Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Keď sa pozeráme cez chyby na človeka...

    V poslednom čase, v priebehu troch dní, som videla asi tri filmy o nadpriemerne obéznych ženách, k tomu Ross písal o lenivých ženách, ktoré nedbajú o svoj výzor a neskôr o krásnych vyšportovaných slečnách, ktoré chcú sex a chodia podľa neho určite najmenej trikrát do týždňa do fitka a ku kozmetičke (to by som veru veľmi rada aj ja). Mám také monotematické dni a občas mi to lezie na nervy, keď všade, kam sa otočím sa nezávisle hovorí o tom istom. Človek potom len začne mať pochybnosti o sebe samom a ja sa až príliš sledujem a vediem so sebou myšlienkové zápasy, neznášam to.
     Jednoducho som nad tým uvažovala a nadchla ma jedna myšlienka z filmu, ktorú sa budem snažiť parafrázovať. Obezita je vlastne jeden z viditeľných nedostatkov človeka, ktorá ktovie prečo prekáža mnohým neobéznym ľuďom, a teda mnoho ľudí, ktorí s tým nemajú problém, majú potrebu dať najavo svoje znechutenie. Je to určite jeden z problémov, ktoré vážne ohrozujú zdravie človeka, ale predstavte si, že by napríklad človeku, ktorý je plešatý niekto začal hovoriť, aby so sebou okamžite niečo začal robiť a dal si napríklad nastreliť vlasy (to asi nie je porovnateľný príklad, neohrozuje zdravie človeka, ale v očiach niektorých ľudí ide o nedostatok). Alebo fajčiarom, ktorí nikoho priamo neobťažujú niekto začal nadávať a vysmievať sa ich zlozvyku. Predstavte si, že by niekto každodenne chodil do krčiem a vykrikoval glgajúcim (možno aj občasným) zákazníkom, že sú to všetci alkoholici a mali by sa liečiť. Možno som mohla načrieť aj do iných nedostatkov človeka. Ide o to, že by sa mohli pranierovať všetky chyby, na ktoré si len spomeniete a nie sú vidieť.
    Vytýkať by sa niekomu mohlo aj to, že nedokáže dobre čítať, počítať, nemá zmysel pre humor či nie je kultúrne založený, nestará sa o rodinu alebo je neverný. Predstavte si, že by všetky vaše nedostatky ľudia videli a vyčítali ich vám dennodenne a hocikto...niekto slovne, iný pohľadom, gestom. Pohŕdali by vami v škole, v práci, na ulici, doma.
     Najhoršie však na tom je, a to bolo pointou toho filmu, že by sa každý na vás pozeral cez ten hendikep. Nevidel by nič iné, len to, že ste tučný, hlúpy, neverný, lenivý, škaredý, plešatý, nemotorný, nemoderný a pod. Unikalo by mu všetko ostatné. To, kto ste naozaj.
      A to je smutné.
Každý má nejaké svoje chyby, len niektoré nie je tak vidieť, ako kilá navyše. Len to som chcela...

pekný večer všetkým :-)

ps: nabudúce napíšem malú ódu na Šimka ;)))    

vaša dumajúca diuša :-*

moja každodennosť | stály odkaz

Komentáre

  1. super
    chcel som aj ja napísat nieco na tuto temu, ale ako vidím predbehla si ma - a este lepsie super super
    :D
    publikované: 26.01.2010 21:21:37 | autor: iviak (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. ale, vieš, idem do opozície...
    máloktorí ľudia s nadváhou sú pohybliví, fyzicky zdatní a ochotní, preto tá nevraživosť, ja sama mám viac ako treba a cítim sa spomalená, ťažká a nemotorná...ale už aj na to kašlem a to je zle... Ďalej musíš uznať, že s nadváhou stúpajú aj zdravotné problémy, cievy sú zaťažené tukmi, kľby sú preťažené a atd.... preto bude táto tématika preberaná, ľudia na to upozorňovaní...
    ..ozaj, zdvíhala si už niekeda stokilové hebedo??? Ja hej...no, nič moc...
    publikované: 26.01.2010 21:27:27 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  3. iviak, matahari :)
    iviak, rada som Ťa potešila ;) ale rada si prečítam aj tvoj článok...

