Lenže. Slovenské koľaje nie sú vôbec uspôsobené na prevádzku rýchlovlakov. To znamená, že stroje za niekoľko stoviek miliónov korún sa u nás preháňajú rýchlosťou trabantu. Vyzerá to asi ako keď porsche pustíte na lesnú cestu. Darmo má pod kapotou 200 koní, keď musí jazdiť pomaly, aby sa nerozmlátilo na márne kúsky.
Ale aj keď chcete jazdiť športovým autom po lesných cestách, musíte za neho zaplatiť ako za športové auto. Je rovnako drahé a aj rovnako žerie. Vidieť to aj na pendolinu. Jedna cesta z Bratislavy do Prahy vyjde na 669 korún. Nenašiel som, koľko stojí lístok na Eurocity z Bratislavy do Prahy, ale z Prahy do Bratislavy vyjde spiatočný lístok 510 českých korún. To znamená, že za jedenásť ušetrených minút (o toľko dlhšie trvá cesta nasledujúcemu EC z Bratislavy do Prahy) zaplatíme dvojnásobné cestovné. A to sa predsa oplatí. Pri porovnaní s cenou cestovného v autobusoch Student Agency, ktoré ponúkajú vysoký komfort cestovania (v autobuse je napríklad letuška, ktorá hostí obsluhuje a podáva im teplé nápoje zadarmo), vyjde pendolino ešte drahšie. Jedna cesta žltým autobusom, ktorý zvládne cestu medzi Bratislavou a Prahou za štyri hodiny a 15 minút,vyjde na 240 slovenských korún.
Vlak Pendolino jazdí na Slovensku úplne rovnakou rýchlosťou ako Eurocity. Cesta z Bratislavy do Kútov im trvá rovnako 36 minút. Pri ceste do Brna však už víťazí Pendolino. O celú minútu. A než príde do Prahy, svoj náskok natiahne na celých 11 minút. No nie je to úžasné?
Ale aspoň ten komfort nám zostal. Alebo že by nie? Vraj veľmi často vypadáva klimatizácia. Samozrejme, že okná sa budete snažiť zbytočne otvárať. A tak vám neostáva nič iné ako sa pariť v horúčave. Poprípade mrznúť. To je teraz aktuálnejšie.
Komentáre
Presne tak
asi maju vela penazi
suhlasim s tym, ze pendolino nepatri na nase trate.
a ze busy su lacnejsie, to je jasne. hlvne student agency. ale bus by som komfortnym rozhodne nenazvala..... to ze tam mas letusku, este nezarucuje komfort...
a to si videl take pekne fotky, ked cca pred rokom pendolino z ostravy tahala stara lokomotiva? :) to sa mi fakt lubilo, v nasej firme ta fotka kolovala... :D
viera, ale tie autobusy student agency su naozaj komfortne
tak v porovnani s nasimi osobakmi, a aj rychlikmi, to hej
vo vlaku sa prejdem, postojim pri okne, atd.
tak aj ja mam radsej vlak
ja som isla
a raz som isla z PH do BA busom, nejakou nitrianskou SADkou, myslim. ty kokso, no horor. stara nejaka karosa.....:((
Ked uz ste pri busoch ;)
a moja najdlhsia cesta busom bola do nemecka, 17 hodin ;) s tym, ze autobus meskal dve hodiny, prisiel o polnoci namiesto o 22 a okrem mna uz v sr nikto nenastupol, xi...
to asi mate blbe vlakove spojenia
da sa na to zvyknut, nehovorim, ze nie, ale ked je moznost vyberu, a za podobnu cenu.....
17 hodin, to je tiez pekne...
dnes
Je mnoho argumentov preco je vlak lepsi v porovnani s busom (napr.)
1. vo vlaku je o dost viac miesta ako v zltom autobuse,
2. neriskujem, ze sa spoj dostane do zapchy niekde na dialnici pred Prahou,
3. vo vlaku maju zasuvku na 230V t.j. mozem pracovat na laptope bez toho, aby som minal bateriu
no to zalezi na tom kam chces ist
"Vitajte v roku 2028"
ta cena
STUDENT AGENCY
ta letuska bola len obrazne
viac o Pendoline
Inak podla Ceskych drah Pedolino usetri (az) :) 22-25 minut oproti Eurocity.
Co sa tyka toho spiatocneho listku z PH do BA, ten stoji okolo 650 Kc na Eurocity, tych 500 je chyba.
aj tak ale Pendolino vychadza skoro dvojnasobne drahsie, (a benefity neponuka v druhej triede skoro ziadne)
Viac o vyhodach/nevyhodach jazdy Pendolinom si mozte precitat napr. na stranke pre Slovakov v Prahe - www.somvprahe.sk
konkretne tu
http://www.somvprahe.sk/blog/quido/startuje-najrychlejsie-zeleznicne-spojenie-bratislavy-s-prahou
pozri si cestovny poriadok a zistis
uz okolo teba niekedy preslo auto? a keby to bolo prave teraz, tak okolo teba prechadza. je rozdiel prechadzat a prechadzat sa
BA-Brno
A este jazdi o 5:40 z BA, tak tym to skutocne zklincovali. Vysledok = presedlavam z vlakovej dopravy na autobusovo/automobilovu.
ahojky
precetl jsem si va comentare a je moc zajimavi
medzinarodne cestovne CD-ZSSK
Pendolino
2. Ten komfort sa s nicim inym neda porovnat. Aspon co sa tyka 1.triedy.