Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Vedela o tom ....

Prečo si nič nespravila...myslela som si, že ma ľúbiš...
Vedela o tom...
 
Vedela o tom a nič nespravila. Neviem, ako mám na túto informáciu zareagovať, mám ju nenávidieť, ignorovať, tváriť sa, že o nič nešlo a ani nejde? Mám sa tváriť, ako ona? Všetko je v poriadku, sme jedna veľká šťastná rodinka...
Doteraz som si myslela, či skôr chcela myslieť, že o tom nevedela, že ak by vedela, čo sa deje noc čo noc v mojej izbe, že by niečo spravila... nespravila. Nechala ma tak...
Bola som presvedčená, že ma mama ľúbi, že ma má rada, že ak by som to celé ukončila tak by som jej chýbala... neskočila som kvôli nej.... Dnes o tom pochybujem...pochybujem o všetkom, znova som tam, kde som bola...na začiatku..Keď som písala svoj príbeh na blogzin padla tam zmienka o mame... bránila som ju... dnes neviem, či by som to zopakovala... Možno mám právo súdiť a odsudzovať... neurobím to.... kto je bez viny, nech prvý hodí kameňom...
Znova došlo na slová mojej adoptívnej mamy s ktorou riešim veci medzi nebom a zemou, veci ktoré ma bolia a občas aj tešia... „ budeš to musieť riešiť, pred minulosťou neutečieš a ty už predsa utekať nechceš. Bude ťa to bolieť, ale prežiješ to... prežila si svoje detstvo, na dno si padla a teraz už musíš iba stúpať... “
Mám ju rada, nahrádza mi to , čo nemám... fungujúci vzťah s rodičmi... len, keby občas nemala pravdu... má a vždy je to tak ako povie... ak povie, že to bude bolieť, viem že má pravdu...  
Mne nevadí, ak ma nadol zrazí cudzí človek... s námahou sa postavím a snažím sa ísť ďalej, ale zrážanie od ľudí, ktorí si vravia rodičia... bolí a vadí mi...
Nežiadam od života veľa, chcem niekam patriť, chcem niekoho, kto by ma mal rád, chcem niekoho, komu môžem veriť a koho môžem objať... chcem iba pokoj... chcem tak veľa...
 

aj taký je život... | stály odkaz

Komentáre

  1. hmm,
    ..((..
    publikované: 25.06.2009 10:56:41 | autor: lusila (e-mail, web, autorizovaný)
  2. :-)
    Lusila, hlavu hore... nevzdám to...nemienim robiť sprostosti..už na ne nie je čas...aj keď musím priznať, že ma toto hodilo o riadny kus nazad.... ale mám človeka, ktorý ma objíme a podrží ak bude treba...
    publikované: 25.06.2009 11:05:01 | autor: yettinka (e-mail, web, autorizovaný)
  3. Yettinka,
    cítiť z teba pozitívnu energiu, aj keď si prežila už dosť zlého ... veľa sily do ďalších dní ti prajem...a je super, že máš človeka, ktorý ťa objíme a podrží, ak bude treba :-)
    publikované: 25.06.2009 11:20:47 | autor: piratka (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Pirátka,
    vieš koľko síl ma stojí nájsť tú energiu? Keby si vedela koľko krát sa mi nechce ani len vstať z postele... nieto ešte niečo riešiť.objatie je fajn, len vedeť prísť a povedať... objím ma....
    publikované: 25.06.2009 11:30:26 | autor: yettinka (e-mail, web, autorizovaný)
  5. nebola som v takej situácii ako ty,
    preto ťa obdivujem, že to zvládaš... každé ráno vstať a žiť... a verím tomu, že na svete existujú ľudia, ktorí ťa majú radi a ktorí bez teba nedokážu žiť..a to je tiež dôvod pre žitie :-) hm?
    publikované: 25.06.2009 11:42:56 | autor: piratka (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Pirátka,
    nie je čo obdivovať... a to že to zvládam? nie... len sa tak tvárim... potom ma prepadne smútok a.... ale slzy vždy prestanú tiecť, vždy pri predstave na adoptívnu mamu... kvôli nej to nevzdám...
    publikované: 25.06.2009 12:28:19 | autor: yettinka (e-mail, web, autorizovaný)
  7. Yettinka,
    pozri, isto to je ťažké a teraz cítim z tvojich slov trochu trpkosti a smútku (na ktoré máš isto nárok), ale takto sa budeš trápiť len ty sama...tak hlavu hore, ako si to napísala aj ty sama v komente pre Lusi :-)
    publikované: 25.06.2009 18:09:18 | autor: piratka (e-mail, web, autorizovaný)
  8. pirátka,
    som sklamaná... stále som totiž v kutiku duše verila,že o tom mama nevedela... myslela som si, že ak by o tom vedela, pomohla by mi...
    publikované: 25.06.2009 18:58:30 | autor: yettinka (e-mail, web, autorizovaný)
  9. odkiaľ vieš, že o tom vedela?
    yettinka, to eľte neznamená, že ča neľúbi, aj keď všetci dajú medzi lásku a ochranu znamienko rovná sa...neochránila ťa...hm

    ak ti povedala, že to vedela, spýtala si sa aj, prečo nič neurobila?

