudobnejší pasažier na palube?
A má existovať špeciálna výnimka v prípade, že vybranou osobou je pilot?
Majú byť pasažiery z prvej triedy oslobodený?
Teraz keď táto MBP už existuje, aktivuje sa kedykoľvek, vyhadzuje pasažierov i v prípade, že nehrozí nedostatok paliva. Inžiniery veľmi starostlivo študjú ako k tomuto môže dochádzať.
Cez googla som to našiel tu:
http://www.ussg.iu.edu/hypermail/linux/kernel/0409.2/1970.html.
Komentáre
Lacnejšie, rýchlešie, do .... :)
Svojho času som písal SOU na téma operačné systémy pre PC... Windows to prežili ako Harry Potter :)
navyse