Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Môžu revolúciu vo vzdelávaní (dospelých) priniesť nové média?

Môžu revolúciu vo vzdelávaní (dospelých) priniesť nové média? Moderné technológie pri vzdelávaní dospelých. Kľúčové slová: internet,tablet.

V súčasnej dobe, v 21. storočí, je potrebné vzdelávacie systémy pri vzdelávaní dospelých nielen neustále inovovať, ale aj súčasne sa v nich vzdelávať v rámci nových digitálnych vymožeností, na základe ktorých môžeme dosiahnuť lepší výsledný efekt vo svojej práci a taktiež rýchlejšiu komunikáciu medzi ľuďmi, v našom prípade medzi edukátorom a edukantom. S rozvojom vedy a techniky sa vyvinulo množstvo produktov, ktoré umožňujú inovovanie, zefektívnenie a uľahčenie vzdelávacieho procesu u dospelých. Revolúciu vo vzdelávaní umožňujú v súčasnosti realizovať nové mediá, ku ktorým môžeme zaradiť internet, mobilné telefóny, tablet a podobne. Z toho vyplýva, že základom je vnášať nové prvky moderných technológií do klasického vyučovacieho procesu, miestami môžeme konštatovať, že až do skostnatelého vzdelávacieho procesu, ktoré sa vyznačuje pri mnohých predmetoch iba častým a nudným memorovaním. Stretávame sa s neefektivitou vzdelávacieho procesu, kde študenti nerozvíjajú vlastný kritický racionalizmus, len násavajú nové poznatky bez praktickej aplikácie. Ak lektor – profesor v rámci rôznych prednášok a seminárov ozvláštni ich samotný priebeh, napríklad zaujímavo spracovanou prezentáciou, môže mnohonásobne zvýšiť záujem o daný predmet u účastníkov. Výhodné je, ak lektor – profesor počas prednášania využíva internet, prostredníctvom ktorého môže vyhľadávať množstvo informácií v danej chvíli a hneď odpovedať aj samotným účastníkom.

V súčasnosti by sme sa mali zamyslieť nad tým, že žijeme v tzv. rýchlej (konzumnej) spoločnosti, kde na encyklopedické memorovanie nie je dostatok času, ale mali by sme sa zamerať na problém, kde si nové informácie vieme samostatne vyhľadať s efektívnym využitím. Tým pádom množstvo informácií dokážeme zlúčiť do problému iba „Kde ich hľadať?“ a nie do problému „Neviem si na to spomenúť“. Využívanie rôznych audio a audiovizuálnych nahrávok vo vzdelávaní, ako aj rôzne formy interaktívnych prezentácií a prednášok pomáhajú zefektívniť vzdelávací proces už od útleho veku.


Môžu revolúciu vo vzdelávaní (dospelých) priniesť nové média? | stály odkaz

Komentáre

  1. majusenka
    ==lepší výsledný efekt vo svojej práci a taktiež rýchlejšiu komunikáciu==výsledný efekt môže a nemusí byť lepší, pretože informácie nemusia byť správne a úplné. Jeno je však isté, že sa urýchlľuje komunikácia. Ale nie rečová, čo zasa škodí, pretože sme nie schopní sa plynule vyjadrovať a používať rozmanitú slovnú zásobu.
    ==Revolúciu ....=áno, internet je dobrý pomocník, alezlý pán, lebo nás často zavedie od jednej informácii k druhej a ani sa nenazdáme, zistíme, že sme presedeli pri PC 2-3 hodiny a nevieme si ani spomenúť na prvotnú informáciu, ktorú sme išli vyhľadať.
    ==vnášať nové prvky moderných technológií do klasického vyučovacieho procesu=´áno som za. Ale! mala by byť vyváženosť a priestor na opakovanie. Lenže ten neposkytujú vzdelávacie programy. čo hodina, musí byť prebraté nové učivo. stačí, keď žiak vypadne dve hodiny po sebe a môže byť stratený. Pamäť sa upevňuje opakovaním si informácií. Kedy si ich majú žiaci upevniť?
    ==pri mnohých predmetoch iba častým a nudným memorovaním== pri niektorých predmetoch alebo učiveto ináč nejde. Ak si násobilku, vybrané slová, chemické značky, vzorce....žiaci doslova natvrdo neopakovali, nevedia ich!!!!! zo základných škôl, z takých , ktoré dodržujú tematické plány, žiaci chodia nepripravení. A múdrejšiesú deti z dedinských škôl, ako škôl mestských! prečo, je to tak?
    ==kde na encyklopedické memorovanie nie je dostatok času,==tým sa upevňujú len povrchné vedomosti. Takto sa človek k "10stupňov ku zlatej" nedostane. Aj keď netvrdím, že sa všetko musí nadrviť. matika sa nadrviť nedá, vyplýva jeden logický krok k druhému, ale "komín domu postaviť nedokážeme" bez počiatočného základného kameňa- nadrvenej násobilky. Neviem si predstaviť študenta práv, medicíny, dejín , aby sa neučil encyklopedicky.
    ==problému „Neviem si na to spomenúť===aj ten čas príde, keď sa s danou tematikou dlhodobo nebudeš stratávať a zrazu ťa niekto zaskočí otázkou: čo je cizelácia?
    ==interaktívnych prezentácií a prednášok pomáhajú zefektívniť ==áno, súhlasím zefektívniť, nie nahradiť odovzdávanie počutého a videného slova od učiteľa.
    publikované: 19.06.2014 20:15:09 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014