    matahari, nenamietam, je to problém, aj som to tak v článku pomenovala...ale išlo o iné, mnoho ľudí nevidí nič iné, len ten problém. V tom filme sa matka pozerala na dcéru ako na obézne dievča, ktoré má problém. Jej z toho strašilo v hlave a predstavovala si vlastnú mamu, ako jej dookola pripomína, aká je tučná. Vieš si to predstaviť? Pritom ju mama milovala a chcela jej pomôcť, lenže...keď vidíš vlastnú dcéru cez tento nedostatok, či iné nedostatky, vzdiali sa ti...Hovoríš svojim dcéram len to, v čom by mali pridať? čo zmeniť? aby boli podľa Tvojich predstáv, aby si im pomohla vstúpiť do života s naj možnosťami? aby neskončili zle? určite v tom treba hľadať mieru a nevidieť človeka len (či najmä) cez tie chyby...

    ...mnohé deti si z detstva pamätajú napr. to, že ich matka sekírovala pri písaní diktátov, ja si pamätám na "tučibombu"...nakoniec človek uverí tomu, že je neschopný zmeniť sa a niektoré chyby sa ešte prehĺbia, aj keď predtým nemuseli byť natoľko vážne...

    ...neviem, či mi rozumiete...
    publikované: 26.01.2010 21:37:14 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  4. mna zaujal nadpis
    "Keď sa pozeráme cez ryby na človeka...",som klikla,ze co to bude za pojednanie,kukat na cloveka cez ryby...to sa mi teraz deje casto,ze mam preklepy v ociach,dokelu:-(ale aj ked si tych clovekov nepojednala cez ryby,ale cez chyby,tak to bolo dobre.
    ad MH,dnes som isla z nemocnice a zaujal ma pohlad,ako sanitari cosi uporne riesia pri bocnych-nakladacich dverach sanitky.som chvilu myslela,ze im idem pomoct,ale ked sa mi rozkryl pohlad,ze co riesia,rozmyslela som si to,lebo keby som sa zapojila,uz by som sa za branu nemocnice nedostala.snazili sa natisnut neuveritelneee pretucny,prekypujuci zadok robustnej mladej baby a pomoct jej,aby sa z prveho schodika dostala na plosinu sanitky a neprevazila sa dozadu zvaliac aj ich.zacula som este ako sa jej ufunene pytaju "a ako vas sem doviezli?"...a hlavou mi virili rozne myslienky,napriklad,ze az taketo monstroznossti by ludia nemuseli so svojim telom dopustit...
    publikované: 26.01.2010 21:37:21 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  5. no jo, neporozumeli...
    publikované: 26.01.2010 21:40:55 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  6. ale porozumeli,
    len odbocili:-)
    publikované: 26.01.2010 21:42:29 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  7. možnoje obezita natoľko
    odstrašujúca a znechucujúca, že tlmí záujem o všetko ostatné, vzbudzuje odpor a je obrovskou prekážkou k poznaniu človeka...
    publikované: 26.01.2010 21:45:38 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  8. Diuška
    tak tak...ja som to pochopila, že ide len o obezitu, jasné, sporný film poznám, ja som doma zažila tiež podobnú výchovu: si zlá, si sprostá..atd...
    A ver, že moje decká počúvajú odo mňa: milujem ťa, si krásna/y, si múdra/y a iné blbinky, aby mali v živote viac úspechov...
    ..pomôcť dieťaťu k ideálnej postave je jedna z najťažších úloh, aké rodičov postretnú. tam nájsť ideálnu cestu je zložité. Bud dieťa necháš tak a možno ti raz bude vyčítať, prečo si nič nespravila, alebo sa budeš snažiť... je to na rodičoch...čo by si si vybrala, keby si vedela, že tvoje dieťa smeruje k obezite a tým aj k problémom?... ja by som pri závažnej hmotnostnej kategórii požiadala o pomoc psychologa...
    publikované: 26.01.2010 21:48:36 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  9. mne zase matahari vkuse
    ...hovorili mi to, čo Tebe a najhoršie je, že človek im často uverí a začne pochybovať o svojej hodnote...pretože sú mu pripomínané chyby každý deň...
    ako rodičia sa tiež budeme snažiť predchádzať niektorým chybám, ktoré by mohli ohroziť Šimonkove zdravie...to je jasné, ale nikdy mu nebudem vyčítať, že nie je dosť dobrý na...čokoľvek

    budem mu hovoriť tie blbinky ;)

