Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Zákaz kritiky islamu?

Pripravovaná smernica EP na podporu diskriminovaných skupín obyvateľstva, ktorú si niektorí aktivisti na webe vysvetľujú ako jasnú snahu o potlačenie demokratických práv na kritiku, som prečítala a dúfam správne pochopila. Keďže nie som právnička, snažila som sa dvojnásobne o pochopenie obsahu. Návrh smernice EP som prečítala trikrát. Je to: Návrh

SMĚRNICE RADY

o provádění zásady rovného zacházení s osobami bez ohledu na náboženské vyznání

nebo víru, zdravotní postižení, věk nebo sexuální orientaci

{SEK(2008) 2180}

{SEK(2008) 2181}

(předložené Komisí)


V časti, kde sa vraví o ochrane proti diskriminácii náboženských práv a v iných súvisiacich odstavcoch, je taká formulácia, z ktorej vôbec, ba ani vo sne, nevyplýva, že by bolo možné na jej základe stíhať kritikov koránu. Citujem:


„Článek 3 uvádí, že směrnice se nevztahuje na vnitrostátní právní předpisy související se

sekulární povahou státu a jeho institucí, ani na status náboženských organizací. Členské státy

mohou tudíž povolit nebo zakázat nošení náboženských symbolů ve školách. Netýká se ani

zacházení podle státní příslušnosti.“


Žiadneho občana EÚ nemožno diskriminovať na základe jeho náboženského presvedčenia. Diskrimináciou sa chápe pre potreby tejto smernice znemožniť mu výkon povolania, obchodovania, prístupu k tovaru a službám, vzdelaniu, výkon iných práv vyplývajúcich z ústav členských štátov únie.


Prevedená kritika, či už umelecká, teologická alebo vedecká sa nedá považovať za bránenie výkonu práv občana únie.


Kritika nie je konkrétny čin, akt, zamedzenie činnosti. Je to len vyjadrenie názoru na určitom verejnom fóre.


Je pravdou, že popri oficiálnej legislatíve fungujú neziskové organizácie zaoberajúce sa ochranou práv, často sú to i zoskupenia špeciálne lobujúce za práva islamských skupín občanov a imigrantov únie. Tieto sa sústreďujú na rôzne právnické procesno-byrokratické postupy aby vytvorili umelé prípady porušovania práva na vierovyznanie. Ak smernica nebude veľmi konkrétna a jasne formulovaná, môže sa ľahko stať, že sa stane konfliktným elementom a príčinou na pokrik aktivistov, že sú hrubo porušované práva. Urážkou náboženského cítenia sa v ich ponímaní potom môže stať čokoľvek, od karikatúry Mohameda až po predloženie iného náboženského symbolu pred ich oči. Tieto subjekty zrejme použili tento článok smernice:


„Článek 5: Pozitivní akce

Toto ustanovení je společné pro všechny směrnice podle článku 13 Smlouvy. Je zřejmé, že

formální rovnost v mnoha případech nevede k rovnosti v praxi. Je možné, že bude třeba

zavést zvláštní opatření, kterými se zamezí vzniku nerovnosti nebo se provede její náprava. V

členských státech existují různé tradice a různá praxe, pokud jde o pozitivní akce, a tento

článek ponechává členským státům možnost pozitivní akce uplatňovat, avšak nikoli povinně.“


Pozitívnou akciou sa tu zrejme myslí pozitívna diskriminácia.


Rezervu smernice vidím v tom, že sa mali do nej vložiť jednoznačné definície, čo nie je urážkou a diskrimináciou náboženského cítenia. Vymenovať určité situácie, ako je napríklad verejná kritika na fóre literárnom, vedeckom, teologickom a umeleckom, kde sa výhrady voči učeniu cirkví uvádzajú v korektnej forme.


Talianska občianka napadla právo Talianskej republiky na určovanie, čo má visieť na stenách v triedach verejných škôl. Veľmi konkrétne sú to kríže. Prečo takisto veľmi konkrétne nepožiadala o posúdenie, či tam zároveň patria i iné symboly ideológií a náboženstiev?


Predpis v tej forme v akej je nepreferuje niektorú náboženskú skupinu a v tejto súvislosti považujem rozhodnutie ESĽP v prípade kresťanských krížov v talianskych školách, ktoré vadia jednej talianskej občianke, za hrubé nepochopenie problému, za nespravodlivé pozitívne diskriminovanie minoritných náboženstiev a ateistov v neprospech kresťanských náboženstiev. A nielen to, bolo hrubým nepochopením cieľov ústavy Európskej únie, ktorá preferuje sekularizmus. Rozhodnutie prišlo pred ukončením ratifikácie danej smernice, preto ho nemožno ani z tohto hľadiska skritizovať. No ešte stále je tu hľadisko zdravého rozumu.


