Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Herézy a pravda, 6. Mária, matka Božia

KTO JE MOJA MATKA? (Mt 12.48; Mk 3.33) – Pýta sa dodnes Ježiš Kristus všetkých, ktorí hovoria: ideme za tvojou matkou, aby nás viedla k tebe.

Nikto neprichádza k Ježišovi, ak ho neprivádza Otec (Jn 6.44), nie matka. Ježiš, odkedy vstúpil do služby, pre ktorú bol poslaný Otcom na zem, ju nikdy nenazval svojou matkou. Volal ju: ŽENA (Jn 2.4).

Ale veď predsa „blahoslavený život, čo ho nosil a prsia, čo ho pridájali“, nie? OMNOHO BLAHOSLAVENEJŠÍ sú tí, čo počujú a zachovávajú Božie slovo (Lk 11.27-28)

Ako teda? Je Mária matkou Boha či nie? Ak je Ježiš Kristus Ten Večný Boh, ktorý nemá počiatok, ako môže mať matku?

Ako mu teda môže byť matkou? Z tela telo, z Ducha duch (Jn 3.6). Mária bola matkou ČLOVEČENSTVA Ježiša, nie Jeho Božskej prirodzenosti. Duch Svätý ju zatienil (Lk 1.35) - t.z. úplne – a preto, že to NEBOLO O MÁRII, ale O DUCHU SVäTOM, preto – ako Písmo hovorí – bolo sväté to, čo v nej On počal...

...avšak v súčasnosti ľudia uctievaním Márie zatieňujú Ducha Svätého.

Budem priamy a jednoduchý:

Bol čas, keď človek Ježiš Kristus bol malým dieťatom. No vyrástol v dospelého muža a zomrel na kríži. Dnes je vzkriesený a už nikdy nebude malým a bezbranným miminkom v ľudskom náručí. Veriť, že Ježiš je v Máriinom náručí, znamená hovoriť, že je bezbranný a bez Márie neurobí nič.

Táto lož zatieňuje fakt, že Ježiš má VŠETKU moc na nebi i na zemi (Mt 28.18).

Ľudia vykonštruovali pre Máriu rôzne tituly, ktorým kto verí, okráda o jedinečné miesto Ježiša Krista a upiera Mu všetku slávu, pretože Jemu náleží VŠETKA sláva i moc (Mt 6.13).

Večná panna

Boh si vždy nárokoval na prvé miesto v životoch ľudí. Nárokoval si na desiatok, na prvotinu z úrody i dobytka, na prvé miesto v hrobe, na prvé osedlanie oslíka. Rovnako tak si nárokoval na prvé miesto v lone ženy.
Pred Ním tam nebol muž.

Avšak po pôrode Ježiša Krista, Mária žila s Jozefom ako muž a žena a pohlavne sa stýkali (Mt 1.25). Tento verš nedá spávať RKC autoritám, preto sa ho podujali vyargumentovať tak poprekrúcaným spôsobom, až v tom končí logika snažiac sa dokázať, že slovo KÝM vo vete „neobcoval s ňou kým neporodila“ znamená v skutočnosti nikdy. Zabudli ale na to, že pisateľ - Matúš, ktorý to slovo použil, používa toto slovo aj viackrát vo svojom evanjeliu – napríklad, keď Boh povedal Jozefovi, aby utiekol s rodinou do Egypta „a ostaň tam KÝM ti nepoviem“ (Mt 2.13). Význam toho, ako teda Matúš toto slovo myslel, je jasný. Alebo Mt 14.22, alebo ...........

Navyše Písmo Sväté jasne vymenúva Ježišových vlastných bratov po mene (Mt 13.55; Mk 6.3 + Mt 12.46; Mk 3.31; Lk 8.19; Jn 2.12; Jn 7.5; Jn 7.10) a pridáva, že mal aj sestry (teda aspoň dve), ktorých sa RKC autority snažia vydávať za bratrancov a tak podobne, ako vraj bolo vtedy zvykom volať celú svoju rodinu, Písmo však jasne bratranca nazýva bratrancom – (Jer 32.12; Kol 4.10).