    ...možno sa tiež dostaneme pred nejakú prekážku, ktorú nebudeme môcť prehliadnuť...neviem, ako sa zachovám...ale snáď nezabudnem na to ostatné, čo v ňom budem milovať...
    publikované: 26.01.2010 22:04:30 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  10. a pomoc psychologa
    je fajn nápad ;)
    publikované: 26.01.2010 22:05:12 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  11. bonnie :)
    myslím, že si neodbočila...videla si presne to isté, čo mnoho iných ľudí a to, čo by som si všimla aj ja, len by som asi pri tom pohľade mala iné pocity a myšlienky...
    publikované: 26.01.2010 22:07:36 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Diuska, viem, o com to je...
    posledne roky je modou byt stihly, kazdy, kto sa vymyka, je "out".
    Iba malo tucnych ludi dokazalo z kil naviac urobit prednost, pacili sa prave taki...stale viac sa pozera na vyzor a menej na to, co ma clovek vo vnutri...anorekticka zo mna nikdy nebola, ako mlada som vyzerala normalne...napriek tomu som mala vazne zdravotne problemy, aj vdaka liekom sa pridavali dalsie diagnozy, rozhodil sa metabolizmus a prichadzali kila...spociatku som ich niesla tazko, najma psychicky, no postupne som si povedala, kaslem na to, budem zit s nimi rovnako ako bez nich...a tak funim do kopcov, vymyslam vselijake spolocne akcie a priatelia ma beru aj s mojimi nadbytkami, mam pocit, ze uz ich ani nevidia, obcas sa mi ujde lichotka typu - ides do kopca a este aj rozpravas? Ako to mozes zvladnut? Ale do kil mi "nekecaju"... je vela inych chyb, ktore vidno, ktore je pocut, o ktorych mozeme citat, no ludia sme rozni, niekedy stadovi...
    Patris medzi par ludi, ktorych si velmi vazim...si empaticka, plna dobra, lasky, pochopenia, mudrostii vtipu...krasny vecer:)
    publikované: 26.01.2010 22:25:05 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. vsak vravim,dia,
    ze mi rozne myslienky virili hlavou,uviedla som tu,ktora mi prisla ako urcite posolstvo,aby sa to tu nezvrhlo na obhajobu tuckov.co sa hodnotenia ludi tyka,nerozlisujem,ci su tucni,alebo chudi,alebo tak akurat,vidim aj na tuckovi jeho klady a vidim i jeho negativa,nesnazim sa vsak brat ako polahcujucu okolnosti,ked sa chova povedzme ako prasa,ze za to moze jeho obezita.je fakt,ze existuju diagnozy,ktore su spojene s obezitou a je mi luto tychto pacientov,ale rovnako je fakt,ze casto su ludia obezni len z dovodu lenivosti,rezignovanosti,etc.ak su s tym spokojni,su ok a nevadia mi,ale ak nie su a zoziera ich to a su zli a svoju nespokojnost premietaju do okolia,tak mi vadia,uplne rovnako ako mi vadia nespokojenci s musou vahou.
    otazku vychovy obezneho dietata,ktoru ste otvorili povazujem za velmi zaujimavu a sucasne i dost zlozitu.moj nazor sa vam asi nebude pacit,ale ja si myslim,ze za obezitu inak zdraveho dietata mozu rodicia,stari rodicia,atd - su to oni,ktori mu zostavuju jedalnicek,organizuju sportove aktivity,podsuvaju mu kaloricke bomby,atd...
    publikované: 26.01.2010 22:26:48 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  14. do slaka,
    nemala som pisat koment,kym som siu neprecitala ten hankin...hanka,co sa predbiehas,ked pisem ten svoj,ha?!:-)doplnim teda,ze hoci sa hanka prezentuje ako moletka,tak je podla mna pohodacka a urcite fasa partacka a v takych pripadoch sa na kila nehladi,aspon teda ja nie:-)
    publikované: 26.01.2010 22:31:07 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  15. hanka :)
    ňo, zase toľké lichôtky joooj.....ďakujem