Sekularizmus totiž nie je popieranie práva na vierovyznanie, sekularizmus nerovná sa ateizmus, sekularizmus je len oddelenie cirkvi od štátom vykonávanej moci, je to len zamedzenie cirkevným hierarchiám podieľať sa na výkone správy.


Mimoriadne udivujúcim je výnos ESĽP pre mňa nielen preto, že uplatnil pozitívnu diskrimináciu tam, kde nebola na parlamentnej úrovni dohodnutá ale navyše sa sekol v logickom úsudku a dal najavo, že nepozná ani definície pojmov, s ktorými pracuje.


Rozhodnutie ESĽP zrejme počíta s možnosťou uplatniť „pozitívnu akciu“.


Alebo je príčina inde, je to len agresívny prienik islamu do starej dobrej Európy?


Tento predpoklad zrejme prijali za svoj rôzne skupiny na čele s holandským politikom Geertom Wildersom. Ich protest je dôsledkom akejsi mne nepochopiteľnej snahy o spriemerovanie, premiešanie obyvateľstva Európy do jednoliatej masy majúcej charakteristiky presne podľa zákonov EP.


Každý národ, každá minorita, každá dedinka a laz majú svoje špecifické tradície, ktoré sa nemôžu mávnutím ruky prezidenta únie zotrieť. Proces zjednocovania Európy nevidím ako proces potláčania existujúceho spôsobu života a s tým spojených náboženských rozdielov. Vidím ho ako zjednotenie armád, meny a ekonomík za účelom obrany, voľného obchodu a výmeny informácií.


Nepochybne, táto snaha o stvorenie akejsi homogénnej poslušnej masy má svoje motivácie, ktoré nie sú témou tohto článku.

čokomilka


Pramene: http://ec.europa.eu/justice_home/daphnetoolkit/files/others/booklets/03_daphne_booklet_3_sk.pdf


http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2008:0426:FIN:CS:PDF



MIŠ-MAŠ | stály odkaz

Komentáre

  1. Rád som si prečítal,
    večer sa k téme asi vrátim.
    Ahojček:-)))
    publikované: 09.12.2009 14:47:29 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  2. :D
    dakujem...
    publikované: 09.12.2009 15:04:32 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  3. mas pravdu
    máš pravdu,len s tým rozdielom,že Europa bi ňemala biť celá kresťanská,ale ateistická.lebo oňi uvalili najmohutnejší úder po hlavičke.

    publikované: 09.12.2009 16:59:50 | autor: ujo (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. Skôr by mali prijať nejakú smernicu
    na základe ktorej by sa imigranti, ktorí sa prisťahovali do cudzej krajiny, do cudzieho prostredia, mali prispôsobiť okoliu a nežiadať po pár rokoch, aby sa okolie prispôsobovalo im.
    publikované: 09.12.2009 19:49:52 | autor: eneko (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Coko,
    paci sa mi, paci ..vsak si este kliknem ja..;-))
    publikované: 09.12.2009 19:57:44 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. eneko, v západnej
    Európe žijú imigranti už od 50-tych rokov min.stor., oni sa teraz už považujú za domácich, len my to v nímame ako čerství členovia a všetko si to "vyžerieme" nevediac ako sme k tomu prišli. Tu budú veľké srandy...
    Žiadať od Talianska zvrat k sekulárnemu štátu a tolerovať tam islam ako rovnocenný je naozaj silná káva ale oni sa nezastavia...viď Balkán.
    publikované: 09.12.2009 20:06:01 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  7. juj
    vysoká politika, ked sa prisťahuješ alebo aspoň na čas ideš bývať do islamskej krajiny, tak musíš prijať ich zákony, zahaľovať sa od hlavy po päty... a malo by to teda byť aj naopak, chcete tu žiť, tak sa treba prispôsobiť...a finito...tak to vidí môj sedliacky rozum....
    publikované: 09.12.2009 23:11:35 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  8. hlas ľudu sa ozval.
    znie to rozumne...
    publikované: 09.12.2009 23:13:05 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  9. a čo keď je niekto satanista?
    a povie že ho kreťanstvo aj islam urážajú "en blok"..
    čo potom?
    publikované: 09.12.2009 23:21:53 | autor: alamo (e-mail, web, autorizovaný)
  10. alamo, smernice a zákony tu spomenute
    sa tykaju len povolenych cirkvi... a islam je povoleny vo vecsine EU-statov.
    publikované: 09.12.2009 23:44:16 | autor: cokomilka (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. smernice zákony?
    no dobre tak to je načase, aby niekto založil "prvú celo EU, pravú obec satanistickú" a bojoval za práva "pravoverných"!
    kto sa pridá?
    ostatne keď bolo možné založiť "Church of the Flying Spaghetti Monster" http://en.wikipedia.org/wiki/Flying_Spaghetti_Monster
    tak prečo nie aj satanizmus?
    publikované: 09.12.2009 23:48:30 | autor: alamo (e-mail, web, autorizovaný)
  12. hmm,
    ta posledna veta je viac ako pravdiva. Aj komenty tomu nasvedcuju. Preto som ti pisla , ze vsak sa vratim..;-))