    nemyslím si, že je to krok vzad...práve naopak a držím ti palce ;)
    publikované: 12.08.2009 08:21:13 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  10. Diuška
    si mama, aj ja som mama a mám dcéru a ruky by som prelámala tomu človeku, čo by na dieťa siahol...mama to pozná a tá matka, ktorá si predtým oči zatvára, nechce vidieť, je spolupáchateľka...tak nehovor o tom, že to dieťa ľúbi...trt, ľúbi len seba a svoj profit z toho. Možno sa jej uľavilo, že ona nemusí robiť to, čo jej muž robí s jej dieťaťom...na toto fakt nemám ospravedlnenie...
    publikované: 12.08.2009 09:40:39 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  11. matahari :)
    ťažko sa mi to vysvetľuje, ale...je to láska...zvrátená forma lásky...možno zranená, potupená...

    myslíš, ži, že sú matky, ktoré počali dieťa z lásky, v láske ho vynosili, starali sa oň a predsa ho nemilujú? prečo? vylučuje sa láska matky s jej nečinnoťou v tak závažnej veci?

    ...vieš si predstaviť, že by si svoje deti po narodení neľúbila?
    ...čo mohlo jej lásku natoľko zatlačiť do úzadia, aby neochránila svoje dieťa?

    neospravedlňujem ju, len hľadám odpovede tak, ako yettinka...snažím sa pochopiť, čo sa stalo...

    čo s človekom urobí myšlienka, že ho ani vlastná matka nemilovala?
    publikované: 12.08.2009 09:57:12 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Diuš
    malých živých tvorov, ktorých sme priviedli na svet a DOVOLILI sme, aby nám verili a milovali nás, SME povinní chrániť! Áno, sú ženy, ktoré dieťa splodia bez lásky a môžu sa slobodne rozhodnúť, či sa o neho budú starať alebo nie. Ak sa rozhodnem o dieťa starať, tak mám povinnosť to urobiť bez ohľadu na svoje ego. Ak matka presunula možno pre ňu nepríjemné manželské povinnosti na svoje malé dieťa a sama sa tak oslobodila, to nemá s láskou nič spoločné.
    Jasné, aj mňa by zaujímalo vysvetlenie tejto matky, ale na druhej starne, čokoľvek by povedala, by bol čistý alibizmus...asi ako vrah, ktorý zabije, lebo ho, ja neviem, napríklad manželka podvádzala, aj to je alibizmus...Mňa niekto vonku naserie, ja ho zbijem, fyzicky mu ublížim, mne sa uľaví...je to ok???? Pre mňa je slepota tejto ženy neospravedlniteľná....
    publikované: 12.08.2009 10:25:28 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  13. a preto som sa yettinky pýtala, ako to zdôvodnila jej mama, pretože
    ja som sa to z článku nedozvedela, ani to, či jej sama povedala, že ju neľúbi...
    publikované: 12.08.2009 10:30:25 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  14. aj muž, ktorý zabije svoju ženu zo žarlivosti...
    predtým miloval...

    neuverím, že yettinku neľúbila, kým to jej mama sama nepotvrdí, len to som chcela...a prečo neverím? yettinka jej verila a asi kvôli láske k nej nič nepovedala, aby mamu nezranila...musela cítiť, že ju ľúbi, alebo nie? vlastne, mama ju mohla aj nenávidieť, ale to by ju yettinka nemala natoľko rada, nie?

    druhá vec je, či možno jej nečinnosť niečím ospravedlniť...predovšetkým pred yettinkou...
    publikované: 12.08.2009 10:36:50 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  15. ešte raz...nehovorím o OSPRAVEDLNENÍ,
    ale o LÁSKE...
    publikované: 12.08.2009 10:39:15 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  16. ja viem, Diuška,
    že to myslíš dobre, ty máš dobré srdiečko, to len ja v takýchto prípadoch otváram vo vrecku nožíky...:-)
    publikované: 12.08.2009 11:50:37 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  17. matahari, dík :)
    vd ja viem presne, prečo ťa to rozčuluje...v tomto prípade "nepremýšľam" srdiečkom, inak by som musela napísať niečo nepekné...skús odložiť hnev a zamyslieť sa, prečo tak konala? nazaj ju neľúbila? žila yettinka v sebaklame a lásku matka len hrala?

    čo môže byť silnejšie ako láska matky k dieťaťu?

    ...jej ego?