    a viem, o čom hovoríš ;) keď ľudia prestanú vidieť to, že máš kilá navyše a bavia sa s Tebou normálne, volajú Ťa na kopce, túry, je to super pocit, že?

    pravdupovediac, mám priateľov, ktorí moje kilá nevidia...poznajú ma...a ja sa nehanbím, som zdravá a je mi fajn...len keď to niekto začne spomínať, je mi z toho zle...ak niekomu na tom (mne) záleží viac ako mne, nepáči sa mi to...pretože je to moje telo...

    ak chcú ľudia niečo meniť na človeku proti jeho vôli, nie je to správna cesta...

    publikované: 26.01.2010 22:42:18 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  16. Bonnie,rada Ta vidim, aj citam, to vies...
    i ked posledne dni neviem, ci si na mna nezmenila nazor, mozno by si mala lepsie citat ine blogy, tam sa o mne dozvies hrozne (pravdive) veci...
    publikované: 26.01.2010 22:44:19 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. Pekný večer Diuš :)
    dobre si to napísala, ale pointa je v tom, že v skutočnosti je to tak, niektorí ľudia nemilosrdne vytýkajú tie nedostatky, tie chyby.
    Dokonca sú schopní zosmiešniť, jeden druhého. Často nemajú pochopenie pre človeka ktorý trpí nejakým nedostatkom. Nevedia , nechcú tolerovať tie chyby ani také ktoré aj ty spomínaš, nie si dosť vtipný, nemáš humor, nie si sexi, si veľmi chudý, tučný, nemáš odvahu, si škaredý, starý, plešatý, nízky.... dalo by sa pokračovať do nekonečna čo všetko sú schopní ľudia vytýkať jeden druhému a to sa už začína v detstve .
    Mňa niekedy napr. veľmi mrzí aj na nete, na rôznych fórach keď vidím , že niekto niečo povie, či napíše článok kde prezentuje svoj názor a vidím, že nevyhráva ten správny názor, ale ten ktorý je drzejší, neberie ohľad na nič, na nikoho, má ostrejší jazyk .
    publikované: 26.01.2010 22:44:24 | autor: iris (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. Diuska, obcas to cloveka tuto pichne
    ked by si chcel dat na seba nieco pekne vypasovane a ono to nejde...alebo medzi neznamymi ludmi sa trosku istota straca, ale inak...a na tie kopce ich skor taham ja, uz si zvykli, pridu - zorganizuj nieco a ja sa musim valit do brehu:)
    publikované: 26.01.2010 22:47:06 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. Dius,
    pravdu mas veru pravdu.
    Pusu Simkovi :)... a kasli na to, nerozmyslat , nezapasit s myslienkami, nechaj si silu na Simonka, vsak ten ti este ukaze..ani myslienka ta nenapadne .. ;-))
    Dobru noc:)
    publikované: 26.01.2010 22:47:16 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. bonnie :)
    šak ja neobhajujem obezitu, len som chcela upozorniť na fakt, že aj obezita je jednou z chýb, ktoré sú bohužiaľ najviac viditeľné, no nie smerodajné vo vnímaní človeka ako takého...