    publikované: 10.12.2009 00:05:08 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. dakujem, jajaj. za chvalu.
    ô
    publikované: 10.12.2009 14:08:32 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  14. Hele, tak se satanizmem běžte rovnou do prdele!
    Jestli je to tu vo satanismu, tak se spolu nebudeme milovat!
    publikované: 11.12.2009 17:06:03 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  15. MITO cokomilka je v tom nevinne
    satanizmus som tu začal, miešať do debaty ja :P
    publikované: 11.12.2009 17:18:04 | autor: alamo (e-mail, web, autorizovaný)
  16. Mitko, nerob paniku, ja so satanizmom nemam nicove nic.
    ô
    publikované: 11.12.2009 23:38:44 | autor: cokomilka (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. hmm
    to, ze v zapadnej europe s tym maju svoju skusenost uz od polovice 19. st. (no podla mna uz od 16. storocia ked portugalci zacali vozit otrokov z afriky do juznej ameriky. tym netvrdim, ze otrokarstvo tu nebolo uz predtym) je dosledkom kolonialnych politik tychto vraj svetovych mocnosti. dnes maju na krku dosledky tychto politik. slovania z vychodnej europy takuto politiku nepraktizovali a dnes chcu zapadne mocnosti nariadovat clenom EU kvoty pre umiestnenie "utecencov" z rozvojovych krajin a tym presuvat nasledky svojich cinov na druhych, takych, ktori s tym nic nemaju.

    Pseudo-Maurikios (Kniha o strategii) zil v 6.st:

    „Národy Slovanů a Antů mají stejný způsob života a
    stejné mravy. Jsou uvyklí svobodě a nijak se nedají zotročit nebo podmanit, zvláště ne ve
    vlastní zemi. Jsou početní a vytrvalí, snášejí horko, chlad i déšť, nahotu i nedostatek potravin.
    K cizím (lidem) jsou laskaví a ochotně je provázejí z místa na místo, kamkoliv si přejí, a
    v případě potřeby je chrání. Když cizinec utrpí nedbalostí hostitele škodu, ten, kdo ho svěřil
    vypoví boj, neboť pokládá za posvátnou povinnost pomstít cizince (hosta). Ty, kteří jsou u
    nich v zajetí, nedrží v otroctví po neomezený čas jako ostatní národy, ale ustanoví jim určitou
    dobu, po níž je na jejich vůli, zda se chtějí po stanovené náhradě vrátit ke svým, nebo zůstat
    na místě jako svobodní a přátelé. Mají hojnost různého dobytka a plodin složených do
    hromady v jámách, zejména prosa a béru. A jejich ženy jsou cudné nad veškerou lidskou
    přirozenost. Většinou pokládají úmrtí svých mužů za svůj konec a dobrovolně se oběsí, neboť
    nepokládají vdovství za život.“

    v globale mi vychadza, ze sme sa od toho 6. st. priliz nezmenili. nehladajme chyby v sebe, ked za ne zodpovednost (ani moralnu) nenesieme.

    cela tato hra EU je iba riesenie dosledkov. priciny tohto stavu su im lahostajne. ak by odstranili priciny (sucasny monetarny system, urok a nic neriesiace pozicky od MMF), tak je velmi pravdepodobne, ze nik by necitil potrebu prichadzat do europy.

    multikulturalizmus sa zo zaciatku javi ako paradna vec. az postupom casu ludia zistuju, ze to je cesta do pekla. pre tych hore to uz je ale jedina a posledna moznost udrzat sa pri koryte pod osvedcenym: "rozdeluj a panuj."

