Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Na blogu sa dejú záležitosti úplne bežné.

Niekto sa urazí, niekto je urazený, niekto teda uráža. Aspoň tak to mne, občasnému návštevníkovi blogu, pripadá. Nedeje sa to len na blogu, je to aj inde. Preto, záležitosti úplne bežné
 

  Niekoho sa dotkne kritický pohľad na jeho príspevok. Možno v niektorých kritikách je aj osobné pozadie. Nesympatickosť, nenávisť, závisť, žiarlivosť...? Neviem, nepoznám osobné pozadia. U niekoho zase opak. Pochvala pre priateľstvo, sympatiu, možno začínajúcu lásku...? Ani to neviem.

Chcem iba povedať, ako sa ja dívam na chválu a ako na kritiku. Aj mne sa páči pochvala., veď je príjemná. Ale ja veľmi vítam aj kritiku.

 Robil som už na rôznych projektoch. Čím viac som  zložitejších projektov spravil o to viac som si začínal vážiť kritický pohľad na moju prácu. Posudky o tom, že je moja práca vynikajúca, má originálne riešenie, doposiaľ vo svete neznáme a podobne, sa mi síce zo začiatku celkom páčili, ale potom už až tak nie. Ten, kto ma iba chválil a nepokúsil sa nájsť aspoň nejaké slabé miesto v mojej práci, prípadne dať kritický podnet, no, ten mi moc nepomohol. Musel som ísť ďalej iba sám, bez obzretia sa na iného. Viem, treba ísť vlastnou cestou. Aj tak robím. Ale takisto viem, že sa zavše treba aj obzrieť. A nie je dobré obzerať sa na chválu, lepšie je obzrieť sa na pripomienky, na kritiku. Kritika mi pomôže, ak ju viem využiť.

Samozrejme aj kritika by mala mať určitú mieru a nemala by byť nenávistná. V tom asi máme každý iný level. To, čo niekto pokladá za povzbudivú kritiku, môže sa už inému zdať ako nenávisť. S tým asi moc nespravíme. Každý sme nejaký. So svojimi prednosťami a aj nedostatkami. Nie všetci máme rovnakú mieru tolerancie, nie každý sme mali rovnaké možnosti sa jej učiť.

 Na blog chodia ľudia, ktorí píšu, dávajú svoje myšlienky iným. Tak ich dávajme. DÁVAJME. Nečakajme pochvalu. Je naozaj pochvala až taká potrebná?

Nechcem sa týmito slovami niekoho dotknúť. Iba povedať, ako vidím veci. A akýkoľvek iný pohľad ako môj, je rovnako dobrý, ak nie lepší. Je jedno, či podobný môjmu, alebo opačný.

Chytrý človek využije ktorýkoľvek.

blog | stály odkaz

Komentáre

  1. dakujem....myslim,že tvoje slova našli vo mne odozvu..
    publikované: 06.05.2008 15:47:33 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. .
    vo mne tiez
    publikované: 06.05.2008 15:51:46 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  3. jan
    pekne si to vystihol . a k tej kritike . ľahšie je niekoho pochváliť lebo nenasleduje alebo nemusí nasledovať obhajovanie názoru . pri kritike sa spozornie a hľadajú sa protiargumenty . múdry sa učí na chybách druhých . aj na kritike od druhých . a teraz je dôležité kto Ťa kritizuje . či je odborník alebo laik . hoci niekedy pohľad nezainteresovaného človeka vo všeobecnosti ( odborník alebo laik ) môže byť veľmi objavný . už som tu na blogu čítala , že nemáme s horúcou hlavou reagovať ale sa ukludniť a všetko premyslieť . je to ťažké . hlavne keď nás niečo alebo niekto vytočí . preto buďme tolerantní . a aj kritiku podávajme na úrovni mysliaceho človeka . zbytočne neprovokujme ale vecne argumentujme .
    publikované: 06.05.2008 15:57:54 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  4. suhlasim
    tiez si rad vypocujem kritiku, len si vyhradzujem pravo s nou nesuhlasit.
    moje kredo je, ze kazdy nazor mozem zmenit. lebo vdaka ziskaniu novych informacii sa mozem posunut (bohuzial nie vzdy lepsim smerom). tvrdosijne stat za jedinym spravnym nazorom je ako stojata voda.
    stava sa vsak, ze ked clovek prejavi zaujem o kritiku, tak druha strana si to moze vysvetlit, ze bola poziadana o radu o navod na riesenie. najhorsie je, ked ten clovek sa zacne dozadovat realizacie svojej rady...
    publikované: 06.05.2008 15:57:56 | autor: wa (e-mail, web, autorizovaný)
  5. ja som si tú kritiku
    vzala k srdcu, neurazila ma...aspoň myslím, vlastne už ani neviem