    a súhlasím s Tebou v tom, že rodičia môžu mnohé v živote dieťaťa ovplyvniť...resp. usmerniť ich aj v životospráve...no aj tak ich to nemusí "zachrániť" od napr. obezity
    publikované: 26.01.2010 22:56:01 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  21. Hanka,jasne,viem
    a napodobne:-).neviem,na ktore blogy narazas,ja som videla len komenty od mita,ktory nejakym zahadnym sposobom dospel k tomu,ze si nebezpecna a estebacka a uz nepamatam,co este.nepochopila som vobec suvislosti,ani ten pochod,tak som si to uzavrela tym,ze si ta s niekym poplietol,alebo on to dako doplietol.kebyze si stazuje na to,ze nechces u starych riady umyvat,to by bolo ine,to by som sa pridala,aby neostali na mne:-)))
    publikované: 26.01.2010 23:01:08 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  22. iris :)
    tak tak, nemilosrdne vytýkajú...ale niektoré viac ako iné...niektoré možno skryť a viditeľné sú až neskôr...ako tak dumám, ak by bola na človeku najväčšou chybou jeho obezita, to by nebolo až také zlé, nie?

    publikované: 26.01.2010 23:04:38 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  23. jajaj :) pred chvíľou
    som ho zase uspávala, usmieval sa na mňa z postieľky joooj, až by som ho zjedla od samej lásky :))) a veru možno pri ňom schudnem :D
    publikované: 26.01.2010 23:05:55 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  24. suhlas,dia,
    ale myslim,ze to sa tyka len povrchnych ludi,ktorych nezaujimaju ine kriteria a myslim,ze z toho si nemusis robit hlavu ty,ja,ani nikto iny.pripustam i,ze sa to tyka i estetov,ktori su nastaveni na taketo kriteria a maju nastavenu latku na fyzicku dokonalost pre seba i okolie-predovsetkym partnerov.no budiz,vrana k vrane sada...to mi tiez nevadi.smiesne a trapne mi vsak pride,ked nejaky bruchaty,makky tucko opovrzlivo hodnoti inych,hoci si cez vlastne brucho nedovidi ani ...

    ad deti+vychova:pokial hovorime o zdravych detoch,ktore su obezne len preto,ze ich rodicia futruju fastfoodom a sladkostami,tak trvam na tom,ze to je ich vina.pokial ma dieta zdrav.problem,to sa riesi tazsie,ale zase je na rodicoch,aby vec konzultovali s odbornikmi a viedli a stravovali dieta tak,aby mu co najviac pomohli.
    publikované: 26.01.2010 23:10:17 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  25. nemám čo dodať, bonnie :)
    tiež súhlasím a ďakujem za koment!
    publikované: 26.01.2010 23:16:16 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  26. Bonnie
    je mi smutno z toho, ako niekto moze na druheho vymyslat nezmysly, urazat, vyhrazat sa...niektore veci su uz za hranicou a musim sa branit...ak o niekom tvrdim take hrozy, ako on o mne, musi mat dokazy... toho cloveka nastastie osobne nepoznam, je mi jasne, ze je chory, ale to neznamena, ze ma tu moze vlacit a spinit...a to sa mi vnucoval za priatela...tie riady by som rada umyla, najradsej s tebou a hodila spolocny pokec s mamkou, tatkom, dedkom aj editormi:)))
    Snad niekedy:)
    publikované: 26.01.2010 23:29:54 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. no ano,hanka,
    to by mrzelo aj mna,fakt tomu nerozumiem,ako ta dostal do takejto suvislosti a akurat teba:-(napada mi jedine,ze v case,ked bol ten nickovy bordel,si niekto pozical ten tvoj a nieco nanho skusal...
    niektori ludia vasnivo radi umyvaju riady,ja k nim nepatrim,ibaze ide o velmi ergonomicky komfortny drez a bateriu,tak to si vasnivo uzivam i ja,ked porovnam tie neergonomicke,kde mi to casto lezie na nervy.ale pokecom s tebou,by som vydrzala i taky a tie riady s tebou umyvala trebars i v lavori:-)
    publikované: 26.01.2010 23:43:03 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  28. je stastim-
    ked mame okolo seba ludi-ktori nas maju radi pre nase kvality -a odpustaju nam nedostatky..
    bo kazdy ma oboje..

