A k veci, pokračujeme v téme komunikácia, časť druhá.
OBSAH:
Toto považujem za oveľa väčší problém než forma, aj keď samozrejme zdvihnúť telefón a zavaliť do neho "Teešik?" nie je to, čo by človek pri kontakte so **** hotelom očakával. Ale počnúc tým, že vstúpite do hotela, kde Vás cez deň privíta totálne frustrovaný a vyčerpaný recepčný (má na to sakra právo, robí smeny za troch, nakoľko samozrejme, nemáme staff, lebo všetci to tu po mesiaci zabalia), po štvrtej Vás privíta alebo opitý nočný strážnik, alebo síce vysmiaty, ale predsalen Ahmed, tak keď sa konečne preboxujete k tomu, že chcete hovoriť s vedením, tak čakáte hodinu na NMK, generála, alebo druhú MK. Prosto, tu sa riadia heslom "čím dlhšie čakajú, tým som zaneprázdnenejší a dôležitejsí". Nemusím Vám hovoriť, že sa tu už pár ľudí zdvihlo a boli tu naposledy. Ale mnohí (prekvapivo) vytrvajú. A príde ďaľšie prekvapenie. Sľúbia aj nemožné. Fantázia, tešíte sa na svoj kongres, večeru, či prezentáciu a prúser nastane, až keď potrebujete aby všetko bolo tip top. Neexistuje tu systém, všetko robíte ručne, archivujete do krabice, tlačíte a nosíte na recepciu či prevádzku. Že by toto dokázal jednoduchý kongresový systém zmeniť? Ale áno, ale bude až o dva roky. A či tu niekto o dva roky ešte príde? Ale príde, veď máme širokú rodinu.
Máme hotel v Tatrách. Zavreli sme ho a poslali všetky upratovačky tam. Aj bratislavské (teda rumunské) aj dunajskostredské. No, ale nastal prúser, lebo generál je tu majiteľ a upratovačka neposlúchla a šla domov. A nie jedna. Lebo, smena končila o štvrtej a ona si ho síce vypočula, ale nerozumela a šla. Tie telefonáty stáli za všetky peniaze. Neviem, či Vás niekedy zhúkala žena na platenom parkovisku, lebo ste netrafili k rampe, nemáte dosť drobných, alebo idete do kina na predstavenie a meškáte... áno, presne tento štýl známy skôr z 80tich rokov minulého storočia. Ale prežil, vidíte? Nevidíte, ale ja som zažila... Stálo to za to, skutočne to bolo miliónové predstavenie, keď generál "ja som tu majiteľ!" sedliacky a na úrovni opitého nočného vrátnika nadáva upratovačke...
Máme reklamáciu. 1. Zákazník má príliš vysoký telefóny účet. Žiada o kontrolu. Odpoveď? "Zákazník nevie zložiť telefón, to nie je starosť hotela." 2. Zákazník je hladný. Bufetové stoly sú prázdne. Odpoveď? "Málo objednáte a my sme na vine, fasa." 3. Chyžná si sťažuje, lebo je prepracovaná. Odpoveď? "Oddýchnete si o týždeň, to budeme mať prázdny hotel." 4. Recepčná dala výpoveď lebo sa jej nepáči ako sa tu s ľuďmi bavia. Osobný pohovor? "Načo, veď už dala výpoveď, keď niečo chcela, mala prísť."
Neviem, čo k tomu dodať. Osobne? Veľmi rýchlo som pochopila, čo mal generál na mysli, keď mi povedal, že "si nerozumieme, tá komunikácia nie je taká ako očakával a bude si hľadať iného človeka"...
P.S.: K bezpecnosti len tolko, ráno som vošla do kancelárie a takto na mňa žmurkalo vyúčtovanie Stužkovej... žeby moje odstupné?
Komentáre
uf,uf,uf, stupa adrenalin
Zuzke
Lippo
Cokomilka, nie je to velmi jednoduche, vsak? Clovek sa vylieci zo vselijaych idealov...