    PS: zostal som mierne prekvapeny po vyjadreni vatikanu na adresu vysledku referenda vo svajciarsku. vatikan opat raz hodil svoje "ovecky" cez palubu.
    publikované: 13.12.2009 20:00:09 | autor: kri (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. kri,
    multikulturizmus nie je nic ine ako ovladat masy...clovek bez identity , hodnot atd..jedinou hodnotou je konzum pod slovkom multi..multikonzum vsetkeho, kupujte,konzumujte a zas a znova ...
    priklad mohamedanov v europe-- francuzi dovliekli na prace a potom na boj proti nacizmu kopu marokcanov, alzircanov...robili, potom bojovali( a ze su to dobri bojovnici, este maju doma ucha nepriatelov, aj francuzke metale! ) a potom stavali a budovali francuzko...a doteraz nie su obcania francuzka...v alzirsku sa francuzsky vojaci zabavali lovom hyen tak, ze chytili dakeho alzircana, dobodali a zavesili na strom -navnada...vojna hnusna, krvava, okupacna francuzka 132 rocna, zamienka --mucha! za co? uz vtedy sa kradlo, nechceli zaplatit dlh za psenicu alzirsku francuzi, tak co, tak podme na nich ..co porobili v syrii, libanone, palestinu briti predali celu- daaarecek vyvolenemu narodu! neverime v nabozenstva, sme multikulti! a klaname sa vyvolenemu narodu podla biblie! upierame pravo inym na plnohodnotny zivot.. narody v chudobe , biede, vojnach ....nech europa,humanna vyspela vrati co vzala,aspoin nech prestane plienit, nech zije z toho co ma a co je jej a basta.. nikto sem ani nepachne...
    Len taka mala poznamka, viete si predstavit media , keby sa zakazili kostolne veze v islamskych krajinach --co veze, staci zvonenie ..
    publikované: 13.12.2009 20:56:35 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. kri, Vatikan opät raz
    ukazal ako sa robi dvojtvarna politika v otazke islam kontra krestanstvo...robia ju tak vsetci, je to tradicia, socialisticke staty sa topili v konflikte zaujmu medzi islamom a Izraelom... pokracuje to nadalej.
    zakazat zvonenie a stavanie minaretov v EU nie je to iste ako zakazat zvonenie v krestanskych kostoloch v krajinach islamu.
    Na uzemi EU su islamski vyznavaci ako nehistoricka minorita, ktora tu nema narok si pozadovat prava riadnych obcanov unie...
    publikované: 14.12.2009 00:11:11 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  20. uff, Coko..
    tak napriklad tych zopar milionov vyhnacov z Palestiny, ktori uz po generacie ziju v europe a cakaju po generacie kedy sa splni rezolucia BR OSN ktora sa vola Pravo na navrat a ktoru OSN nie je schopna dodrzat-teda nie je schopna prikazat Izraelu ju dodrzat ma ist kam?! ziju, pracuju,pracuju, platia dane presne ako ostatni...to je len mala nazorna ukazka...ono zivot na zemi v relae a suradniciach geopolitiky nie je haloo a vykriky a kampane v mediach ...
    PS: a preco to nie je to iste, preco sa ohaname krestanskou europou vlastne?! tak si to krestanstvo ak sme taki krestania dajme do ustavy a tym padom mame pravo na to! co zrovna pozadujeme, nie?! ;-)))
    krestanstvo je v europe historicka minarita?!
    publikované: 14.12.2009 08:44:34 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. jajaj, ja som vyjadrila nazor hlavne na to,ze sud rozhodol, ze prave
    krize su porusenim akychsi prav na neviem co a uplatnil pozitivnu diskriminaciu na ostatne nabozenske symboly, co povazujem nielen za potlacenie krestanskeho zivlu ale i za porusenie samotnej smernice, ktora pozitivnu akciu nemoze nikomu nariadit, o tom rozhoduju jednotlive staty unie. Ak tu chcu moslimi zit, nech sa prisposobia povodnej kulture a nabozenstvu.