    o obezite ste najviac...
    s kritikou suhlasim..ale..
    co sa OBEZITY tyka-casto moze za to genetika..ci metabolicke poruchy..a potom porucha psychiky..
    obezita a dlhovekost: mam prikladov dost-dlhozijucich obeznych..tak neviem..
    ALE KRASNE JE TELO STIHLE-PRUZNE-TVRDE= TEDA MLADE..
    /ja som uz za mudru :- /
    publikované: 27.01.2010 09:06:21 | autor: radost (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. nedá mi.. nikdy som štíhlu nebola..
    ale vždy,ked som sa niekomu priznala,že som tučná,tak mi to neverili.. :)) myslím,že v mojej prítomnosti viac vnímali to ostatne,ako moju postavu.. :)) (ďakovať bohu za slovnú zasobu a intelekt.. :))

    ale.. mam švagrinu,ktorá za štíhlu postavu bojovala a to všetkými možnými zbranami.. zadarilo sa.. odrazu mala vo svojich 30tich rokoch cca 40kg... len zdravotné problémy ju setsakramentsky prekvapili.. od toho času už pribrala späť.. odvtedy mi furt hovori.. radšej tučna a v pohode..ako vynervovana twiggy.. :))

    no a ja si to beriem k srdu.. a k twiggy mam saaaaaaaaaakra ďaleko.. :)))

    a ešte môj vzor je halina pawlovska.. vie,že ma niekolko kíl navyše..ale nosí ich s takou graciou, že klobuk dolu.. a myslim,že sa okolo nej zgrupi viac ludi,ako okolo nejakej super štíhlej modelečky.. :))

    ono.. nechcime všetko.. vážme si to,čo mame.. :)) a urobme z toho zaplatu na to,čo nam chyba.. to je asi tak môj pocit v kocke.. :))
    publikované: 27.01.2010 09:28:15 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. Nevím proč tu řešíte obezitní megalománii!
    Běžte do Ameriky, tam jsou tlustý skoro všichni, černoch musí bejt aspoň policejní kapitán, v Africe a Arábii je to znak bohatství. Vy by ste dali tři velbloudi za vyhublou babu? Já ani náhodou.
    Mně se urostlejší kočky líběj! A budou!
    publikované: 27.01.2010 09:44:39 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  31. Dionela,
    krásny ľudský článok.
    Spomeniem jednu príhodu, ako som bola zosmiešnená. Mala som cca24 , vo výskumáku 2/3 mužov. Prišla som zo školy. Na jednom oddelení bol starý mládenec, Michal. Nízky, zaguľatený, oči jedno doľava, druhé doprava. A ja som sa s ním rozprávala, ako s najväčším krásavcom. Pozýval ma na čaj a zato sa všetci na nás chodili dívať, a uškrňali sa. A potom sa jedna vdova spýtala, prečo sa s takým odporným človekom bavím. Ja som zostala v pomykove, priznám sa, že som ho dobre nepoznala, nevedela som , či náhodou niečo neurobil. " Viete, ja v ňom vidím osamelého nešťastného človeka. Nič mi neurobil, je milý, tak som k nemu milá i ja." Odpovedala som jej. Michal si potom našiel družku, už umrela. Pomáhal jej vychovávať dcéry, teraz pomáha vychovávať synov "nevlastných" dcér. Poviem ti, že už je pár rokov na dôchodku. Kedykoľvek by sme sa stretli, neobídeme sa. Je nahluchlý, ušomraný a stále vzbudzujeme záujem, keď sedíme či už na káve, alebo pive.A záver? Na druhom vidíme to, čo vidieť chceme.
    publikované: 27.01.2010 18:46:02 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  32. NA DRUHOM VIDIME TO,CO VIDIET CHCEME...
    ano-druheho vidime cez prizmu seba sameho-aki sme-i druheho tak vidime-takze vo vztahu k ludom seba prezentujeme-neprekrocime svoj tien-a preto RADOST chcem rozdavat-ked uz ine nemozem davat-VASILISA-si mudra zena..rada ta citam..
    publikované: 27.01.2010 19:24:13 | autor: radost (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. Druhého vidím podle sebe.
    A když mi něco vadí, povím si, asi se pleteš, vždyť on to tak asi nemyslel. Když to nepomůže a nepřestane se chovat jako prase, tak mu to řeknu, že je prase a jestli chce , tak si můžem dát do držky. Jenže to by nebylo moc fér. Tak mu řeknu, že si vo zábradlí zlomím pravou ruku, aby to bylo jako tak v cajku. Von si může vybrat. Možnost volby je vždycky fajn. Kdo si myslí, že jsem magor, ať se se mnou nebaví, né?
    Ale když se do vás naveze Nikdo,kdo se stydí za svoje jméno a příjmení, kdo má konspirační blog kde nenapsal ani dvě slova, tak to mne nasere!
    publikované: 27.01.2010 19:41:09 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  34. Radosť,
    hmm, teraz by som mala byť skromná, ale som pyšná, že si myslíš, že viem osloviť ľudí.
    publikované: 27.01.2010 19:44:21 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  35. Skromnost se ke kapitalismu moc nehodí!
    Může se lehce stát, že budeš málo asertívna!
    publikované: 27.01.2010 19:49:33 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  36. lenže na každého človeka súdny človek pozerá cez chyby
    samozrejme za podmienky lásky, nie zosmiešnenia, niet človeka bez chyby, takže inak sa ani nedá, ani nasadenie "ružových okuliarov" veľa nerieši, moji synovia sú pre mňa tí najkrajší, najlepší a neviem ešte aké superlatívy by som popísala, ale to neznamená, že by som im nevedela vyčítať ich chyby,...človek sa má zo svojich chýb poučiť, napraviť, môže sa s nimi aj zmieriť, môže z nich aj ťažiť, môže s nimi kadečo, ale musí o nich vedieť ... a nie je nakoniec jedno, či sa ti niekto smeje, alebo ťa ľutuje ... ak ti nemá ako pomôcť je pre teba neužitočný ...
    publikované: 30.01.2010 21:51:20 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  37. ďakujem za komentáre :)
    ...na druhom vidíme to, čo chceme vidieť...zaujímavá myšlienka, vasilisa :)

