Ľudia sa radi dívajú. Na veci okolo seba, radi počúvajú príbehy iných ľudí. Masmédia im dávajú možnosť nakuknúť do súkromia kohokoľvek. Niektorí podstúpujú túto stratu súkromia dobrovoľne, niektorí sa tomu už bohužiaľ nemôžu vyhnúť.
Túto ľudskú vlastnosť, slabosť, zvedavosť, dnes rozpoznali i televízie a ponúkli takzvané reality show. Niektoré sú založené na možnosti čiastočne ovplyvniť výsledok (ako napríklad SuperStar), niektoré zase prinášajú rozmanité príbehy ľudí (príkladim môže byť Pošta pre Teba), poniektoré idú ešte ďalej ako napr. Mojsejovci.
Ako by sa s nimi roztrhlo vrece a televízie sa predháňajú v rozličných formátoch reality show. Pochopiteľne ich cieľom je sledovanosť a následne realizovaný zisk z predaného reklamného času. Aký je vlastne rozdiel medzi filmom (fikciou, neskôr dokonca príbehy natočené podľa skutočných udalostí) a reality show. V oboch prípadoch sa divák pozerá na cudzie príbehy, v interaktívnej reality show sa však môže "zapojiť" do deja. Fanúškovia SuperStar častokrát neváhajú odoslať desiatky SMS za jeden večer a tak "investovať" nemalé čiastky, v horšom prípade z firemného mobilného telefónu.
Zatiaľ čo kvôli kvalitnému filmu dlho donoci zostane hore len pár skalných, na výsledky hlasovania SuperStar si kľudne do polnoci počká kde kto.
PS: ak by ste chceli live pozorovať let dobrodruha okolo sveta, tak nakuknite
http://www.virginatlanticglobalflyer.com/MissionControl/Tracking/
Komentáre
ja som si vcera
Neviem ako ostatní....
Na dobrý film si rád počkám, alebo si ho nahrám na video/DVD/cokolvekprideponich.