Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Zmeňte návštevníka na platiaceho zákazníka

1. časť článkov o internetovom marketingu

Zmeňte návštevníka na platiaceho zákazníka

Veľa podnikateľov sa v dnešnej dobe internetovej reklamy zameriava na SEO. Avšak málokto myslí na to, že prilákanie návštevníkov na svoju web stránku je len prvým krokom. Dôležité je vedieť ich zmeniť na platiacich zákazníkov.

Táto oblasť je pre väčšinu firiem podnikajúcich na internete jedna veľká neznáma. Ponúkame vám preto niekoľko tipov ako môžete zmeniť ľudí, ktorí si prehliadajú vašu stránku, na nakupujúcich zákazníkov.

ZJEDNODUŠTE PROCES PLATBY

Pre veľa kupujúcich je utrácanie peňazí v dnešnej dobe dosť náročné. Nekomplikujte im to ešte viac vašim platobným procesom na stránke.

U nás sa zatiaľ takéto platobné služby veľmi nepoužívajú, ale určite by ste mali dať zákazníkovi na výber z viacerých platobných možností. Minimálne mu ponúknuť platbu cez internet banking, Pay Pal alebo kreditnou kartou. Ľudia tiež radi platia za tovar až pri prevzatí, čo v prípade dobierky zvyšuje riziko, že si tovar zákazník nevyzdvihne a vráti sa vám naspäť. Ak sa chcete tomu vyhnúť, využívajte skôr kuriérsku službu. Dnes už vedia mnohé kuriérske služby doručiť zásielku za sumu nie oveľa vyššiu ako je cena balíka na dobierku.

POSKYTUJTE NAKUPUJÚCIM INFORMÁCIU, KDE V PLATOBNOM PROCESE SA NACHÁDZAJÚ

Ľudia nakupujúci online chcú vidieť, kde v nákupnom procese sa nachádzajú. Koľko ďalších formulárov ešte musia vyplniť? Koľko políčok zaškrtnúť a koľko ponúk na špeciálne balenie odmietnuť predtým ako budú môcť konečne kliknúť na „objednať“? Proces objednávky by mal obsahovať nejaký indikátor, ktorý by zákazníkovi ukázal, kde sa práve v procese nachádza.

„Povedzte nakupujúcim počet krokov a označte úlohu pre každý krok“ hovorí Eisenberg, ktorý radí, že celý proces by nemal mať viac ako štyri kroky. „A ak to chcete doviesť k dokonalosti, dajte nakupujúcim možnosť vrátiť sa k predchádzajúcemu kroku a robiť zmeny.“

Takisto by ste mali umožniť jednoducho editovať nákupný košík – vymazať položku, zmeniť číslo alebo farbu.

 ZVEREJŇUJTE POČET POLOŽIEK NA SKLADE

Vaša produktová stránka by mala obsahovať dostupnosť tovaru na sklade a uvádzať, že položka bude odoslaná ihneď v prípade, že je na sklade. Nakupujúci by nikdy nemal čakať až kým vyplní objednávku a potom sa dozvedieť, že zvolený produkt nie je dostupný. Podľa Eisenberga zlyhanie v poskytnutí tejto informácie je nerešpektovanie času zákazníka.

ODMEŇTE ZÁUJEM

Chcete byť lepší ako konkurencia? Tak potom k uvítaniu zákazníkov pridajte čerešničku na torte v podobe bonusu, zľavového kupónu za rýchly nákup či podobného darčeka. Ak to urobíte promptne, dávate tým zároveň najavo, že rovnako promptne budú fungovať aj vaše služby.

Hýčkaním svojich návštevníkov im hovoríte ako veľmi si ich ceníte, keď sa stanú vašimi zákazníkmi. Darček k nákupu, bezplatné doručenie alebo zľava môžu byť dobrým spôsobom ako ukázať ich hodnotu pre vás. Takéto gestá umožňujú návštevníkom cítiť sa výnimočnými a vracať sa k vám s ďalšími nákupmi.

 

VYUŽÍVAJTE REFERENCIE

Ak máte referencie od vašich spokojných zákazníkov, zverejnite ich na vašej web stránke. Referencie pozitívne ovplyvňujú návštevníkov web stránok k tomu, aby sa rozhodli pre kúpu vašich produktov alebo využitie vašich služieb. Nebojte sa preto požiadať vašich stálych zákazníkov o zaslanie spätnej väzby, ktorá bude reprezentovať pozitívnu zákaznícku skúsenosť s vašim podnikaním.

