Odkedy ŽSR začali s rekonštrukciami trate si väčšina z nás, ktorí sme odkázaní na vlakovú prípadne autobusovú dopravu zvykli na pravidelné 15-30 minútové meškanie. Keďže sa toto meškanie stalo viac-menej pravidlom, mohli ŽSR už dávnejšie upraviť cestovný poriadok a dobu meškania zahrnúť do jednotlivých časov. Pravidelní cestujúci sa už síce naučili s týmito meškaniami počítať, zmena času by ale mohla pomôcť lepšie orientovať napríklad cudzincov alebo tých, ktorí sa vo vlakových vozňoch nenachádzajú tak často. Zároveň si myslím, že ŽSR by mali v týchto prípadoch zrušiť prípadne vrátiť rýchlikový príplatok.
V prípadoch niekoľkohodinového meškania by malo byť vrátenie cestovného samozrejmosťou. Namiesto toho vám ale ŽSR preplatia len náklady spojené s náhradnou dopravou (ktorú uprostred šíreho poľa len veľmi ťažko zoženiete).
Dnes som sedela vo vlaku s trojhodinovým meškaním. Bola som jedna z mnohých, ktorých čakali povinnosti, dôležité schôdzky, skúšky, lietadlá. Škoda len, že nie na každého z nás aj počkali.
Kúpou cestovného lístka na konkrétnu trať, platím za službu s konkrétnymi charakteristikami a za konkrétnych podmienok. Ak je v cestovnom poriadku uvedené, že cesta z bodu A do bodu B trvá dve hodiny, v prípade, že do bodu B dorazím s trojhodinovým meškaním, prepravca jednoznačne porušuje podmienky nášho obchodu. Okolnosti ma ako zákazníka nemusia vôbec zaujímať rovnako, ako zamestnávateľa nezaujíma, že vlak meškal a zamestnanec neprišiel na čas do práce. Podobne to nezaujíma ani pedagóga, ku ktorému ste prišli neskoro na skúšku a v tom lepšom prípade vám aspoň oznámi opravný termín. To ale znamená ďalšiu cestu, ďalšie náklady a ďalšiu možnosť meškania.
ŽSR by mali prehodnotiťsvoj prístup k zákazníkovi. Inak sa môže stať, že o neho prídu.
Komentáre
hmm