Navyše z kontextu vety, kde farizeji rozhorčene hovoria o Ježišovi, že veď poznáme Jeho pozadie, menujúc Jeho bratov tým hovoria – je to obyčajný človek z obyčajnej rodiny, snažiac sa tak vyvrátiť Jeho Božstvo. Farizeji teda touto vetou potvrdzujú, že nimi menovaní Ježišovi bratia sú z tej istej matky.

RKC sa snaží dokázať Máriino večné panestvo, aby mohla obhájiť titul:

Bezhriešna

Veľa katolíkov si neuvedomuje, že RKC doktríny hovoria o Márii, že ona je Nepoškvrnené počatie – teda, že ona sama bola uchránená pred hriešnou prirodzenosťou po svojich rodičoch. To je ale v priamom rozpore s Písmom Svätým, ktoré hovorí: všetci zhrešili a nemajú slávy Božej (Rim 3.23) a iba ten jeden, ktorý bol bez hriechu (Ježiš), sa stal hriechom za nás (2Kor 5.11)

Túto lož vydedukovali zo slov Boha Eve v raji, keď povedal, že semeno ženy rozšliape hadovi (satanovi) hlavu. Lenže semeno ženy je Ježiš, a nie Mária. (Nebol zo semena muža)

Jediný spôsob, ako by mohla byť Mária uchránená od hriešnej prirodzenosti zdedenej po Adamovi, by bol, keby Duch Svätý splodil Máriu v tele jej matky – rovnakým spôsobom, ako splodil Ježiša v lone Márie.

To by ale znamenalo, že Mária je vtelený Boh a mohla by umrieť na kríži za hriechy sveta a nemusel by zostúpiť Boh druhýkrát na zem ešte v tele Ježiša Krista.

Táto lož vyprázdňuje NUTNOSŤ VTELENIA Ježiša Krista.

Mária pritom sama veľmi dobre vedela, že je hriešna, keď vo svojom chválospeve hovorí: „raduje sa moja duša v Bohu, mojom SPASITEĽOVI“ (Lk 1.47) – vedela, že potrebuje spasenie. Spasenie je iba pre hriešnikov.

Písmo tiež jasne hovorí, že po pôrode Ježiša Krista bola nečistá – v súlade so zákonom – keď čítame: „keď sa minuli dni OČISŤOVANIA“ (Lk 2.22) – očisťovať sa majú iba nečistí.

Navyše, keby bola Mária bezhriešna, mala by správne a úplné poznanie Otca rovnako ako Ježiš – a to nemala, pretože Písmo jasne hovorí, ako často nerozumela tomu, čo Ježiš hovorí (Lk 2.50).

Keby bola bezhriešna, bola by plná Ducha Svätého, ako bol Ježiš, pretože v Ňom bolo všetko Otcovo – a nečakala by s ostatnými učeníkmi v zatvorenej hornej miestnosti v deň Letníc na príchod Ducha Svätého.

Jasná hviezda ranná

- nie je Mária, ale Ježiš (Zj 22.16). Nevidieť okrádanie slávy Krista za tým, že JEHO TITULY sa dávajú niekomu inému, znamená hľadieť a nevidieť...

Spoluvykupiteľka

- nebolo dané iné meno na zemi ľuďom, v ktorom by mohli byť spasení ako meno Ježiš (Sk 4.12). Jeho meno je nad všetky mená (Ef 1.21; Fil 2.9). Iba On je Vykupiteľ (Gal 3.13; Gal 4.5; Tit 2.14; 2Pt 2.1; Zj 5.9).

Opäť – ak by bola spoluvykupiteľka, musela by ísť na kríž, pretože bez vyliatia krvi niet odpustenia hriechov (Žid 9.22).