 

Návštevnosť a konverzia

Konverzia znamená premena. Myslíme tým zmenu návštevníka webu na zákazníka. Obvykle je cieľom firemných webov dosiahnuť čo najviac konverzií. Čiže dosiahnuť to, aby si čo najviac návštevníkov vašej internetovej stránky kúpilo tovar, alebo služby, ktoré ponúkate. Vaša stránka funguje ako predajca, predavač alebo ponúkač vášho tovaru. Pokiaľ je táto stránka úspešná, zákazníci kupujú. Konverzia však nemusí znamenať len predaj. Čokoľvek je cieľom vašej stránky, ak sa to splní, hovoríme o konverzii. Je vaším cieľom, aby sa návštevníci prihlásili na odoberanie vašej e-mailovej služby, ktorou im budete zasielať novinky? Potom konverzia je, ak vám návštevník pošle svoju e-mailovú adresu a súhlas zasielať na ňu správy.

Kvalita návštevnosti

Je síce fajn mať čo najväčšiu návštevnosť, ale to nemusí platiť vždy. Účelom webstránky je dosiahnuť cieľ. To sa nedá dosiahnuť s akýmkoľvek návštevníkom. Lepšie si to ukážeme na príklade.

Príklad: V miestnom amfiteátri bude zajtra desaťtisíc ľudí. Vy si tam otvoríte stánok, kde budete predávať pečené klobásky. To bude dobrý biznis, nie? Pri takom veľkom množstve ľudí si pravdepodobne mnohí z nich kúpia vašu klobásku a vy dobre zarobíte. A teraz sa pozrime na kvalitu návštevnosti. Čo sa stane, ak ten amfiteáter bude plný vegetariánov, pretože tam bude prednáška o tom, že klobása môže spôsobiť rakovinu? Okolo vášho stánku naozaj prejde veľa návštevníkov, aj si prečítajú cenník, aj do očí sa vám pozrú. Ale pravdepodobne si nikto nič nekúpi, pretože vy nemáte sójové klobásky. A odídu preč. Neuplatnili ste cielený marketing. Spoľahli ste sa len na hrubú silu.

To isté platí pre návštevnosť na internete. Na internete sa dá efektívne uplatniť práve cielený marketing. A rovnako môžete využitím nevhodných marketingových prostriedkov vyplytvať veľa peňazí bez efektu. Napríklad, vám niekto ponúkne internetovú reklamu, pomocou ktorej sa na vašu stránku začnú doslova valiť tisícky ľudí denne. To vyzerá fantasticky.

Ale ak sú to ľudia, ktorí nič nekúpia, pretože oblasť vášho podnikania ich nezaujíma, tak investícia do takej reklamy je zbytočná. V najlepšom prípade môžete dúfať, že sa vytvára povedomie o vašej značke. Budete mať síce vysokú návštevnosť, ale bude to návštevnosť nízkej kvality z hľadiska konverzie týchto ľudí na zákazníkov.

Pri nastavovaní reklamy preto pozor na kvalitu návštevnosti. Dá sa preinvestovať veľa peňazí v zle nastavenej reklame. V menších segmentoch je často obmedzený počet ľudí, ktorí sa o danú oblasť v určitý deň naozaj zaujímajú. Reklamou síce môžete zvýšiť počet zvedavcov, ktorí prídu na váš web, ale títo si nič nekúpia. K tomu ešte jeden príklad na tému kvality návštevnosti.

Príklad: Mám stránky o chudnutí, na ktorých sú k dispozícii zadarmo všetky potrebné rady, ako schudnúť. Predávam tu aj svoju knihu o chudnutí. Pokiaľ na čitateľa môj web urobí dobrý dojem, objedná si často aj knihu o chudnutí. To je pre mňa kvalitná návštevnosť. Návštevník nájde na webe presne to, čo ho zaujíma. Ja mu viem ponúknuť niečo navyše, čo mu môže pomôcť pohodlnejšie sa dozvedieť potrebné informácie. On hľadá informácie o chudnutí a ja ich poskytujem.


ONLINE marketing | stály odkaz

Komentáre

  1. super clanok
    Dobry clanok.
    publikované: 03.09.2014 11:04:17 | autor: Pechatej (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. seo
    Super! Seo je prostě budoucnost. Ať přemýšlím jak přemýšlím o tom jak propagovat svoji firmu, tak mi to seo vychází prostě nejlíp. Jak z hlediska finančního, tak časového. Zaujal mě k tomu tenhle https://topranker.cz/zvysit-konverzi-webovych-stranek/ článek. Protože není důležité pouze mít velkou návštěvnost, ale hlavně tu konverzi na platící zákazníky.
    publikované: 26.11.2019 20:50:12 | autor: George23 (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014