Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Zápisky - Na bicykli na Balaton

3 dni trvajúca cesta na Balaton a naspäť cez Budapešť , 625km a len také moje zápisky ktoré som si písal počas cesty ...
1.Deň- 8:10- Veľké Vozokany ,pobalil som nejaké veci ,kúpil som si jesť a sadám na bicykel s jasným cieľom Balaton ... 10:15- Dvory n.ž. ,prvá zastávka a napchávam sa banánmi ... 12:00- Komárom ,prešiel som cez Dunaj a cítim sa byť bohatý keď som vyšiel zo zmenárne ... 13:40- Kisbér ,kúpil som si v supermarkete nejaké sladkosti vo veľkom sáčku z názvom Mischung . Chcel som si kúpiť Granko aby som mal čo jesť večer z cestovinami ale nič podobné som nenašiel tak sa napchám sladkosťami z toho Mischungu a nejaký čas si tu oddýchnem ,potom pôjdem ďalej ... 14:30- Kisbér ,policajti uzavreli mesto a potom nim prešlo asi 50 motorkárov ,ja sa balím a pokračujem ... 15:10- Bakonybánk ,cez dedinu 10 percentne stúpanie a chytil som krč tak za dedinou som zastavil a dal som si trochu soli a bolo to už vpohodičke tak som sadol na bicykel a povedal som si že ešte nejaký kus prejdem ... 15:50- Vesprémvasány ,naberám si vodu na benzínke ... 16:20- pekný výhľad na hrad Czeszneki ... 18:20- Vesprém ,sú tu pekné cyklistické chodníky , síce sa nesmie bicyklovať po cestách pre autá ale zato chodníky sú dokonalé . Tak na začiatku mesta som vyšiel na chodník a ten ma previedol celím mestom a dokonca pokračuje smerom na Balaton niekoľko metrov od cesty ktorou som plánoval ísť ... 18:45- Pokračoval som chodníkom až kým som nenarazil na pekné miesto kde som sa rozhodol prespať . Spravil som si ešte cestoviny a vifonku ale nemám to s čím zjesť lebo som si zabudol lyžičku tak som si ju vyrobil z vetvy , haha, ... je veľmi teplo ,vybral som len karimatku a ležím . Zatiaľ si nebudem dávať ani spacák ,je my dosť teplo aj bez neho ... 2.Deň- 5:30- Vstávam ,chvíľu len tak sedím a snažím sa vysušiť lebo v noci som nakoniec vliezol do toho spacáku dosť som sa spotil ... 6:05- pobalený nadám na bicykel a vyrážam ku brehu Balatonu ... 6:20- prvý krát vidím Balaton ,spravil som si pár fotiek ... 6:35- Balatonalmády ,rozvoniava pečivo ale stánok s ním otvárajú až o siedmej .Pokračujem cyklistickým ktorí vedie popri brehu ... 7:00- prišiel som k molu pri prístave kde u sedí množstvo rybárov .Trochu sa popozerám a idem ďalej ... 8:30- Balatonfured ,na chodníku popri brehu stretám stovky bežcov a cyklistov , behajú tu 70 ročný dôchodcovia ale aj množstvo mladých ... dám si raňajky ,sedím na lavičke a užívam si pohľad na vodu ,kotviace lode a desiatky labutí ... 10:40- Kupujem si broskyne ... 13:00- Kesztheli ,tak a som na druhej strane Balatonu .Stále idem cyklistickým chodníkom ktorí vedie okolo celého jazera ,na každom kúsku sú tu kempi a stánky z občerstvením , keby som sa mal všade zastavovať tak to jazero neobídem ani za týždeň ... 15:50- našiel som peknú ,pláž, tak vysedávam na brehu a idem aj do vody . Príjemné piesočné dno horúca voda A som asi 100metrov od brehu no vodu nemám ani po pás ... 17:00- Chodník vedie cez všetky možné stánky z čímkoľvek ,obchádzam davy ľudí . Je strašné teplo všetci prišli k vode . Tak si tu teda kupujem aspoň trdelník a zmrzlinu ... 18:00- Opäť si kupujem jablká a vodu , strašne smädí ... 18:50- Siofog ,nie som si celkom istý či idem správnym smerom ale dredatý chlapík čo tlačí pokazený skúter ma uistí že idem správnou cestou smerom na Polgardy ... 20:00- prišiel som k nejakému nefunkčnému motorestu ,dalo by sa tu prespať pod prístreškom ale odrádza ma hluk blízkej cesty a tak idem ďalej ... 20:15- Otočil som sa a vrátil som sa späť ,obávam sa že by som už nič lepšie nenašiel a že vraj na noc hlásia búrky tak nechcem spať pod holím nebom ... 21:00- Ukladám sa spať je stále veľmi teplo som len v krátkych nohaviciach , občas sa tu niekto zastaví na záchod ale nikto si ma moc nevšíma ... 3.Deň- 4:00- Zobudil som sa chcel som si uvariť niečo jesť ale zistil som že my zvlhli zápalky tak budem musieť dojesť tie jablká čo my zostali zo včera ... 5:20- Ešte som si ľahol na chvíľu kým vyšlo slnko pobalil som veci a vyrážam smer Budapešť ... 4:40- Polgárdi ,stretám sa z bágrom nejde rýchlo , pôjdem nejaký čas s ním ... 6:35- Szekesfehervár ,idem stále za bágrom .Previedol ma cez celé mesto a pokračujeme na cestu kde nemôžu bágre ani cyklisti ale keď tam ide on a tak pomáli tak prečo by som nemohol s ním ... 7:20- Velence –až sem som šiel v závese za bágrom . Bola to trochu hlučná jazda ale bager už odbočil a ja som sa zastavil v obchode z pečivom a nakúpil som si plno super koláčov ... 9:00- érd ,zástavka v malom obchodíku a už si musím kúpiť nejakú vodu lebo od rána žiadnu nemám ... 9:40- Budapešť ,hneď zo začiatku mesta som šiel širokými niekoľko prúdovými cestami ale teraz vidím cyklochodnik ktorí vedie po nábreží Dunaja a tak pôjdem po ňom ... 10:10- Budapešť ,sedím a obdivujem krásne a veľkolepé budovy v centre mesta . Potom pokračujem ďalej po chodníku ... 11:00- chodník vedie popri Dunaju až k mestečku cez ktoré chcem ísť ... 11:25- Zastavil som sa na brehu , kúpem sa v Dunaji a dojedám tie super koláče ... 12:00- pokračujem ďalej v tej páľave ... 15:30- Štúrovo ,znovu som prekročil Dunaj . Od Budapešti ma trápil nepríjemný protivietor a strašná horúčava, už mám rozpálený celí bicykel a neviem ani ako ho mám držať tak aby ma nepálili ruky zoženiem nejakú vodu a pôjdem znovu do toho pekla a proti vetru domou ... 15:45- vodu nemám ale pokračujem ďalej ... 17:15- Želiezovce , vodu som si kúpil cestou sem na benzínke . Už len petálujem smerom domou po starých známych cestách ktoré mam niekoľko krát prejdeme takže nič zaujímavé ... 19:25- Veľké Vozokany , a som doma ...