Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Sú vzťahy obchod?

Kedysi dávno mi jedna kamrátka (vydatá) zverovala nad pohárikom vína svoje vzťahové múdrosti o manželskom vzťahu. Zdôrazňovala, že manželstvo je vlastne obchod. A nemala na mysli práve len to, že manželstvo sa manželstvom stáva na základe podpísania nejakého papiera. Myslela to v zmysle, že manželstvom si kupujeme istú zábezpeku života. Každá strana niečo ponúka a zároveň od toho druhého kupuje. A nefungujú na podobnej báze všetky vzťahy?

Na základe čoho si vyberáme svojich priateľov, ľudí s ktorými sa stretávame často? Nie je to práve o tom, čo nám tí druhí ponúkajú? Máme spoločné záujmy, môžem sa od nich niečo nové naučiť, získať nejaké skúsenosti? Môžem ich použiť ako bútľavú vŕbu, aby som sa zbavila mojich trápení?

Dokážem sa s niekým priateliť, byť s ním v častom kontakte pokiaľ mi nič neponúka, nedáva?

A ako je to teda s tým výberom partnerov, manželov? Vyberáme si toho kto nám ponúkne viac? Však vo výklade je taká široká a pestrá ponuka. My však chceme, aby v tom jednom boli obsiahnuté všetky naše požiadavky na tovar. Aby možno dobre vyzeral, vedel nám zabezpečiť dom, bol komunikatívny, bol dobrým genetickým potenciálom pre prípadné potomstvo, zdieľal s nami podobné záujmy, voňal, bol ochotný pomôcť v domácnosti, hrával futbal, bol umelec, nosil len značkové oblečenie, nebol zarastený, bol verný a vždy milujúci, ...

Ach, áno, aké by to bolo jednoduché, keby sa tieto naše požiadavky nákupu dali pekne naklikať ako keď si nakupujeme nejaký tovar v e-shope a vyhodilo nám to zopár top výsledkov, z ktorých by sme si podľa uverejnených parametrov vybrali to najlepšie.

Ale nie sú vzťahy viac o našich pocitoch? Nie sú o súzvuku našich duší? Nie sú o malinkých dielikoch, ktoré do seba zapadnú ako skladačka...? A je tých zapadajúcich dielikov viac alebo je iba jeden? A čo ak ten môj dielik sa okolo mňa iba šuchol a už ho nikdy nestretnem... Je lepšie si vybrať z výkladu obchoda alebo stále čakať na ten svoj dielik?


prebúdzanie | stály odkaz

Komentáre

  1. Je to obchod :)
    Podľa významnej českej sexuologičky Laury Janáčkovej a výzkumov, ktoré robila vyplýva, že ženy sa u mužov zaujímajú predovšetkým o zdroje a ich schopnosť sa o zdroje deliť a mužov zaujíma na ženách pomer pása a bokov a teda schopnosť byť raz matkou. Zvláštne, čo? :)
    publikované: 22.02.2014 12:49:39 | autor: surrnerealna (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. aj ja si myslím,
    že vzťahy sú o dopyte a ponuke. O dlhodobom plánovaní. Čo očakávam, keď už zamilovanosť bude niekde na druhom mieste. Lenže často sa stáva, že nás na prvý pohľad ohúri obal, ktorý predáva a potom, keď už to máme doma, zistíme, že ten obsah sa až tak nejagá, ako sme chceli, a tak pomaly musíme obrusovať, umývať, strihať, prerábať odev, aby sme mali to, po čom sme túžili až napokon zistíme, že s nami žije niekto, koho obraz vlastne nepoznáme. Netreba zabúdať na povästné 3 prúty, takže ja sa prikláňam k tomu, že vzťah treba budovať po kúsku, aby sa celý nerozpadol, keby náhodou udrel blesk. Zasiahne okraje a jadro zostane neporušené
    publikované: 23.02.2014 13:02:51 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. práve pre kúpno-predajnú povahu manželstva
    majú niektorí ľudia k tejto inštitúcii odpor

    čo Boh spojil, človek nerozlučuj - ibaže vypočítavcov Boh až tak nespojil


    publikované: 23.02.2014 22:06:06 | autor: filiberta (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. veru je
    Ach, veru zial je to obchod :/ tiez sme minule tak polemizovali, ze zena si v podvedomi vybera partnera, ktory bude schopny adekvatne zabezpecit jej potomstvo.
    Hmmm, len ked mam dojem, ze ta ponuka je na jednej strane sice siroka, ale na druhej nie uplne vyhovujuca (a nemyslim tu materialnu stranku) :)
    publikované: 25.02.2014 22:02:10 | autor: figi (e-mail, web, autorizovaný)
  5. narovinu
    ponuka je nedostatočná

    sčítanosť mužov je slabá, toť môj jemný dojem
    publikované: 26.02.2014 09:29:59 | autor: filiberta (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. narovinu,
    je podstatná pri dopyte a ponuke sčítanosť mužov? To muža nerobí. Rozhľad áno.
    publikované: 26.02.2014 16:17:00 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. hovorím o tom,
    čo je dôležité pre mňa, nie o tom, čo robí muža
    rozhľad v čom - v politike? petrochémii? strojárstve?
    to mňa nezaujíma
    publikované: 26.02.2014 19:56:02 | autor: filiberta (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. dodatok
    ani rozhľad v tom, ako obťahovať prachy
    publikované: 26.02.2014 20:19:54 | autor: filiberta (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. Keď sa zamýšlaš
    nad VZŤAHMI ako obchode - ponuke a dopyte, tak potom všetko na svete sa dá označiť ako OBCHOD. Celá naša existencia, aj dobročinná/dobrovoľnícka činnosť dokonca. Veď aj za tú očakávame vykúpenie, uznanie. Vždy je to o niečom. No najmä vo všetkom hrá dôležitú úlohu MOTIVÁCIA. Motivácia je základym faktorom úspechu vo všetkých oblastiach života.
    publikované: 28.02.2014 18:20:49 | autor: Lenulil (e-mail, web, autorizovaný)
  10. manželstvo(partnerstvo) je neobchodný obchod
    V obchodnej časti sme kupujúci i tovar. Nielen ja kupujem, aj mňa kupujú. Na tú druhú časť, že aj mňa kupujú, dosť často zabúdame. V tejto časti si parametre určujeme každý/á sám/a. Podmienky kúpy a predaja by mali byť čo najzrozumiteľnejšie pre obe strany, aby nedochádza k neúmyselnému porušeniu (nevera, deti, nakladanie s majetkom. spoločenský styk...)
    Partnerstvo(manželstvo) má aj neobchodovateľnú súčasť. To je to, čo zjednodušene povedané si za prachy nekúpiš a ani za rovnakú jednotku nevymeníš.To je to, čo môžeš len a len dať, ak to máš, alebo len a len dostať ak to má. Je to láska, šťastie, priateľstvo... Myslím tie skutočné, nie tie predstierané. Aj keď jedna strana bude mať "za vagón lásky" nemusí jej dostať od druhej strany ani gram, hoci i za svoj "vagón lásky", alebo horu peňazí, či iného majetku prípadne čohokoľvek.
    Čo si dvaja vyberú, to budú mať. Ak im chýba to, čo sa nedá kúpiť , často zakrývajú tento nedostatok tým čo kupujú. Skôr či neskôr prídu nato, že "prachy" to nespravia. A sú na začiatku. Ponuka a dopyt, tie neobchodné....a ich nový výber a ponuka v obchodnej a neobchodnej časti.
    publikované: 07.03.2014 15:19:42 | autor: neviem nič (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014