Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Slovenské školstvo - prežitok memorovania

Povzdychnutie bezmocného študenta...
Dnes som sa znova raz zamyslel nad absurditou inštitúcie zvanej slovenské školstvo. Dokonca som dospel k názoru, že takto sa Slovensko asi nikam nedostane. A preto si tu musím vyliať dušu k téme, ktorá sa ma bytostne dotýka.

Čo potrebuje zmenu:

  1. Prístup učiteľov k žiakom, k svojej práci, k svojmu predmetu - pretože väčšina učiteľov učí len preto, lebo sa na inú školu nedostali a tak prenášajú svoju nechuť k škole aj na žiakov, ktorých prístup k učeniu sa tým pádom mení na negatívny.(Často sa stretávam s učiteľmi, ktorí sa čudujú, prečo sa žiaci/študenti nechcú učiť, ale myslím sa, že hlavnú a prvú príčinu by mali hľadať v sebe a nie v žiakoch)

  2. Žiakov treba motivovať - a aj keď to niekedy tak nevyzerá treba im povedať, že majú nádej na lepšiu známku, pretože nie je nič horšie, ako demotivovaný študent, ktorý sa už nič neučí, kvôli tomu, že už mu učiteľka povedala: "Toto sa už zlepšiť nedá."

  3. Učiteľské platy - pretože každý musí uznať, že ľudia, ktorý sa fakt do problematiky rozumejú nepôjdu učiť na Slovensko za nejaké smiešne peniaze, a zároveň tu platí takmer všetko z bodu číslo jedna.

  4. Kvantita a kvalita vyučovanej látky - pretože niektoré veci sú pre život naozaj k ničomu:
    • Takmer všetko, okrem slohu, čo sa učí na strednej škole na hodine zvanej Slovenský jazyk - nemyslim, tym literaturu.
    • Nezmyselné doslovné poučky na fyzike a iných podobných predmetoch.
    • Teoretické drísty na literatúre, ako: Kde sa umelec narodil, kde žil, kde pôsobil, kde umrel, kde vyštudoval...
    • Naozaj nezáživnú a nenormálnu teóriu, ktorá sa učí v druhom ročníku na Geografii

  5. Maturitu - ale až keď sa zmení všetko, čo je napísané vyššie. A nie tak, ako to urobil p. Fronc, ktorý postupoval presne tak, ako postupovať nemal. Nemá zmysel odstraňovať dôsledky, treba odstrániť príčiny. Pán Fronc chcel novú maturitu, kvôli tomu, aby nezmaturovali ľudia, ktorý danú vec nevedia, čo sa mu aj určite podarí, ale prečo postupovať takto? Prečo sa ich to najprv nepokúsiť naučiť, a až potom ich otestovať.

  6. Memorovanie - znaámejšie ako bifľovanie, ktoré nemá žiaden zmysel, avšak učitelia, hoci to poperajú, nútia študentov/žiakov používať túto zatracovanú metódu (ja som naštastie imúnny). S týmto súvisí už spomenuté zredukovanie učiva, ktoré treba zredukovať aspoň o 75% a urobíť poriadny škrt vo vyučovaných veciach.

  7. Systém hodnotenia študentov - myslím (aspoň ja), že je dôležitejšie, či človek niečomu rozumie, a nie to, či sa niekedy náhodou nepomýli. Z vlastnej skúsenosti viem, o čom hovorím...

Čo nepotrebuje zmenu/je dobré:

O ničom takom bohužiaľ neviem...

P.S. Ak som niečo zabudol, tak to určite dopíšem až si na to spomeniem.

Ako v škôlke... | stály odkaz

Komentáre

  1. No...
    ...v podstate s tebou suhlasim a pekne si to zrhnul aj ked by som mozno bol schopny pridat par bodov. Zial, z vlastnej skusenosti viem, ze tieto "drobne" nedostatky si uvedomuju aj na ministerstve. Naozajstny frajer vsak budes, az ked vymyslis co sa s tym da realne(!) robit. Ono nie je tazke znosit nieco pod ciernu zem a oznamit svetu, ze to je cele na draka. Problem je vymysliet, co sa s tym da za sucasnych podmienok robit. Ked na to prides, zasluzis si Nobelovku...
    publikované: 22.04.2005 23:45:08 | autor: Rujir (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. :)
    Do týždňa mám nobelovku...
    publikované: 23.04.2005 17:18:54 | autor: Gnaag (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. no..
    chcem vidiet riešenie
    publikované: 23.04.2005 19:20:17 | autor: DaMage (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014