Táto lož znižuje unikátnosť a jedinečnosť a nenahraditeľnosť Kristovho kríža a Jeho utrpenia.

Kráľovná nebies

- tento titul jasne spĺňa všetky definície hriechu kľaňania sa kráľovnej nebies, ako ho praktikovali Židia a Jeremiáš bol poslaný ich za to karhať (Jer 7.18; Jer 44.15-30).

Ježiš je Kráľ kráľov (Zj 15.3; Zj 19.16). Kráľ má jedinú kráľovnú – a to svoju ženu. Ak je kráľovná, jej syn nie je kráľ, ale princ – a nemá potom všetky právomoci, ktoré by mu náležali ako kráľovi.

Táto lož vyprázdňuje Ježišov titul a panstvo.

Matka cirkvi

RKC autority sa snažia prekrútiť situáciu spod kríža, keď Ježiš poveril Jána, aby sa postaral o Máriu, kedže On ako najstarší muž z domu, zomieral, a bolo potrebné sa o rodinu postarať. Ženy v židovstve nemali dospelým mužom, aj v prípade, ak sa jednalo o vlastných synov, právo čosi prikazovať, viesť ich a podobne, ale muži sa mali postarať o ženy.

Jozef, Máriin manžel uz v Písme nefiguruje dlhšiu dobu, predpokladá sa teda, že je už po smrti. V opačnom prípade by Ježiš nemusel poverovať starostlivosťou o Máriu Jána.

A prečo Jána, keď Ježiš mal bratov? Pretože tí v Neho neverili a mali ho za blázna (Jn 7.5; Mk 3.21). Preto.

Prímluvkyňa

Svadba v Káne Galilejskej – toť obhajoba prímluvčej role Márie u Ježiša. Vraj na jej slovo Ježiš vykonal prvý zázrak. Nuž, odložte, prosím, vysvetlenia o Káne Galilejskej, ktoré poznáte a započúvajte sa do tohto príbehu:

Ježiš (nie Mária), ale Ježiš bol pozvaný na svadbu. Vzal Máriu i svojich učeníkov. Chudobný muž, chudobná žena boli na oslave svadby tiež naisto chudobného priateľa, pretože mu došlo víno už počas osláv.

Vžite sa do situácie. Čo by ste urobili vy? Čo by bolo slušnosťou urobiť, keď vám hostitelia už nemajú čo ponúknuť? Každý slušne vychovaný človek by sa s úctou rozlúčil, napríklad so slovami, že sa akurát zberá, že musí ísť, alebo podobne. Slušnosť by bola – nepriviesť do hanby hostiteľa, že nemá čo ponúknuť, neponížiť ho tak a vzdať mu úctu za to, že dal, čo mal.

Som si istý, akože je Boh nado mnou a Jeho Duch vo mne, že presne toto chcela urobiť Mária, keď Ježišovi hovorila: „nemajú už víno“. Chcela Ježiša presvedčiť, aby odišli. Ale Ježiš nechcel ísť, miloval sa s ľuďmi zabávať, nie nadarmo ho volali „zráč a pijan, priateľ hriešnikov“, keď jej odpovedal: „čo teba do toho a mňa do toho? Ešte neprišla moja hodina“  - inými slovami: ešte sa nechystám odísť, ešte som sa dosť nezabavil. Ani títo ľudia tu. Ešte sa budeme baviť!

Máriine slová „urobte všetko, čo vám povie“ znamenali kapituláciu. Kapituláciu pre Ježišom ako hlavou rodiny, ako som už spomínal vyššie. Bude sa diať Ježišova vôľa a nie Máriina, domov sa nejde.

Písmo hovorí, že sa za nás prihovára Ježiš (Rim 8.34) a Duch Svätý (Rim 8.26-27). Iného prostredníka medzi ľudmi a Bohom niet (1Tim 2.5).

Myslieť si, že potrebujem Máriu, aby sa prihovárala za mňa u Ježiša, znamená neveriť, že Boh je dosť dobrý, znamená neveriť, že opona do svätyne svätých bola roztrhnutá, znamená neveriť v Božiu lásku (Jn 3.16).