    ...pri takom manželovi?

    aké ego?
    publikované: 12.08.2009 12:35:50 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  18. Dius,
    mas pravdu...
    Z nasho pohladu je to neospravedlnitelne..ale?! ...
    Na pribeh si velmi dobre pamatam. Otec genius manipulator ...hm..kolko zien a deti sa mozno takto trapi? kolko toho a podobneho mame v susedstve a radsej zatvotrime okno a stiahneme rolety?!minule bola odsudena v cechach matka za sexualne zneuzivanie svojich vlastnych maloletych chlapcov..

    publikované: 12.08.2009 12:37:36 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. Niet pochýb o tom, že yettinkin otec
    sa zneužívaním dopustil zl(éh)očinu, a že sa ho dopustila aj matka, ak o zneužívaní vedela.
    Zlyhali ako ľudia, zlyhali ako rodičia. Chápem rozhorčenie okoloidúcich, no aj tak sa mi zdá, že nie je dostatočným dôvodom robiť z yettinky dvojnásobnú sirotu.

    To najlepšie, čo podľa mojej mienky môže yettinka v danej situácii (pre seba) urobiť je odpustiť otcovi aj matke a ich previnením sa donekonečna nezaoberať.

    Odpustiť neznamená ospravedlniť.

    Odpustiť znamená uvoľniť energiu viazanú spravodlivým hnevom a dovoliť jej slúžiť prospešnejšiemu cieľu.
    publikované: 12.08.2009 12:42:12 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  20. jajaj, Račan
    jajaj, možno to isté prežila Tvoja najbližšia prieteľka, možno je krásna, usmievavá, skvelá spoločníčka, neuveriteľne citlivá a inteligentná, no ani za boha nechápeš, prečo je sama, aj keď má strach zo samoty, z tmy, nerada sa objíma, neverí si atď.

    určite je tých prípadov mnoho, ale to teraz yettinke nepomôže...

    Račan, tak veru...prečo by mala svo hnev a nenávisť, bolesť znásobovať? tiež si myslím, že by ich mala uvoľniť...
    publikované: 12.08.2009 12:52:23 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  21. moji milí, na jednej strane
    o odpustení máte pravdu, ale na druhej si myslím, že tomu chlapovi by to nemalo prejsť...zlo má byť potrestané...keď nie pre iné, tak aspoň preto, že keby sa to pohlo do právneho sporu, možno by to pomohlo desiatke iných utajených prípadov... a medializácia by fakt pomohla, médiá majú silu. Prečo nepomôcť druhým??
    publikované: 12.08.2009 13:01:34 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  22. matahari...si myslím, že
    medializáciu by mnohé (ak nie všetky) obete neuniesli, možno tie, ktoré už odpustili...je určite nesmierne ťažké vyrovnať sa s tým...
    medializácia by narušila dovtedajšie akétaké zázemie (nemyslím rodinné, priateľské), život obete...

    a mám pocit, že vďaka kvantite, v akej sa dnes nešťastia kumulujú v médiách, voči nim začíname byť imúnni...neberieme ich natoľko osobne, sú krátkodobou senzáciou, zatiaľ čo by obeť do medializovania musela investovať strašne veľa energie a možno aj sebazaprenie...
    publikované: 12.08.2009 13:11:10 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  23. Matahari, zneužívanie sa veľmi ťažko dokazuje
    aj vtedy, keď aktuálne prebieha, nieto ešte po 10-20 rokoch. Ak si myslíš, že usvedčiť muža zneužívajúceho svoju dcéru je hračka, potom takýchto mužov podceňuješ.

    A medializácia nie je len blaho a spravodlivosť, ale vzhľadom na to, aké sú za ňou často motívy, môže byť len bohapustou traumatizáciou obetí.
    publikované: 12.08.2009 13:13:40 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  24. hm a trest...
    ja by som ich potrestala kvôli yettinke, ak by jej to pomohlo...a dala o tom vedieť ľuďom možno práve v takejto anonymnej forme...hovoriť o probléme a nesmiať sa z jeho propagovania medzi kamarátmi, čo sa bohužiaľ stalo aj tu na blogu...
    publikované: 12.08.2009 13:14:50 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  25. najhoršie na tom je,
    že vo všetkom je veľký kus pravdy . Aj Račan, aj Diuška, máte veľkú pravdu, je to veľmi, veľmi ošemetná záležitosť, ťažko dokázateľná, traumatizujúca....
    publikované: 12.08.2009 13:34:03 | autor: matahari (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. Isté je, že zneužívanie maloletých dievčat je tragická realita
    že sa deje v omnoho väčšom meradle než si pripúšťame, že je obrovskou krivdou nás dospelých na zneužívaných deťoch a že je nutné hľadať riešenia.

    Najúčinnejšia ochrana pred zneužívaním je asi prevencia, poučenie dcér, aké dotyky sú primerané a aké už nie, a dôvera matiek v to, s čím sa im zdôverujú ich dcéry.

    Matky by si mali pozorne všímať správanie svojich manželov a iných mužov voči svojim dcéram, a mali by svojim dcéram veriť, ak signalizujú, že sa čosi nedeje vo všetkej počestnosti. Častou a veľkou chybou je takéto signály bagatelizovať, popierať či trestať. Tým matky svoje dcéry zaháňajú do kúta a ponechávajú ich napospas násiliu a násilníkom.
    publikované: 12.08.2009 13:53:33 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014