    Krestanske nabozenstvo nemoze byt v ustave, ked je stat sekularizovany, teda cirkev oddelena od vykonu statnej spravy. To nie je zakaz krestanstva, to je iba administrativne oddelenie hierarchie cirkvi od statnej spravy sak...
    Nech islam oddeli vykon moci od viery, potom tu bude mat pravo mat aj minarety...
    publikované: 14.12.2009 10:50:33 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  22. coko,skladam
    si to v gebuli a vychadza mi stale jedno a to iste...dala som priklad konkretny. Tak skladajte, ako to vlastne je?! stale o jednom a tom istom...
    Hlavne o nevedomosti a obmedzenosti ako jednych tak aj druhych.
    Mne osobne je jedno kto je akeho nabozenstva. Pozri, OSN urobila total studiu demograficku a geopoliticku pred dvomi rokmi, ktora bola odklepnuta. Europania su nevzdelani , takze potrebuju pracovnu silu ako vzdelanostnu, tak lacnu pracovnu silu.Vsetci tito ludkovia budu mat zajtra karticky. Budu zit v novodobom otroctve. To sa uz pripravuje prosim..
    Zo vsetkeho sa tazi Coko,a politika/peniaze sa nerobia na kratke trate.Ani kriza potravin vo svete nieje nic ako obchod. Vezmi si taky cukor-biele zlato..vies ako funguje?! vies, preco po pade komunizmu uz nie je dobra kvalitna kava?! atd. atd... Vies, ze vsetky knihy pre islamskych funfdamentalistov sa tlacia v amerike?! vies, ze v amerike spadli dvojicky?!
    ...jedna rada, skuste sa poobzerat po OSN , nie BR OSN ale po rozdelovani obchodu...tam to je.. kto zkoho! peniaze, penezi, penize...ziadne nabozenstvo, krestanske, zidovske ci islamske hodnoty..jedine peniaze!
    Akurat, ze to novodobe otroctvo nie je len pre pristahovalcov ale aj pre nas (to by sme si mali uvedomit, inac nas a nase deti caka psi zivot ) ..prast ako uhod..demokracia je najvacsie klamstvo v dejinach ludstva ..

    publikované: 14.12.2009 11:46:07 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. pre vas nie je asi tajomstvom, ze
    do talianska prisla robit poriadky taktiez pristahovalkyna, konkretne z finska. ak sa jej nieco v taliansku nepacilo tak mala tiahnut do psej matere-tam odkial prisla.

    jajaj-samozrejme, ze za vsim musime hledat penize. o tom napisal knihu aj Milton Friedman: Za vším hledej peníze. paradoxne je len to, ze aj on patril k tym, co skutocnu podstatu penazi nechapal. zial tych co ju chapu, skutocne chapu je zalostne mizerne percento.

    k OSN:

    Luigi Villa: OSN - príprava na svetovú diktatúru

    http://rapidshare.com/files/290271267/OSN___priprava_na_svetovu_diktaturu-Luigi.VILLA.pdf

    odporucam!
    publikované: 14.12.2009 13:11:39 | autor: kri (e-mail, web, autorizovaný)
  24. ta pristahovalkyna mala pravo podat staznost na sud pre ludske prava,
    je predsa europska obcianka. druha vec je ako sa to cele udialo, ci to ona nie je len biely kon v celej kauze, a to, ze sud mal mysliet sam a nie robit rozhodnutia, ktore mu nadiktoval zrejme nejaky zakryptovany islamsky terorista. tot vsjo.
    publikované: 14.12.2009 16:20:28 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  25. ano, nato pravo mala
    ale sud rozhodol zle a nedemokraticky. kolko talianov by povedzme v takom referende hlasovalo za to, aby krize zo skol zmyzli? myslim, ze to cislo by zacalo takto: 0,x.