Zjavenia Márie svetu

Už počas tisícov rokov sa zjavujú anjeli ľuďom v rozličných náboženstvách. Ježišovi učeníci o tom veľmi dobre vedeli, preto Pavol píše – „keby sa vám aj anjel z neba zjavil a kázal INÉ evanjelium, nech je prekliaty“ (Gal 1.8-9). V týchto zjaveniach sa káže iné evanjelium, pretože sa nekáže viera v Ježišovu dokonalú, dokonanú a úplnú obeť na kríži, ale zjavená bytosť káže poslušnosť „jej nepoškvrnenému srdcu“ – ale srdce mal nepoškvrnené iba Ježiš.

Opäť zdôrazním – keby mala nepoškvrnené srdce, rozumela by všetkým tajomstvám Božím, to však pravdou nebolo.

Aj v Písme je jasne odhlalené, že satan sa ľuďom zjavuje ako anjel svetla (2Kor 11.14) a rád by som vašu pozornosť upriamil na tento verš: „Keď mestský pisár utíšil zástup, prehovoril k nim: Mužovia efezskí, kto z ľudí by nevedel, že mesto Efez je strážcom chrámu veľkej Diany a jej obrazu, ktorý padol z neba?“ (Sk 19.35)

Dianu Efezskú, alebo ak chcete – Artemis,  uctievali ako bohyňu matku, Preto ju zobrazovali s mnohými prsníkmi. (Iným symbolom materstva je dieťa na rukách.)

Ale všimnite si slová „jej obraz padol z neba“ – to je o nebeskom zjavení, rovnakom, ako sa zjavujú po svete aj dnes. Fakt si myslíte, že je to tá istá Mária, ktorá porodila Ježiša?

Zabudnite...

Ostatné body učenia RKC o Márii už rozoberať nebudem. Myslím, že tým, ktorí úprimne hľadajú pravdu, stačí...

 

 

Opakujem vám: ani tisícročia hlásania klamstva z klamstva pravdu neurobia.

Pozrite si tento film: http://www.prokrestany.cz/zpravy/index.htm


Herézy a pravda | stály odkaz

Komentáre

  1. Takže nejsme sami ve Všehomíru.
    Bůh nestíhá. Potřebuje zástupce na Zemi.Adama stvořil, Evu z jeho žebra. Na Ježíše potřeboval lidskou ženu.Potřeboval mučedníka, tím myslel někoho, koho někdo umučí.
    Mudčedníka potřebujou všichni. I džihádisti, dokonce každému slibují sto pannen. Když vyhoděj do vzduchu tržiště plné lidí.
    Pro nevycvičeného jedince mohou náboženství a zvěrsva v nich opisovaná, reprodukovaná po tisíciletí cirkevními hodnostáři jako americkej zábavní thriller.Je tam totiž všecko. Tejrání, výbuchy, města zničená při prohánění zločinců, voheň je nezbytný.Stráty přípustné. Vemte jen Sodomu a Gomoru.Žádnej Ježíš, Vyslanci BOHA ZNIČILI DVĚ MĚSTA PLNÁ LIDÍ. z NICH VŠICHNI BYLI HŘÍŠNÍCI. Beze zbytku. Žádná diskuse, žádnej humanismus.Žádnej soud.
    A to se hlásá po staletí beze studu o Bohu, Otci milosrdnému, učíme se křesťanské lásce plné násilí. Beze studu.
    Falešní vykladači, necitujte podvodníky, školáky Ježíšovi. Vratťe se k Bohu, a k víře v dobro a milosrdenství.
    S tímto záměrem Stvořitel pracoval.
    Všechno ostatní je nános falešných proroků a vykladačů božího záměru.Na zdůvodnění nekonečného násilí.
    A na tom trvám.
    publikované: 20.08.2010 11:52:23 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014