    pekný deň prajem
    publikované: 06.05.2008 15:58:53 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  6. wa
    je to zaujimava myslienka, nedrzat sa svojho nazoru tvrdosijne v casovom horizonte na otazky pre mna zavazne (akoze mna determinujuce ako osobu). Niekedy som to brala, akoze si stojim za vlastnym nazorom a snazila sa mat nazory co najdlhsie platne.
    Coraz viac zistujem, ze dlzka tej vyzadovanej platnosti je taka otazna ...

    "najhorsie je, ked ten clovek sa zacne dozadovat realizacie svojej rady..." ... jo, to je najhorsie, a bohuzial je mi znama tato potreba. Akoby nerealizacia znamenala nedocenenie :( alebo neocenenie a tak vselijake to zamlzene dovody .
    publikované: 06.05.2008 16:12:20 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  7. jasné, máš aj môj súhlas...
    ponaučenie - "Každý, s kým sa v živote stretnem, ma v niečom predstihuje. Tak sa od neho učím." O_ô
    publikované: 06.05.2008 16:12:36 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  8. fuu
    mala som tu dlhu reakciu, chces nou zamorit? :)



    publikované: 06.05.2008 16:14:30 | autor: bratislavitae (e-mail, web, autorizovaný)
  9. :-)) Ján, máš pravdu, len som furt nejaká unavená a tak tu vyspávam
    s jedným okom nalepeným na obrazovke a s druhým zatvoreným,
    no ale keď sa vyspím, tak už budem k neudržaniu!
    publikované: 06.05.2008 16:15:53 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. :)))
    presne a vystizne :)..co k tomu dodat? len tak dalej ;)
    publikované: 06.05.2008 16:29:23 | autor: michaletka (e-mail, web, autorizovaný)
  11. 2 sygon
    ja rozlisujem medzi nazorom a zasadou. je dlhsia cesta k tomu, zmenit zasadu. ale i zasadovost ma svoje medze. hlavou mur neprerazis (vacsinou).
    zase. aby to nevyznelo, ze kazdy den hlasam inu pravdu. len to beriem tak, ze moj nazor je postupne utvarany z nazorov inych, z faktov k danej veci a pocitov. a vsetko toto sa moze v case menit, rozsirovat. casto sa stava, ze clovek k niecomu nema ziadne stanovisko a stotozni sa s nazorom doveryhodneho cloveka. na prve pocutie mohla jeho argumentacia zniet velmi presvedcivo a preto, ak to nie je nic uplne zasadne, tak sa clovek lahko prikloni. ale ten nazor nemusel zohladnovat rozne aspekty, ktore sa mozu ukazat az v kontraste s niecim inym a tak je vhodne svoj nazor prehodnotit.
    inak, ako uz z vyssie uvedeneho vyplyva, "co je moj nazor, postoj?" je to casto kompilacia inych nazorov, postojov. je malo takych veci, kde je nas nazor uplne povodny bez vplyvov inych ludi
    publikované: 06.05.2008 16:51:54 | autor: wa (e-mail, web, autorizovaný)
  12. wa
    Jo, to ma trochu posunute, nazor a zasada v mojich predstavach principialne sa dost zlievaju i ked postoj k nim mam rozny . Preto ma to napadlo. Nazor ohybam omnoho lahsie, za zasadami som sa kedysi snazila tvrdosijnejsie stat, aby som aspon pre protejsok vyzerala konzistentne, i sama pred sebou jasne ..
    A co sa tyka kompilacie nazorov , tak to uplne suhlasim :) i ked sa mi to ze uplne najviac nepaci ;DD
    publikované: 06.05.2008 17:09:23 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  13. poucne :)
    publikované: 06.05.2008 17:09:50 | autor: amalka (e-mail, web, autorizovaný)
  14. Keď vás čítam,
    tak viem, že za každým nickom je osobnosť. BV, iba tvoje písmo som poznal v napísanej hádanke.ME viem ako vyzerá... Sygon a Diu nebol problém určiť na fotografiách zo stretka, ale aj ďalších...Iných poznám iba z písmeniek.Chcem vám poďakovať, že ste moje slová prijali.Všetci ste to, čo som napísal, už dávno vedeli. Ja som vám to iba pripomenul.
    publikované: 06.05.2008 19:40:48 | autor: Jan (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Jan, k Tvojej úvahe Ti pripájam možno jej jeden kamienok, ktorý Ťa vyprovokoval či inšpiroval k jej napísaniu.
    Nemusím pridať už ani slovko navyše:

    Jan...
    aj keď si už nereflektoval na moju odpoveď, znovu uvažujem nad tým, čo si mi napísal. Aj v súvislosti s tým, ako si reagoval inde. Je to pre mňa zaujímavé poznanie, že pri vymyslenom kvázi príbehu si oveľa tolerantnejší... Takže to čo človek zažije osobne, a v tomto prípade ja, a úprimne o tom napíše, je v Tvojich očiach menej dôveryhodné??? Tak potom hor sa, poďme všetci písať ironicky, zosmiešňujúco, kradnime témy, príbehy či námety, potom snáď bude všetko o.k. Ale nič v zlom... To som sa len zrána potrebovala trochu naštartovať do nového dňa. Idem na školenie. Možno ma tam niečomu priučia... :-))))

    publikované: 06.05.2008 05:54 | autor: marthabielska

    P.S. Však sa nemusíme iba chváliť...
    publikované: 06.05.2008 21:11:59 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  16. Možno len jeden kamienok...
    oprava.
    publikované: 07.05.2008 06:10:51 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  17. tak martha..a mne ušlo,čo si tym poslednym komentom myslela..)))
    publikované: 07.05.2008 08:20:49 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. Martha
    Podarilo sa mi nájsť, kde som neodpovedal, aspoň dúfam. Nie som až tak veľký návštevník blogu , aby som sa vracal k predchádzajúcim komentárom a stane sa mi že neodpoviem, pretože už som sa k príspevku viac nevrátil. Asi nielen Tebe niekedy neodpoviem. Nie preto, že nechcem odpovedať, neviem odpovedať, prípadne by som chcel niekoho ignorovať alebo čosi podobné...a ospravedlňujem sa všetkým, ktorým môj ďalší komentár chýbal. Je tiež pravda, že nad príspevkami sa až tak moc nezamýšľam či sú realitou, alebo fikciou. Skôr ma zaujíma obsah a hodnota napísaného – čo mi príspevok dal.
    Ak si myslela že som Ti neodpovedal na: „Ak uvádzaš, že podľa reči by si nevedel posúdiť sexualitu ženy, tak spomeň si, koľkí muži hodnotia ženy už len podľa vzhľadu (hoci aj podľa fotografie) a bez rozmýšľania povedia: to je ale sexica... A ešte ani neotvorila ústa... teda ani nemukla :-)))).“; tak máš pravdu. Pravdu máš aj v napísanom. Keď sa pozriem na ženu alebo jej fotografiu, napadne ma že je sexica. Mám to kdesi ako muž zakódované a nič na tom nezmením. To je ale iba môj prvý vnem. Dávam dosť pozor, čo vyjde žene z úst. Tiež viem, že ani vzhľad a ani reči mi nemusia správne určiť sexualitu ženy. Možno preto, že nemám príbehové skúsenosti „slávnych milencov“ so ženami a nikdy som vyslovene chladnú ženu nestretol...:)))

    publikované: 07.05.2008 10:13:08 | autor: Jan (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014