    a to je len v prvom rade. v neposlednom rade to je to iste ako ked k tebe pride navsteva a zacne robit poriadky v tvojej obyvacke, alebo v kuchyni. nie som veriaci, ale tolerujem kulturne dedictvo europanov nech uz je akekolvek.
    publikované: 14.12.2009 18:46:38 | autor: kri (e-mail, web, autorizovaný)
  26. tak
    publikované: 15.12.2009 18:11:49 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. jajaj.. nenastršilo by tú osobu viac...
    ...keby tam zamestnankyňa "strašidlo" chodila "hore bez"? (také strašidlo by som bral, a určite by to návštevnosť knižníc zdvihlo)
    ja myslím že áno.. apriori sa nedá povedať že ide o "islamofóbiu"..
    je to len prejav "bežnej" "xenofóbie"..
    publikované: 15.12.2009 18:43:31 | autor: alamo (e-mail, web, autorizovaný)
  28. alamo,
    ;)))..neviem ci islamofobia ci xenofobia...ale to potupovanie a ponizovanie k dobremu asi nevedie.. obe strany k dobremu nevedie..
    publikované: 15.12.2009 19:02:34 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. Co je to bežná xenofóbia?
    Inac, mne nevadi ked chodi zena zabalena v satke. aj ja tak niekedy idem von. moznoze to pre mna len nie je navyknuty symbol. Aj nase babky a niekedy mamy chodili uplne prirodzene so satkami na hlavach vsade kde sa normalne chodilo. ale je fakt, ze je neprirodzene ak takto zabalena pracuje osem hodin v kniznici kde sa kuri alebo co.
    V zasade satka nie je dolezita. Dolezite je chovanie a to, ze koran i s jeho chybami sa nanucuje europanom takymi divnymi netransparentnymi metodami. majorita chce svoje tradicne modus vivendi a ma spravny pocit, ze ma na to pravo.
    publikované: 15.12.2009 19:04:17 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  30. Co je to bežná xenofóbia?
    ak som to správne pochopil, dalo by sa to vykladať ako "nenávisť a nedôvera, ku všetkému odlišnému" a ten kto si sťažuje že je jej obeťou, mal by povinne podstúpiť nejaký test, či aj on sám nejakou "xenofóbiou" netrpí
    http://alamo.blog.sk/detail.html?a=dc418de0e1e70b214304f9626e12fd7c
    publikované: 15.12.2009 19:27:23 | autor: alamo (e-mail, web, autorizovaný)
  31. Pomenovať xenofóbiou vyjadrenie práva na
    priestor, spôsob jeho používania, na historické zvyklosti na danom území, jendoducho, to je nárok mať vlasť a primerane ju užívať, považujem za pomýlené uvažovanie.
    Xenofóbia je nenávisť, ako si správne pomenoval, avsak preco nazyvas nenavistou prirodzenu ochranu svojej vlasti a jej obyvatelov?
    publikované: 15.12.2009 19:48:19 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  32. cokomilka: pretože..
    ..si nemyslím že xenofóbia je "choroba"
    celé veky naši ďaleký predkovia žili na stromoch a báli sa že ich niečo zožerie, a aby pri tom strachu (a vedomí reality) mohli fungovať vyvinuli ich mozgy prirodzenú drogu "endorfín" ktorá im to pomáhala prekonať..
    problém nastáva vtedy keď sa človek nemá čoho báť, endorfín totiž zaplavuje mozok permanentne, a keď sa neni čoho báť nastáva nerovnováha, a človek začne byť jemne povedané "mešuge", človek je skrátka "zviera" fyzicky závislé na strachu
    preto si vyrábame strašiakov aj tam kde žiadny niesú
    a jedným s prejavov tejto veci (obrany proti "predávkovaniu sa šťastím") je možno aj "xenofóbia"
    navyše xenofóbia skutočne pomáha udržiavať, kultúrnu "niku" po kope, proste to tak funguje "to čoho sa bojíme nenávidíme"
    publikované: 15.12.2009 20:12:37 | autor: alamo (e-mail, web, autorizovaný)
  33. ešte dodám
    dajme tomu, že by sme "ľudstvo" tej "závislosti na strachu" zbavili (a nepotrebovalo by žiadne drogy, ani umelé, ani prirodzené čo si ľudský mozog vyrába sám)
    otázkou je či by potom ľudia boli ešte ľuďmi?
    ak by nevedeli nenávidieť, či by vedeli čo to znamená milovať?
    publikované: 15.12.2009 20:16:07 | autor: alamo (e-mail, web, autorizovaný)
  34. Alamo, pomenuvas biologicky status cloveka
    ktory sa ti mozno zlieva dokopy s umelym,niekto tomu vravi memetickym/ evolucnym formatom, kory sa prave snazi to biologicke napratat do nejakej umelej formy a tou su zakony. avsak, zamyslime sa, ci zakony a skutocne potreby cloveka nekoliduju az prilis...
    publikované: 15.12.2009 20:22:05 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  35. podľa mňa áno kolidujú
    a čím je zákonodarstvo "dokonalejšie" o to viac sa približuje ku kolapsu, pretože ľudské správanie nemožno uzavrieť do nejakých poučiek, matematických rovníc, a do "zákonov" už absolútne nie
    publikované: 15.12.2009 20:37:47 | autor: alamo (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014