    Dere, nemyslela som to tak, aby sa chyby ľudí "pre ich dobro" prehliadali, myslím, že oni sami ich neprehliadajú, aspoň väčšina z nich si je vedomá svojich chýb...cestou výčitiek by som asi nikoho chyby neriešila, aj keď súhlasím s tým, že či už je reakcia na človeka pozitívna alebo negatívna, môže ho niekam posunúť, len ten pragmatizmus vo vzťahu mi akosi nesedí...v článku mi šlo o to, aby sa vďaka chybám neprehliadali iné, podstatnejšie vlastnosti človeka...asi treba hľadať zlatú strednú cestu ;) dík za koment!
    publikované: 30.01.2010 22:42:47 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  38. moj nazor...
    pridam tiez par slov - bohuzial som necital celu diskusiu :-/ ale v suvislosti s osmym prispevkom v poradi (od Matahari)- je spravne ked vravime ludom, ktory nas respektuju (nielen svojim detom) pekne povzbudzujuce slova, ale zaroven netreba zabudnut, ze kazdy robi chyby a ma nejake chyby s ktorymi moze daco robit. A na to ich treba upozornit (aj ked velmi zalezi na forme). Ak budeme tieto vady umyselne prehliadat (s tym, ze chceme byt milosrdny k tomu cloveku), tak mu tym nepomahame (niekedy mu tym nepriamo ublizujeme). U deti sa to da nazvat rozmaznavanie. A to nie je spravne. Treba asi najst taky spravny mix laskavych, povzbudivych a aj karhavych slov.
    publikované: 27.02.2010 22:14:27 | autor: MarSal (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. Přijetí se
    Asi žádný člověk nemůže říci, že by se měl rád hned od počátku svého života, nikdy si neprošel žádnou krizí a vlastně si to jen užíval a měl sám sebe vždy rád. Spíše se mi zdá, že se potřebujeme všemožně, třeba takto - https://epilace-laserem.cz/laserova-depilace-obliceje/vylepšovat a není to úplně to nejlepší, co bychom v životě měli dělat. Tak ale cesta k sebelásce rozhodně není krátká a třeba tyto zákroky nakonec i v rozumné míře pomohou :)
    publikované: 29.04.2022 15:43:31 | autor: Lea (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014